un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

M-a enervat rău cursa anterioară de Formula 1

2 Sep 2021  ·

AUTO  ·

35 comentarii

M-a enervat rău cursa de Formula 1 de duminica trecută. Încă fac spume din cauza asta, la atâtea zile după ea. Cursă e mult spus, a fost un nimic combinat cu un blat ca să se bifeze niște puncte în clasament.

Pentru cei care nu știu situația, cursa din Belgia se anunța foarte interesantă. A plouat destul de tare în calificări și pe primele locuri se calificaseră Verstappen, Russell și Hamilton. Russell pe 2? Interesant!

În ziua cursei ploua însă și mai tare. După o amânare a startului și un tur de formare desfășurat în condiții foarte grele de circuit, startul a fost din nou amânat… și din nou… și vreo oră mai târziu s-au făcut 2 tururi la viteză minimă, cu safety car în față, și asta a fost toată cursa de Formula 1. Conform regulamentului, dacă s-au făcut cel puțin 2 tururi, se pot acorda jumătate din punctele normale. Fiind cu safety car în față, ordinea finală a fost chiar cea din calificări.

Piloții s-au felicitat între ei, Russell a luat primul podium din viața sa și gata, s-a bifat cursa din Belgia! Două tururi sub safety car!

Cred că am fost nervos pentru că aveam chef să văd o cursă. Îmi lipsise Formula 1. Belgia venea după o pauză de 3 săptămâni pentru concediul de vară al echipelor de F1. Eu veneam după 2 zile de asamblat mobilă și vreo 5 zile de dezasamblat mobilă, mutat cutii prin casă și, în principiu, muncit de la 8 la 22 la diverse treburi. În ultimele două weekenduri nici n-am ieșit din casă, am tot robotit pe aici. Formula 1 trebuia să fie ca un mini-concediu.

La ora startului ne-am luat ceva de băut și o gogoașă. Am băut și mâncat totul și aia nici nu începuseră. Mașinile de Formula 1 sunt aceste super-realizări ale tehnologiei auto, ultra-performante, puternice, stabile, dar cu un schepsis: sunt bune doar când e soare afară, nu așa… oricând.

Intuiam încotro se îndreaptă soarta cursei. Deja revenisem la muncă și din când în când aruncam un ochi pe televizorul din cealaltă cameră ca să văd ce se întâmplă.

Înțeleg motivele logice din spatele castrării cursei. Chiar nu se putea concura în acel moment. O singură mașină ridica o perdea mare de apă. Piloții din spate nu vedeau la mai mult de 5 metri în fața lor și nu se poate concura astfel în viteză. Nici nu mai zic de ieșiri în decor din cauza acvaplanărilor și alte accidente ce ar apărut cu siguranță. Ar fi fost o cursă des întreruptă de safety car și accidente.

But, man, was I pissed!

Totuși, poate ar fi mers mutată în ziua de luni? Sau găsită altă soluție? La fotbal, de exemplu, un meci imposibil de ținut din cauza condițiilor meteo se amână, nu se pune cu 0-0 scor final și gata, hai fiecare la casa lui.

Piloții s-au felicitat, iar duminica viitoare are loc cursa din Olanda. Sper că spectatorii de pe circuit au primit însă banii înapoi. Oamenii aceia au stat câteva ore în ploaie, pe pământ, așteptând o cursă. Au primit trei tururi cu viteză minimă și gata, hai mergeți acasă. Cred că mi-ar fi ieșit aburi din urechi ca-n desene animate dacă eram acolo.

Rezumatul “cursei” este pe YouTube, la fel și interviuri cu piloții după “cursă”.

    35 comentarii

  1. mmm, Radu e supi ca nu a primit bombonica, desi merita, ca a muncit mult la mobila de la Ikea!

    of of of millenials

    :-))

      (Citează)

  2. Nu se putea muta in alta zi pentru ca au din nou cursa in weekend-ul care vine si trebuie mutat tot calabalacul, facut teste, pregatiri, antrenamente.

    Nu poti taia o zi din timpul alocat, si asa este foarte putin.

    Dar mi s-a parut de toata jena si penibila solutia lor. Bataie de joc fata de telespectatori, daramite cei cu bilete platite.

      (Citează)

    • Da, știu că nu se poate muta, sunt prea multe lucruri deja programate pentru mutarea pe circuitul următor. Dar na, poate pe viitor se găsesc soluții.

        (Citează)

  3. Fiica mea a fost acolo. A strans bani, a cumparat bilete. A stat in ploaie la calificari, dar a asteptat cu speranta prima ei cursa in direct.
    Trezita la 5 dimineata ca sa ajunga la timp la cursa, ploaie, mocirla, ca n-a avut bani pentru tribuna, ploaie, ploaie si dezamagire. Mai ales ca Spa este un fel de Regina a cuuselor de F1.
    Simulacru de cursa!
    Binenteles ca nu a primit niciun ban inapoi pentru ca ¨s-a tinut¨ cursa.

      (Citează)

  4. La calificari s-au luptat, e unfair sa nu tii cont de asta. Nu e corecta comparatia cu un meci de fotbal.
    Solutia aleasa mi s-a parut cea mai corecta, a dat cateva puncte primilor clasati la calificari si aia a fost.
    Evident o cursa pe bune nu se putea tine, ar fi fost carnagiu.

      (Citează)

  5. Cele mai performante masini din lume/cele mai sigure blabla, cei mai buni piloți din lume, dar dacă ploua puțin, hopaaa fault, luam tramvaiul.

      (Citează)

  6. Spectatorii nu au primit si nu vor primii banii inapoi. Organizatorul cursei nu este FIA + cursa “s-a tinut”. Au fost mai multi care au platit biletele cu card de credit si incearca acum sa recupereze banii, doar ca nu au nici o baza legala pentru asta.

      (Citează)

    • Au o baza legală foarte bună, nu au primit cursă cu zeci de ture de circuit. Chargeback prin bancă și sa se certe avocații băncii cu avocații organizatorului.

        (Citează)

    • Gaelex: Au o baza legală foarte bună, nu au primit cursă cu zeci de ture de circuit.

      Probabil în ToS la achiziția biletelor scrie că nu primești banii înapoi dacă din motive de meteo cursa este modificată. Sau dacă e vreun accident în primul tur și se anulează totul șamd. Nu sunt nici ăia care încasează banii amatori :P

        (Citează)

  7. Anul trecut au fost curse chiar si saptamanal o perioada. Se putea amana o zi. Insa pica luni, spectatorii nu ar fi avut liber, sloturile TV ar fi fost date etc. Mi se pare si mie o solutie nasoala insa. Adica Perez s-a busit la incalzire, cu toate ca in calificari era ok, si el a primit fix zero barat, ca pe safety car nu poti sa faci nimic.

      (Citează)

    • Perez nu ar fi intrat oricum in cursa daca ea nu se amana ca sa ii termine aia masina.
      Apoi oricum era dubitabil daca avea voie sa concureze sau nu.

        (Citează)

    • Cursa nu s-ar fi putut amana pe luni si din cauza ca buna desfasurare depinde foarte mult si de acei “marshals” de pe marginea pistei, care sunt voluntari care au alte angajamente in timpul saptamanii.

        (Citează)

  8. da’ tu voiai sa te tina o (1) gogoasa toata cursa???

      (Citează)

  9. Totul a fost pentru bani. Luni era vremea la fel de proasta, trebuiau sa mute toata harababura inspre Olanda, spectatorii nu mai erau, drepturile din TV se schimbau and so on.
    Pe langa astea, Toto Wolff avea o balaceala programata la soare pe luni. 😂😂😂

      (Citează)

  10. De ce sa se riște viețile piloților!Cand Vettel a cerut steag roșu a fost ignorat și după câteva secunde un pilot se învârtea pe pista!Iubim F1,dar după accidente ca a lui Lauda ,Hakinnen ,care erau prudenți pe ploaie,Lauda a refuzat sa pornească la Suzuka ,tocmai ca ploua și era prudent deoarece știa ce -nseamna un accident!Daca vedeți imagini cu accidentele lui Senna și Villeneuve,sigur va trece pofta de spectacol!Ploua torențial,era și vizibilitate redusă in unele zone ,datorate ceții,piloții erau sceptici ,Hamilton s -a plâns de pista ca apoi sa desființeze deciziile FIA,ipocrizimea acestui personaj nu poate sa mai surprindă,in Ungaria suferea de Covid ,când la Silverstone zburda cu steagul UK,aici iar era sănătos dar s -a -mpotmolit in niște mizerii nedemne de un bărbat ,darămite de un SIr(referire la cameramanul francez),intr-un fel s -a făcut dreptate pentru RedBull ,c -au fost scoși prea mult afara de Mercedes,si așa Hamilton a devenit vocal!Vremea n -a fost prielnică de cursa si contează mai mult viețile piloților-ei nu sunt gladiatori sa -i trimitem la moarte ca sa distreze publicul

      (Citează)

  11. Mda, ciudata chestie. Si au am asteptam cred 1,5 ore inceperea cursei – degeaba. Ma gandesc insa, nu s-ar fi putut muta la finalul sezonului? Adica inteleg ca luni era complicat logistic vorbind, insa la finalul sezonului ar fi prelungit sezonul cu inca o cursa. desigur, sunt sanse ca si atunci vremea sa nu fie tocmai buna, insa asta e.

      (Citează)

    • Atunci sigur n-ar fi fost bună. Mi se pare că ultima cursă este pe 7 decembrie. În Belgia este iarnă atunci, zăpadă și din astea.

        (Citează)

  12. Matilda:
    Anul trecut au fost curse chiar si saptamanal o perioada. Se putea amana o zi.

    Este adevărat că au fost curse la interval de o săptămână, însă pe același circuit.
    Intervalul a fost de două săptămâni când au mers în următoarea țară. ( https://www.formula1.com/en/racing/2020.html )
    Așadar în doar o zi nu se poate organiza un grand prix.
    Au fost foarte flexibili însă vremea nu a permis această cursă. Jules Bianchi a murit în astfel de condiții acum câțiva ani.
    Cred că fanii Formula 1 au înțeles acest lucru și după atâtea curse desfășurate fără public în 2020 au apreciat atât cât au putut obține în acest week-end.

      (Citează)

    • Da, am văzut cursa aia…era la marussia parca…dacă avea halo cred ca scapa…

        (Citează)

    • Jules Bianchi a murit lovind o macara. De atunci au schimbat regulile, se oprește cursa până iese macaraua de pe margine.

      Dar na, decizia de oprire este logică, nu înseamnă însă că nu te poate enerva când cursa aia era singurul timp de relaxare în acel weekend.

        (Citează)

  13. “Rezumatul cursei”:
    https://www.youtube.com/watch?v=lVWzWTadRJ4
    By the way, l-as urmari cu mare atentie pe Lando Norris de acum inainte. E foarte bun

      (Citează)

    • Sunt mulți piloți buni în generația tânără. Cred că Russell la Mercedes va face o figură frumoasă. Și Norris și Leclerc sunt tari, poate și Tsunoda.

        (Citează)

  14. Cateodata ma intreb de ce te citesc.
    https://www.youtube.com/watch?v=l101oQtswnA -> Belgia 1998 Enjoy.

      (Citează)

    • Păi eu cred că nu citești, că altfel ai fi văzut paragraful care începe cu “Înțeleg motivele logice din spatele castrării cursei.”

        (Citează)

  15. Ma uitam la formula 1 cand eram mic si nu era nimic altceva la tv…

    mi se pare o experienta care ori o traiesti live ori nu o traiesti deloc. foarte plictisitor la tv.

    parerea mea

      (Citează)

    • Păi și cum ți s-a părut comparat cu experiența de a o vedea live? Că eu prefer și televizorul, vezi ce se întâmplă peste tot, nu doar în bucata văzută de tine.

        (Citează)

    • Pai asta zic, la televizor esti limitat, in tribune e mirosul, e zgomotul, e atmosfera..
      Smecheria suprema la care nu as avea nimic de comentat ar fi sa ai camere pe toate masinile (chiar 2-3) si sa poti sa-ti alegi live ce sa vezi pe ecran, unghiurile, etc. Atunci da, ar fi experienta suprema. Poate in viitor asa o sa fie, vom vedea.

        (Citează)

    • Este frumos si live, dar si la tv.
      Am fost la Hungaroring de 5 ori, la sfirsitul anilor 90 si inceputul anilor 2000. Zgomotul motoarelor era absolut senzational. Experienta e destul de obositoare, si nu am prins vreodata ploaie acolo. Imi inchipui prin noroaie la Spa ce nasol a fost.
      Acolo ai si ecrane, in principiu poti fi la curent cu clasament etc., dar daca nu esti familiarizat cu competitia e posibil sa nu pricepi tot ce se intimpla.
      La televizor e ca la orice sport, ai reluari, comentatori, stai comod, nu te bate soarele (ploaia) in cap…

        (Citează)

  16. the_real_blue:
    Pai asta zic, la televizor esti limitat, in tribune e mirosul, e zgomotul, e atmosfera..
    Smecheria suprema la care nu as avea nimic de comentat ar fi sa ai camere pe toate masinile (chiar 2-3) si sa poti sa-ti alegi live ce sa vezi pe ecran, unghiurile, etc. Atunci da, ar fi experienta suprema. Poate in viitor asa o sa fie, vom vedea.

    Cred ca pe aplicatia F1TV ai mai multe optiuni de vizionare, cu ales de camere onboard etc.

      (Citează)

    • F1 TV Pro provides full, live sessions with no commercial breaks. It also allows you to switch between the live feed and any of the 20 cameras onboard the cars. Full race replays (with camera switching) are available if you want to watch later.
      10$ luna sau 80$ pe sezon. De cand i-a luat Liberty Media sunt super tari pe streaming si prezenta online: vlogeri, pre si post race, e tare sa ii vezi pe toti 1-2 ore, piloti si manageri, la interviurile dupa curse, nu alea oficiale care mai ajung pe tv.

        (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus