un blog de Radu Dumitru

Uitați-vă și pe canalul meu de YouTube.

De ce sunt spartele dalele de pe trotuarele din București

9 Jul 2020  ·

GÂNDURI  ·

22 comentarii

Știți de ce sunt sparte dalele de pe trotuarele din București? Pentru că parchează diverse mașini pe ele, ilegal, după ce tot ilegal cineva a scos sau rupt bolarzii care protejează trotuarele.

Acele dale nu-s făcute să țină 2 tone pe ele, mai ales așa prost lipite cum sunt, cu un pic de nisip sub ele.

Apropo de dale, acum aproape un an cele de la Piața Unirii au fost scoase. Mă gândeam atunci că este o decizie bună. Cele vechi erau ca un pian sub picioare, se mișcau aproape toate. Cu siguranță le scot ca să pună altele mai bine fixate, să facă lucrarea de calitate.

Aiurea. Le-am scos pe cele vechi și au pus la fel de prost unele noi. Se mișcă în continuare toate sub picioare. Firea n-are timp să se ocupe, că o urmăresc asasinii cazați la Hilton și fuge de ei sau ceva așa.

    22 comentarii

  1. 1. Produse mediocre
    2. Manopera proastă
    3. Utilizare neadecvată (mai ales mașini)
    4. Mentenanță 0

      (Citează)

  2. Mihai:
    Radu primar!!
    E ușor sa îți dau cu părerea când nu cunoști cum funcționează sistemul

    Au aparut si postacii prompteristei.

      (Citează)

  3. La mine in zona la Muncii unde au refacut trotuarul este plin de denivelari. In unele locuri se vede deja spatiul gol sub dale, probabil asteapta o ploaie ca sa se surpe de tot.

    Au inlocuit un trotuar functional chiar daca nu era decorat cu mizerie cu relief colinar si minuni speologice pe alocuri.

      (Citează)

  4. Dalele nu ar trebui sa fie lipite, ci asezate pe nisip. Dar da, nu sunt facute pentru masini.

      (Citează)

  5. Ma asteptam sa vad la sfarsitul articolului un numar de inregistrare la sesizarea facuta la Primarie sa-i inspiri si pe altii sa faca la fel, doar asa vei avea un oras frumos. Sa nu crezi ca Firea se plimba noaptea pe la Unirii si noteaza intr-un carnetel ce probleme a observat ca sa le rezolve a 2-a zi, firmele primariei actioneaza doar la contract si la sesizari, daca nimeni nu ii anunta ca ceva este stricat atunci nu se vor obosi sa faca mentenanta.

      (Citează)

    • Nu trebuie să umble Firea cu carnețelul, dar la câți oameni lucrează în administrația locală, ar trebui să se găsească cineva care să mai facă niște verificări.

        (Citează)

    • Dalele nu sunt suprafețe etanșe și deoarece sub ele este beton, apa nu are unde să se scurgă după ploaie și iarna, din fenomenul de îngheț dezgheț, apar împingeri ale dalelor, care sunt desprinse de stratul suport.

        (Citează)

    • Deci ce zici tu Andrei, e ca practic nu exista solutie fizica inca pe lumea asta sa se puna niste dale decent. Probabil ca ai dreptate, bine ca nu te-au citit si toti muncitorii din capitalele eurpoene sau macar aia din Oradea. Stii cum e, ei nu stiu legile fizicii asa ca le iese bine

        (Citează)

  6. Radu, verifica ortografia titlului!

      (Citează)

    • De ceva timp radu ne testeaza vigilenta. cel putin 1 articol/zi are greseli in el. sau poate ca articolele sunt scrise de un fel de a.i. care inca nu a invatat limba romana.

        (Citează)

  7. Firea, Primaria Generala si Primariile de sector au un subordine mii de angajati responsabili de infrastructura, parcuri,etc, acele ADP-uri !!!

    Dar cum toti locuiesc in “alte orase” nu le pasa de mizeria din Bucuresti !!!

    florin:
    Ma asteptam sa vad la sfarsitul articolului un numar de inregistrare la sesizarea facuta la Primarie sa-i inspiri si pe altii sa faca la fel, doar asa vei avea un oras frumos. Sa nu crezi ca Firea se plimba noaptea pe la Unirii si noteaza intr-un carnetel ce probleme a observat ca sa le rezolve a 2-a zi, firmele primariei actioneaza doar la contract si la sesizari, daca nimeni nu ii anunta ca ceva este stricat atunci nu se vor obosi sa faca mentenanta.

      (Citează)

  8. Mihai:
    Radu primar!!
    E ușor sa îți dau cu părerea când nu cunoști cum funcționează sistemul

    Hai plimba ursul si latra la alta masa.
    Sistemul e facut sa fure cu 3 maini, prin produse proaste, manopera facuta prost.
    Schimba astia borduri in Bucuresti pe care le sparg cu un rahat de mini-buldozeras. Iti arat borduri in Oslo peste care trec autobuze ZILNIC si care sunt la fel de intregi, poate un pic cu marginea rotunjita.

      (Citează)

    • tu iti dai seama ca solutia nu e sa pui borduri de granit din alea cele mai scumpe si manopera scumpa, right?
      aka gen masinile alea nu au ce cauta in primul rand acolo.

        (Citează)

    • De ce nu baga asfalt? In ultimii ani am văzut invers, se scoate asfaltul puțin uzat că sa bage dale care in 2 ani sunt praf.

        (Citează)

    • Ideea cu dale nu este rea, permite drenarea mai rapida a apei, si astfel un confort sporit pentru pietoni pe timp de ploaie ( nu mai faci slalom printre balti). Teoretic la dale fac si mai multi bani, ca oricat de bine le pui, se mai sparg, misca, dar aici deja e exagerat… bataie de joc la maxim, tipic romaneasca.

        (Citează)

  9. Alex:
    De ce nu baga asfalt? In ultimii ani am văzut invers, se scoate asfaltul puțin uzat că sa bage dale care in 2 ani sunt praf.

    Asfaltul e oribil. Cu exceptia drumurilor sau ca situatie temporara intr-un santier, nu ar trebui sa existe intr-un oras. In plus, se scurge apa mult mai greu.
    Dalele sunt ok ca estetica, rezista destul de mult daca sunt de calitate, montate si folosite corect, si sunt usor de reparat daca se intampla ceva.

      (Citează)

    • De acord cu tine.
      Pb este ca in RO e stupid sa adopti solutii civilizate si placute estetic daca necesita o manopera o idee mai complexa.
      Pentru ca instalarea se face cu aceleasi maimutze care turnau asfalt pe ploaie dintr-un polonic si-l nivelau cu bocancii, va amintiti probabil scena.
      Daca “atat putem” nu trebuie sa cerem sau sa ne asteptam la mai mult. Pt ca ne va costa exponential mai mult, va arata mult mai prost iar in buna traditie romaneasca bugetul si planul de mentenanta tot zero vor fi.
      Vezi poza 3 si pozele de la Unirii.
      India original, neicushorule!
      Asfalt, ciment si intretinere cu maturi din crengi. Astea sunt materialele cu care maimutzele stiu ce sa faca.

      Si la final sa vina [oricare primar din ultimii 15 ani] si sa ude temeinic, in prostie si nestire, strazile cu cisternele pt ca se stie, nimic nu o pune o glazura mai atragatoare ulitelor noastre de secol xix decat un finisaj discret cu noroi.

        (Citează)

  10. Mihai:
    tu iti dai seama ca solutia nu e sa pui borduri de granit din alea cele mai scumpe si manopera scumpa, right?
    aka gen masinile alea nu au ce cauta in primul rand acolo.

    Da, masinile alea nu au ce cauta acolo. Da, ar trebui amendati aia sa ii usture si sa le treaca ideile de a mai parca acolo. N-are cine sa o faca, legile sunt de cacao.

    Ba da, solutia e sa pui borduri de granit. Ca nu se mai sparg. Manopera scumpa? Cu ce difera manopera la o bordura de ciment vs o bordura de granit?

    Mai zic o data: sistemul e facut in asa fel incat sa se fure cat mai mult. Materiale proaste (aka borduri de ciment, dale care se sparg repede), manopera proasta, intretinere zero ca sa se strice sa sa le inlocuiasca mult mai repede, verificarile ulterioare finalizarii proiectului sunt cvasi-inexistente.

      (Citează)

  11. Când ai făcut pozele alea le-ai trimis la Poliția Locală? Aaa nu?

      (Citează)

  12. Eu nu inteleg cum a ajuns iar centrul vechi parcare. Au inceput cu bnr si acum au toti smecherasii loc de parcare asigurat: BPN, Avocatul Poporului. Culmea ca se parcheaza la Statui in jurul intrarii parcarii cu plata. Romanistan. Am si eu o poza simpatica cu bolarzi pusi pe treptele politiei de pe Eforie sa nu se urce desteptii cu masina in intrare.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, spune-ți părerea:

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici, și fără mesaje doar de dragul URL-spam-ului. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt binevenite. Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea.

sus