un blog de Radu Dumitru

Uitați-vă și pe canalul meu de YouTube.

Vin scumpiri de electronice?

8 Jan 2021  ·

TEHNOLOGIE  ·

15 comentarii

Un cititor al blogului care lucrează în domeniul transporturilor de marfă (nu vă zic cine, poate nu vrea să știe lumea cu ce se ocupă, că-i destul de activ pe aici) mi-a spus că a crescut foarte mult prețul transportului de marfă din China în ultimele două luni:

1500$ (media normala) – > 4800$ (decembrie 2020) – > 8800$ (ianuarie 2021)

Multe, multe chestii vor fi lovite de creșteri de preț serioase. La brandurile mari cam așa vad eu
carcase, surse, coolere 15%
tastaturi, mousi, boxe 10%
mobilier 20%
electrocasnice, nu știu % transport în valoarea containerului.

SSD, memorii, stick-uri vin pe avion, nu sunt lovite de asta. La ele previziunea e creștere de la lipsă de controllere și materiale.

și

Daca vor oamenii să ia ceva și vine din China, e cazul să se grăbească.

Maersk confirmă astăzi, nu că m-aș fi îndoit de cele de mai sus. Dacă așa stă situația, nu înseamnă însă că transporturile nu se vor ieftini din nou în viitor. L-am întrebat, de fapt, care-i cauza, și mi-a spus că probabil s-a modificat ceva la exportul spre SUA/America și capacitatea de transport s-a mutat în acea direcție, așa că ce-a rămas pentru noi se dă mai scump, că oferta este mică și cererea mare.

Așa o fi. Vedem în curând dacă se scumpesc sau nu lucrurile.

    15 comentarii

  1. mobilier din china, ce am ajuns…….
    si lemnul nostru drag de la sebes ajunge la austrieci ieftin, macar de il trimiteam si noi la americani.

      (Citează)

  2. Asta inseamna sa fii mafiot, China a blocat tot globul cu virusul lor si acum maresc preturile pentru ca este cerere mare de produse.
    Nu mi-a placut de Trump dar a fost singurul care a luat masuri impotriva Chinei, sunt curios ce o sa faca Biden.

      (Citează)

    • george draga, ce intreabare retorica e asta cu ce o sa faca biden? o sa se pupe cu china, ce e asa mare necunoscuta asta.

        (Citează)

  3. Transportul in sine nu s-a scumpit, ci dimpotriva, deoarece pretul petrolului e inca jos, cîteva firme de containiere au dat faliment, multe vapoare au ajuns la fier vechi din lipsa de containere, iar piața s-a reașezat repede. Singura problema e criza Chinei, este nevoie de bani mai multi pentru sutele de milioane de salariati ca au construit mult si degeaba, (pe stoc, adică) iar marea masă a orezarilor nu-și permit din cauza veniturilor mici.
    http://forum.shipspotting.com/index.php/topic,12945.0.html

      (Citează)

  4. Din diverse cauze nu sunt containere disponibile in CHINA… poate pentru ca de ceva vreme CHINA nu prea mai are access la volumul de marfuri de dinainte …
    Prin urmare, putinele containere disponibile au preturi astronomice… Sa platesti appx 10.000 eur un container care in mod normal e in jur de 1500 ( au fost si sub 1000 chiar) e pur si simplu prohibitiv. Unele business-uri au cazut pur si simplu pentru ca valoarea transportului depaseste cu mult valoarea marfii.

      (Citează)

  5. se scumpesc si din cauza lui trump ca expira amanarile de tarife marite de el in 2018

    After the United States placed tariffs on Chinese goods in 2018, thousands of companies requested temporary waivers excluding them from the tariffs. As 2021 began, those waivers expired, meaning many companies are now forced to increase prices due to the tariffs

    https://www.nytimes.com/2020/12/31/business/economy/china-tariffs-exclusions-expire.html
    https://www.tomshardware.com/news/gpu-tariff-asus-priceincrease

      (Citează)

  6. Da si nu. Multi producatori se muta de pe aer care a devenit f scump in lumea post-covid ( inainte aveai partea ta de spatiu in cala avioanelor de pasageri, pe langa bagaje, acum esti la mila cargo-urilor, avand in vedere reducerea traficului de pasageri).
    Si se muta pe apa, unde e mai ieftin. Dar si aici cresc preturile la inchirierea de containere datorita exploziei cererii.

    Concluzia generala e ca se va lungi mult lantul de productie si distributie, avand in vedere capacitatea de productie sub cerere si rutele de transport cu viteze mai mici. Si duse subt timpurile in care se lucra cu stocuri mari locale.

      (Citează)

  7. La job am primit cateva sute de colete din china, in ultimele 30 de zile. Pretul transportului nu a crescut cu mai mult de 10%

      (Citează)

    • @Alin, transportul containerului reprezinta doar o parte din costul total al transportului. Mai exista livrarea de la distribuitor catre port, apoi transportul de la portul de destinatie catre hub-urile curierilor. Si in final transportul de la depozit catre clientul final.

        (Citează)

  8. Pe termen scurt va fi o problema, n-o sa ne mai luam urmatorul Oneplus.
    Pe termen lung s-ar putea sa fie un lucru bun. Prea multi au mutat productia in China, bazandu-se pe faptul ca aduc de acolo ieftin si relativ rapid.
    Pandemia a cam stricat partea cu rapid, acum daca n-o sa mai fie nici ieftin s-ar putea sa isi reconsidere multi producatori planurile si sa caute variate mai apropiate.

      (Citează)

  9. Ce voia sa zică reportajul de pe digi, dar nu prea a reușit să fie clar este că:
    1. nu sunt nave pe care să se încarce marfa, și cele care sunt au spațiu limitat
    2. nu sunt containere, cutiile alea mari de metal, în care se pune marfa pt. transport

    Încap vreo 300 de TV-uri de 55″ într-un container mare, adică era vreo 5$ transportul înainte, acum este vreo 30$. Cât e cel mai ieftin TV de 55″ pe eMAG?

    Prețul pentru cumpărătorul final nu crește doar cu 30$, nu, nu. Statul român îți pune TVA la transport, deci 36$ in plus. Adică vreo 140 de lei.

    Iar dacă ai taxe, ho boy, să vezi atunci distracție: întâi pui transportul pe lângă costul produsului, pe urma bagi taxa vamală la total și la final… TVA la totalul de totaluri. Yup, cu asta mi-am luat eu nota la licență în ASE. Jaf curat, TVA aplicat la taxă vamală.

    Pe lângă faptul ca tva și impozit pe profit sunt dublă impunere și alt furt pe față practicat de stat.

      (Citează)

  10. Va fi un an “interesant” iar.

    Dpdv economic nu prea e bine, multa marfa va lipsi sau intarzia (tot ce se produce local cu materie prima din China are de suferit) tot ce e marca proprie (e produs in China) va avea de suferit.

      (Citează)

  11. China a trimis echipamente medicale la greu. Au plecat 3 containere si au primit doar unul inapoi, asa ca nu sunt containere. Apoi tot ce se transporta cu avioanele de pasageri a disparut.
    https://www.marinevesseltraffic.com/ un fel de flightradar24 pentru vapoare cargo.

      (Citează)

  12. Lasă ba ca aveți bani sa plătiți mai mult, oricum susțineți tarife, cenzuri, taxe de smecherie, va lăudați ca ati strâns mai mulți bani acum cu pandemia, atunci plătiți smecherilor. Watch Netflix and just stfu and pay

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus