un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Noul feed din Google Maps este o idee bună pentru business-urile mici

15 Dec 2020  ·

TEHNOLOGIE  ·

19 comentarii

Google Maps a adăugat un fel de feed de informații de la business-uri din zona ta. Îl găsiți în secțiunea Explore din partea de jos a aplicației. Ideea mi se pare foarte bună, dar cu condiția ca acele business-uri/POI-uri să se țină de treabă și să folosească noul feed în avantajul lor.

Și nu, nu-mi pasă că Google Maps devine bloatware. De asta cumpăr telefoane cu mult RAM, ca să poată rula orice. De altfel, Google Maps nu mi s-a părut niciodată că ar rula prea încet, este una dintre aplicațiile bine făcute de Google.

Ideea noului feed este foarte bună: business-urile care te interesează te pot astfel informa despre diverse noutăți, de exemplu programul lor de sărbători, deschiderea comenzilor de cozonaci pentru Crăciun, faptul că burgerul special al săptămânii este cu ștevie și cangur și alte asemenea chestiuni.

În plus, Google Maps are toate mijlocele la dispoziție pentru a-și da seama ce business-uri mă interesează. Cam știe pe unde umblu, că uneori îmi propune să scriu review-uri despre acele locuri (și de obicei o fac), vede din review-urile mele ce mi-a plăcut, știe ce caut pe net șamd. Acum a găsit o metodă de a mă informa și mai bine în legătură cu ce mă interesează.

Singura problemă este că această informare nu este automată, ci depinde de oamenii care administrează informațiile din Google Maps ale acelui business.

Unii nu fac asta, de fapt. Înscriu un POI în Maps și-l lasă acolo neactualizat. În plus, apare și concurența Facebook în ecuație. Multe localuri nu și-au mai făcut site propriu, ci doar o pagină de Facebook. Mi s-a întâmplat de multe ori să găsesc un orar diferit de funcționare înscris în Maps față de Facebook, un meniu diferit în fiecare platformă șamd.

(Cel mai enervant a fost când am mers jumătate din București până la un mic local ca să mâncăm ceva bun și acolo am găsit pe ușa un anunț sec care spunea “astăzi avem închis”. Nimic pe Facebook sau Google despre asta. În loc să mă plâng pe blog despre cât de mârlani sunt, le-am dat un mesaj și le-am spus că ar fi putut posta un update pe pagina de Facebook despre închiderea de astăzi. Și-au cerut scuze, au zis că am dreptate și nu și-au dat seama că ar fi trebuit să facă și asta.)

Feed-ul acesta de la Google ar putea genera niște băgare în seamă și chiar vânzări suplimentare, că s-ar putea să mă atragă burgerul acela nou cu ștevie și cangur și să-l comand prin Glovo.

Este însă și mai clar că astfel de metode de comunicare necesită tot mai mult timp din partea business-ului respectiv. Sper ca oamenii să-l găsească, să-și facă un plan, un sistem de remindere pentru a nu neglija astfel de update-uri, că sunt doar în beneficiul lor.

    19 comentarii

  1. Mda, îmi sugerează restaurante în apropiere… La 100 km. :(

    Eu am zis mai demult că ăștia de la Google au plecat acasă și au lăsat roboții la muncă. E demențială funcția aia care-mi arată cu ce vitează mă deplasez (de parcă nu am vitezometru la mașină), dar nu-mi arată (cum o face Waze, de exemplu) viteza legală de pe sectorul de drum pe care mă deplasez.

      (Citează)

    • Hai sa iti dau raspuns de “aitist”. Ca sa iti arate viteza maxima ar trebui sa o aiba definita in baza lor de date. Stiu ca wazeul o are (btw, nu au adaugat-o de f mult timp) si ca waze+google = love, dar na, cel mai probabil nu o au inca in sistemul Gmaps.
      Pe de alta parte, nu inteleg de ce nu ai vrea sa vezi viteza actuala. Nu e ca si cum nu au implementat-o pe prima pentru ca au implementat-o pe a doua, din contra, daca vreodata o sa vrea sa iti arate viteza maxima si daca ai depasit-o ar trebui sa iti stie si viteza ta. Orice gps clasic iti arata asta si sunt multe motive pt care este utila.

        (Citează)

    • Costin, ești sigur că și în România?
      Iată meniul meu din Google Maps! Nu există opțiunea pt limita de viteză, ca în articolul pe care mi-l arăți.
      Iată cum e la mine: https://imgur.com/a/hMzAyue

        (Citează)

    • Mă gândeam că dacă apare in lista aia de țări, e valabil și în ro :( eu sunt în Olanda și aici e. My bad.

        (Citează)

  2. Probabil ca multe firme din domeniul HORECA isi fac un site si nu il actualizeaza pentru ca nu au un contract cu cineva care sa stie sa faca acest lucru, sau nu realizeaza ca astfel pierd clienti.

      (Citează)

  3. Cand nu mai e un local ci sunt mai multe, actualizarea programului e treaba anevoiaoasa pe maps.

      (Citează)

  4. Pe mine ma enerveaza cei care publica pe Facebook tot felul de produse dar nu specifica pretul, de la pachete de Craciun/Revelion pana la Cozonaci, trebuie sa suni sau sa trimiti un mesaj privat sa afli pretul unui produs.

      (Citează)

    • Da! Nu inteleg practica asta. Am citit o data un articol despre afisarea pretului sau nu, recomandarea era ca daca ceea ce oferi sunt servicii personalizate sa nu pui, pentru ca va depinde de cerintele clientului.

      Vad asta la majoritatea afacerilor mici, mici designeri de apartament care fac o cana, un cercel, o coronita (acum de Craciun) si trebuie sa le dai mesaj pentru fiecare obiect. In 99% din timp nu cumpar din cauza acestui extra pas. De ce trebuie sa piarda zeci de oameni timpul sa te intrebe cat costa si nu pui in descrierea pozei? Nu pot intelege practica asta for the life of me, dupa mine isi fac un mare deserviciu.

      Acum cand vad deja fac click instant: au pret? Nu, moving forward.

        (Citează)

    • florin:
      Pe mine ma enerveaza cei care publica pe Facebook tot felul de produse dar nu specifica pretul, de la pachete de Craciun/Revelion pana la Cozonaci, trebuie sa suni sau sa trimiti un mesaj privat sa afli pretul unui produs.

      Eu banuiesc ca fac asa pentru ca FBu vede “activitate” pe acel anunt si astfel il urca mai sus in vizualizari ca inseamna ca e popular.

        (Citează)

  5. Off-topic – jocuri pe Epic Games în perioada următoare.
    Figured someone might use it! – 9GAG https://9gag.com/gag/adVZNN9

      (Citează)

  6. Costin:
    Are speed limit din 2019.
    https://www.maketecheasier.com/show-speed-limit-google-maps/

    La mine nu are. https://imgur.com/a/mMf8Hb0
    Poate e valabil doar pt iphone?

      (Citează)

  7. Nu au in romania, în tarile la vest de România au.

    motanes:
    Mda, îmi sugerează restaurante în apropiere… La 100 km.:(

    Eu am zis mai demult că ăștia de la Google au plecat acasă și au lăsat roboții la muncă. E demențială funcția aia care-mi arată cu ce vitează mă deplasez (de parcă nu am vitezometru la mașină), dar nu-mi arată (cum o face Waze, de exemplu) viteza legală de pe sectorul de drum pe care mă deplasez.

      (Citează)

  8. Google Maps mai are puțin și face și cozonaci.
    N-am nimic împotrivă să bage gogle si pe mă-sa și pe ta-su în aplicație, da’ să-mi dea un mod în care să pot avea doar harta și benzinăriile. Mă umplu de spume de fiecare dată când vreau să caut un traseu și trebuie să mă învârt printre mii de “anunțuri în flux”

      (Citează)

  9. Irina:
    Da! Nu inteleg practica asta. Am citit o data un articol despre afisarea pretului sau nu, recomandarea era ca daca ceea ce oferi sunt servicii personalizate sa nu pui, pentru ca va depinde de cerintele clientului.

    Vad asta la majoritatea afacerilor mici, mici designeri de apartament care fac o cana, un cercel, o coronita (acum de Craciun) si trebuie sa le dai mesaj pentru fiecare obiect. In 99% din timp nu cumpar din cauza acestui extra pas. De ce trebuie sa piarda zeci de oameni timpul sa te intrebe cat costa si nu pui in descrierea pozei? Nu pot intelege practica asta for the life of me, dupa mine isi fac un mare deserviciu.

    Acum cand vad deja fac click instant: au pret? Nu, moving forward.

    Poate ai o oferta de care nu vrei sa afle “concurenta” asa usor, poate ai pachete cu optionale si nu ai vrea sa le scri pe toate cu preturi.

      (Citează)

  10. Irina:
    Da! Nu inteleg practica asta. Am citit o data un articol despre afisarea pretului sau nu, recomandarea era ca daca ceea ce oferi sunt servicii personalizate sa nu pui, pentru ca va depinde de cerintele clientului.

    Vad asta la majoritatea afacerilor mici, mici designeri de apartament care fac o cana, un cercel, o coronita (acum de Craciun) si trebuie sa le dai mesaj pentru fiecare obiect. In 99% din timp nu cumpar din cauza acestui extra pas. De ce trebuie sa piarda zeci de oameni timpul sa te intrebe cat costa si nu pui in descrierea pozei? Nu pot intelege practica asta for the life of me, dupa mine isi fac un mare deserviciu.

    Acum cand vad deja fac click instant: au pret? Nu, moving forward.

    pentru ca se incepe cu ….asa de scump????? cu injuraturi si alte alea..

      (Citează)

  11. “Noul feed din Google Maps este o idee bună pentru business-urile mici”

    De fiecare data cand tu, business mic, faci o afacere cu google, constati in final ca esti la capatul gresit. Spun asta din postura business-ului mic.

    Strict ca utilizator: mi se pare ca ingreuneaza cumplit harta, numai acolo nu bagasera reclame. Din fericire, exista alternative pe piata la Google Maps.

      (Citează)

    • E gratuit, nu văd ce poți pierde. Oamenii care au folosit bine Google si social media mi-au primit în cele din urmă și banii, cheltuind mai mult la ei decât la alții.

        (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus