un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Glovo cumpără Foodpanda și reduce concurența din piață

1 Jun 2021  ·

TEHNOLOGIE  ·

10 comentarii

Nu pot să zic că m-a bucurat vestea că Glovo cumpără Foodpanda. Pe piața noastră este nevoie de mai multă concurență, nu de mai puțină.

Glovo este un serviciu scump. Pentru client au prețurile cele mai mari. Pentru comercianți au cel mai mare comision, în jur de 35-40% mi-au spus diverși din domeniu. De asta multe localuri nu livrează prin Glovo, ci preferă Bolt Food sau Tazz.

Glovo are însă o cotă mare de piață și atunci majoritatea restaurantelor sunt nevoite să le plătească acest comision mare. Asta nu-i o problemă, că le aduce și vânzări în plus, dar prețul final pentru client ajunge uneori ridicol de umflat.

În viitor, după ce Foodpanda va dispărea, estimez că situația va fi mai rea, nu mai bună. Eu folosesc Glovo, mi-am făcut și abonament Prime când l-au redus de la 30 la 10 lei, dar consider în continuare că soluția cea mai bună este să aveți instalate toate aplicațiile posibile de comandat mâncare. Uneori ofertele Bolt Food de -40% la tot felul de restaurant sunt imbatabile.

Merită observat, însă, cât de mult s-a schimbat piața livrărilor de mâncare în ultimii ani. Mai știți vremurile când puteai comanda doar de la vreo 5-10 localuri, majoritatea pizza sau mâncare chinezească? Iar acum, după aplicații de mobil și Glovo/Bolt/Tazz/Takeaway, sunt sute de opțiuni, practic orice local îți livrează mâncare, de la fast-food la cele fancy, plus hipermarketuri, farmacii și altele. Cine a intuit din timp acest trend are de profitat.

Sunt curios dacă următorul mare boom va fi al serviciilor de livrare DIY gen Blue Apron sau Hello Fresh.

    10 comentarii

  1. “Sunt curios dacă următorul mare boom va fi al serviciilor de livrare DIY gen Blue Apron sau Hello Fresh.”

    Te uiti cum au evoluat serviciile de genul asta in US sau vestul Europei in ultimii 1-2 ani si asa o sa arate Ro peste vreun an.

      (Citează)

  2. Folosesc Hello Fresh in AT de 1.5 ani cu maxim 4-5 sapt de pauza. E o chestie super misto, am cautat pe net sa le recomand si alor mei o varianta din Romania, dar am vazut ca singura companie care a incercat asta a inchis taraba acum 3-4 ani.. Poate a fost ahead of its time..

      (Citează)

    • Serviciile de genul asta sunt foarte scumpe momentan pentru piata din Romania. Oamenii nu prea sunt dispusi sa plateasca doar pentru ingrediente aceeasi suma (sau ceva mai mult) ca pentru produsul deja preparat.

        (Citează)

    • Nu stiu cat de scumpe ar putea fi. Pentru 4 feluri de mancare * 2 persoane, ne costa undeva la 55E / sapt. 7E de persoana de masa. Cat de scump ar putea sa fie in Romania? 10E/persoana? Mananci mai ieftin de pranz de 10E comandand? Bine, trebuie sa “pierzi” o ora sa iti faci de mancare. Dar la final e mai sanatoasa decat o shaorma.

        (Citează)

    • In Romania majoritatea comenzilor de mancare prin aplicatii sunt sub 10 euro/persoana. In plus, pentru cei care sunt pasionati de gatit nu este o problema sa se duca pana la supermarket sa isi cumpere ingredientele (sau sa comande aceleasi ingrediente prin Glovo de exemplu).
      Desigur, nu contest comoditatea unui astfel de sistem in care primesti toate ingredientele deja portionate. Si este posibil ca pe viitor sa prinda si la noi daca preturile mai scad.

        (Citează)

  3. Nu stiu daca restaurantele de pe glovo sunt de cacat in general sau pur si simplu nu dau doi bani pe clientii care comanda prin glovo. Tind sa cred ca e a doua varianta, restaurantele avand standarde duble.

      (Citează)

    • VladT: Hello Fresh

      A doua varianta. Dintre toate aplicatiile de la noi, mi se pare ca Uber Eats era cea care punea cel mai mult accent pe calitate. O foloseam aproape zilnic si nu am avut nicio problema cu calitatea produselor sau timpul de livrare. Imediat cum au plecat am inceput sa folosesc bolt si foodpanda. La fiecare 4-5 comenzi aparea cate o problema. Unele mici, altele mari, dar probleme cu care nu eram obisnuit de la Uber Eats. Pentru mine a fost o scadere serioasa a calitatii.

      @Radu, si eu ziceam la fel cu Bolt 40% pana cand am vazut in Tazz 50% pentru cateva restaurante (ce-i drept, putine restaurante si mai rar). Si ca orice om responsabil in loc sa comand aceleasi produse la un cost total mai mic, am pastrat costul total in Tazz si am luat produse mai scumpe…

        (Citează)

    • @Ciprian, nu este rau nici cum procedezi tu. Atunci cand exista reduceri, aloci aceeasi suma pentru o masa, dar ai ocazia sa testezi si produse mai calitative.
      Gresit este daca iti comanzi aceleasi produse, dar cantitate dubla.

        (Citează)

  4. Vedeți că există foodseeker, care caută toate restaurantele din zonă și îți zice ce prețuri au restaurantele la transport și la comanda minimă. Asta, ca să nu iei fiecare aplicație în parte. Cred că cu timpul o să dezvolte și cât costă fiecare produs din restaurant, pentru fiecare aplicație.

      (Citează)

    • Foodseeker stie sa ia in calcul si reducerile de la fiecare serviciu de livrare? Fiindca altfel tot mai sigur este sa verifici pe fiecare aplicatie in parte. Nu ma ajuta cu nimic sa stiu de exemplu ca la Glovo am transport gratuit in conditiile in care este posibil ca la Tazz sa am reducere 40% la restaurantul respectiv.

        (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus