un blog de Radu Dumitru

Uitați-vă și pe canalul meu de YouTube.

Știri despre tehnologie – 14 aprilie 2021

14 Apr 2021  ·

ȘTIRI  ·

29 comentarii

Vaccinarea cu Johnson&Johnson a fost suspendată temporar în SUA și este amânată în Europa. Tromboze, dar 6 cazuri după 6 milioane de vaccinări. În România au intrat astăzi 60.000 de doze de J&J prin vama Arad. Mii de doze Pfizer și Moderna sunt disponibile acum la liber în platformă.

Clipul acesta din secția ATI a Spitalului Universitar București:

    29 comentarii

  1. 2 stele pentru stepway…..si cand ma gandesc ca eram aproape sa achizitionez masina asta….

      (Citează)

    • “..scoruri de 4 stele pentru pasagerii adulți (pe scaunele din față) și pentru copii (scaunele din spate), 3 stele pentru protecția pietonilor și bicicliștilor..”
      Sta ok pe partea de passive safety. Active safety il trage in jos.

        (Citează)

    • Ai citit cu atenție articolul? Eu îți recomand să mai citești o data. Are 4 stele la impact. Scorul e dat de cea mai mica cifră.

        (Citează)

    • da, ok, nu e asa grav. doar sa nu ai ghinionul sa te busesti cu vreun Passat, ca esti pilaf.

        (Citează)

    • Pai si ce opreste?
      4 stele pt pasageri, 3 stele pt pietoni si biciclisti mi se pare foarte bine pt clasa asta de masina si pret.
      2 stele la sistemele de asistenta (niste optionale de fitza pana acum cativa ani de care un sofer decent nici nu ar trebui sa aiba nevoie) este o zona de echipare firesc si logic sacrificata de constructor in scopul mentinerii unui pret scazut.
      Pt nivelul de siguranta care chiar conteaza 4 stele este f bine zic eu.

        (Citează)

    • La noile Dacii problema e sa te loveasca una ca pieton/biciclist. Ca sofer/pasager esti ok.

        (Citează)

    • @Anda, asta-i valabil pentru orice masina mica. Indiferent cate stele ai, cand te lovesti frontal cu o masina dintr-o clasa mai mare (automat mai grea) o sa iesi mult mai sifonat decat cealalt.

        (Citează)

    • Andrei, asa e, dar e o diferenta intre a fi impachetat in air bag-uri si a-ti ajunge volanul in stomac.

        (Citează)

    • @Anda, intradevar este o diferenta destul de mare, de vreo 10.000 de euro.

        (Citează)

    • Stelele astea ncap sunt cam degeaba, daca vrei sa vezi siguranta reala a unei masini te uiti pe statistici:

      – cate acciente au fost cu loganuri si cati oameni au murit ? ce ma intereseaza pe mine daca a fost clio sau passat.

      De exemplu in America, IIHS are statistici pe modele (driver-death-rates-by-make-and-model)

      toyota camry are un death rate de 34%, pecand rav4 are de 28%

        (Citează)

    • @Andrei, nu este atat de simplu.
      Ar trebui sa ai statisticile astea cu numarul de decese, dar sa fie raportate la numarul total de masini pe sosea din fiecare model. Si eventual raportat la numarul total de km efectuati cu fiecare model de masina in parte.
      Apoi mai conteaza si unde sunt folosite masinile astea in general (in oras sau pe drumuri national/judetene/autostrazi).

      De exemplu o Toyota Aigo va fi folosita in majoritatea timpului in oras si astfel sansele ca pasagerii sa fie implicati intr-un accident mortal sunt foarte mici, dar asta nu o face o masina mai sigura decat un Passat.

        (Citează)

    • Un passat cu aceleasi dotari ca ale unei dacii, ar avea maxim 3 stele la testele sufletului. Euroncap a ajuns un rahat.

        (Citează)

  2. Aveti dreptate, am citit pe diagonala. Greseala mea.

      (Citează)

    • Noroc ca ai spus ca ai greist, daca nu – continua discutia inca vreo 5 ore bune :))

        (Citează)

    • Per total EuroNCAP ar trebui să explice mai bine scorurile alea și să dea defalcat scorurile pentru protecția pasagerilor, că în principal asta te interesează când cumperi o mașină.

        (Citează)

  3. @Anda: Femeile conduc oricum cu volanul în stomac – mă rog, e mai mult în dreptul pieptului.

    E important să ți se facă mașina pilaf pentru că așa se absoarbe impactul. În partea laterală a mașinii opțiunile sunt limitate, dar fața e proiectată să se deformeze, în timp ce spatele e mult mai rigid. Airbag-urile te cam pocnesc uneori, nu te iau în brațe. E evident că o mașină de clasă mică nu poate fi la fel de sigură ca una mult mai mare.

      (Citează)

    • Nu pot sa Zic de americani ca sunt ipocriți la facă cu China și șantajisti ca asta înseamnă că ridic China în slavi și sunt de acord cu orice ar întâmplă acolo? Nu aveți logica frate, sunteti retardați rău. Acum un an ziceam ca sistemul de credit social din China pe care toți îl blamează si asociaza cu comunismul și statul totalitar se vrea implementat și în occident dar încă nu au găsit cum sa il impacheteaza frumos în ideea ” societăților libere” în care trăim și ma făceați nebun, acum sunteți idioții care îl vreti si susțineți. Incredibil, jur.
      Telefon pot sa nu am, nu e obligatoriu. E opt in. Și faptul ca se folosește pentru spionare este ok acum, gata, orice device e liber sa fie folosit în felul asta, gata, a prins spălarea pe creier?
      Poți sa faci diferenta între știe google ce faci pe telefon vs îți poate controla cineva remote accesul la transport sau alte servicii?
      Dacă avem telefoane gata, este ok sa avem camere și recunoștere faciala peste tot, sa trebuiască sa te inchizi în dormitor ca să nu îți fie înregistrare orice secunda și acțiune din viata, stocate poate cândva pot fi folosite împotriva ta?
      Asta este viata omului, sa fie urmărit non stop și testat dacă se comporta în limitele impuse?
      Voi ați uitat ce inseamna sa fii om și sa fii liber, îmi e scârbă

        (Citează)

  4. V-ati gandit ca poate omu nu vrea să omoare toti biciclistii si pietonii, care in Romania nu au infrastructura să fie protejati cand ies pe-afara?
    vai de noi…

      (Citează)

  5. https://youtu.be/xcmZG0H4HzE
    Gânduri? Sau doar hate?

      (Citează)

    • De ce sa ne sperie centralizarea sau monitorizarea agresiva? In plus, SCOPUL oricum va fi dublicitar – o parte publica pe care o vom intelege si alta care va fi folosita in alte scopuri (monitorizarea statistica, alte programre de evolutie comunitara, etc). Personal nu mi se pare o idee rea atata timp cat exista organizatii care incearca sa tina in frau ce se intampla sau mai bine spus care sa “tina partea” cetateanului.

        (Citează)

    • De ce ati mai scapat de comunism atunci? Te-ai uitat la film? What changed Boris? Acum 18 ani era ceva totalitarist de care trebuie sa ne ferim acum e ok? Nu e ok in china da e ok in europa ca noi nu suntem comuniști?
      Deci voi chiar vreti supraveghere totala si sistem de credit social? Serios?
      Eu nu pot sa cred ca existați

        (Citează)

    • In supravegherea in masa facuta de Nsa de care fara Snowden nu aflați care erau organizatiile care tineau lucrurile în frâu ca sa ne protejeze? Doamne, în ce realitate trăiți?

        (Citează)

    • @Pmk, si tu vrei supraveghere in masa si sistem de credit social. Adica nu poti sa ridici in slavi regimurile care fac asta, dar apoi sa spui ca nu esti de acord cu supravegherea.
      Nu poti sa folosesti un telefon mobil care urmareste fiecare activitate pe care o faci si apoi sa militezi impotriva masinilor electrice, pe motiv ca softul de pe acestea va inregistra traseul pe care se deplaseaza.

        (Citează)

  6. Clipul ala de la ATI mi se pare infiorator. Poate ar trebuie sa fie mai prezent in digital decat multe alte campanii.

      (Citează)

  7. Desi nu sunt fan dacia, mi se pare ca euroncap sunt cam cacaciosi si favorizeaza clar masinile premium germane.

    Deci masina are 4 stele la impact si 2 stele la protectie activa, rezultatul final este dat de scorul minim, adica 2 stele.

    Oricum testele euroncap sunt gresite fundamental:
    1. testele se fac la 64kmh, dar accidentele se produc la viteze de peste 90kmh deci cu ce ma ajuta mai exact.
    2. numerotarea de la 1 la 5, prea simpla si inselatoare, un polo de 5 stele nu este la fel de sigur ca un touareg de 5 stele.
    3. testele se fac doar pe masini noi, cand totul e frumos si functional, dar dupa 4 ani, cate sisteme mai functioneaza, daca a inceput sa rugineasca, daca a fost deja intr-un accident.

    Pentru cei interesati de siguranta urmatoarei masine recomand IIHS (euroncapul american) care folosesc niste teste mai aproape de realitate, au o clasificare mai buna, si fac si statistici pe masini: cati oameni au murit intr-o corolla, cati intr-un camry si cati intr-un lincoln navigator

      (Citează)

  8. Alea 2 stele de la Dacia ar trebui să preocupe mai mult pe ceilalți participanti la trafic. Inainte sa apuce sa dea cu pietre oameni in Dacia ar fi interesant de aflat cate masini noi vandute in Romania au sisteme de siguranta activa deoarece ele nu sunt obligatorii, trebuiesc bifate in configurator, mai ales dacă mașina este una de buget.

      (Citează)

  9. Andrei:
    Desi nu sunt fan dacia, mi se pare ca euroncap sunt cam cacaciosi si favorizeaza clar masinile premium germane.

    Deci masina are 4 stele la impact si 2 stele la protectie activa, rezultatul final este dat de scorul minim, adica 2 stele.

    Oricum testele euroncap sunt gresite fundamental:
    1. testele se fac la 64kmh, dar accidentele se produc la viteze de peste 90kmh deci cu ce ma ajuta mai exact.
    2. numerotarea de la 1 la 5, prea simpla si inselatoare, un polo de 5 stele nu este la fel de sigur ca un touareg de 5 stele.
    3. testele se fac doar pe masini noi, cand totul e frumos si functional, dar dupa 4 ani, cate sisteme mai functioneaza, daca a inceput sa rugineasca, daca a fost deja intr-un accident.

    Pentru cei interesati de siguranta urmatoarei masine recomand IIHS (euroncapul american) care folosesc niste teste mai aproape de realitate, au o clasificare mai buna, si fac si statistici pe masini: cati oameni au murit intr-o corolla, cati intr-un camry si cati intr-un lincoln navigator

    Mai exista accidente si in oras/localitati unde se mai respecta poate si limitele de viteza. Exista o regiune in Romania, care are la regim de autostrada, doar centura ocolitoare a unui oras.
    Iar unii mai au grija de masina sa nu “rugineasca”, mai merg cu ea si pe la service, ii mai fac si revizia, nu pun doar benzina de 50lei intr-o masina luata de cine stie unde si carei jumatati au iesit in luni diferite din fabrica.
    Si nu tot ce in piata din Europa se vinde in SUA.

      (Citează)

  10. 5 autospeciale, pentru ca sunt 5 regionale ANCOM.
    Daca ar fi doar una, nu cred ca iti convine sa fie plecata la Suceava la masuratori, cand un “radio pirat”, interfereaza comunicatiile cu turnul de control ale avionului in care esti tu, in procedura de aterizare de la Otopeni.
    Celor din Berlin cat le-a luat?

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus