un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Noul Mercedes clasa S a venit cu o schimbare a direcției de design

4 Sep 2020  ·

AUTO  ·

23 comentarii

Mercedes a lansat noua Clasa S și-mi place ce-am văzut, insert glumă cu o să-mi iau două. Nu, alta este ideea. Mașina arată ca mai jos:

Sunt uimit de schimbarea de direcție de design a Mercedes-Benz. Noua Clasa S este arătoasă, pare limuzină, dar observați că Mercedes se distanțează de design-ul “faruri și stopuri supradimensionate” și revine la unele mai mici, mai subțiri. Partea cea mai ciudată este că stopurile seamănă leit cu cele de pe Audi A4:

Weird, nu?

Și în interior au schimbat direcția. Abia ce introduceau pe noile Mercedes un ecran foarte lung, practic o continuare a bordului pe centrul mașinii, și acum noua Clasa S a revenit la bord și ecran central separat (OLED, apropo).

Lăsând acestea la o parte, mașina este atât de complexă încât nu-i vorba doar de “iată cum arată, costă 100k, kthxbuy”. Uitați-vă la clipul de mai jos ca să vedeți cum o prezintă ei în micile detalii care de obicei fac diferența în clasa limuzinelor.

Mașina este mai conectată ca niciodată. Jumătate din prezentare a insistat pe felul în care te recunoaște și activează automat profilul tău și despre cum asistentul inteligent “hey mercedes” poate fi conectat cu casa ta, cu magazine online, cu “dă temperatura mai jos și play jazz”. Ceea ce este foarte cool.

Nu știu dacă ați observat, dar în prezentare au insistat chiar pe o funcție de conectare cu magazine online ce va fi activă prima oară pe piața chineză. O fi o mașină nemțească, dar piața principală acum pentru toate tipurile de mașini, dar în special cele de top sau cele dorite este China. Pentru Mercedes, o treime din vânzările generației S anterioare au fost în China.

Mi-au plăcut și alte mici detalii observate acolo. De exemplu, avertizarea de mașină în unghi mort nu mai aprinde doar o luminiță pe oglinda laterală, ci modifică culoarea iluminatului ambiental din ușa de pe acea parte, o atenționare mult mai vizibilă pentru șofer. Apoi, vine cu airbag-uri frontale pentru pasagerii din spate (doar pe varianta cu ampatament lungit, cred), o premieră foarte bună.

Am descărcat o prezentare de 67 de pagini și sunt mult mai multe detalii interesante:

  • Un sistem de camere și senzori recunoaște gesturi, ceea ce nu-i ceva nou, dar a fost extins, de exemplu dacă te uiți peste umăr în spate, camerele detectează asta și mașina retrage automat parasolarul de pe lunetă.
  • Roțile spate cotesc și ele cu până la 10 grade, reducând cu 2 metri distanța necesară pentru întoarcere.
  • Peste 50 de componente electronice pot fi actualizate OTA, adică update-uri pot fi trimise de la distanță pentru sistemele mașinii.
  • Mașina se ridică singură dacă detectează un impact lateral iminent pentru ca forța acestuia să fie preluată de partea de jos a șasiului, nu de portiere.
  • HUD-ul devine unul cu realitate augmentată, adică în intersecțiile complicate îți poate proiecta pe parbriz săgeți exact peste strada pe care trebuie să o iei.
  • 31 de difuzoare sunt în mașină, iar scaunele au 10 programe diferite de masaj.

Motoare:

  • 3 litri benzină cu 6 cilindri în linie, 367 sau 435 CP, accelerație în jur de 5 sec pentru 100 km/h. Motoarele pe benzină
  • 2,9 litri diesel cu 6 cilindri în linie, 286 sau 330 CP, accelerație în jur de 6,4 și respectiv 5,4 sec pentru 100 km/h

În caz că vă pasă de consum, acesta este între 7,8 și 9,5 pe benzină și între 6,4 și 8 pe diesel în testul WLTP, în funcție de motor și dotări. Un plug-in hybrid va fi disponibil în 2021, cu autonomie pur electrică de 100 km, și Mercedes lucrează și la EQS, varianta electrică a acestei mașini.

Nu știu cât costă, nu mi-a păsat, probabil începe pe la 80.000 de euro.

    23 comentarii

  1. Nu prea e nimic nou, inovativ, wow. Pana si faza cu impactul lateral, pe a8 exista de prin 2017, banuiesc ca exista si pe alte masini de mai mult timp.

      (Citează)

    • Mercedes este producătorul ala care doar în Romania va rechema la service 2000 de mașini pentru remedieri la instalația electrică, defecte care ar putea duce la incendiu la bord???? E class si CLS! 2000 doar in Romania??? Risc de incendiu! Ditamai Mercedes.

        (Citează)

  2. mie nu-mi place deloc designul exterior, mi se pare ca duce spre Ford sau Jaguar.
    Mi se pare superba editia anterioara. Aceasta noua mi se pare oribila.

      (Citează)

    • Banda aia de leduri la stopuri la asta m a dus și pe mine cu gândul. (Mondeo)
      Spatele in general mă duce cu gândul la seria E modelul anterior. Măcar îmi lasă impresia de Mercedes. In schimb din fața…
      Da, nu mi as permite S class, dar asta nu înseamnă că nu pot sa comentez. Asta ca sa nu zică cineva că sunt vulpea care nu ajunge la struguri.

        (Citează)

  3. Misto comenzile vocale, a mea stie doar sa ma duca acasa si sa dea mai rece sau mai cald. Fain cand se poate mai mult de atat.

    In alta ordine de idei, ma bucur ca au bagat in ea tehnologie inclusiv sa te scarpine la oua (nu am nici un dubiu ca poate sa faca si asta, doar ca nu stii tu) dar cand vine vorba de functia primara a masinii, aia e executata de trei litri benzina sau trei litri diesel. Imi imaginez ca acum 100 de ani asa au raspuns masinilor si baietii care faceau trasuri: mai multa piele, mai mult aur si cai mai puternici.

      (Citează)

    • partea amuzant e ca aia care isi vor lua o asemenea masina fie nici nu vor sti ca au cutare tehnologie pe ea, fie nu vor sti sa foloseasca respectiva tehnologie daca pt asta e nevoie de citit manualul inainte

        (Citează)

    • True, io-s de-aia. Un an am crezut ca masina nu stie sa faca niste chestii (banale de altfel), pana a trebuit sa pun mana pe manual din alte motive.

        (Citează)

    • E plin Bucurestiul de masini de 80k cu proprietari care nu stiu nici sa conecteze telefonul prin bluetooth. Ii vezi chinuindu-se in acelasi timp sa ia virajele, sa se scarpine la oua si sa se inchine in fata bisericii cu o singura mana, ca cealalta e pentru tinut telefonul in dreptul gurii.

        (Citează)

  4. Acestea nu mai sunt automobile, sunt VTD-uri, vehicule tehnologizate pentru deplasare. :)

      (Citează)

  5. Mie mie se pare cam anost designul la exterior, chiar demodat.

    Vorbind de subdimensionarea farurilor, alte design radical se pare ca vine de la Hyundai, care dupa cum imi dau seama din prima imagina oficiala cu noul Tucson, o sa le ascunda total in grila:
    https://www.caradvice.com.au/880046/2021-hyundai-tucson-revealed-in-first-official-images/

      (Citează)

  6. mai piscotim mult?
    de ieri incoace toata lumea scuipa in online cu mercedes asta.
    TOATA LUMEA.

    dar apreciez sinceritatea de la final, care e poate singura chestie scrisa de tine si nu luat copy/paste:
    “Nu știu cât costă, nu mi-a păsat”

      (Citează)

  7. cat consuma?

      (Citează)

  8. Parerea mea, designul exterior furat de la audi a8, iar cel interior de la tesla, deci nota 10 pentru designeri.

    Cel mai mult imi place tableta cu vitezometru, care pare infipta in bord la 90g, si nu se potriveste cu unghiul de vizibilate al soferului, nota 1 la detalii.

    Tehnologie invotiva: mai multa tableta, mai multe boxe, mai multi senzori, cam orice gasesti pe un renault doar ca in cantitate mai mare.

    Masina de 100k cu motor de 3 litri, fara hybrid, trist.

    Probabil o sa io dea cadou lui dorian popa :)

      (Citează)

    • Și volanul e furat de la aia care au inventat roata…
      Iar despre Renault.. ei fac și Dacia deci decât un S mai bine un Logan
      gg

        (Citează)

  9. un muc:
    și dacă are cutie manuală :)))

      (Citează)

  10. voi stiti ca masina din poze e de aia cu FULL OPTION da?
    adica una standard cum o sa vedeti la omu de rand NU o sa aiba tablete in tetiere, NU o sa aiba scaune tip fotoliu, NU o sa aiba becuri led, NU o sa aiba sistem audio smecher, decat 2 boxe.
    si de astea.

    sper ca e clar pt toata lumea.

      (Citează)

  11. Nu stiu ce zic saracii dinaintea mea, dar parca e primul S mai tineresc. Parca nu mi se pare aiurea sa vad un tanar de 25 de ani conducand masina asta. Generatiile anterioare parca te intrebau de buletin inainte sa te intrebe de IBAN. My 2 cents, ca si eu sunt sarac :))

      (Citează)

  12. Camere de filmat și în mașină, sa nu cumva sa existe un loc în care sa nu fi înregistrat.

      (Citează)

  13. Adi:
    Mercedes este producătorul ala care doar în Romania va rechema la service 2000 de mașini pentru remedieri la instalația electrică, defecte care ar putea duce la incendiu la bord???? E class si CLS! 2000 doar in Romania??? Risc de incendiu! Ditamai Mercedes.

    Toate companiile au recall-uri, ditamai comentariul

      (Citează)

  14. Radu:

    Cel mai mult imi place tableta cu vitezometru, care pare infipta in bord la 90g, si nu se potriveste cu unghiul de vizibilate al soferului, nota 1 la detalii.

    Ai condus-o zilnic cu tableta in brațe de știi că cântărește 90 de grame și unghiul nu e bun?

    Nu-ti mai zic de stilul de la Peugeot din ultimii ani că sigur găsești că bordul are prea mulți litri!

    Chiar am sa fac un test drive la Mărțădes azi, nu asta , altul mai de #săraci. Am sa văd și eu cât de grea e tableta aia cu vitezometru. Da mă laud

      (Citează)

    • Nu vreau sa vorbesc prostii dar cred ca 90g inseamna 90 de grade, avand in vedere poza cu bordul si faptul ca greutatea tabletei chiar nu conteaza aici

        (Citează)

  15. Design-ul exterior arata… meh, parca nici nu s-au obosit sa o diferentieze de celelalte modele mai mici.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus