un blog de Radu Dumitru

laptop msi la oferta buna
laptop msi la oferta buna

Uitați-vă și pe canalul meu de YouTube, dați un Subscribe dacă vă place.

Review cameră auto Mio MiVue C380D duală

24 Aug 2020  ·

AUTO, TEHNOLOGIE  ·

9 comentarii

Am testat o cameră video auto Mio MiVue C380D, un pachet dual care include două camere video, una pentru parbriz și una pentru lunetă. Primiți în pachet și cablul necesar pentru interconectarea lor, desigur.

Specificații Mio MiVue C380D:

  • filmare Full HD la 30 fps HDR, unghi 130 de grade
  • GPS integrat
  • acelerometru pentru detectarea șocurilor
  • baterie 240 mAh, alimentare 12 V pe miniUSB
  • ecran color 2 inchi, microfon, difuzor
  • emergency recording, fotografiere

Preț: 870 lei la eMAG și F64. Dacă vreți doar camera frontală, cel mai apropiat model de acesta este Mio C330.

VIDEO

O cameră auto are nevoie de filmări și mostre video, așa că uitați-vă direct la clipul de mai jos pentru acestea și restul explicațiilor.

TEXT

Camera frontală este micuță și vine cu o ventuză puternică, cu prindere bună. Carcasa pare făcută din plastic banal, iar articulația sferică a prinderii de parbriz este tot din plastic. Problema ei este că alimentarea se face prin stânga, spre șofer, iar butoanele sunt pe partea dreaptă, unde șoferul nu le vede și deci trebuie să pipăie camera de câte ori vrea să-l apese pe vreunul dintre ele. Eu le-aș fi pus invers, butoanele spre șofer.

Camera spate este și mai mică și se lipește cu adeziv 3M de lunetă. Aveți grijă să o lipiți din prima bine, că adezivul respectiv nu poate fi refolosit și trebuie să vă cumpărați voi altă bandă autocolantă dublă dacă vreți să o mutați.

Cablurile sunt suficient de lungi pentru a fi ascunse pe un traseu prin mașină. Alimentarea camerei principale se face de la bricheta mașinii pe un cablu miniUSB. Dacă introduceți în sistem și camera spate, atunci trebuie să folosiți cablul adaptor inclus în pachet. Camera spate se conectează la cea față, care include cardul de memorie.

Calitatea filmării mi s-a părut suficient de bună pentru o cameră auto. Senzorul se adaptează rapid la tranzițiile de la întuneric la lumină, e bun și cu soarele în față, iar în beznă nu excelează, dar nici nu-i problematic, deși aici depinde și de farurile fiecăruia. Camera spate filmează tot Full HD, dar la o calitate mai slabă.

Memoria trebuie să fie de tip microSD, iar camera față consumă aproximativ 120 MB într-un minut, cea spate cam 105 MB într-un minut.

GPS-ul integrat e binevenit, iar pe imagine pot fi scrise direct coordonatele și viteza din fiecare moment, plus un text particularizat. Camera include și accelerometru pentru detecția de șocuri. Mai sunt și funcții avansate, precum înregistrarea automată la șocuri, alertarea la depășirea unei anumite viteze alese de utilizator și alertarea la trecerea pe lângă camere fixe. Aceasta din urmă nu știu cât de importantă este în România, unde nu avem radare fixe, iar cele câteva alerte primite pe autostrada A2, de exemplu, nu îmi erau necesare.

Există butonul de înregistrare de urgență, iar fișierul astfel creat nu va fi șters de pe cardul de memorie dacă acesta se umple. Problema este că un astfel de clip are în total doar 15 secunde, din care doar vreo 4 secunde înainte de apăsarea butonului, adică buffer-ul pre-apăsare este foarte mic. Țin minte o cameră Vicovation testată acum vreo 5 ani care avea buffer de 30 de secunde pre-apăsare. Ce-i drept, costa cât acestea două împreună.

Cam asta este. 870 de lei la eMAG și F64 este un preț mare, dar Mio C380D se adresează celor care vor două camere, față și spate. Dacă nu vreți asta, Mio C330 pare a fi doar camera frontală și costă 414 lei la ofertă.

    9 comentarii

  1. sa inteleg ca acea camera micuta din spate si un cablu banal dubleaza pretul total?

      (Citează)

  2. Filmeaza slab pentru cat costa si nu are nici 60p. In afara de faptul ca are si camera spate nu vad vreun avantaj.

      (Citează)

  3. Eu am luat un Nextbase 522GW (sa evit 70Mai sa nu dau bani chinezilor; si cand am desfacut-o am constatat ca scrie mare pe ea Made in China) si e destul de buna. Weekendul asta mi-am luat din timpul de stat pe canapea si uitat la seriale sa o si leg direct la panoul de sigurante, sa mai reduc din firele din masina. Acum astept Android 11 prin septembrie, sa scap si de cablul telefonului.

      (Citează)

  4. Deobicei nu ai nevoie de camera in spate, pentru ca cine pupa-n fund plateste, iar eu am si folie

      (Citează)

    • Alexandru Sinov

      24/08/2020 la 10:47 AM

      SI pe mine ma intereseaza subiectul asta, folia face imposibila utilizarea unei camere in spate?

        (Citează)

    • 225MB / min (fata + spate) nu e cam mult?
      Un card de 64GB ar tine cam 4 ore

        (Citează)

    • Am camera spate si folie din fabrica. Se vede destul de bine, un pic mai intunecat si cu nuanta verzuie. Camera e Viofo.

      Daca folia este in parametri legali probabil ca nu ai probleme.

        (Citează)

  5. C:
    225MB / min (fata + spate) nu e cam mult?
    Un card de 64GB ar tine cam 4 ore

    Scrie peste fisierele vechi. Salvezi clip-uri cand crezi ca e nevoie. Poti sa pui si card mai mare.
    Eu tot de 64 am si mi se pare suficient.

      (Citează)

  6. Legat de baterie – e bine sa evitati camerele de masina cu acumulatori normali, Li-Ion sau Ni Mh. La temperaturile mari din masina si mai ales din parbriz, bateria se strica destul de repede si in cazuri extreme poate lua si foc. Unele camere folosesc super condensatori care in caz de oprire a alimentarii tin suficient cat sa termine camera de scris fisierul si sa se inchida corect.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, spune-ți părerea:

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici, și fără mesaje doar de dragul URL-spam-ului. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt binevenite. Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea.

sus