un blog de Radu Dumitru

Uitați-vă și pe canalul meu de YouTube.

Strategia Renault pentru Dacia: simplificare, noul Bigster în segmentul C

14 Jan 2021  ·

AUTO  ·

11 comentarii

Update: First things first, iată conceptul Dacia Bigster Concept. Probabil nu va arăta așa la lansarea pe piață și probabil nici nu se va numi Bigster. Imaginile acestea însă arată o mașină modernă, cu o parte frontală foarte impunătoare. Dacă păstrează acel bloc optic, o să întoarcă multe priviri pe stradă.

Noul Bigster Concept este în segmentul C, apropo, adică are dimensiuni mai mari decât Duster (4,6 metri pentru Bigster) și dotări mai multe (dar în sensul Dacia); probabil și prețul va fi mai mare.

Observați și că în față pare să aibă noul logo Dacia despre care am scris mai jos, deci probabil acel zvon se va dovedi adevărat.


 

Renault a anunțat astăzi un nou plan strategic pentru anii următori care vrea să schimbe brandul “from volume to value”, cum sună exprimarea oficială.

Planul acesta se numește Renaulution (cam cringe) și are trei faze:

  • Redresare” până în 2023, care va urmări eficiența financiară și creșterea profitului operațional până la 3%.
  • Renovare” până în 2025, care va actualiza și moderniza liniile de automobile, va micșora numărul de platforme, va lansa 24 de modele până în 2025, dintre care jumătate în segmentele C/D, plus 10 modele complet electrice.
  • Revoluție” începând cu 2025 și care se va concentra pe tehnologie, mobilitate, electrificare masivă și alte asemenea chestiuni necesare pentru un viitor în care conceptul de mobilitate se schimbă datorită electrificării și platformelor de ride-sharing și probabil mașinilor autonome.

That’s nice. Altfel spus, Renault și-ar dori să facă mașini mai puține și mai scumpe. Clio se vinde bine, dar nu aduce profit mare, și își doresc o prezență mai importantă în segmentele C și D.

Mai important este ce prevede pe scurt planul pentru Dacia și Lada, care sunt cumva gândite la pachet pentru că mașinile fabricate sub brandul Lada folosesc platformele Dacia. Exprimarea oficială “Totul. Pur și simplu.

Pe lângă eficientizarea costurilor, despre noi autovehicule se zic următoarele:

  • Eficiență : reducerea numărului de platforme de la 4 la 1 ; reducerea diversității de caroserii de la 18 la 11, având ca rezultat capacitatea de a fabrica, în medie, 1,1 milioane de vehicule pe platformă față de 0,3 milioane de unități în prezent.
  • 7 modele lansate până în 2025, dintre care 2 în segmentul C
  • Relansarea unor modele emblematice
  • Eficiență în emisiile de CO2 : exploatarea activelor tehnologice ale Grupului (GPL în cazul ambelor mărci, E-Tech în cazul Dacia)

Adică o singură platformă pentru toate automobilele acestor branduri și doar 11 caroserii (ceea ce deja au început să facă, eliminând Lodgy din gamă). Asta ar însemna și o reducere mare de costuri, că vor fi necesare mai puține tipuri de piese și componente, chiar dacă volumul de producție va fi același sau mai mare.

7 modele noi până în 2025 sună bine, dar posibil să fie în total pentru Dacia și Lada. Avem deja Logan și Sandero noi, avem Dacia Spring în lucru, deci trei sunt gata. Urmează un nou Duster cândva în viitor.

Susține-mă cu un Subscribe:

Cea mai interesantă veste este despre acele 2 autovehicule noi în segmentul C. Logan/Sandero/Duster sunt în segmentul B, deci în C va fi noul Bigster anunțat astăzi

Modele emblematice readuse pe piață? Oare ce înseamnă asta? Revine Dacia Estafette? (set reminder să pun clipurile cu Estafette cap la cap). Iată mai jos un mini-muzeu Dacia, poate readuc ceva de acolo înapoi în actualitate sau poate că textul respectiv se referea strict la brandul Lada, nu știu.

Susține-mă cu un Subscribe:

Dacia a trecut recent prin schimbări manageriale. Cristophe Dridi, care conducea până acum Dacia și Renault ROmânia, plus fabrica de la Mioveni, devine VP Global Access Industry și VP Industry Dacia și Lada și va conduce dezvoltarea în zonele România, Rusia și Maroc.

Dacia în sine va fi condusă de Mihai Bordeanu, cu funcția Managing Director Dacia Brand South Eastern Europe și Country Head Romania. Mihai Bordeanu a lucrat în marketing pentru Toyota România, a fost director Lexus pentru zona Balcani, iar din 2010 lucrează pentru Renault. Aici a lucrat ca director de marketing pentru diverse țări și inclusiv pentru toată regiunea Eurasia.

Știu că umblă zvonul că Dacia va avea un nou logo ce va fi anunțat oficial în acest an. Logo-ul anterior, “desfăcătorul de capace”, a fost introdus în 2008. Ar putea fi deci momentul pentru unul nou, dar rămâne de văzut ce și cum.

Știrile ProTV citează singura sursă despre acest zvon, un site franțuzesc, logo-ul zvonindu-se a fi cel de mai jos:

Nu-mi place în mod special, nici nu-mi displace.

Dacă tot sunteți aici, poate vă interesează și cum se fabrică Dacia Duster la Mioveni:

Susține-mă cu un Subscribe:

Și cum arată uzina de motoare tot de acolo:

Susține-mă cu un Subscribe:

Și iată și noul Renault Captur, testat cam anul trecut pe vremea aceasta:

Susține-mă cu un Subscribe:

    11 comentarii

  1. Sper ca ala nu e logo-ul nou. Or sa fie dati in judecata de Nintendo.
    https://pokemon.fandom.com/wiki/Magnemite

      (Citează)

  2. Sper ca va avea cel putin un motor 0.5 TCe cu manuala pe el.

      (Citează)

  3. Sa speram ca logo-ul DC nu va avea probleme cu Citroen DS, cum au avut cei de la Polestar.
    In rest, le doresc multa bafta. N-am fost niciodata clientul lor, dar nu pot sa nu admir faptul ca au transformat batrana Dacie intr-un brand global de succes.
    Cam prin 2025 mi-am facut planul sa schimb masina, deci poate ma “electrifica” si pe mine.

      (Citează)

  4. “Modele emblematice readuse pe piață” – poate e vorba de Lada Niva.

      (Citează)

  5. Exteriorul ca exteriorul, dar plasticul ala obosit de “renault” in interior tot acolo o sa fie?
    Cat costa sa cresti calitatea interiorului asftel incat sa nu te zgaraie pe ochi?

      (Citează)

    • Costa. Poate pare banal la prima vedere si usor de realizat. Dar miscarea in sine presupune de la costuri mai mari ptr materia prima pana la modificari de utilaje si linii de productie. Dacia incearca sa mentina pretul cat mai jos oferind o calitate ok. Sint masini mai ieftine in lume dar sint departe de calitatea dacia. Gasesti prin asia si america de sud masini noi mai ieftine, dar fata de un logan/duster/sandero sint jos de tot. Nu ca astea ar fi top, dar dacia se straduie sa ofere cat se poate de mult ptr banii ceruti.

        (Citează)

  6. “Modele emblematice readuse pe piață? Oare ce înseamnă asta?”
    Inseamna relansarea unor modele Lada care vor fi comercializate la nivel internatonal, implicit in Europa. De exemplu, Lada Niva. Partea asta nu are nicio legatura cu Dacia.

    “7 modele noi până în 2025 sună bine, dar posibil să fie în total pentru Dacia și Lada.”
    Cu siguranta este vorba despre Dacia + Lada. In prezentarea oficiala se mentioneaza explicit acest lucru. La Dacia vor fi in total 3 lansari noi: doua modele de segment B in 2022 si 2024 (cel mai probabil, Duster facelift si noua generatie Duster) si versiunea de serie a lui Bigster in 2025.

      (Citează)

  7. Logoul ăla mi se pare oribil. Decât hidoșenia aia mai bine cumpără un logo “stock”, cum făcuse Udrea pe vremuri cu frunza…😀

      (Citează)

  8. Observ o tentație a Renault de a face Dacia din ce în ce mai scumpă. Când Dacia va costa foarte aproape de o Skoda sau un Volkswagen, ghici ce se va întâmpla?

      (Citează)

    Alătură-te discuției, spune-ți părerea:

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici, și fără mesaje doar de dragul URL-spam-ului. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt binevenite. Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea.

sus