un blog de Radu Dumitru

Uitați-vă și pe canalul meu de YouTube.

Intact Media Group a lansat și aplicația de livrat mâncare

8 Apr 2021  ·

FOOD & LIFESTYLE, TEHNOLOGIE  ·

24 comentarii

A apărut încă o aplicație de comandat mâncare: eatZZ, detalii la eatZZ.ro. Cred că s-a lansat chiar în aceste zile cu o reclamă cam plictisitoare văzută pe YouTube și parteneriate inclusiv cu Dani Oțil. Am înțeles de ce citind fine print-ul din site: aparține de Intact Media Group, că poate Voiculescu nu mai face atâția bani din televiziuni și securism și acum livrează mâncare.

N-am găsit pe site ce o face mai bună decât Glovo, Tazz, Bolt și restul. Momentan nu sunt multe restaurante în ea, dar asta se poate rezolva în timp, mai ales dacă vor avea comisioane normale. Eu unul nu-i dau mari șanse de viitor. Este o piață competitivă și, dacă business-ul tău principal nu este chiar platforma de livrare, e greu să ții pasul cu competitorii. Poate însă că va merge în pierdere sau cu comisioane mici și va prinde însă cotă de piață.

Știți care este problema platformelor de livrare de mâncare în România? De fapt… probleme?

În primul rând comisioanele. Îmi spunea cineva de la un food truck cu care am schimbat câteva cuvinte pe subiect că Glovo ia 40% comision, Bolt 30% și Tazz 25%. Chiar și 25% mi se pare mult, având în vedere că livrarea oricum o plătești tu. Platformele iau acel comision doar pentru că intermediază vânzarea.

Așa se explică de ce o pizza pe site-ul restaurantului costă mult mai puțin decât în Glovo. Eu, dacă pot, comand de obicei direct de la restaurant, ca să-i rămână toți banii.

Problema principală este că sunt prea multe platforme. Glovo, Tazz, Bolt Food, Foodpanda, Takeaway, acum și EatZZ și tot am senzația că am uitat pe cineva.

Am observat că, deși oferta oricărei aplicații este suficientă pentru a mânca ceva bun, rămâne recomandat să le instalezi pe toate și să verifici dacă nu cumva un restaurant are o ofertă mai bună într-una din aplicații.

De exemplu, Bolt Food are deseori reduceri de până la 40% la o mulțime de restaurante. 40% este semnificativ, în special dacă iei de la ceva mai scump precum Kanpai sau GrabIT.

Foodpanda, în schimb, are multe ori opțiuni de 1+1 la restaurante. Am profitat recent de așa ceva la niște pizza artizanale de la Angelo Grasso da Giovanni.

Tazz a introdus recent avantaje pentru abonații eMAG Genius, adică livrare gratuită la comenzi de peste 75 de lei. E un prag destul de mare, dar de reținut dacă treceți de el.

Glovo… nu știu, are o aplicație bună și multe restaurante. Aplicație bună în sensul că poți lăsa bacșiș din ea, că altfel arată cam demodată. Chiar nu înțeleg de ce Bolt Food nu introduce aceeași opțiune.

Avantajul Glovo ar fi opțiunea Prime. Inițial costa 30 de lei pe lună. Mi-am făcut și eu Prime când au redus-o la 10 lei pe lună și uneori comandăm inclusiv de la Kaufland sau Auchan prin ea, nu doar mâncare.

Ideea este că, dacă vrei să comanzi de la un restaurant care este prezent în mai multe platforme, ar fi bine să verifici ofertele din fiecare platformă. Ar fi păcat să plătești cel mai mare preț pe Glovo când Bolt Food îți oferă 40% reducere.

    24 comentarii

  1. Livrarea o plateste clientul, dar nu prea. Fie oferte, fie livrare de 3-4 lei.

    Le place sau nu restaurantelor, pentru clienti e mult mai usor sa foloseasca aplicatii d-astea de agregare, cu plata online, urmarit comanda, etc, decat sa foloseasca livrarea de la restaurantul respectiv.
    Iar restaurantul ca sa isi organizeze singur flux de livrare, are nevoie de livratori, masini, modalitate de a prelua comenzile.

    Marele plus (pentru restaurante) este flota extrem de flexibila de livratori pusa la dispozitie de aplicatii.

    Gandeste-te ca la un restaurant clasic ai doua peakuri de ordere pe zi (la pranz si seara) care sunt de 5-10 ori mai mari decat media restului orelor. Dar, nu prea ai cum sa iti faci o flota de livratori eficenta in conditiile astea, ca nu poti angaja oameni doar pentru 2 ore la pranz si 2 ore seara.

    Nu ii tine nimeni cu forta pe platformele astea, nu le convine sa iasa.

      (Citează)

  2. ce vad un pic nasol pentru restaurante e ca foodpanda, de exemplu, ajunge prin google mai sus pentru numele unui restaurant decat site-ul sau pagina de FB a restaurantului si … ajung sa fie captivi mai mult decat si-ar dori / ar trebui.

      (Citează)

  3. La cat cacat basculeaza Antenele, ma si mir ca au facut asa tarziu aplicatie de livrare.

      (Citează)

  4. Cu comisioanele percepute de aplicatii e cu dus – intors. In primul rand, daca vorbim fix de costul livrarii, stiu ca un curier primeste vreo 13-17 lei per livrare, deci chiar si daca clientul plateste livrarea cea mai scumpa, adica vreo 7,5 lei la Glovo, tot acopera mai putin de jumatate din costul curierului. Ca sa nu mai vorbim ca de f multe ori livrarea e gratis. In plus, pe langa costurile cu curierii, aplicatia trebuie sa isi plateasca salariarii proprii, costurile fixe, amortizarea investitie initiale, taxe, plus sa mai iasa si pe profit. Asa din pix as zice ca o aplicatie ar trebui sa perceapa macar vreo 30 lei comision per comanda doar ca sa iasa pe 0.
    Apoi, sa ne intoarcel la restaurante. Pentru livrare ai costuri mult mai mici decat in restaurant: nu ai nevoie de chelneri, poti sa pregatesti oricate comenzi ca nu depinzi de nr de mese din restaurant. In plus, desi nimeni nu recunoaste asta, nu mai ai nevoie de o locatie centrala, ca sa arate bine si in care sa investesti o galagie de bani in amenajare si chirie, ci poti sa livrezi mancarea dintr-o bucatarie micuta, de oriunde. Mai mult, am observat ca unele restaurante si-au facut bucatarie comuna (ex. lantul City Grill livreaza pt toate restaurantele din grup din aceeasi locatie). Long story short, daca stii sa te adaptezi, ca restaurant iti scoti comisionul Bolt din restul banilor economisiti.

      (Citează)

    • Pare mult 30 de lei per comandă. Vorbim de mii de comenzi pe zi și totuși multe costuri fixe pentru dezvoltatorul aplicației.
      Restaurantele încă au chelneri și bucătărie și mese. La noi nu se aplică încă ghost kitchen.

      Problema mea nu este că restaurantele scumpesc livrarea prin Glovo, e normal să facă asta pentru a acoperi acele comisioane în plus. Singura problemă este că așa se ajunge la niște prețuri mari. Normal ar fi să mai scadă comisioanele pe măsură ce sistemul devine tot mai stabil. Și până la urmă câștigă McDonald’s și KFC, care au negociat bine și au aceleași prețuri (probabil comisioane infime), dar micul antreprenor sau food trucker plătește cel mai mult. Toți văd Glovo ca pe un rău necesar, nu pe un partener care îi ajută în dezvoltare, iar mulți se înscriu doar în Bolt sau Tazz.

        (Citează)

    • Chiar daca nu au ghost kitchen, restaurantele ar trebui sa vada comenzile prin aplicatiile de livrare ca pe un bonus, in plus fata de ce au in restaurant. Chelnerii si chiria in locatia premium sunt dependente de restaurant, deci ar trebui socotite in profitul restaurantului, comisionul Glovo in profitul livrarii. Ok, vremurile actuale sunt ciudate, probabil restaurantele nu mai sunt f profitabile, dar nu poti sa incerci sa iti scoti biste cheltuieli printr-un serviciu care nu are legatura cu ele (ex. sutele de mii de euro bagati in amenajarea restaurantului).
      Poate pare nult 30 lei comision per livrare, dar daca tu ii dai 17 lei livratorului, inseamna ca tu mai ramai doar cu 13. Ok, poate am exagerat cu 30 lei, dar macar 23-25 lei tot ma gandesc ca ar trebui sa perceapa cat sa ramana pe linia de plutire.

        (Citează)

    • Dar, spre deosebire de delivery, in restaurantul fizic îți poți recupera chirie/salarii etc din produse cu valoare adăugată mare, cum sunt băuturile și cafeaua. Vinul de 20-30 lei vândut cu 100 lei, berea, apa minerala etc. Și care sunt 20-30-40% din bon. Sau 100% daca ai clienți care stau la bere. La delivery nu poți.

        (Citează)

    • Silviu, corect. Asa cum in restaurantul fizic tre’ sa ai ospatari, tre’ sa debarasezi masa, tre’ sa speli vasele, si in general (in ziua de azi, pe pandemie) tre’ sa poti sa ai deschis.
      Iar inainte de pandemie, trebuia sa ai masa libera, in caz ca aveai clienti care trageau de un capuccino 2 ore.

        (Citează)

    • nwradu: La noi nu se aplică încă ghost kitchen.

      Nu se aplica la scara larga. Dar de exemplu in Bucuresti, Fabio si Trenta de la care comand nu stiu sa aiba restaurant unde poti servi mancarea. La fel, Mezze (mancare libaneza) stiu ca au doar livrare. Altul descoperit de curand e Doner Boom (pe langa Arena Nationala) ca am fost sa iau direct de la ei intr-o seara.

        (Citează)

    • Pizza are teoretic alt regim. E ca și cum ai spune că nici Luca sau Petru nu au restaurant unde să servească lumea mâncarea.
      Trenta în particular are locuri de mâncat, aici la Piața Timpuri Noi au o masă de 6-8 locuri, de exemplu. Și Luca are câteva localuri în România, e unul mare în Galați.

      De restul nu știu, te cred când zici. Tot pe lângă Arena Națională este și Il Pizzaiolo, pizza bună de la un italian. Sper că mai este.

        (Citează)

  5. In Ramnicul Valcea sunt deja 2 aplicatii locale de livrare care au invins Glovo. Ei ofera si livrare cu masinile lor si taxeaza 10-15%. Le-a mers pentru ca este un oras mic dar si pentru ca au o relatie bune cu restaurantele.

    De exemplu ei se ocupa de pozele pentru mancare daca restaurantul nu are tocmai pentru a avea o rata de conversie mai mare.

      (Citează)

  6. Cum e pizza de la Angelo Grasso da Giovanni?
    Intetionam sa comand si eu dar nu erau review-uri prea mult la acel moment si m-am lasat pagubas… :)
    Multumesc.

      (Citează)

  7. Toate aplicatiile alea cu ZZ la final sunt ale lor (HomeZZ, CarZZ, etc). E foame de bani :)

      (Citează)

  8. E probabil bine că e competiție pe piața asta, mă mir că asta nu duce și la scaderea comisioanelor.

    Dar și cei prefer să comand direct de la restaurant dacă se poate.

      (Citează)

  9. Când comand prin glovo, primesc pliante sa comand direct la restaurant. Data viitoare sun direct și aud “dar e cam mica comanda pt livrare…” cu o sila maxima. Era 120lei la 4km distanta.
    Închid și comand prin glovo din nou.

      (Citează)

  10. Eu nu folosesc decat extrem de rar, iar atunci doar Food Panda. Pe asta am instalat-o de la inceput, ma descurc. In rest, direct de la sursa. Dar eu comand rar, la 2-3 saptamani.

      (Citează)

  11. Glovo are abonament, 9-10 lei pe luna si nu mai platesti transportul.

      (Citează)

  12. nwradu:
    Pizza are teoretic alt regim. E ca și cum ai spune că nici Luca sau Petru nu au restaurant unde să servească lumea mâncarea.
    Trenta în particular are locuri de mâncat, aici la Piața Timpuri Noi au o masă de 6-8 locuri, de exemplu. Și Luca are câteva localuri în România, e unul mare în Galați.

    De restul nu știu, te cred când zici. Tot pe lângă Arena Națională este și Il Pizzaiolo, pizza bună de la un italian. Sper că mai este.

    Mai este Pizzaiolo, am comandat eu recent. Bună.

      (Citează)

  13. Foodpanda sunt imbecili, căutați kfc sau într-un fel mâncare chinezeasca. La kfc îmi găsește un singur kfc de departe când am 4 in jur, asta dacă îmi găsește mereu. La chinezesc nu zic, în loc sa îmi apară doar locurile cu specific chinezesc îmi apar vreo 5 chinezesc și restul care nu au nici o treaba. Filtrele sau search ul este penibil de prost, nu pot sa cred ce aplicație proasta la cati bani produce.
    La fel si glovo, cauti chinezesc îți da de toate. Nu poți sa filtrezi din ele corect, penibil.

      (Citează)

    • Mult succes sa comanzi direct la KFC: Deschizi site-ul la 19:30 si scrie ca “Restaurantul e inchis pana la 20:14”.

      Ca nu pot lua comenzi si sa iti spuna “Dureaza livrarea mai mult”. Inchid comenzile cu totul.

        (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus