un blog de Radu Dumitru

Uitați-vă și pe canalul meu de YouTube.

Mi-a plăcut debutul noului sezon de Formula 1

29 Mar 2021  ·

AUTO  ·

17 comentarii

Formula 1 a început foarte bine și sunt entuziasmat pentru noul sezon. Cursa de ieri a arătat că Red Bull este un concurent real pentru Mercedes în acest an, cel puțin pe mașinile din prezent.

Verstappen a ratat locul 1 din ghinion. A plecat primul, a terminat pe doi, dar asta după ce a condus o bună parte din cursă și o mică greșeală înainte de final l-a făcut să rateze trofeul mare.

Poate și mai interesant este că noul său coechipier, Sergio Perez, a plecat ultimul și a terminat pe 5. Albon n-ar fi reușit niciodată astfel de reveniri. Ca să fie mai clar ce înseamnă asta, am făcut imaginea de mai jos care arată situația la 3-4 viraje după start:

Și mai îmbucurător mi s-a părut faptul că Aston Martin și AlphaTauri au arătat că au mașini capabile de un ritm bun în cursă. Nu pot concura cu Mercedes și Red Bull, care sunt în altă clasă, dar competiția dintre McLaren, Ferrari, Aston Martin, AlphaTauri și Alpine va fi interesantă în restul sezonului.

Este foarte posibil ca Mercedes să câștige din nou. În testele premergătoare debutului de sezon s-au plâns de performanțele mașinii. Este foarte posibil ca nu Red Bull să fi îmbunătățit mașinile, ci  micile modificări tehnice să fi scăzut performanța mașinilor Mercedes. Dacă găsesc soluții sau fac un fine tuning suplimentar în următoarele curse, este posibil ca Mercedes să fie de nebătut. Până atunci, însă, Red Bull are și mașină bună și un pilot foarte rapid în Verstappen.

Surprinzător a fost că, dintre cei trei debutanți, Yuki Tsunoda s-a descurcat cel mai bine, terminând pe locul 9 pentru AlphaTauri. Mick Schumacher a fost la coada clasamentului întreaga cursă. Nikita Mazepin a abandonat în primul tur, ieșind în decor.

Rusul s-a răsucit de două ori pe circuit și în calificări. Pare neașteptat pentru un pilot care a câștigat destule curse în Formula 2 și alte campionate inferioare. Problema vine și din faptul că Formula 1 limitează atât de multe perioada de testare a unui monopost încât un pilot debutant nu are cum să adune prea multă experiență la noua sa echipă înainte de începerea campionatului.

Mi se pare mișto și că avem “garda veche” de campioni pe circuit în acest an. Alonso, Raikkonen și Vettel sunt toți foști campioni mondiali. În acest an se bat între ei, că n-au treabă la vârf.

Următoarea cursă are loc în Italia, la Imola, pe 18 aprilie.

    17 comentarii

  1. Go Honda! Dupa atatea umilinte in anii anteriori, a venit si vremea revansei. PU dezvoltat de japonezi pare mai bun decat Mercedes. Si da, Mercedes, poate sa fi fost tras in sus in anii anteriori si de sistemul de directie DAS, la limita regulamentului, scos in afara sezonul asta.
    Altfel, doua chestii: ciudat regulamentu cu potentiata penalizare a lui Verstapen, de aia inteleg ca l-a lasat pe Hamilton sa castige. Si doi: unde e Ferrari?

      (Citează)

    • DAS n-a fost folosit in anii trecuti, doar in 2020.

      Ce ti se pare ciudat legat de regulament? Daca castigi o pozitie iesind cu totul din limitele pistei, esti obligat sa o cedezi.

        (Citează)

    • Ferrari cred ca se bate pentru locul 3 cu McLaren. Anul trecut a fost un sezon rușinos, noul lor PU se spune ca are 40hp in plus fata de anul trecut.

        (Citează)

  2. mai stiti cand erau povesti sa faca circuit de f1 in jurul cashii poporului??
    in schimb ne am ales cu o biserica xxl.

      (Citează)

  3. Da, a fost o cursa foarte buna, dar confuzia cu virajul 4 a cam stricat show-ul la varf. Toata lumea, si mai ales Mercedes, a taiat acel viraj toata cursa, fara nicio consecinta, dar depasirea facuta in modul acela ar fi fost considerata ilegala.

    Lewis si-a etalat din nou maiestria pentru ca la acea faza el a franat mult si a ales sa ramana in limitele pistei, astfel incat doar Max sa iasa afara. Deci depasirea a parut “unfair”. Daca ieseau amandoi in afara, poate se judeca altfel.

    Perez a facut o recuperare foarte buna, plecand de la boxe, dar a fost ajutat mult de Safetey Car-ul care a a aparut in urma accidentului lui Mazepin.

      (Citează)

  4. There’s 3 certain things in life. Death, taxes and some variation of Ham-Bot-Ver.

      (Citează)

  5. Red Bull Honda e de departe cea mai buna masina din platou, deja de pe finalul sezonului trecut. In 2020 in Bahrain Verstappen a fost scos in decor de Leclerc, dar in Abu Dhabi a dominat tot weekendul.
    Honda a reusit in sfirsit sa aiba cel mai bun motor, dar mie mi se pare ca au profitat de anii de zile in care au dezvoltat continuu (in timp ce ceilalti nu aveau voie sau au fost extrem de limitati). Honda venea cu 10 motoare noi pe sezon, cu penalizarile de zeci de locuri ale echipelor. Dupa 3 sezoane in care i-au distrus pe McLaren si inca unul cu Toro Rosso, au reusit un motor si puternic si fiabil anul trecut.
    Acum se va vedea valoarea lui Hamilton ca pilot, ca pina acum a avut cea mai buna masina si lumea zicea ca de-asta a cistigat titlul. De 7 ori…

      (Citează)

  6. Hei, comunitatea nwradu, nu ma mai uit la F1 de f multi ani desi eram consumator avid in anii 90 si inceput 2000 (de la Senna la Alonso sa zicem)
    Mi se pare f… boring.. mai bine ma uit la rapid- metaloglobus. pierd ceva???

      (Citează)

    • Same here, totusi nu cred ca problema este ca F1 e mai putin interesanta decat era atunci (cel putin in perioada schumacher, era absolut plictisitor daca judeci dupa standardul de acum), doar ca in perioada asta attention spanul nostru este mult mai mic decat era in trecut. Goana dupa instant gratification ne face sa nu ni se mai para interesant F1, tour de france, etc.

        (Citează)

    • Moto gp este mult mai dinamic (și ceva mai scurt). Merita o șansa

        (Citează)

  7. Morrissey:
    Hei, comunitatea nwradu, nu ma mai uit la F1 de f multi anidesi eram consumator avid in anii 90 si inceput 2000 (de la Senna la Alonso sa zicem)
    Mi se pare f… boring.. mai bine ma uit la rapid- metaloglobus. pierd ceva???

    E mult mai interesant daca urmaresti si build-up-up pana la cursa, ce update-uri aduc echipele, ce timpi scot in sesiunile de anterenament, etc. Echipele si pilotii de mijlocul clasamentului sunt foarte apropiate, iar acolo sunt mereu dueluri interesante. Iar daca urmaresti sub-reddit-ul oficial de Formula 1, e o sursa nesfarsita de meme-uri geniale. De exemplu, poti urmari clasamentul in Campionatul Mondial al Destructorilor: https://www.reddit.com/r/formula1/comments/mfe5g4/world_destructors_championship_bahrain_gp_start/

      (Citează)

  8. Imi place ca nu a castigat asa usor Hamilton

      (Citează)

  9. Am o nelamurire vis a vis de “limitarea testelor”. Adica echipa la ei acasa, ” in curte” nu pot sa se joace cu masina oricat? Adica ma asteptam ca toti cei noi sau care au schimbat echipa toata iarna s-au dat pe circuitele proprii de testare cu masinile. Ca stiu ca fiecare are cate un circuit mai mic sau mai mare…

      (Citează)

  10. Cine transmite anul ăsta cursele?

      (Citează)

  11. Sunt semne bune. Cursa interesanta si duel la limita pt prima pozitie. Red Bull are o masina tare, motorul Honda atinge in sfarsit potentialul maxim (vezi si alpha tauri) exact inainte de retragerea constructorului, pacat. Bun de tot Perez, bun si Lando si Tsunoda are mare potential. Mick Schumacher aduna experienta cu nu are masina iar Mazepin e penibil. Duel tare in midfield cu McLaren, Ferrari si Alpine. Alonso m a surprins in pofida retragerii, sa lipsesti atat si sa stai in top 10. Frumos sa vezi duel Kimi, Alonso si Vettel in 2021 😉. Vettel BTW, slab si in calificari si cursa. Pare total pierdut. Cred ca si a pierdut motivatia sau increderea mai degraba la Scuderie. Mi a parut rau de Gassly.

      (Citează)

  12. Verstappen a pierdut din cauza greselilor echipei, cum sa-l lasi pe Hamilton sa-ti faca undercut de 2 ori?!?

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus