un blog de Radu Dumitru

Uitați-vă și pe canalul meu de YouTube, dați un Subscribe dacă vă place.

Noua Dacia Spring electrică: motor de 44 CP, max 125 km/h, autonomie de oraș 295 km

15 Oct 2020  ·

AUTO  ·

27 comentarii

După 6,8 milioane de automobile Dacia vândute în ultimii 15 ani în 44 de țări, Dacia are acum și un model electric: Spring. Renault spune că va fi cea mai ieftină mașină electrică.

În practică, nu s-a zis nimic cu adevărat nou, dincolo de a arăta mașina, care are stopurile noilor Logan și Stepway. Majoritatea detaliilor sunt cele de pe Renault-ul K-ZE pe care se bazează. Autonomia este de 225 km WLTP și 295 km în WLTP City, cu o baterie de 28,6 kWh. Motorul dezvoltă 44 CP și viteza maximă este de 125 km/h. Prețurile vor fi anunțate în primăvara 2021, iar primele unități vor ajunge în piață în toamna viitoare.

Spring are o gardă la sol de 15 cm, iar dimensiunile ei sunt mici: 3,83 metri lungime totală, 1,62 metri lățime fără oglinzi și înălțime de 1,51 metri. Interiorul este suficient de mare pentru patru adulți, portbagajul are 300 de litri (600 cu rabatarea banchetei).

Interiorul va arăta ca mai jos. Există un bord electronic multifuncțional de 3,5 inchi între ceasurile din fața șoferului, iar sistemul multimedia este compatibil cu Apple Carplay și Android Auto. Aerul condiționat va fi controlat manual.

Încărcarea se poate face în mai puțin de o oră până la 80% la un încărcător DC 30 kW. Timpul crește la puteri mai mici, de exemplu  5 ore pentru 100% la un Wallbox de 7,4 kW, 8 ore și 30 minute  pentru 100% la 3,7 kW și 14 ore la o priză normală de 2,3 kW. Timpii sunt mari, dar de așteptat pentru o mașină ieftină; încărcarea rapidă costă mereu în plus.

Garanția mașinii va fi de 3 ani sau 100.000 km. Bateria este garantată 8 ani sau 120.000 km. Sistemele de securitate includ 6 airbaguri, frânare automată în cazul în care este detectat un obstacol, ABS și ESP.

Renault n-a prezentat-o ca vreo Tesla-killer, desigur, ci ca o mașină gândită pentru oraș și naveta zilnică din împrejurimi, pentru car-sharing (Zity este un astfel de serviciu) și alte asemenea activități. Mă aștept să aibă succes exact în acest domeniu al flotelor auto (Renault a lăudat-o cu un Total Cost of Ownership mai mic decât al altor modele electrice și pe combustie), iar Renault pregătește și o variantă “cargo” cu portbagaj de 800 de litri, probabil pentru aprovizionare și transport door-to-door.

Poate că majoritatea acestor scenarii nu se potrivesc peste tot prin România. Probabil nici nu-i gândită pentru piața noastră. La fel cum și Sandero este de fapt un model european, Spring va fi la fel, că pare croit pe obiceiurile de transport și pe nevoile orașelor europene în care lumea face naveta zilnic din suburbii, în care aprovizionarea se face cu mașini mici și nezgomotoase, în care serviciile de car-sharing sunt de ani de zile foarte populare pentru că să ai mașina ta este mult mai scump.


Interesant mi s-a părut și modelul hibrid al Renault Arkana. Arkana, un SUV coupe cu aspect de Captur în față și Talisman în spate, are o formă dorită în acest moment pe piață. Renault i-a prezentat varianta E-Tech Hybrid, un hibrid care nu se încarcă și de la priză, ci doar de la motorul de combustie și frânarea regenerativă.

Arkana încă nu este vândut în România, dar cred că ar trebuie să fie prezent și pe piața noastră.

Renault a prezentat și un concept car electric, un fel de demonstrație tehnologică pentru viitorul automobilelor. Planul lor, ca și al altor producători auto, este să ofere variante electrice ale tuturor modelelor din gamă.

Acest concept, numit Megane Evision, arată bine de tot și probabil că-i vom vedea liniile în viitoarele automobile Renault. E cam târziu chiar pentru gama Megane, care acum câteva zile a primit un facelift, dar probabil că următoarea generație va semăna mai mult cu acest concept car de astăzi. E construit pe platforma CMF-EV, o platformă nouă pe care se vor baza mai multe mașini electrice de la Renault.

    27 comentarii

  1. La modelul Arkana ai pus o poza cu interiorul Daciei Spring. Interiorul lui Arkana este asemanator cu cel al ultimei generatii de Clio sau Captur.

      (Citează)

  2. Springu ala e fain in oras sau pe distante asa mai scurte. Incarcare pan la 80% in sub o ora. Pret mult sub concurenta. Ziceau la stiri ca ar putea costa max 10.000 euroi prin rabla. Arata si bine. Daca ar aparea mai multe statii de incarcare ar fi o varianta belea ptr oras. Pretu e marele avantaj.

      (Citează)

  3. Daca se pastreaza programul rabla pentru masinile electrice, acest model va ajunge sa coste 7000-8000 euro (cel mai ieftin model). Ori asta inseamna o oferta imbatabila pentru folosirea masinilor ca taxi-uri, uber, curieri etc. Chiar si pentru mersul la serviciu ar fi utila, asta daca oricum esti in cautarea unei masini.

      (Citează)

  4. cum sa ai masina electrica, dar deschizi usa cu cheia? :)))
    nu i-au pus si pornire tot prin cheie? (asa are si smart-ul electric, pornire “clasica” invarti cu cheia)

    macar are “schimbatorul” in buton si au renuntat la maciuca.

    de ce mai au in bord avertizarea de schimbat viteze??

    in rest.. e o tigaie electrica.. ieftina si atat.
    cum s-a mai zis.. merge pe taxiuri si uber (asta daca nu se fut acumulatorii de la folosire intensa)

      (Citează)

    • Mai multe masini electrice au pornire “clasica” cu invartitul cheii: E-golf (unele variante au si keyless go, dar e optiune), Skoda CitiGo/Seat Mii/Vw Up.

        (Citează)

  5. Spring este inutilă pentru taxi sau uber sau orice serviciu de livrare care chiar vrea să muncească. 8 ore de mers pe zi la o viteză medie de 40km/h înseamnă 320km. Câți km face un curier Fancourier sau un livrator de pizza?

    Autonomia aia anunțată este o fantezie cu meu puține șanse decât am eu cu Anna Lesko. Real ce obții de la o baterie este ~70% din ce aberează producătorul.

    In rest e o mașinuță drăguță, utilă pentru oraș și drumuri mici cu garanții de rahat care arată calitatea materialelor și constituției. Mai ales bateria este clar mizerabilă, cel mai ieftin jeg care putea trece de cerințele UE.

      (Citează)

    • Depinde de oras.
      De exemplu eu, in Bucuresti, in timpul zilei nu am reusit niciodata sa am o viteza medie mai mare de 25 km/h. Asta inseamna 200 km pentru 8 ore de munca in conditiile in care ai comenzi nonstop.
      Poti sa mai faci la jumatatea programului o pauza de masa de 30 minute in care incarci si masina si astfel ajungi la o autonomie rezonabila (de vreo 250-300 km/h).

      Nu este ideal, dar este posibil sa faci transport de persoane cu o masina electrica.

        (Citează)

    • Si una e sa mergi intins 200 km si alta sa frinezi si demarezi la fiecare 1-2-3 km, ca nu-ti ajunge bateria nici ptr 80km cu toata recuperarea (frina dinamica).

        (Citează)

  6. Bucuresti-Constanta fara oprire; asta este testul pe care trebuie sa-l treaca o masina electrica in Romania pentru a inlocui o masina clasica. Restul sunt pentru taxi, livrat pizza, etc…

      (Citează)

    • Si cu ce te ajuta ca tine pana in Constanta sau chiar pana la plaja, a tras Mazare prize pe faleza sa o lasi la incarcat?
      A supradimensionat Enel reteaua sa traga prize de incarcare rapida prin Bucuresti si nu mai pica curentul cand da lumea drumu’ la AC sau baga caloriferul in priza sa nu inghete tevile radet?
      14h la priza inseamna sa iti iei 2, una cu numar par si una cu impar doar ca sa ajungi la munca.

        (Citează)

  7. Bună dacă ai unde sa o încarci. Și un loc de parcare suplimentar…..
    Nu prea vad un blocata sa o cumpere. În schimb cei care fac naveta zilnic 30-50 km, da.

      (Citează)

  8. Cu bateria aia nu cred că depășește 150km range real. E penibil pentru anul 2021 sa vii cu asa ceva pe piața.

      (Citează)

  9. Numai mie mi se pare o copie dupa Juke?
    Fata e urata si e prea inalta.
    Probabil compenseaza cu greutatea bateriilor pentru stabilitate.
    Am fost curios de cum o sa arate pentru ca sunt in cautari pentru o masina de oras, dar sigur nu va fi asta. Imi doresc si pot mai mult de atat. Imi place cum arata noul Sandero poate o versiune hibrida de la ei ar fi o optiune dar vreau s-o vad in realitate.

      (Citează)

  10. Tipic romanesc. Sunt trotinete mai rapide ca masina asta :) Singura lor sansa este sa o numeasca K-ze ca pe cea din china si sa o vanda tot acolo. In Europa nu merita. In 3 ani vine Tesla cu masina de 25k euro si ce te faci? Opresti productia cum au facut cei de la VW cu Skoda city go electric.
    Nu uitati ca la masinile electrice service-urile nu prea castiga nimic si deci e o mare pierdere pentru producatori.
    Ma asteptam pe la un minim de 80 CP si autonomie de 250 km si reala de 200km. Cu plecare din Bucuresti la Constanta nu ai nicio sansa sa ajungi fara oprire si nici macar la munte. Da cu vocher se vor vinde dar aceste vouchere sunt limitate la maxim 3.000 parca.

      (Citează)

    • Cătălin Tănase

      16/10/2020 la 9:27 AM

      Baws…e mașină de oraș, nu ai nevoie de viteze mai mari de 125 de km/h, cât despre cai, pare ca are puțini, dar să nu uităm că un motor electric livrează cuplul instant, asta înseamnă că o să se miște bine prin orașe, nu o să se târâie ca un melc

        (Citează)

  11. Cat hate ba baiatule !!!!!

    Sunt masini care merg 500km, luati de alea. Pentru o a doua masina, care nu iese din oras, e tot ce-ti trebuie. Cu naveta la munca si la gradinita a mea face maxim 200 km pe saptamana. O incarc fix intr-o noapte si aia e pentru toata saptamana.

    La 8-10k EUR va asigur ca n-or sa faca fata comenzilor. Absolut nimeni care a vandut electrice in Romania anul asta n-a avut destule la cata cerere a fost.

      (Citează)

  12. Ba ca n-are cotiera, ba ca n-are cai multi, ba ca seamana cu loganu, ba ca are AC manual.
    Vreti toate astea, tesla babaeti. Sau altceva
    Scoateti banu si va luati ce vreti, cu ce dotari vreti. Ca se pare ca unii se kk bani. Eu am mai zis aici ca dacia poa sa faca masina de 100.000 euro cu tot ce vreti voi pe ea, dar cine-o cumpara?
    Fiecare marca are targetu ei, iar dacia e pe buget. Masini ieftine si bune.
    Da’ unii vor si cu dansa-n cur si cu sufletu-n rai.

      (Citează)

  13. De cal nu zice nimeni nimic? :))

      (Citează)

  14. Gaelex:
    Spring este inutilă pentru taxi sau uber sau orice serviciu de livrare care chiar vrea să muncească. 8 ore de mers pe zi la o viteză medie de 40km/h înseamnă 320km. Câți km face un curier Fancourier sau un livrator de pizza?

    Autonomia aia anunțată este o fantezie cu meu puține șanse decât am eu cu Anna Lesko. Real ce obții de la o baterie este ~70% din ce aberează producătorul.

    In rest e o mașinuță drăguță, utilă pentru oraș și drumuri mici cu garanții de rahat care arată calitatea materialelor și constituției. Mai ales bateria este clar mizerabilă, cel mai ieftin jeg care putea trece de cerințele UE.

    Hm, think again calculul. Viteza medie de deplasare in Bucurestiul “Revolutiei in Trafic” este de 18-19km/h, sa zicem 20 pt simplitatea calculului dar nerealist.
    Deci 8 ore inseamna 160km, deci cu un ‘plin’ mergi lejer 10-11 ore with enough juice in the battery to spare. Si daca te gandesti bine, avand fereastra de livrare este cam 12-23, un taximetrist nu sta niciodata mai mult de 6-8 ore in trafic pe zi (speculeaza varfurile), deci se preteaza perfect masinutza acestor scopuri.
    Mie imi place.
    Imi place si ca este mai ieftina decat omologul pe benzina, asa cum ar trebui sa fie orice varianta electrica a unui model cu combustie.
    Va prinde big time, my2cents.

      (Citează)

    • Cum adica este mai ieftina decat omologul pe benzina? Din cate am vazut, nu s-au anuntat inca preturile.
      Si in plus, nu cred ca o masina electrica poate fi momentan produsa cu un cost mai mic decat o masina pe benzina/motorina. Costurile de productie pentru motoarele cu ardere interna au fost optimizate in ultima suta de ani si acum probabil sunt la nivelul minim posibil. In schimb, productia de motoare electrice si de baterii mai are pana sa ajunga la acelasi nivel de eficienta.

      Poate doar daca iei in calcul subventiile oferite de diverse tari, o sa ajungi la un pret mai mic de achizitie.

        (Citează)

    • @Andrei
      Un motor electric inseamna o carcasa cu niste fire de cupru bobinate la masina, un ax cu un rotor bobinat la fel (daca nu cumva unul dintre astea are chiar magneți permanenti) si 2 rulmenti, nu mii de repere cu mare finete de prelucrare si multe făcute din aliaje speciale, cum are un termic. Iar măreața baterie e compusa din zeci de elemente identice. Controlul se face cu o punte de tranzistoare IGBT si un cip cît unghia in care cel mai important este softul.
      Iar cutia e mult simplificata, ajungînd sa fie de fapt un simplu reductor, mai ales cea pe curele.

        (Citează)

  15. Trebuie sa recunoastem ca masinile electrice vor fi viitorul, iar pentru o masina de oras Dacia Spring este buna. Statii de incarcare nu sunt suficiente pentru ca nici cererea nu e asa mare acum, dar cu timpul vor aparea si ele odata cu cresterea cererii de masini electrice. In plus ganditi-va ca poluarea in oras va scadea foarte mult, nu stiu cum simtiti voi, dar eu cand merg pe jos in bucuresti mai ales pe langa un bulevard se simte destul rau, nu mai zic ca e la moda DPF off.

      (Citează)

  16. Deci acum cei care au deja o mașină și o vor cumpăra și pe asta doar pentru oraș nu vor mai contribui la aglomerația din București sau cum? Acum e ok sa avem 2 mașini dacă una e electrică?

      (Citează)

    • Daca ai deja 2 si inlocuiesti una din ele cu o electrica, e bun? daca te uitai de a doua masina pentru un motiv sau altul si iei electrica, e bun?

      Clar ar trebui descurajat numarul de masini in proprietate, dar nu vad cine ar mari impozitele (care la electrice sunt 0 btw). Impozitele pe proprietate la noi sunt o gluma. Dar hei, voturi.

        (Citează)

  17. add: asta n-a avut destule la cata cerere

    Eu as conditiona subventia la electrice de o declaratie pe proprie raspundere de renuntare la masina cu motor termic. As descuraja detinerea celei de a doua masini.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, spune-ți părerea:

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici, și fără mesaje doar de dragul URL-spam-ului. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt binevenite. Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea.

sus