un blog de Radu Dumitru

Uitați-vă și pe canalul meu de YouTube, dați un Subscribe dacă vă place.

București-Iași și înapoi pe E85

11 Jul 2020  ·

FOOD & LIFESTYLE  ·

46 comentarii

La începutul săptămânii am călătorit până lângă Iași, la o înmormântare. A fost prima oară când am făcut drumul cu mașina, nu cu avionul, ocazie cu care am ajuns să apreciez și mai mult Blue Air și zborurile lor ieftine. Adică 2 bilete și bagaje ne costau vreo 600 de lei, dar totul dura 40 de minute. Cu mașina m-a costat benzina vreo 400 de lei, plus ce-am mai dat pe niște sandvișuri McFresh și cafea, și am condus 6 ore.

Bine, nu știu cât ar fi costat avionul de pe o zi pe alta, la urgență, dar pentru o călătorie planificată, îl prefer.

Drumul a fost A3 – Gherghița – Mizil – Buzău și în sus pe E85 prin Focșani – Adjud – Bacău – Roman – Târgu Frumos. Iată câteva observații.

Paradoxal pentru mine, cea mai proastă porțiune de drum a fost București-Buzău. Adică e mai rapid pe unde am fost eu, dar odată ce ieși de pe autostradă urmează niște sate cu drumuri înguste până la Mizil. Inclusiv scurta ocolire a Buzăului te duce printr-o zonă aflată la limita intrării în paragină.

După Buzău, drumul devine foarte bun și chiar pitoresc pe E85 spre nord. Partea ciudată pentru mine este că drumul are câte o bandă pe sens, plus acostamentul sau banda de urgență, iar toate mașinile care circulă pe acolo o fac ca și cum ar fi două benzi normale și în regim de autostradă.

Inclusiv Poliția circulă pe banda de urgență, cea mai lentă cum ar veni. Sistemul este probabil ciudat pentru cei care ajung prima oară pe acolo și văd asta. Din când în când dai de săgeți de ghidaj care-ți cer să ieși de pe banda de urgență pentru că urmează vreo intersecție, dar șoferii nu fac asta. Mă gândesc că aceste confuzii sunt și motivul pentru care foarte multe porțiuni sunt semnalizate cu “atenție zonă cu risc mare de accidente”. Da, no shit!

Culmea este că acea bandă este de mare ajutor în depășit TIR-uri, tractoare și mașini lente, așa că per total scade incidentele neplăcute în trafic. Are și părți bune și părți rele, greu de dat un verdict despre ce se întâmplă. Când toată Moldova conduce însă uzual pe banda de urgență, devine mai greu să te miri că unii o fac acum și pe autostrada A1 sau A2.

Am găsit pe Digi24 un articol despre “șoseaua pe care zeci de mii de șoferi încalcă legea fără să știe”, adică circulă pe acostament. Cred că trebuie să fii tâmpit ca să nu-ți dai seama că aceea nu este o bandă normală, fiind și marcată cu un alt tip de linie întreruptă. În practică, probabil de asta i-au făcut acostament atât de lat, Poliția închide ochii, iar în caz de accident e mereu vina șoferului care nu mergea pe banda corectă.

Am văzut trei accidente, toate cu TIR-uri și probabil fără victime. Două aveau câte un TIR care probabil a frânat brusc, a pierdut controlul și s-a răsturnat la marginea drumului, când am trecut noi fiind la etapa de “scoate marfa dinăuntru ca să o preia altcineva”. Un alt accident avea un TIR, o dubă și un Mercedes, toate răsturnate pe o parte în poarta unui sătean, dar probabil fără victime.

Nu mai știu dacă în Adjud sau Roman sau Bacău există o porțiune cu două benzi pe sens organizată astfel: pentru două semafoare la rând, banda 2 este doar de stânga și are semaforul ei special, așa că tu trebuie să te bagi pe banda 1 ca să mergi tot înainte. Apoi ajungi la al treilea semafor, după încă 100 de metri, unde banda 2 este de înainte, iar banda 1 doar de dreapta, fiecare cu semaforul ei.

Evident, lipsesc marcajele montate sau vopsite din timp pentru aceste direcții. Ajungi la semafor și descoperi abia acolo că ești pe banda greșită. Le-a fost lene să monteze cu o sută de metri înainte indicatoare ca să preselectezi banda corectă încă de acolo.

Târgu Frumos chiar e frumos, nu-i zice degeaba așa. Un orășel micuț, plasat între dealuri pitorești cu viță de vie, iar prin oraș e plin de copaci, spații verzi, flori pe unde s-au putut pune flori șamd. Mi-a plăcut, felicitări oamenilor de acolo. Premiul pentru cel mai amuzant nume de localitate merge către satul Pufești.

Moldova este foarte frumoasă, după cum vă spuneam, iar E85 trece pe lângă tot felul de crame vechi sau noi, pe lângă multe mânăstiri și pe lângă tot felul de alte obiective turistice semnalizate timid, cu o singură săgeată pe care poate ai norocul să o vezi din viteza mașinii.

Nici nu observi când schimbi județele. Niciunul nu se laudă cu ceva, e doar un panoul trist pe care scrie “Județul Neamț”. Nici un motto, nici un semn despre istoria lungă a locurilor, nici un “aici a oprit Ștefan cel Mare la o cafea”, nimic. Dacă nu știi tu în prealabil pentru ce sunt faimoase anumite locuri sau crame sau mânăstiri sau cetățui sau turnuri sau lacuri sau dealuri, cei din Moldova nu fac nici un efort să-ți spună ca să te facă în vreun fel să oprești și pe acolo, să cumperi un magnet și un vin local. No fucks are given.

În Bacău era să intre o taximetristă în mine de mi-am văzut asigurarea CASCO cu ochii. Eu stăteam pe loc, dădeam prioritate ca să fac stânga pe o străduță mică. Ea ieșea de pe străduța mică și cumva n-a observat că are în față, de două minute, ditamai mașina. Când s-a terminat traficul perpendicular, a accelerat spre mine și apoi a pus o frână de era să-i sară pasagerul prin parbriz. N-ar fi fost ceva foarte grav, niște portiere înfundate, dar nu de asta aveam chef în Bacău.

Am oprit vreo 10 minute în Bacău, apropo, ca să-mi schimb izmenele, și cred că au trecut 60 de camioane și TIR-uri pe lângă mine prin centrul orașului, într-o intersecție mare. Nasol să-ți treacă drumul național prin oraș.

Multe popasuri pe drum, unele restaurante mari și frumoase. Îmi pare rău de ele, probabil că vânzarea merge foarte prost în această perioadă.

Duminică, atunci când am mers spre Iași, am trecut pe lângă un radar laser pe A3 și apoi vreo 10 mașini de Poliție pe restul drumului, toate semnalizate pe Waze, dar nu mi s-a părut că ar mai fi fost vreun radar între ele. Lumea a început pe Waze să raporteze inclusiv mașinile de poliție parcate în fața secției de poliției, fără agent în ele.

Duminică am văzut apoi la știri că a fost acțiune în toată țara, poliția declarând război vitezomanilor sau altă astfel de exprimare bombastică. Sigur că da!

Miercuri, când ne-am întors, n-am mai văzut deloc poliție pe întreg drumul. Ne-a depășit o mașină de poliție care se ducea la unul dintre accidentele de mai sus și cam atât. Chiar nu știu ce face Poliția Rutieră în timpul săptămânii deși, trebuie să recunosc, în afară de vreo trei șoferi care nu aveau farurile aprinse pe drum, n-am văzut alte probleme deranjante dincolo de viteza excesivă.

    46 comentarii

  1. Condoleante.

    Tarom-ul avea intr-o vreme oferta promotionala pe Bucuresti – Iasi, ceva foarte ieftin, cred ca 120 lei pe sens. Avea taica’miu treaba acolo dar nu a vrut cu avionul de nici un fel, i-am zis ca ii platesc eu. Nu si nu, cu trenul.

    Vad ca si acum e 115 Euro pe Tarom dus-intors daca iei biletul cu cateva zile, o saptamana inainte.

      (Citează)

  2. Nu e că și cum mulți n-am ști că nu e legal sa mergi pe acostament. O buna parte suntem conștienți de astă. Datorita acestei chestii ne mișcăm mai repede pe drumul acela, însă, nu știu care ar fi situația accidentelor dacă toată lumea ar fi considera 2 banzi și s-ar face n depășiri regulamentare.

    Ați încercat vreodată să te pui contra lor și să respecți legea? Sa vezi cum ești depășit pe toate directiile, ți se pune frana in fața etc. N-aș avea o problema să mă iau la harță cu ei, dar nu cred că are rost sa amestec copii și soția în evenimente de genul.

      (Citează)

    • Adjud nu are semafoare. Cel mai probabil Bacau e cu 2 benzi de stanga.

      Si la fel cum zice Bighi89, sa mergi legal pe acolo e ca si cum ai merge cu 90kmh pe A2 pe langa parapet.
      Pe E85 mergi legal daca esti mai rapid decat toata lumea, ceea ce inseamna 90kmh in localitate si un 120 kmh in afara, altfel pregateste-te de distractie

        (Citează)

    • Gabriel: Umbrărescu a făcut o parte din el, dar da, e unul dintre drumurile ce s-au păstrat bine în timp pentru că are o fundație serioasă că e singurul drum la care eu am văzut că s-a introdus o pânză specială între straturile de asfalt cu rol de a împiedica propagarea crăpăturilor.

      Eu cred ca singurul DN care este construit cu simt de raspundere este DN12 Cichis-Toplita. O placere sa conduci pe acolo (desi Miercurea Ciuc merita o centura completa, nu chestia aia nedefinita)

        (Citează)

    • Dej – Cluj Napoca – la fel. Teclaxoneaza toti daca mergi legal pe banda…

        (Citează)

  3. E85 e unul dintre cele mai periculoase drumuri din țară. Stau în Roman, circul frecvent pe el, știu ce zic. Sunt jurnalist, am fost la o grămadă de accidente urâte. Marea majoritate a oamenilor știu că ăla e un acostament întărit dar pur și simplu ne folosim de el. Te ajută la depășiri dar asta poate face și manevra mai periculoasă când ai de-a face cu un tir. În ciuda faptului că este extrem de aglomerat – în preajma Romanului a depășit valorile de trafic de autostradă de câțiva ani – accidentele s-au mai împuținat în ultimii ani, dar când se întâmplă sunt nașpa rău, de obicei ciocniri frontale.
    Drumul poate fi extrem de intimidant, știu șoferi străini care au refuzat să mai șofeze în România după ce au circulat pe E85.
    Copiii mei probabil că vor circula pe autostradă, până atunci … fiecare pe barba lui.

      (Citează)

  4. Nu degeaba E85 este numit drumul mortii si motivul pentru care moldovenii cer guvernantilor PNL-PSD sa construiasca Autostrada in Moldova.

    Presedintele Klaus Iohannis si Ludovic Orban au fost la Iași înainte de alegerile prezidențiale si au promis urgentarea lucrărilor la prima autostrada construita in Moldova in ultimii 30 de ani, Moldova a votat in mare parte cu PNL dar țeapă, nu s-au miscat deloc lucrurile cu autostrazile in Moldova, in septembrie sunt alte alegeri, deja au revenit cu alte promisiuni, o sa vedem cine o sa-i mai creadă când exista si alte partide.

      (Citează)

    • Problema e ca e gresit, in Romania, sa ceri autostrada.
      Ar trebui pusa presiune pentru largirea E85 la 2 benzi normale pe sens. Loc este in cea mai mare parte a lui, si ar fi o chestie cu sanse de terminare in 2-3 ani. Autostrada noua ar dura 10 ani daca s-ar incepe azi si chiar s-ar lucra in fiecare an. Deci minim 20 de ani.

        (Citează)

    • Pe autostrada ai sens separator, nu-ti vine cineva de pe contrasens, cam asta este motivul accidentelor cu victime pe E85, si cu 2 benzi tot o sa intre lumea in depasiri riscante

        (Citează)

  5. Bravo Radu…bine ca nu te-ai dus pe DN1 pe la Brasov si apoi Buzau, Focsani…hai ma ce naiba, cel mai rapid era sa iesi prin Afumati, Movilita, Urziceni, Buzau…NU PE LA MIZIL!

      (Citează)

    • Exact :) . A pierdut o gramada e timp pe A3- Mizil…

      In plus – vad ca nu spune nimeni ca E85 e facut acum multi ani ( de Umbrarescu parca) si inca e un drum ok… spre deosebire de tot felul de alte drumuri ( inclusiv A1, A2) care se repara periodic …

        (Citează)

    • Captain Obvious

      11/07/2020 la 11:08 AM

      In perioade de varf ale traficului, de exemplu vinerea intre 16:00 si 20:00, drumul prin Mizil pare mai relaxant decat cel prin Buzau, unde se merge aproape pe 2 benzi mai tot drumul.

        (Citează)

  6. E85 este un drum pe care iti dai seama ca traim intr-o tara de cretini abrutizati, de animale.

    Daca incerci sa respecti legea si sa mergi pe banda cu viteza legala, vei fi depasit prin dreapta pe jumatatea aia de banda de 5 ori in 3 minute. Din alea 5 depasiri, la 2 dintre ele animalul din spate nici macar nu va da flash-uri, se baga pur si simplu prin dreapta fara nici o secunda de ezitare.

    Asa ca daca ai chef sa nu mori, vei merge pe acostament ca si cum ar fi banda. Toata lumea care face drumul ala stie asta.

      (Citează)

    • La cat de aglomerat este drumul respectiv, ar fi aproape imposibil ca toate masinile sa mearga pe banda 1, fara ca niciuna sa nu mearga pe acostament.
      Gandeste-te ca esti pe banda ta si ajungi in spatele unui TIR care merge pe aceeasi banda. Daca din fata vin mereu masini, nu vei reusi niciodata sa il depasesti.

      Poate te gandesti ca se va da TIR-ul cat mai in dreapta, dar atunci ajungem exact la situatia pe care dorim sa o evitam.

        (Citează)

  7. Drumurile din Moldova sunt frumoase si ciudate . Acelas lucru l-am gandit si eu cand am vazut 1 banda si jumatate?! Stai sa vezi cum e sa conduci noaptea sau seara . Aia din Botosani in special sunt mai speciali asa ca uita faza lunga de iti vine sa intrii in ei.

      (Citează)

  8. 40 de minute dura ce? Cu blueair? Poate doar zborul efectiv. Apoi adaugi taxi din casa pana la aeroport. Daca ai bulan faci si peste o ora, depinde din ce parte a bucurestiului pleci si ce trafic e. Apoi adaugi faptu ca trebuie sa ajungi oleaca mai devreme in aeroport. Mai o verificare, mai o imbarcare. La destinatie mai pierzi ceva pana iesi efectiv din aeroport. Asteptat bagaje, acte etc. Apoi iar taxi pana la destinatie. Chiar as fi curios cat dureaza efectiv toate astea daca alegi avion ptr iasi de ex. De cand iesi din casa din buc pana ajungi la destinatia finala din iasi. Cat timp?
    Clar mai repede decat cu masina, dar nici chiar 40 min.
    Eu de ex am facut acum 2 ani cu masina 4 ore juma din titan pana in centrul iasului. Cu masina. Plecat la 6 dimineata din buc. Doar o pauza de 5 min ptr piș.

      (Citează)

    • Exact la asta m-am gandit si eu. Taxiul din Berceni (sau unde sta Radu) pana la aeroport face aproximativ 40-60 de minute.
      Plus timpul petrecut la imbarcare (trebuie sa fii cu minim 1 ora / 1 ora si jumatate mai devreme la aeroport).
      Apoi cand aterizezi mai adaugi si timpul de asteptare pentru ridicarea bagajului (daca ai avut bagaj la cala).
      Din Iasi pana in Targu Frumos mai ai inca 50 de km, asa ca mai dureaza aproape 1 ora pana ajungi.
      Sau chiar daca ei nevoie sa mergi direct in Iasi, trebuie sa iei un taxi de la aeroport.

      Indiferent de zona in care trebuie sa ajungi, la durata efectiva de zbor mai adaugi minim 3 ore / 3 ore si jumatate drumul pana/de la aeroport si imbarcarea.
      Iar legat de pret, la cei 600 de lei cat sunt biletele se mai adauga in jur de 150 de lei taxiurile.

        (Citează)

    • Ma asteptam de la un inginer ca Radu sa faca un calcul mai precis.
      Nota 4 pentru azi(sau cand a fost scris articolul).

        (Citează)

  9. Sorin:
    Problema e ca e gresit, in Romania, sa ceri autostrada.
    Ar trebui pusa presiune pentru largirea E85 la 2 benzi normale pe sens. Loc este in cea mai mare parte a lui, si ar fi o chestie cu sanse de terminare in 2-3 ani. Autostrada noua ar dura 10 ani daca s-ar incepe azi si chiar s-ar lucra in fiecare an. Deci minim 20 de ani.

    Lărgirea E85 nu e o opțiune pentru că trece prin toate satele.

      (Citează)

  10. Foarte periculos acel drum. Mai merg Iasi – vatra dornei/gura humorului/muntele ceahlau si pana in targu frumos strang din dinti. Evit acel drum cat pot. Solutia e sa se puna parapeti si sa faca alternativ 1 banda pe un sens, 2 benzi pe celalat, macar in afara satelor.

      (Citează)

    • Captain Obvious

      11/07/2020 la 10:59 AM

      Au implementat zone alternative cu 1 banda sau 2 pe sens intre Bucuresti si Urziceni. Cand e aglomerat, riscul de accidente mi se pare enorm atunci cand se schimba din 2 benzi intr-una pentru ca toata lumea ignora presemnalizarea de 500m. Astfel, circuland regulamentar pe prima banda, te trezesti ingramadit de un viteaz cu ochelari de cal.

        (Citează)

    • In plus se fac niste cozi de nu mai ajungi niciodata la destinatie.

        (Citează)

  11. geretus:
    Exact :) . A pierdut o gramada e timp pe A3- Mizil…

    In plus – vad ca nu spune nimeni ca E85 e facut acum multi ani ( de Umbrarescu parca) si inca e un drum ok… spre deosebire de tot felul de alte drumuri ( inclusiv A1, A2) care se repara periodic …

    Umbrărescu a făcut o parte din el, dar da, e unul dintre drumurile ce s-au păstrat bine în timp pentru că are o fundație serioasă + că e singurul drum la care eu am văzut că s-a introdus o pânză specială între straturile de asfalt cu rol de a împiedica propagarea crăpăturilor.

      (Citează)

    • NU e banda de urgenta, e acostament de largit.
      Stefan cel Mare nu prea avea cum sa bea cafea pe vremea sa, fiind pe continente un pic diferite. Dar sunt obiective pe marginea lui E85, de la Castelul de la Miclauseni, Mauseleul de la Marasesti. Manastirele mai cunoscute sunt un pic mai la Nord, respectiv Vest de E85.
      In Bacau exista centura, si se lucreaza la cea de regim de autostrada, pentru ca la cum arata prima, cam toti prefera sa mearga prin oras.
      Nu stiam ca Blue Air iti inchiriaza avion personal, cand ajungi la Otopeni/sau Baneasa, te duci direct pe pista si te urci in avion si decolezi.

      Gabriel: Umbrărescu a făcut o parte din el, dar da, e unul dintre drumurile ce s-au păstrat bine în timp pentru că are o fundație serioasă + că e singurul drum la care eu am văzut că s-a introdus o pânză specială între straturile de asfalt cu rol de a împiedica propagarea crăpăturilor.

      Si Basescu era ministru al Transporturilor cand s-a comandat lucrarea/extinderea drumului.

        (Citează)

  12. Sa multumim pesedeului ca tine estul Munteniei si Moldova in sărăcie de mai bine de 25 de ani! Asta a fost strategia lor: decât o autostradă, mai bine o pungă de făină și o sticlă de ulei pentru țața Floarea, votanta fidela.
    Abia astept momentul socotelii pentru acești jegosi, corupti până în măduva oaselor!

      (Citează)

    • Lasa ca nici PNL cu Orban si Klaus Iohannis nu au urgentat lucrarile la Autostrada Moldovei desi au promis asta in sezonul electoral. Cîțu era viteaz pe Facebook cand PNL era in opozitie, spunea ca sunt bani europeni pentru Autostrada Moldovei apoi cand a venit la Guvernare a tacut.

        (Citează)

  13. Radu, iti propun o temă de abordat in materiale, asa ca pentru un inginer: Cat e normal sa dureze culoarea galbena la semafor? Cat e safe? E folosit timingul semafoarelor de autoritati ca o vaca de muls pt amenzi?
    Citeam un studiu care spunea ca sub 5secunde galben exista deja statistic cateva procente de oameni care nu au timp sa reactioneze si sa opreasca la rosu. Asta inseamna ca la 100 de masini tecute 3 trec pe rosu

      (Citează)

  14. Faci 40 min cu avionul? Din aeroport in aeroport. Dar cele doua aeroporturi sunt destinatii intermediare.
    Cand pleci cu masina arunci ce vrei in portbagaj si ai plecat in secunda 2.

    Cu avionil ai altfel de bagaje, drumul spre aeroport iti ia si ala cel putin 30min.trebuie sa ajumgi acolo cu mult timp inainte, check in uri…apoi de la aeroport spre destinatie alta nebunie. Si ajungi la 4 ore lejer.

    Numai timpul pe care il pierzi cautand bilete…

      (Citează)

  15. Eu fac Buc-Buzău o data pe luna dar prefer e85 in locul drumului pe la Ploiești(a3-mizil). Într-adevăr foarte mulți merg/se retrag pe acostament inclusiv eu. De ce? Pentru ca prefer sa ma retrag 1 min pana ma depășește un vitezoman decât să-l vad la aspirație în curul meu cu flash uri si altele și sa depășească aiurea. Adevărul este că o mare parte din șoferi nu sunt educați in a conduce preventiv. De aceea avem f multe accidente pe toate drumurile(vezi accidente pe a2 sau a1) . Noi cerem autostrăzi dar nu știm sa conducem pe ele. Revenind la e85, probabil se va moderniza in viitorul apropiat, pe vreo 15km pana în Urziceni au făcut alternativ, pe porțiuni de 2-3km unul din sensuri are 2 benzi si celalalt sens 1 banda iar marcajul este impecabil. Rezultatul: te simți mult mai in siguranță chiar si pe porțiunea cu 1 banda, deodată nimeni nu mai sta sa te depășească pt ca sunt stâlpișori pe mijloc și si nu au pe unde iar toți conduc civilizat.

      (Citează)

    • Dar nu ar fi mai bine sa faca 2 benzi pe toata lungimea drumului? Totusi nu cred ca ar costa atat de mult sa mai largeasca drumul cu 1 metru pe fiecare parte.

        (Citează)

  16. florin:
    Lasa ca nici PNL cu Orban si Klaus Iohannis nu au urgentat lucrarile la Autostrada Moldovei desi au promis asta in sezonul electoral. Cîțu era viteaz pe Facebook cand PNL era in opozitie, spunea ca sunt bani europeni pentru Autostrada Moldovei apoi cand a venit la Guvernare a tacut.

    Total de acord cu tine! Sunt din aceeași mare “ciorba”, pe principiul “pleaca ai nostri, vin tot ai nostri”. Am ajuns la concluzia ca nu ne vom face bine de ăștia decât atunci când va fi ca la chinezi: te-a găsit vinovat de corupție, te-a împușcat, scurt pe doi.
    Din punctul meu de vedere, toate partidele tradiționale- indiferent ca isi spun de dreapta sau de stânga, nu au în vedere decât rezolvarea unor interese de clan, nimic mai mult! Cam ca Mafia, așa…

      (Citează)

  17. Fac des bacau-iasi pe european si nu degeaba i se spune drumul mortii. Banda aia speciala face mai mult rau decat bine. Toti vin si vor sa te dai la o parte pe prima banda altfel iti iei toate flashurile, claxoanele si franele in fata din lume. Merg si eu des pe banda aia de urgenta pentru ca mi se pare mult mai safe, paradoxal, decat sa stau sa feresc toti bizonii. De multe ori o iau pe ruta bacau-vaslui-iasi, putin mai lunga dar mai sigura, mai ales seara cand pe european se circula adesea in coloana intre targu frumos si iasi.

      (Citează)

    • Poate ca banda aia speciala face mai mult rau din punct de vedere al accidentelor.
      Dar si asa este destul de aglomerat drumul ala. Daca nu ar exista banda respectva nu s-ar mai circula deloc, s-ar sta in coloana.

        (Citează)

  18. E85 e un fel de Vestul Salbatic al drumurilor din Romania.
    Succes ca ai fost botezat :) desi cam tarziu.

    Pot zice am experienta destula, dar mereu cand tre sa plec am o usoara anxietate.

    Ce am invatat.. aici nu conteaza ce masina ai.. Important e sa apesi pedala si sa dai flash-uri. Eram in x5 de la firma.. flashuri din spate de la unul cu focus.. eram in megane 4, flashuri din spate de la logan..

    Si asa din victima m-am facut si eu abuzator.. Apas pedala si dau flash-uri :)
    Aici e ori mergi repede la indimidare, ori te duci pe marginea drumului.

    Cel mai sigur cred ca e sa mergi cu tir-ul pe acest drum :)

      (Citează)

    • TIR-urile merg de obicei pe marginea drumului cand sunt pe E85. Nu am vazut niun TIR care sa mearga pe banda de langa axul drumului.

        (Citează)

  19. Am si eu vreo 200000km facuti incluzand bucuresti – iasi sau suceava de vreo 20 de ori si pot spune ca e singurul drum pe care plec cu frica. Tot ce spun oamenii dinainte e perfect adevarat. Daca nu vrei sa fii bagat in sant, inclusiv de tiruri trebuie sa mergi tare. Si zici ca le-ai vazut pe toate pana cand ai 120 si depasesti si vin unii si tripleaza cu 160-170 pe cele 2 benzi + 2 jumatati.

    Am avut experiente absolut horror pe drumul ala si incerc sa-l evit cat de mult pot.
    Si am mai luat-o prin Mizil doar ca sa mai scap de stresul condusului pe mizeria aia.

      (Citează)

  20. Daca hoții de la București nu nu vor să facă autostrăzi își face românul mergând pe banda de urgență cu viteză de autostradă. Iar poliția română a ieșit la “război” că probabil au venit normele noi de amenzi și sunt în urmă (dar așa e când ești slugă la stăpân).

      (Citează)

  21. Băi băieți, lăsați-o mai moale cu “trebuie să mergi tare”! Eu nu merg tare. Nici legal 100% dar merg civilizat, fără flashuri și fără să forțez pe cineva să se dea la o parte din fața mea și observ că sunt din ce în ce mai mulți cei ca mine în trafic. De fapt, cu părere de rău pentru că mi-s moldovean, pare-se că numărul bizonilor crește odată cu distanța față de capitală.
    Băi băieți, nu mai fiți bizoni! Nu mai dați flashuri! Nu mai forțați lumea să se dea din fața voastră! Vă garantez că de la Iași sau Suceava până la București nu economisiți mai mult de 30 de minute dar puneți în pericol o grămadă de oameni. Știți câți ca voi i-am văzut eu cu creierii împrăștiați pe asfalt!? Vă trimit și poze dacă vreți.
    Băi băieți, mergeți în puii mei la niște cursuri de conducere preventivă!

      (Citează)

  22. Fac foarte des drumul Bucuresti – Iasi
    Exista variante de ocolire majoritatea de E85 ba chiar si mai scurte.
    Bucuresti – Ploiesti – Buzau – Focsani —- de aici Tecuci – Barlad – Vaslui – Iasi eu mereu scot cu macar 20 minute mai putin pe aici, asfaltul foarte bun, traficul decent, politie mai niciodata

      (Citează)

  23. Andrei G:
    Dar nu ar fi mai bine sa faca 2 benzi pe toata lungimea drumului? Totusi nu cred ca ar costa atat de mult sa mai largeasca drumul cu 1 metru pe fiecare parte.

    Ar fi excelent dar cred că e foarte greu in comune unde dacă faci 2 benzi/sens oamenii aia ies din curte direct pe sosea :). Iar sa faci 2 benzi in afara localității iar in localitate se închide una din benzi cred ca ar fi o întreaga nebunie.. Soluția e autostrada.

      (Citează)

  24. Largirea la 2+2 ar fi extrem de scumpa: Necesita exproprieri si relocari de chestii de pe marginea drumului. In plus ar lua foarte mult timp si deranjul ar fi mult prea mare pe durata constructiei.
    In schimb exista o solutie (foarte) ieftina:
    1+2 alternativ cu separatoare de sens: Un bizon care sta in spatele unui tir la 100km/h in loc de 120km/h cu cat ar circula acum, pierde aproximativ 12 de secunde. In schimb castiga cele 12 secunde pe urmatorul sector de drum unde poate circula in relativa siguranta pe banda 2 (chiar daca nu legal) cu 150km/h.
    Per total timpul pierdut este minimal insa confortul calatoriei creste estrem de mult. Adevaratul casting este ca numarul accidentelor frontale va fi zero.

      (Citează)

  25. C:
    S-ar putea face 2 2 macar pe bucatile din camp, cum e facut acum intre Buzau si Rm. Sarat, pe o portiune

    Ma vad nevoit sa repet:
    1. Orice largire inseamna exproprieri ( S-a facut deja cadastrul peste tot in Romania? Stii pe cine epropriezi? Care e pretul corect si legea pentru exproprieri? De ce-ai expropria langa DN cand faci deja exproprieri pentru autostrada?) .
    2. Orice largire inseamna refacerea fundatiei strazii, adica santier si ingustarea soselei pe durata constructiei ( vreo cativa ani!) Doreste cineva asa ceva?
    3. Orice largire inseamna relocarea de utilitati. Alea nu sunt neaparat vizibile, dar cei care au intins niste cabluri sau niste tevi a facut-o pe langa drum si nu prin mijlocul campului ca asa era mai usor si mai logic asa. Stie cineva ce cabluri si tevi sunt pe acolo? Vor trebui niste studii de fezabilitate pe care CNAIR nu poate/stie sa le faca sau sa le contracteze. Si abia apoi munca. Sa ne gandim doar ca trebuie mutate santurile si capetele de pod de la drumuri agricole cu jumatate de metru si deja costul e prohibitiv,
    Deci largimea soselei va ramane asta pentru o buna bucata de vreme (adica pentru totdeauna). Acum (re)fa tu o propunere de ceva ieftin si rapid care sa-mi permita mie sa circul legal, sa imunatateasca semnificativ siguranta si sa nu micsoreze semnificativ viteza de deplasare.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, spune-ți părerea:

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici, și fără mesaje doar de dragul URL-spam-ului. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt binevenite. Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea.

sus