un blog de Radu Dumitru

Uitați-vă și pe canalul meu de YouTube.

Cu trei pene în ultimele două tururi, sper că v-ați uitat la cursa de Formula 1 de la Silverstone

4 Aug 2020  ·

TEHNOLOGIE  ·

20 comentarii

Sper că v-ați uitat la cursa de Formula 1 de duminica trecută pentru că a fost memorabilă.

La vârf n-au fost mari schimbări. Hamilton, Bottas, Verstappen și Leclerc au plecat în această ordine de la start și au menținut-o până cu două tururi înainte de final. Atunci a început aventura.

Mai exact, Bottas a făcut pană cu două tururi înainte de final. Un safety car în turul 13 a făcut ca piloții să schimbe atunci pe anvelope Hard cu gândul că nu mai fac nici un schimb până la final, așa că în turul 50 toți aveau anvelopele aproape terminate. Nu e clar dacă anvelopa lui Bottas a cedat sau a spart-o din cauza unor gunoaie rămase pe circuit de la un mic accident al altui pilot, dar să pățești așa ceva în turul 50 din 52 este foarte nasol.

Și balul a continuat. Bottas reduce mult viteza și intră la boxe pentru un schimb, ieșind de acolo pe un loc în afara punctelor. Verstappen trece pe locul 2.

Echipa lui Verstappen, văzând asta și știindu-l cu anvelopele uzate, îl cheamă la boxe pentru schimb deși mai era un singur tur până la finalul cursei. Decizia avea sens pe moment. Verstappen era atât de mult în fața următorului clasat încât nu putea pierde locul 2 chiar și cu o intrare la boxe. Intră, schimbă, iese cu anvelope noi.

În turul 52 din 52, Hamilton, liderul cursei, face pană pe stânga-față. Nu are cum să intre la boxe, ci merge cu viteză mult redusă și rugându-se să nu-i sară anvelopa ruptă de pe mașină până la finalul cursei. Mercedes avea în turul 50 piloții pe locurile 1-2 și în turul 51 ș-a dat seama că ar putea rămâne fără nici un punct în cursă.

Lui Verstappen, aflat în spatele lui Hamilton la vreo 40 de secunde după intrarea și ieșirea sa de la boxe, i se spune să forțeze cât poate, ca să-l depășească înainte de final. Hamilton a șchiopătat până la linia de finish cu succes, trecând-o primul, Verstappen la doar câteva secunde în fața sa. Încă niște sute de metri și s-ar fi schimbat pozițiile.

Așa că trei piloți au făcut pană în ultimele două tururi. Hamilton a câștigat, Verstappen a ajuns pe un nesperat loc 2, dar dacă nu intra la boxe în turul 51 ar fi câștigat cursa după problema lui Hamilton din turul 52. Leclerc termină pe 3, nu pe 4. Bottas iese din puncte.

Carlos Sainz Jr, pe locul 4, a făcut și el în ultimul tur o pană, tot la stânga-față. A terminat în afara punctelor. Trei pene în două tururi!

Formula One F1 – British Grand Prix – Silverstone Circuit, Silverstone, Britain – August 2, 2020 McLaren’s Carlos Sainz Jr. with a puncture during the race Pool via REUTERS/Andrew Boyers

Pe la mijlocul clasamentului au fost lupte mai interesante între Racing Point, McLaren și, culmea, Albon de la Red Bull și Vettel de la Ferrari. Adică un Red Bull și un Ferrari se luptau pentru podium, alt Red Bull și alt Ferrari se luptau pentru locurile 10-14.

Culmea este că toate acele anvelope Pirelli au cedat chiar în cursa sponsorizată de Pirelli, că denumirea oficială a fost Pirelli British Grand Prix 2020. Nasol moment pentru toate acestea.

Campionatul merge mai departe. Duminică are loc altă cursă, tot pe Silverstone. Hamilton deja conduce detașat, pare că se îndreaptă spre încă un titlu mondial. Personal cred că cel mai tare se teme de covid-19, care-l poate scoate din curse pentru o vreme. Sergio Perez, pilotul Racing Point, a fost diagnosticat recent pozitiv și va lipsi minim două curse din campionat, în funcție de cum evoluează boala.

Funny story: Hulkenberg a fost adus să-l înlocuiască pe Perez în cursa trecută și în următoarea. Hulkenberg ieșise din Formula 1, deci acum era șansa lui să mai impresioneze pe cineva. La linia de start, cei de la Racing Point n-au reușit să-i pornească motorul și deci n-a mai luat deloc startul. Bummer!

    20 comentarii

  1. nici anvelopele nu mai sunt ce au fost maica.
    pai pe vremea mea facea schumaker 2 curse de f1 cu aceleasi roti si nu aveau nimic.

      (Citează)

    • Tocmai, ăla schimba oricâte pe cursă, atunci nu erau limite.

        (Citează)

    • Nu-i adevarat Radu, in sezonul cu scandalul din SUA (2005) mergeau cu un set de anvelope toata cursa, nu aveau voie sa schimbe. De aia a fost si scandalul, ca schimbasera aia asfaltul si le uza rapid pe ale lu’ Michelin si nu rezistau toata cursa (Bridgestone fusesera smecheri si au aflat din cursele de Nascar unde livrau Firestone).

      Iar acum ce vina are Pirelli ca toti au tras de ele mai mult decat era cazul? Daca era unul ziceai ca mai are si rebuturi, dar 3 (si toate pe stanga-fata celebra la Silverstone) inseamna ca aia era limita. Mai bine apreciem ca si cu pana HAM mergea cu 200 la ora si masina aia lua curbele fara sa se rasuceasca, asta a fost adevarata reclama.

        (Citează)

    • Faptul ca au crăpat doar față stânga arată că uzarea maximă este pe acel cauciuc. Dacă era doar de la resturi, crăpa și stânga spate.

        (Citează)

  2. cand s-au busit aia doi de a intrat safety car-ul am vazut un personaj care strangea resturile de pe pista. le dadea cu piciorul intr-o parte. asa ceva nu am mai vazut de mult timp (adica nu am vazut niciodata). le impingea efectiv cu piciorul in conditiile in care aia la viteze de 300kmh simt si cand trec peste degetul unei furnici. era plin de resturi de mici dimensiuni

      (Citează)

    • Așa s-a făcut de când mă știu. Mereu m-am întrebat de ce nu le dă un măturoi cu care să împingă direct totul pe câte 2 metri.

      Și ăla le strângea pentru că voia el, că nu cred că e vreo regulă.

        (Citează)

  3. Penele au fost cauzate de resturile de la aripa fata a lui Kimi, iar Red Bull au spus ca si cauciucul vechi al lui Verstappen avea 50 de taieturi, deci putea pati exact acelasi lucru daca nu schimba. In plus, cu acele softuri noi puse pe final, a facut si cel mai rapid tur din cursa, care ii aduce un punct suplimentar. You win some, you lose some. Cel mai rau imi pare de Bottas, pentru ca acum Lewis chiar nu mai are nici un rival la titlu.

      (Citează)

    • Nu cred în teoria cu resturile de pe pistă. Ar fi făcut mai devreme pene. Cred că ăsta e limita pneurilor Pirelli și roata față stânga era cea mai solicitată.

        (Citează)

  4. Anul ăsta am luat o pauză de la F1, aștept schimbarea monopostului, au devenit atât de plictisitoare cursele încât am decis să folosesc timpul pentru altceva. În momentul ăsta prefer WRX sau cursele australiene.

      (Citează)

  5. Eu am ramas interzis ca i-au dat penalizare 5s lui Albon pentru ca boul ala s-a suit pe el din spate si a ajuns in decor. Albon a mers pe linia lui optima, 1mm nu a facut la stanga ca sa zici ca l-a impiedicat pe Magnussen.

    Ce naiba putea sa faca Albon, sa se teleporteze, sa dea din maini sa zboare ca sa se dea din fata cretinului?? O fi el la echipa Red Bull iti da aripi, dar oficialii astia F1 sunt niste retarzi.

      (Citează)

    • Dacă te uiți la reluare, nu a urmat chiar curba circuitului, ci a ieșit mai larg din curbă. Era deja depășit, trebuia să frâneze și să-l lase pe Magnussen să se bage.

        (Citează)

    • Ne-am uitat la curse diferite? KMag a facut virajul mai larg, dar a fost mereu inaintea lui Albon, care a incercat sa intre pe un gap insuficient. E un incident foarte similar cu cel dintre Hamilton si Albon din Brazilia, 2019, dar acolo Albon a fost victima.
      https://www.youtube.com/watch?v=HiV0IJarHGc

        (Citează)

    • Sa-l lase? Cum adica sa il lase?! E cursa de masini, nu sotron in spatele blocului sa te dai la o parte.

      Magnussen a venit clar din spate peste roata lui Albon. Albon avea aici 0 vina, am vazut si din masina lui, nu a facut 1mm stanga sa i se bage in fata.

      A, ca credea Magnussen ca o fi cumva altcumva e treaba lui.

        (Citează)

  6. Mercedes n-a reactionat bine, cand l-au vazut pe Verstappen ca schimba trebuia sa puna si ei softuri, macar pe un monopost. Riscsu mai putin si luau si acel punct pentru fastest lap.

      (Citează)

    • Bottas era deja cu pana când a schimbat Max. Și Hamilton era cumva la limita în fața lui Max din câte țin minte. Dacă ar fi schimbat și apoi Red Bull le dădea țeapă și nu schimba, ar fi riscat sa piardă locul 1.

        (Citează)

  7. Gaelex:
    Sa-l lase? Cum adica sa il lase?! E cursa de masini, nu sotron in spatele blocului sa te dai la o parte.

    Magnussen a venit clar din spate peste roata lui Albon. Albon avea aici 0 vina, am vazut si din masina lui, nu a facut 1mm stanga sa i se bage in fata.

    A, ca credea Magnussen ca o fi cumva altcumva e treaba lui.

    Ai dreptate, dar ai incurcat pilotii, Magnussen era in fata si a fost lovit de Albon. Magnussen a iesit din cursa, iar Albon a fost penalizat. Vezi clip-ul de pe YT pe care l-am pus mai sus. E filmat din masina lui Albon.

      (Citează)

    • Eu vad doar foarte clar cum Magnussen vine din spate și se duce și spre dreapta ca să se urce pe roata lui Albon.

        (Citează)

  8. Gaelex:
    Eu vad doar foarte clar cum Magnussen vine din spate și se duce și spre dreapta ca să se urce pe roata lui Albon.

    Man, trollezi? Cum vine din spate? Magnussen e mereu cu masina in fata lui Albon: https://www.youtube.com/watch?v=Kt01wHhL0Ac

      (Citează)

  9. A, și nici șofer, uitasem. Ăia sunt piloți. Mulțumesc încă o dată :)

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus