un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Ce pregătește Fashion Days pentru Black Friday (miercuri dimineața, 10 noiembrie)

4 Nov 2021  ·

TEHNOLOGIE  ·

11 comentarii

Fashion Days tocmai a avut tradiționala conferință de dinainte de Black Friday. Ce să pregătească? Haine, pantofi și accesorii la preț redus. Ca de obicei, însă, au prezentat o mulțime de informații interesante despre piața de fashion și schimbările prin care a trecut în acești ani.

Întâi partea de Black Friday:

Hainele sunt în top 3 intenții de cumpărare de Black Friday, cu 23%. Încălțămintea este mult mai jos. Traficul în malluri a scăzut mult (și mai ales de când cu certificatele de vaccinare), așa că multe achiziții se mută în online.

Fashion Days începe miercuri dimineață, 10 noiembrie, ca să nu se suprapună cu eMAG. Vor ca 70% dintre produse să fie livrate curierilor până când începe eMAG ofertele sale și lucrează cu aceiași curieri, easybox-uri și depozite.

Oferta va include cel mai bun preț din an pentru 80% din stocul FD pus în BF, peste 2 milioane de produse. Estimează 15.000 de comenzi în prima oră, 168.000 de clienți totali, din care 39.000 de clienți noi. Se așteaptă la coș mediu de 435 de lei, cu 5 lei mai mic decât în 2020, dar per total vânzări mai multe.

Brandurile cu cele mai bune oferte:

 

Yey, Karl Lagerfeld! O să fie tot orașul îmbrăcat în negru emo și cu o pisică desenată pe ei. Eram zilele trecute într-o cafenea și a intrat un tip cu pantofi KL, geacă KL, geantă KL, toate cu silueta lui Lagerfeld și pisica lângă el, ba chiar cred că și pe tricou scria mare Lagerfeld. Am vrut să-l salut direct cu “oho, domnul Lagerfeld, bine ați venit în România”.

Livrările se fac prin Sameday, Fan Courier, easybox și Poșta Română.

Au și un concurs: comenzile plătite cu card Mastercard salvat în prealabil în site vor participa la o tragere la sorți pentru 10 ținute de 3.000 de lei total.

Cât despre alte date arătate în conferință, aplicația de mobil rupe la vânzări, are peste 2 milioane de instalări și generează 76% din venituri, pe când desktopul a rămas la 10%. Ce să zic, bună mutarea lor în acea direcție, acum mulți ani:

Plata cu cardul a ajuns la 47%. Livrările la easybox în București-Ilfov reprezintă 60% din total (probabil de asta sunt mereu pline și vine mesajul “nu am găsit loc” de la curier):

Veniturile față de 2019 au crescut cu 92%, aproape o dublare a vânzărilor. Este un rezultat foarte bun pentru că piața de fashion pe de-a întregul ei va atinge valoarea din 2019 abia pe final de 2022 sau în 2023 în România, dar Fashion Days spune că este mult în fața mediei cu creșterea business-ului. Bravo lor!

 

În ce privește felul în care Fashion Days analizează piața, conferința a început cu un grafic privind mobilitatea oamenilor. Se vede acolo că, față de anul trecut, a crescut mult mobilitatea și asta lor le spune că a crescut interesul pentru încălțăminte, îmbrăcăminte sport și haine de exterior. Anul trecut, dacă țin bine minte, se căutau hainele lejere de stat în casă.

În 2020, Fashion Days și eMAG au fost pe locul 3 în România ca vânzări fashion, după grupul Inditex (Zara, Bershka etc) și la 3% de H&M, care-i locul doi.

Fashion Days a schimbat brandingul (cam rapid, cred că nici 2 ani nu a rezistat cel anterior), a comunicat altfel (știți reclamele cu Adelina Pestrițu, Stefania (sau Ruby, nu știu exact) și s-a legat de cauze sociale. Rezultat a fost o creștere în awareness la 10%, adică lumea “îi știe”.

Asta îi va pregăti pentru lupta din 2022, când va intra în România și Zalando, care este o mare companie germană din domeniul fashion ce și-a anunțat intrarea în țara noastră pentru anul viitor. Vom vedea cu ce vine.

Fashion Days a investit mai puțin în televiziune și mai mult în canale digitale precum Insta, TikTok și YouTube. Adevărul este că reclamele lor rulează frecvent pe YouTub, din ce-am văzut eu.

Fashion Days rulează în două moduri: branduri aduse și vândute chiar de ei și în consignație, adică alte companii vând hainele prin site-ul Fashion Days, livrate de Fashion Days, iar ei iau doar un comision din prețul setat de partener. Exemple de branduri:

A crescut și Romanian Corner, sunt 92 de branduri acolo și se apropie de 2 milioane de euro în vânzări. Pe creatorii români îi ajută și faptul că FD vinde în Bulgaria și Ungaria.

    11 comentarii

  1. FashionDays isi face reclama cu defecti asa ca sigur nu voi avea treaba cu BF-ul lor. Evit cat pot de activ orice companie oportunista ce sare in trenul LGBTQ ca sa se promoveze.

    O fi fashion si la moda, dar nu pentru mine, am conceptii invechite.

      (Citează)

  2. Am vrut să-l salut direct cu “oho, domnul Lagerfeld, bine ați venit în România”.

    daca ne gandim ca e decedat de 2 ani+ probabil il salutai cam asa: “oho, domnul Lagerfeld, aratati foarte bine dupa terapia cu pamant, bine ati venit in Romania”

    “În 2020, Fashion Days și eMAG au fost pe locul 3 în România ca vânzări fashion, după grupul Inditex (Zara, Bershka etc) și la 3% de H&M, care-i locul doi.”

    Comparatia nu cred ca e chiar corecta: Inditex si H&M au prezenta in ambele medii (online si magazine fizice).

    Probabil FD va atinge un record nou de vanzari anul acesta avand in vedere vantul care bate prin centrele comerciale.

      (Citează)

  3. Nu prea inteleg acel grafic….odata cu venirea pandemiei….a crescut mobilitatea ??

      (Citează)

  4. Gaelex:
    FashionDays isi face reclama cu defecti asa ca sigur nu voi avea treaba cu BF-ul lor.

    Cu defecți zici? Înseamnă ca ești in targetul lor.

      (Citează)

  5. Feșăndei pregateste in proportie de 95%, cîrpe si viniline la suprapreț ptr bambleți. Acu dati navala voinicii mei!

      (Citează)

  6. Mai munceste cineva in tara / lumea asta, sau doar bisnita, marketing si grafice?

    Poate mai facem si noi ceva util in loc sa ne tot pacalim unii pe altii sa ne luam banii, ca nuj cat se mai sustin lucrurile in stilul asta.

      (Citează)

    • Daca muncim toti, este nasol rau de tot. Ca ajungem la supraproductie, ceea ce va duce la scaderea preturilor si la o criza economica de amploare.

        (Citează)

  7. Normal ca miercuri, doar de-asta se si zice Friday…

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus