un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Următorul nivel de servicii financiare

6 May 2021  ·

PUBLICITATE, TEHNOLOGIE  ·

47 comentarii

Îmi place că tot mai multe servicii sunt freemium și acest mod de funcționare își arată avantajele pentru clienți și pentru serviciile respective în sine.

Trăim vremurile când poți asculta muzică și poți vedea milioane de ore de conținut video în mod gratuit. Există magazine care oferă periodic jocuri video, tot gratuit, unele având potențialul de a-ți oferi sute de ore de distracție. N-ai PC bun? Exista servicii care te lasă să te joci gratuit pe al lor!

Modelul freemium a forțat companiile din diverse domenii să ofere servicii gratuite de foarte bună calitate. De ce? Pentru că gratuitatea atrage mulți utilizatori, dar numai calitatea îi ține acolo și poate îi transformă în utilizatori plătitori.

Cred că am utilizat cu toții servicii care nu te convingeau să le folosești pe termen lung nici măcar gratuit. La polul opus, sunt aplicații precum Revolut, care în 3 ani a ajuns la aproape 1,5 milioane de utilizatori români, o cifră ce mi se pare uimitoare. Poate mai știți vremurile de la început (mai 2018) și word of mouth-ul care circula atunci despre cum cursul valutar bun, despre cum poți împărți rapid o notă de plată cu prietenii, funcțiile analitice, carduri virtuale din aplicație șamd. Totul gratuit!

Pentru cine vrea mai mult, există Revolut Plus, primul dintre planurile pe bani ale serviciului. Costul este minim, 14,99 lei pe lună, cât două cafele sau două ore de parcare în centrul orașului, ba chiar mai ieftin dacă îl plătești de la început pe un an întreg. Și de aici devine și mai interesant.

Citiți aici lista lungă de avantaje și beneficii oferite de Revolut Plus față de planul Standard. Unul dintre cele mai bune este protecția returnării cumpărăturilor efectuate online. Nu trebuie să-ți mai pese de politica de retur a fiecărui respectiv, nu te mai cerți cu dubioși care refuză returul pentru că au descoperit gem de caise în telefon sau alte asemenea manevre, ci prin Revolut Plus ai o protecție de retur de 90 de zile pentru cumpărăturile eligibile.

Complementar cu “retur Plus”, există o asigurare la furt sau accident pentru produsele cumpărate. Are o limită de 1.000 de euro pe an, oferită în colaborare cu un asigurator britanic. Să zicem că-ți cumperi un telefon nou și acesta îți este furat cândva în primele 365 de zile de la achiziție. Revolut Plus îți dă banii înapoi. Sau îți cumperi o cameră de acțiune și o spargi în primele 365 de zile de la achiziție. Revolut Plus îți dă banii înapoi prin asigurarea de accident.

Practic, Revolut stătea deja foarte bine la siguranța plăților în mediul online (carduri virtuale de unică folosință, limite setate din aplicația Revolut, token-uri, algoritmi de detecție a plăților suspecte, geolocalizare sau verificare șamd), iar Revolut Plus oferă siguranță și cumpărăturilor în sine, nu doar banilor schimbați contra lor. Acesta este un beneficiu foarte mișto și arată că Revolut încă este în fața băncilor clasice cu astfel de idei. Citiți voi detaliile constructive pe site-ul Revolut, dar pe mine acest beneficiu mă atrage cel mai tare la nivelul Plus.

Apoi există Protecția Biletelor. În limita a 1000 de euro pe an, Revolut îți dă banii înapoi dacă ai cumpărat bilete la vreun eveniment și nu mai ajungi acolo din diverse cauze neașteptate. Atenție, nu dacă anulează organizatorii evenimentul, că de obicei atunci dau ei banii înapoi, ci dacă tu pățești ceva și nu mai poți folosi biletele. Te îmbolnăvești, se strică mașina în drum, carantină etc. În vremurile incerte din acest an, pare un beneficiu foarte bun.

Un alt aspect care ar fi de interes mare pentru mine este serviciul non-stop de suport clienți cu prioritate, care devine disponibil pe planul Revolut Plus. Poate trebuia să încep cu acesta.

Apoi mai sunt alte beneficii incluse și probabil că mulți le vor găsi utile. Cardul este livrat gratuit acasă. Poți avea 2 conturi Revolut Junior, nu doar unul.

14,99 lei pe lună costă Revolut Plus. Puteți să vă faceți cont aici dacă nu aveți. Iar dacă folosiți Revolut de mulți ani, poate vă atrage nivelul superior. Mi se pare că oferă multe avantaje pentru acest preț.

Ah, în 2021 vor introduce și carduri personalizabile în planul Revolut Plus. Vă sugerez imaginea de mai jos, eu asta aș pune:

    47 comentarii

  1. Eu sunt pe plus pentru schimb valutar nelimitat, de cand au scazut limitele la planul standard.

      (Citează)

    • Ups, aparent plus e nou, eu sunt pe premium, pls ignore.

        (Citează)

    • Sa demontam putin aceste beneficii freemium:
      – doar 179lei pe an, alte banci au zero
      – asigurarile de orice fel sunt total inutile, nu te vei incadra niciodata la T&C ei zic ca sunt ca sa evite tentativele de fraudare, in realitate e precum grantia la bateriile auto, trebuie sa tii masina in casa peste iarna :)
      – cardurile virtuale nu mai au utilitate din cauza folosirii abuzive. Astfel, multe aplicatii nu te lasa sa folosesti carduri virtuale la inregistrare/plata, de ex. cardurile prepaid Mastercard nu mai merg de ceva vreme.
      – suport cu prioritate, e o gluma sa fim seriosi, Rita chatbotista e de baza cand ai contul blocat ori alte probleme cu tranzactii
      – schimb valutar, sa zicem util, daca cauti cu atentie mai sunt neobanci cu optiuni similare sau mai bune (Monese, Monzo, Bunq, Vivid)
      -crypto si bursa? poate pentru cei incepatori care vor sa plateasca 5% comisioane la orice tranzactie, cand exista aplicatii dedicate cu 0.1% comisioane sau gratuite precum Robinhood ori 212trading. Mai pui ca nu ai acces la crypto fiind wallet custodial, not your wallet not your money, pana mai ieri nu iti puteai transfera bitcoin din revolut intr-un wallet personal, auzi sa nu iti poti retrage propriile fonduri, tare banca aceasta a rusilor ;)
      PS: Radu ai uitat sa pui “P”-ul la acest advertorial, gata au gasit pe cineva in locul Irinei Scarlat, saraca nu a reziztat prea mult de la burnout, nu au scutit-o nici cand a ramas insarcinata, citit la ea pe blog toata experianta minunata.

        (Citează)

    • Dacă pleci din start cu ideea că asigurările sunt zero și automat vei fi respins, e treaba ta. Nu mai fă nici o asigurare și gata. La fel și cu orice funcție oferită din serviciu.

      Vezi că Robinhood sau altele nu sunt gratuite, ci de obicei câștigă din spread-uri. Nimic nu-i gratuit.

        (Citează)

  2. Din pacate nu prea poti folosi orice imagine, ca drepturi de autor.

      (Citează)

    • Nu uita ca nu este banca si se situeaza in zona gri, nu putine sunt cazurile in care oamenii au trebui sa dea in judecata Revolut sa-si recupereze banii. Serviciul pare OK, problema este ca un business financiar nu poate trai din trezorerie si plasamente, de aceea vom vedea mai multe comisioane si abonamente mai scumpe.
      Cred oricum ca da un semnal bancilor traditionale sa se transforme catre zona FinTech, vedem BCR si ING la noi facand pasi seriosi catre zona asta.

        (Citează)

  3. Mie mi-a crescut încrederea în ei de când Raiffeisen au stricat un transfer făcut. Era vorba de un transfer din Raiffeisen, către Revolut. M-am certat cu indienii de la Revolut degeaba, că vina era la Raiff. În morții lor, că am și dat bani pentru o investigație și întoarcerea transferului înapoi la Raiff.

    Jeguri, chiar am încredere mare în Revolut acum. Cu varianta gratis, îmi transfer aproape tot salariul, lună de lună pe Revolut, învârt niște bani pe crypto și am și Vault-urile care strâng lună de lună… E prea mișto treaba!

      (Citează)

  4. Problema e alta : in momentul in care vei incerca sa beneficiezi de aceasta “asigurare” vei descoperi ca nu indeplinesti anumiti termeni si conditii, ca-ti vor cere acte si documente de ti se acreste si ca la un moment dat iti bagi piciorul…
    Am patit asta cu revolut premium cand am vrut sa apelez la asigurarea de sanatate in strainatate , a patit un coleg la fel cu asigurarea de telefon ( faceau si asa ceva odata , ca cei de la orange)
    Efectiv termenii si conditiile pentru a te incadra la acest serviciu sunt de neatins.
    Pe asta se bazeaza si ei …

      (Citează)

    • Eu am folosit asigurarea de telefon și a funcționat totul ok. A fost un pic stresant pentru ca la început îmi ziceau sa trimit telefonul în Lituania, dar i-am convins că se poate și altfel. Am reparat telefonul local. Am trimis poze, factura și aia a fost.

        (Citează)

  5. “Complementar cu “retur Plus”, există o asigurare la furt sau accident pentru produsele cumpărate. Are o limită de 1.000 de euro pe an, oferită în colaborare cu un asigurator britanic. Să zicem că-ți cumperi un telefon nou și acesta îți este furat cândva în primele 365 de zile de la achiziție. Revolut Plus îți dă banii înapoi. Sau îți cumperi o cameră de acțiune și o spargi în primele 365 de zile de la achiziție. Revolut Plus îți dă banii înapoi prin asigurarea de accident”

    Nu cred asa ceva. E ca garantia la telefoane, care nu acopera ecranul spart, urmele de lichid, zgarieturile, etc… adica niste chichite ca sa nu beneficiezi.

      (Citează)

    • De obicei astea cu asigurarea de furt au niste conditii de genul:
      – furtul sa fie declarat la Politie;
      – Politia sa aiba un suspect si sa inceapa o investigatie in aceasta privinta (adica sa-l cheme cel putin pentru a da o declaratie sau sa inceapa o urmarire penala).

      Nu stiu care sunt conditiile in caz de deteriorare a produsului, poate ca acolo sunt mai acceptabile

        (Citează)

    • Poți găsi T&C-ul asigurării pe site, e pus pe acolo. Interesul lor este să funcționeze asigurarea, că altfel în luna următoare renunți la planul Plus. Nu pleacă nimeni cu ideea “să o facem de fapt de neutilizat”, mai ales un serviciu care vrea să ruleze banii tăi.

        (Citează)

    • Eu am cautat, dar nu am gasit. Probabil informatiile sunt accesibile doar daca ai cont Premium sau Plus (sau pur si simplu nu stiu eu sa caut prea bine).

        (Citează)

  6. Sa stii ca mai tinem minte si toate problemele aparute cu Revolut cu oameni carora li se bloca contul si asteptau cu lunile sa poata rezova problemele.

    Cardurile virtuale sunt doar pentru Premium si Metal

      (Citează)

    • Ai “suport clienti cu prioritate”. Nu va mai dura cu lunile, doar cateva saptamani.
      Eu am card virtual la pachetul Standard, unul singur permanent si unul “disposable”, dar cred ca e pentru ca sunt client vechi. Ala disposable m-a salvat in vreo 2 situatii, cand uitam sa anulez reinnoirea diverselor abonamente.

        (Citează)

    • Am si eu doua carduri virtuale la planul Standard (unul Visa si unul Mastercard). In plus vad ca pot sa-mi activez si carduri disposable.

        (Citează)

    • Da, de fapt vad ca si eu am 2. Cred ca au zis ca il inchid pe cel Visa, dar nu mi-e clar cand se va intampla asta.

        (Citează)

  7. Oarecum pe langa subiect, am observat ieri ca Revolut mi-a cerut datele de identificare fiscala. Nu le-am introdus inca si pot sa folosesc cardul in continuare, fara datele astea, dar sunt curioasa daca vor sa colaboreze cu ANAF (sau autoritatile din alte tari) si sa raporteze sursele de venituri, potential nefiscalizate (ex. castigurile din crypto). Ma rog, nu daca vor ei, cat daca li s-a impus ca oricarei alte banci :)

      (Citează)

    • Nu raportează ei de la sine, din câte știu eu, ci dacă le cere expres ANAF despre tine. Băncile cel mult trebuie să ceară clienților informații despre sursa veniturilor. Tu poți zice acolo “prestări servicii catering”, de exemplu. Banca trece asta în datele lor despre tine, cerute de BNR și legislația europeană. Dacă apoi apar probleme și se face vreo investigație și se dovedește că i-ai mințit și de fapt făceai trafic de urși panda, problema este a ta.

      Excepție fac niște tranzacții mari, cred că peste 10.000 euro per tranzacție, care trebuie raportate la Spălarea Banilor, dar nu știu ce face Oficiul cu acele informații. Probabil nimic. Nu știu dacă Revolut face aceste raportări, ar putea avea alt regim prin natura companiei. Băncile sigur fac însă aceste raportări pentru >10.000 €.

        (Citează)

  8. Partea cu asigurarile si protectiile, daca citesti atent, aceastea nu sunt oferite de revolut ci de niste parteneri de prin UK.
    La o simpla cautare pe reddit dupa niste pareri/review-uri o sa vezi ca majoritatea nu au primit niciun ban.

      (Citează)

    • Nu mă mir, de obicei oamenii nemulțumiți se plâng. Cei care au primit banii s-au dus la magazin, să cumpere altceva.

      Eu, de exemplu, am avut de 3 ori treabă la CASCO cu mașinile și mi-au dat mereu dosarul prompt și fără probleme. Nu cred că am zis asta pe undeva. Dacă e să caut pe net, probabil aș concluziona că 100% sunt respinse.

        (Citează)

  9. “Costul este minim, 14,99 lei pe lună”
    Minim raportat la ce? Teoretic nu pare mult, dar daca aduni toate cheltuielile recurente lunare, dă o sumă frumuşică.

      (Citează)

    • Asta vroiam sa zic si eu :)
      Minim ala e ceva f relativ, poti sa raportezi la orice, gen trei, patru beri baute in centrul vechi si astfel chiar si 40-50 de lei devine minim…
      Mai lipsea celebra replica: “va fac pe voi 14.99 lei pe luna?”

        (Citează)

    • Tano: Teoretic nu pare mult, dar daca aduni toate cheltuielile recurente lunare, dă o sumă frumuşică.

      Știu, am făcut cândva un calcul de spotify + netflix + prime + genius + google one + patreon + ce altceva mai plătesc eu. Dar na, dai dacă ai nevoie de ce primești în schimbul acelor servicii, că doar nu-i obligatoriu.

        (Citează)

  10. SINGURUL motiv pentru care ai platii orice subscriptie revolut Premium sau Metal e ca sa te joci pe bursa si sa poti sa faci schimba valutar in USD . Restul de beneficii sunt praf in ochi, nu le vei vedea niciodata, eu nu le-am vazut in 3 ani de premium user, iar cand am vrut sa folosesc o asigurare nu am fost eligibil.

    Revolut PLUS e doar o metoda de a mai lua niste bani de la cei ce stau pe free fara un beneficiu real al unei zile curente.

    Ca fapt divers poti la orice plata cu cardul face charge back, mai ales daca platesti cu cardul de credit, e dreptul tau, te poti interesa de asta si eventual sa iti informezi cititorii de asta pentru ca nu este un feature al Revolut e legea.

      (Citează)

  11. Am o curiozitate, de ce nu îți marchezi articolele publicitare?

      (Citează)

    • « Știri despre tehnologie – 6 mai 2021
      Următorul nivel de servicii financiare
      6 May 2021 · PUBLICITATE, TEHNOLOGIE · 16 comentarii

        (Citează)

    • E scris cu caps sub titlu.

        (Citează)

    • Si eu am acceasi problema, mai ales la FineStore.
      Totusi la Vodafone sau alte campanini are un mare P in fata, macar sa stiu la le evit.

      Nici eu nu am vazut TAG-ul ala pentru ca nu le urmaresc.

        (Citează)

    • Vodafone avea niște reguli interne legate de (P), dar după un timp n-au mai zis nimic de ele, ci fiecare marchează după cum vrea (sau nu). Eu prefer să pun articolele publicitare în categoria lor, ca să le arăt și altora pe toate la un loc fără să stric titlurile.

        (Citează)

  12. Am folosit revolut pana cei de la raiffeisen au venit cu noua aplicatie ce imi satisface chiar toate nevoile pe zona asta. Easy to use, transferuri/deschideri de conturi/depozite instant, chiar si credite, orice plata doar cu faceid si schimb valutar la curs bnr vinerea. Fara alte conturi, aplicatii, sincronizari etc. Iar faptul ca daca am o problema pot sa intru intr-un sediu sa apelez la cineva si nu la un chat online chiar ma linisteste.

      (Citează)

  13. Revolut erau tari cand au aparut acum 2-3 ani, de atunci s-a cam rasuflat treaba, ai preturi mai bune la concurenta.
    Asigurarile alea sunt o gluma, conditiile tin de firmele de Asigurare din UK si o sa ai tot felul de probleme in incercarea sa recuperezi banii.

      (Citează)

    • De fapt băncile s-au speriat tare și au început să se modernizeze după modelul Revolut. Acum 3 ani era jale în sistemul bancar, noroc că a apărut un disruptor.

      Revolut tot le ia față în multe aspecte precum carduri virtuale, crypto/bursă, acele asigurări care poate îți dau banii înapoi, n-ai de unde să știi până nu încerci efectiv asta.

        (Citează)

  14. the_real_blue

    06/05/2021 la 4:49 PM

    ai scris la beneficii : Poți avea 2 conturi Revolut Junior, nu doar unul.

    Eu din asta inteleg ca la planul free poti avea un cont de junior. Din cate am citit, nu poti avea conturi junior decat la plus…

    cum e pana la urma?

      (Citează)

  15. de ce sa iei doua cafele cand poti plati un abonament la un “fintec” semiobscur finantat de rusi.

    bv radu!

      (Citează)

    • Dacă și Revolut este semiobscur, ce să mai zic? Mai bine nu mai iei nici cafeaua, că e din Columbia sau Brazilia, ci strângi de o saltea frumoasă, o tai, scoți arcurile, ții banii înăuntru.

        (Citează)

  16. nwradu:
    E scris cu caps sub titlu.

    Scuze, eram de obicei învățat cu (P)ul din coadă, așa cum fac ceilalți.

      (Citează)

  17. Nu mulțumesc, nu îmi dau de bună voie datele mele KGB-ului.

      (Citează)

  18. nwradu:
    Dacă pleci din start cu ideea că asigurările sunt zero și automat vei fi respins, e treaba ta. Nu mai fă nici o asigurare și gata. La fel și cu orice funcție oferită din serviciu.

    Vezi că Robinhood sau altele nu sunt gratuite, ci de obicei câștigă din spread-uri. Nimic nu-i gratuit.

    Radu, oare nu ar fi fost corect sa semnalizezi articolul cu un P ?

      (Citează)

  19. nwradu:
    Vodafone avea niște reguli interne legate de (P), dar după un timp n-au mai zis nimic de ele, ci fiecare marchează după cum vrea (sau nu). Eu prefer să pun articolele publicitare în categoria lor, ca să le arăt și altora pe toate la un loc fără să stric titlurile.

    Am văzut, îmi cer scuze din nou, mi-a scăpat.

      (Citează)

  20. Deci cumperi bilete la concert, le vinzi, apoi zici ca nu te poti prezenta, PAC! 1000 de euro pe an.

      (Citează)

  21. Am incercat si am studiat ce e cu Plus-ul asta. Termeni/conditii insa n-am gasit raspunsurile si deci stau momentan departe de upgrade-ul asta si folosesc din Revolut ce am nevoie: stocks/exchange/virtual cards.

    1) n-am gasit clar Terms & Considtions pt asigurarile lor;
    2) nu e clar la cat timp dupa ce incepi sa platesti poti beneficia de asigurari/retur/rambursari; ex platesc azi, dupa 20 zile (considerand ca termenul de retur e 14 zile) solicit retur de al Revolut – mi-l accepta sau trebe un dosar cu sina ?
    3) pot sa folosesc Plus timp de x luni si nu multiplu de 12 luni daca am initiat deja un claim?

      (Citează)

  22. nwradu:
    Poți găsi T&C-ul asigurării pe site, e pus pe acolo. Interesul lor este să funcționeze asigurarea, că altfel în luna următoare renunți la planul Plus. Nu pleacă nimeni cu ideea “să o facem de fapt de neutilizat”, mai ales un serviciu care vrea să ruleze banii tăi.

    Stii ca sunt niste taxe si nu poti renunta pur si simplu la plan , nu?

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus