un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Far Cry 6: distractiv, frumos, dar pe aceeași formulă clasică Ubisoft din ultimul deceniu

7 Oct 2021  ·

TEHNOLOGIE  ·

9 comentarii

Dacă vreți entertainment și multe ore de joacă într-un scenariu plăcut vizual, Far Cry 6 este jocul care oferă așa ceva. Problema sa principală este una de fond: este construit pe aceeași formulă ca toate celelalte jocuri Ubisoft din ultimii ani.

SCENARIU

Far Cry 6 are loc din nou într-un scenariu tropical, care s-a dovedit de-a lungul timpului că merge cel mai bine pentru acest tip de jocuri. Insula numită Yara este un fel de Cuba ca aspect, condusă cu o mână de fier de dictatorul Anton Castillo. Tu ești un luptător care se alătură revoluționarilor pentru a-l da jos, ceea ce presupune diverse misiuni împotriva puterii, cucerirea unor baze militare și restul acțiunilor deja uzuale prin jocuri precum Far Cry, Watch Dogs și Assassin’s Creed.

Jocul nu mai dezvoltă personajul în sine, ci arsenalul acestuia. Tot felul de materiale și obiecte găsite prin Yara îți permit să upgradezi armele cu diverse mod-uri, de exemplu lunete sau amortizoare mai bune. Există mai multe tipuri de muniție, fiecare potrivită pentru anumite tipuri de soldați. Poți avea cu tine trei arme, plus un Supremo, care-i un fel de lansator de rachete (sau de EMP-uri sau alte muniții speciale) util pentru luptele mai ample. Mai există și o serie de arme ceva mai fanteziste, probabil pentru un gameplay mai amuzant, precum un lansator de cuie sau un soi de arc care lansează harpoane.

Insula este foarte mare și o poți străbate folosind mașini, motociclete, bărci, avioane, elicoptere, dar și cai. Călăritul este, culmea, o activitate chiar plăcută. Misiunile sunt de mai multe tipuri. Ai unele principale pentru evoluția jocului (fură un avion, asasinează 3 locotenenți etc), dar și misiuni secundare care-ți aduc experiență și contribuie la “revoluție”, precum distrugerea unor baze militare sau a unor checkpoint-uri rutiere. Principalul produs al insulei Yara este un medicament, dar producția sa se face cu o otravă destul de puternică care afectează localnicii, așa că periodic mai distrugi și plantații ale guvernului.

Site-uri: Ubisoft, eMAG, Altex, PC Garage.

CE MI-A PLĂCUT

Povestea este peste medie și meritul este al lui Giancarlo Esposito, care joacă rolul Anton Castillo la fel de bine precum într-un film cu buget mare. Apare destul de des în diverse cutscene-uri, de obicei alături de fiul său adolescent Diego, căruia îi dă niște lecții de viață despre dictatură și popor. Dialogurile și actorul s-ar putea să-l facă pe Castillo unul dintre personajele negative memorabile din jocuri. Iată un clip de dinainte de lansare care exemplifică bine totul:

În stilul Ubisoft, de-a lungul jocului mai apar și întorsături de situații, trădări, mor prieteni, faci alții șamd.

O să zic și de introducere, deși cui îi mai pasă de ea? Intro-ul, filmul care rulează când deschizi jocul, ar putea face oricând cinste unui film James Bond, că-i făcută în același stil de scene și simboluri ce curg unul în altul. Am văzut-o de mai multe ori, este foarte bine realizată.

Grafica este și ea bună. Nu remarcabilă, dar plăcută vizual. Yara este foarte aglomerată vizual, este o insulă foarte bogată în copaci de toate felurile, multe flori, munți, stânci, cărări. Circulă des camioane și localnici în diverse părți, există animale sălbatice (pe care le poți vâna pentru câteva bonusuri). Toate arată bine, ciclul zi-noapte este reușit, la fel și lumina apusului sau câte o ploaie tropicală.

Se putea și mai bine? Cred că da. N-am avut impresia că este cel mai arătos joc pe care l-am văzut vreodată, dar poate doar aveam eu așteptări prea mari. Când te joci, însă, sentimentul principal este de încântare vizuală.

Muzica este excelentă. Prima oară când ataci o plantație de plante otrăvitoare jocul îți bagă un cover după Bella Ciao, clasicul cântec revoluționar și anti-fascist al italienilor. Merge de minune. Dai cu aruncătorul de flăcări în diverse câmpuri de plante, din când distrugi rezervoare de otravă, mai comuți și pe armele tale ca să elimini câte un soldat ce se apropie prea mult de tine, iar pe fundal auzi acest cântec căruia jocul îi mai crește și scade volumul în funcție de situație, până când flăcările creează un haos total și arde totul și la final pleci de acolo și te gândești că a fost unul dintre cele mai reușite momente regizate din jocurile moderne.

Pe parcursul jocului ai parte în continuare de muzică bună, de obicei prin mașini, sub forma radioului. Soundtrack-ul include muzică în spaniolă, destul de variată ca stil. Contribuie mult la atmosfera de insulă tropicală. Și dialogurile bagă câte un cuvânt în spaniolă, de obicei la înjurături.

 

Mi-a plăcut și că în joc dezvolți arsenalul pe care-l ai la dispoziție, nu personajul. Este mai simplu de intuit ce beneficii vei avea cu un amortizor mai bun sau la creșterea vitezei de reîncărcare, pe când skillurile personale uneori pot fi țeapă. Ai la dispoziție un arsenal întreg de puști, snipere, pistoale, shotgun, submachine guns, arcuri și altele, fiecare categorie cu câteva arme prezente în joc, pe care le cumperi sau le găsești făcând misiuni. Fiecare armă poate fi configurată apoi cu tot felul de accesorii și mod-uri care-ți îmbunătățesc viața.

Sunt vreo 4 mari zone în joc, fiecare controlată de altă tabără de revoluționari, fiecare cu personajul său negativ ce trebuie sabotat și înfrânt înainte de a ajunge la bossul mare. Zonele sunt suficient de mari și variate, iar inamicii cresc în nivel în timp ce te dezvolți și tu. În funcție de cât de mult îți place acest tip de gaming, îl vei juca cu plăcere până la final sau te vei plictisi după un timp, caz în care faci doar misiunile importante și aia e.

Jocul îți permite și să abordezi fiecare asalt într-un stil personal. Poți să mergi pe stealth, intri pe furiș în bază, omori inamicii unul câte unul, dezactivezi alarmele ca să nu poată chema ajutor. Sau, dacă vrei altfel, îi omori de la distanță cu sniperul, tragi cu rachete, vii cu mitraliera mare. Far Cry 6 de fapt încurajează studierea zonei și adaptarea de la caz la caz. Majoritatea misiunilor au și un punct mai înalt de pe care poți studia tipul de inamici pe care-i vei întâlni și acolo găsești și un workbench în care-ți adaptezi arsenalul pentru misiunea respectivă. Sunt cam multe mașini blindate? Poate vei dori gloanțe explozive în pușcă și un EMP în spate. Infanterie multă? Gloanțe simple, poate o pușcă cu lunetă. Stealth? Atunci amortizoare, arc, ceva accesorii de distras atenție dușmanilor.

În teorie, asta ar fi ideea. În practică, ar mai fi avut nevoie de niște tuning.

CE NU MI-A PLĂCUT

Far Cry 6 mai avea nevoie de niște tuning pentru că anumite aspecte ale gameplay-ului nu merg așa cum și-au dorit dezvoltatorii. De exemplu, dacă tragi bine la cap, o pușcă cu gloanțe armor piercing este tot ce ai nevoie pentru toate tipurile de inamici. Există și gloanțe cu otravă și alte șmecherii, dar nu ai de ce să le folosești (poate doar de fun, ca să încerci și ceva nou).

Partea de stealth este destul de dificilă. Este mult mai simplu să studiezi situația și apoi să ataci cu o combinație de pușcă cu lunetă și vânat inamicii unul câte unul. Să stai pitit prin iarbă, așteptând să treacă pe lângă tine pentru un stealth kill este mai complicat și ia mult timp. În plus, este destul de dificil să intuiești zonele de patrulare ale fiecărui inamic în parte și am impresia că aceste zone se modifică odată ce omori unul dintre ei. E ca și cum jocul vrea să-ți complice viața făcând acel cadavru mai ușor de descoperit.

 

Personajul principal, Dani, care poate fi femeie sau bărbat, este prea badass. Fost soldat, ok, se pricepe la arme. Dar de la misiunea 3 deja ai lansatorul de rachete în spate și parașută și tot ce-ți trebuie, așa că primești direct misiuni de genul “fură un avion” sau “distruge o platformă petrolieră”. Aceeași problemă apare în toate jocurile Ubisoft, de fapt, personajul principal devine prea rapid un Rambo adevărat.

Spuneam la început că Far Cry 6 este construit pe rețeta deja clasică a Ubisoft. Prin asta înțeleg că ai o hartă pe care o poți explora cum vrei tu, presărată cu diverse locuri în care ai putea ataca ceva pentru a le controla. Acum nu mai ai dronă ca în Watch Dogs sau șoim ca în Assassin’s Creed, dar ai un telefon mobil care te ajută să detectezi inamicii. Ai o alarmă de distrus pentru ca cei atacați să nu poată chema întăriri, ai de ales între stealth sau atac direct șamd. Este aceeași rețetă pe care o văd de la Far Cry 3 încoace (plus Watch Dogs și AC). Este bine implementată în Far Cry 6 sau măcar grafica și muzica și arsenalul te fac să nu te saturi rapid de ea, dar în afara cazului în care vă plac în mod special aceste jocuri, după un timp misiunile devin repetitive.

Misiunile ar putea părea mai puțin repetitive dacă s-ar schimba niște parametri ai jocului. De exemplu, în ciuda varietății de inamici, dacă tragi bine la cap chiar dobori rapid pe oricine. Dacă apar elicoptere sau tancuri, fugi sau folosești explozibil. Puține momente te pun cu adevărat în dificultate. Jocul îți oferă posibilitatea de a îți adapta arsenalul și stilul de joc pentru fiecare misiune în parte, dar în practică nu prea ai nevoie să faci asta, câtă vreme tragi bine. Sau, poate, o faci tocmai pentru a te distra mai bine încercând și scheme noi.

Ar fi fost bune mai multe momente dificile, în care să simți că ești un luptător de gherilă care atacă rapid ceva și apoi fuge la fel de rapid, că altfel nu are șanse de supraviețuire. În Far Cry 6, de multe ori iei singuri în piept câte o bază inamică și o cucerești pe toată. Simți că ceilalți luptători sunt doar incompetenți și ai venit tu să le arăți cum trebuie făcută treaba.

Mai poți avea niște animale care te ajută. Primul este chiar un crocodil care pur și simplu este prietenos și primește ordine de la tine. Cu câinii mai înțeleg, dar un crocodil? Per total am ajuns însă să-l dezactivez pentru că mai mult mă încurca prin misiuni. Poți să-i spun să stea într-un anumit loc, dar dacă uiți asta sau te îndepărtezi prea mult de el, vine după tine, vede inamici, se duce singur să-i atace și-ți cam strică planurile. Nu știu de ce i-au adăugat în joc, că nu aduc ceva semnificativ în plus.

Buguri care să-ți strice jocul n-am văzut. Uneori mai circulă câte o mașină pe contrasens, alteori te mai lovește cineva în trafic, dar în general totul a mers bine. Uneori vezi și faze ilogice, de exemplu la un moment dat niște cai sălbatici au intrat pe șosea, au fost loviți de niște mașini, au murit împreună cu un localnic. Poate este doar realism, nu știu. În mod surprinzător, oglinzile retrovizoare nu au deloc reflexie.

CONCLUZIE

Jocul este bun. Mie mi-a oferit multe ore de relaxare și asta caut de la un joc. Far Cry 6 o oferă și prin insula frumos creată și muzica de fundal, dar și prin gameplay-ul propriu-zis. Dacă devine prea repetitiv, poți să ți-l faci singur mai antrenant sau mai distractiv folosind diverse arme speciale sau încercând stealth. Per total nu se abate de la clasica formulă Ubisoft din ultimul deceniu, dar măcar o execută bine.

Site-uri: Ubisoft, eMAG, Altex, PC Garage.

    9 comentarii

  1. Ubisoft asta stie sa faca si e foarte OK. Jocuri bune la kilogram, nu capodopere. Assassin’s Creed, Ghost Recon, Far Cry, Watch Dogs, Fenyx Rising… keep ’em coming.

    Ceva opinii despre breach-ul Twitch?

      (Citează)

  2. acelasi joc resapat, alta harta, aceasi ciorba reincalzita an de an.
    ce ramane constant e nr de buguri, cumva la un joc desi urmeaza aceleasi principii de software dev, reusesc sa scoata un produs plin de buguri, an de an.

      (Citează)

    • Asta o poți spune despre orice serie de jocuri. “Și GTA doar schimbă harta”. În rest, eu nu am văzut buguri deranjante pentru joc.

        (Citează)

  3. Farcry 6 ma bucur ca s-au intors la reteta farcry3, peisaje exotice, arme modificabile si un antagonist carismatic.

    Astea fiind spuse jocul va avea cel putin 100gb fara instalare, pret de 70de euro, si abia va merge cu 30fps pe ultra low.

      (Citează)

    • Andrei:
      Farcry 6 ma bucur ca s-au intors la reteta farcry3, peisaje exotice, arme modificabile si un antagonist carismatic.

      Astea fiind spuse jocul va avea cel putin 100gb fara instalare, pret de 70de euro, si abia va merge cu 30fps pe ultra low.

      Il descarc acum si are doar 40GB. Nu am selectat texturile extra (cred ca erau inca vreo 40GB) pentru ca as fi avut nevoie de o placa video cu peste 11GB RAM.

      Cum nu ma astept sa-l joc decat o singura data, 1 luna de Ubisoft+ e suficient si am acces la Ultimate Edition. Deci €15 in loc de €120 (cred).

        (Citează)

    • Vreo 70 GB cu totul, cred.

        (Citează)

  4. nwradu:
    Asta o poți spune despre orice serie de jocuri. “Și GTA doar schimbă harta”. În rest, eu nu am văzut buguri deranjante pentru joc.

    Hell, no. GTA-urile inca de la primul, dar mai ales al 3-lea au fost jocuri revolutionare, iar saltul de la o generatie de GTA la alta a fost mereu imens.

      (Citează)

  5. Pe ce platformă ai jucat? Am mai citit un review pe PS5 și nu acolo nu se vorbea de bine despre joc.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus