un blog de Radu Dumitru

Uitați-vă și pe canalul meu de YouTube.

Sper că ați văzut cursa de Formula 1 de la Imola

20 Apr 2021  ·

AUTO  ·

29 comentarii

A doua cursă de Formula 1 a sezonului a avut de toate și sper că ați văzut-o. Start pe ploaie, multe ieșiri în decor, mai multe safety car-uri, un accident spectaculos lăsat cu înjurături între piloți și oprirea temporară a cursei și o cursă de recuperare a lui Hamilton care în ultimele tururi a urcat de pe 7 pe 2.

La un moment dat Hamilton a ieșit în decor și am crezut că este abandon, deja transmisese un sorry, guys prin radio. Apoi, după câteva încercări de ieșit din pietriș, a reușit să revină în curșa, ajutat și de faptul că în același tur coechipierul său Bottas a fost implicat în acel accident spectaculos, chiar dacă nu grav. Și mai amuzant este că a fost scos din cursă de Russell, care-i pilot al academiei Mercedes, iar acum le-a distrus o mașină și le-a mâncat niște puncte importante.

Mai important: a fost un duel excelent între Verstappen și Hamilton. Olandezul l-a depășit la Hamilton la start, dovedind nu doar că poate, dar și că mașina Red Bull poate face față Mercedes-urilor.

Altfel spus, sunt din nou semne că ne așteaptă un sezon bun. Tehnologia se va schimba semnificativ în 2022, așa că majoritatea echipelor n-au mari motive să investească în dezvoltarea celor curente, care sunt în ultimul lor an. S-ar putea ca what you see is what you get și să avem un sezon întreg de întreceri roată la roată. În acest moment, Verstappen arată ca un pilot ce are șanse să câștige campionatul mondial.

Hamilton încă este pe primul loc, dar cu doar un punct în față și asta pentru că a făcut fastest lap pe finalul cursei trecute. Pe lângă cursa aceasta de la top, se conturează foarte bine o întrecere tot roată la roată între Leclerc, Norris, Perez, Sainz și Ricciardo, iar pe Bottas eu îl văd favorit pentru locul 3 și deasupra celor cinci numiți anterior.

După două curse, este cel mai entuziasmant start de sezon văzut de multă vreme.

    29 comentarii

  1. Nu m-am utiat, trebuia?

      (Citează)

  2. Chiar faina cursa, pacat de accidentul celor 2, a gafat Russel.
    Sper ca sezonul o sa continue in acelasi stil.

      (Citează)

    • Russell a fost ca începătorul care s-a speriat pentru că Bottas a dat 10 cm spre el. Avea loc suficient acolo, plus că în acea șicană este foarte dificilă depășirea, nici nu avea rost să o încerce.

        (Citează)

  3. Ca fan Ferrari ma bucur ca anul asta au o masina mai buna. Ma astept ca echipa sa castige locul 3 la mustata fata de McLaren si LeClerc sa castige minim o cursa sezonul asta.

      (Citează)

  4. Giumbix:
    Nu m-am utiat, trebuia?

    Tu ai citit articolul sau ai trecut direct la comentarii?

      (Citează)

  5. Iarasi, poate sunt eu ciudat si nostalgic dupa anii apusi. Dar nu inteleg entuziasmul. A fost o cursa cu 1 (una singura) depasire frumoasa ( mai la varf, ca nu ne intereseaza intre locul 17 si 18).
    In rest, incidente. Majoritatea cauzate de erori de pilotaj pe fondul pistei umede. ( era sa zic pe fondul neadaptarii vitezei la conditiile de carosabil umed :)) )

      (Citează)

    • Mie mi se pare că nu te interesează fenomenul în mod deosebit, dar cumva, ceva, ar trebui să te entuziasmeze. Toate sporturile au devenit tot mai tacticizate și au folosit tot mai mult tehnologia nouă, asta e. La F1 nu-i mai ai pe Prost și Senna, dar dueluri au tot fost, cu niște pauze – de exemplu între Vettel/Hamilton și, acum, Verstappen/Hamilton. Sunt circuite noi sau modificate și cum zicea cineva pe aici, imersiunea e mai mare dacă vrei să urmărești fenomenul în ansamblu.

      În sporturile cu motor contează strategiile și regulile – în F1 s-a introdus DRS, reguli pentru pneuri, ERS sau până anul ăsta setări pentru amestecul de combustibil. Nu e neapărat mai bine sau mai rău, dar e altfel.

        (Citează)

    • Pe mine mă entuziasma tehnologia. Am lucrat pentru un constructor câteva luni, acum mulți ani, direct în departamentul aerodinamic în mijlocul sezonului. Era foarte fain să vezi cum se face concepția și modelarea. N-am intrat în tunelul de vânt din păcate.

        (Citează)

    • @Morrissey: realist vorbind, într-o cursă normală nu poți avea multe depășiri.

      Mașinile sunt mai bune sau mai rele. Odată ce aia mai bună o depășește pe aia mai slabă, nu prea mai are cum să fie depășită la loc de ea. Este ca la sortarea bulelor, pozițiile se inversează doar într-un sens.

      Așa că o cursă este mai interesantă dacă apar și alte elemente care să o facă astfel: piloți care fac greșeli, safety car, ploaie care schimbă rankingul, câte o problemă la pit stop (și mecanicii sunt în concurs, de fapt), o stricare de motor șamd. Cursa asta a avut de toate.

        (Citează)

    • Asa e, Radu, dar masinile mai bune sunt mult mai bune decat alea mai putin bune. Nu mai vezi lupte la baioneta, intinse pe parcursul a 2-3-4 tururi, in care pilotajul si instinctul fac diferenta, masinile fiind sensibil egale.
      Pai in afara de depasirea Verstappen-Hamilton din Tamburello, restul au fost de parca erau sub steag albastru.
      Inteleg atractia pentru intreg ecosistemul. Eu insa ma uitam pentru pilotajul in sine

        (Citează)

    • L-am văzut pe Hamilton recuperând multe poziții, în cursa anterioară l-am văzut ținându-i piept lui Verstappen. Perez a recuperat multe locuri în cursa anterioară. Sunt destule depășiri pe acolo.

        (Citează)

  6. Spectaculoasa cursa intr-adevar. Ma enerveaza insa ca pare ca Hamilton nu pierde decat daca are vreun accident sau pateste ceva pe parcurs si apoi are de recuperat timpul pierdut.

      (Citează)

    • De asta este foarte bun ca pilot. Face puține greșeli, este foarte constant și rapid. Dacă-l pui într-o echipă bine construită, e greu de bătut.

        (Citează)

  7. Ferrari au cu ce sezonul asta. La Imola au riscat si au setat foarte sus down force pt ca au sperat ca o sa ploua si o sa ii avantajeze asta. Au pierdut mult pe liniile drepte din acest motiv…

      (Citează)

  8. O cursa cu foarte multe greseli enorme, gen iesiri in decor sub Safety Car.
    Inca o data se dovedeste ca Hamilton e cel mai norocos pilot ever. Trebuia sa fie race over la acea greseala a lui. Ar fi fost cu un tur in urma, daca nu se oprea cursa si fara DRS constant nu recupera cu a facut-o. Max e suprem. Pacat ca si-a irosit atatia ani din cariera fara sa aiba o masina de top. Dezamagitor Perez, care ar fi avut podium asigurat daca nu scapa masina de sub control, fara sa fie presat. La fel Bottas, inca o data arata ca nu are stofa de campion. De indata ce e in pluton, nu face absolut nimic, spre deosebire de Hamilton, care mereu recupereaza.

      (Citează)

    • Si eu sunt frustrat de norocul lui, dar ca sa ma calmez imi tot aduc aminte de ultima cursa din 2007 cand a pierdut titlul in dauna lui Kimi din cauza unei probleme tehnice. Tinerel, debutant si sa pierzi in stilul ala, cred c-a fost ceva greu de digerat. Dar parca i se tot intoarce norocul de atunci…
      Mentionez ca sunt fan Ferrari, n-am vazut sezonul cand a castigat Rosberg si imi sunt nu mic hater cand vine vorba de Lewis mai ales ca a omorat spectacolul la varf, impreuna cu Mercedes, in ultimii ani.

        (Citează)

  9. Masina RedBull e cea mai buna, e clar, Verstappen poate pierde titlul doar daca Hamilton va face sezonul vietii lui. Acum poate observa si unii ca nu doar masina conteaza, cind vad ce face Bottas cu acelasi echipament.
    In rest, FIA sint mizerabili, l-au penalizat pe Kimi fix degeaba, nu stiu cind va mai avea ocazia sa puncteze cu Alfa aia, nu te intilnesti cu conditii din-astea prea des.

      (Citează)

    • Penalizările acelea sunt cam ciudate și nu foarte constante. N-am înțeles de ce au dat un stop and go de 10 sec lui Vettel pentru că mașina lui n-a fost gata cu 5 minute înainte de începerea cursei, ci încă mai roboteau la ea.

      Pare genul de chestie pentru care să-i adaugi timp la finalul cursei, nu stop and go.

        (Citează)

    • Pai regulamentul zice clar ca fie ajungi din nou pana iese safety car-ul pe pozitia pe care erai inainte sa derapezi, fie iesi la boxe si pleci ultimul de acolo. Kimi trebuia sa ajunga inapoi pe 7 parca si a ajuns doar pe 8 inainte sa iasa safety car-ul.

        (Citează)

    • @costin: am citit motivarea penalizarii (sint fan Kimi) si nu e nimic clar acolo. Mie mi se pare ca e suficienta penalizarea ca a iesit din pista si a pierdut 2 locuri.

        (Citează)

  10. Eu cred ca mai degraba Russel le-a castigat niste puncte celor de la Mercedes. Daca n-ar fi fost accidentul dintre el si Bottas, Hamilton ar fi ajuns la coada cursei. Nefiind vorba nici de safety car, ecarturile ar fi fost uriase si cel mai probabil Sir Lucky Hamilton nici macar n-ar fi intrat in puncte.
    Cat despre punctele pe care le-ar fi strans Bottas, nu stiu ce sa zic, maxim daca ajungea pe 6, desi nu cred ca la cum s-a descurcat pana atunci.

      (Citează)

  11. Eu tot astept sa plece odata Hamilton. Pur si simplu am obosit sa tot castige. Am sarit de pe canapea ca un copil cand Verstappen a reusit sa-l blocheze in prima curba. La fel am sarit cand s-a dus in decor Sir Hamilton chiar daca a avut bulanu’ porcului pana la final. Da. stiu, sunt hater :)

      (Citează)

  12. nwradu:
    L-am văzut pe Hamilton recuperând multe poziții, în cursa anterioară l-am văzut ținându-i piept lui Verstappen. Perez a recuperat multe locuri în cursa anterioară. Sunt destule depășiri pe acolo.

    Scuza-ma dar sa il vad pe Hamilton recuperand pozitii (repet, de parca aia din fata lui ar fi sub steag albastru) e la fel de excitant ca un BMW care depaseste coloana pe linia de tramvai. Nu, mersi.

      (Citează)

  13. Vale: «

    Nu am citit, trebuia?

      (Citează)

  14. Am uitat de cursă și nu am văzut nimic.

    Pare că e din nou întrecere între piloți, nu între firme care are buget mai mare de băgat în mașină. Ceea ce nu este exact corect, nu este progres să interzici o tehnologie, cu să o faci accesibila tuturor.

    Iar FIA nu face decât să dea în cap cu justificări penale, mă mir că nu se retrag din campionat constructorii sancționați aiurea. Să își facă FIA audiențe și bani din reclame și drepturi de retransmisie cu 3 mașini amărâte.

      (Citează)

  15. Blonda aia din staff-ul lui Hamilton practica voodoo

      (Citează)

  16. nu ne-am uitat la f1, am ales motogp. calitate si spectacol

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus