un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Am testat aplicația RAR pentru istoricul de daune al unui autovehicul

6 May 2020  ·

AUTO  ·

23 comentarii

Registrul Auto Român a adăugat pe site o secțiune în care poți verifica istoricul de daune ale unui autovehicul. Aplicația îți spune gratuit dacă există sau nu un istoric de daune pentru un anumit autovehicul, iar dacă vrei să vezi acel istoric trebuie să plătești o taxă de 35 de lei (online, cu cardul).

Eu am plătit și această taxă pentru acest articol, că oricum eram curios cum stau lucrurile.

Mențiune importantă: acel istoric de daune este cel raportat de service-uri și alți parteneri către RAR. Cu alte cuvinte, va fi unul precis doar dacă cei de la service și-au făcut treaba și au trimis către RAR date amănunțite.

Așadar, formularul se accesează în partea de sus a site-ului rarom.ro, butonul Istoric Vehicul. Vi se cere adresa de email pe care va fi trimis raportul și seria de caroserie/șasiu (VIN) a mașinii.

După ce le introduceți, site-ul vă trimite un cod de verificare pe emailul respectiv. Introduceți codul în site și va fi generat raportul cerut.

Istoricul vehiculului este disponibil în acest moment. Găsiți acolo câteva date constructive, data înmatriculării și, poate mai important, câți kilometri avea la bord în momentul verificărilor ITP. Asta contează dacă vreți să cumpărați o mașină SH și astfel poate vă prindeți de kilometrajul ei real. Iată un exemplu de pe o mașină veche:

Pentru Jeep-ul meu mi-a spus că există și un istoric de daune și că, dacă vreau să-l văd, trebuie să plătesc cei 35 de lei.

Am ales că vreau să-l văd, așa că s-a deschis o interfață de plăți online prin procesatorul EuPlatesc.ro, am dat cu cardul, site-ul RAR mi-a generat raportul și mi l-a trimis în câteva secunde pe adresa de email introdusă inițial.

În cazul meu, raportul de daune a fost foarte slab, practic zero, deoarece specifica doar:

  • avarie: poziție nespecificată
  • interval valoare deviz reparație: 1.000-2.000 lei
  • kilometraj: nespecificat
  • daună majoră: nu

Adică nici o informație despre ce s-a întâmplat, iar eventual din valoarea reparației te poți prinde că n-a fost ceva important. Mai există o secțiune privind elementele de siguranță și structura de rezistență, unde scrie că n-a fost afectat nimic, dar oare n-a completat service-ul aceste detalii sau chiar n-a fost afectat nimic?

Acesta a fost raportul meu. Allianz-Țiriac ca asigurator și Autoitalia ca service nu s-au spetit cu dat mai departe informații bune către RAR. Aplicația oricum mi se pare foarte utilă și, dacă aș cumpăra o mașină SH acum, cu siguranță aș verifica-o acolo și aș plăti 35 de lei pentru un astfel de raport, dacă e disponibil, chit că informațiile n-ar releva multe ulterior.

Poate că de astăzi, cu o astfel de aplicație, service-urile vor trimite către RAR informații mai ample.

În caz că vă întrebați ce s-a întâmplat, în 2018 a parcat lângă mine o dubă de marfă. Când șoferul a deschis portiera sa, i-a deschis-o vântul (era semi-viscol) cu putere și a lovit astfel portiera mea din spate, lăsând vreo 3 cm pătrați deformați și vopsea albă de-a sa pe mașina mea. Omul m-a sunat, am coborât și am făcut o înțelegere amiabilă, iar cu acea înțelegere în mână m-am dus la asiguratorul său RCA pentru constatarea oficială și apoi la service-ul meu, unde portiera a fost îndreptată și revopsită.

Oficial, însă, în nota de constatare și în avizul de daune primite de la Allianz scrie de “ușă stânga spate”, iar actele le-am primit în format electronic. Dacă au o astfel de bază de date, poate că le-ar fi fost ușor să le trimită și către RAR. E posibil, prin urmare, ca puținele date de la RAR să fi fost primite de la service-ul Autoitalia. Nu știu, nu-mi pasă așa tare acum, dar sper că în viitor astfel de informații vor fi mai cuprinzătoare.

    23 comentarii

  1. Puteai sa vezi km la inspectiile ITP gratuit, era aplicatia disponibila de vreun an. Sa inteleg ca acum e cu plata si aceasta optiune.

      (Citează)

  2. @Ionut
    Scrie clar in primul paragraf. Sectiunea de daune este separata. Informatia cu privire la existenta unei daune este oferita gratuit. Daca vrei sa vezi raportul trebuie sa platesti.
    Km sunt in alta parte si nu se schimba nimic acolo.
    @Radu: Dan de la Masina Potrivita are film pe YT in care explica foarte bine cum e cu raportarile online, cu trimitere directa catre Car Vertical.
    Cu permisiunea ta las linkul aici:

    https://youtu.be/YXXh2CodzVE

      (Citează)

  3. Nu e prea utila pentru masini din Romania pentru ca nu se completeaza rapoartele.

    Pentru masini din afara Romaniei este complet inutila pentru ca nu au date.

    In concluzie pierdere de timp si sifonare de bani.

      (Citează)

    • Ăștia încă mai folosesc diacritice cu sedilă în loc de virgulă. Văd că e o regulă generală la instituțiile statului. Parcă ar fi statul turc nu statul român.

        (Citează)

  4. Buna ideea de a face bani, am dat si eu 35 de lei, de test. Curiozitatea costa…
    O singura dauna de care nici nu-mi amintesc, am doar o vaga banuiala si suma pare exagerata daca e acea tamponare minora la trecerea de pietoni.
    In rest, alte daune reparate la Porsche nici nu apar si am avut si de peste 7 mii de lei o reparatie.

    Deci e cam apa de ploaie.

      (Citează)

    • Interesant e ca in raport apar kilometrajele la statiile ITP dar nu si la inspectiile RAR… Cit despre daune reparate la atelierul de dupa colt, mai incolo putin.

        (Citează)

  5. am verificat masina tatului meu care a avut anul trecut un eveniment reparat pe asigurarea celui vinovat. Masina nu apare in baza de date…
    Mai este de lucru insa s-a pornit in directia cea buna.

      (Citează)

  6. Am testat si eu ieri optiunea, pe 2 masini “cunoscute” mie si rezultatele au fost mult mai slabe ca la tine:
    1) masina de 8 ani inmatriculata in RO, cu dauna minora (aripa spate zgariata prin frecare cu alt vehicul) si constatare in UE, primit banii pe reparatie. In raport vad doar km de la ITPuri si nu mi-a aparut optiunea sa platesc extra. Dauna nu apare raportata.

    2) masina sh, inmatriculata <1 an in RO, cu dauna minora (bara spate infundata, stop spart), reparatie pe RCA in service non marca in Octombrie2019. In raport vad doar km de la ITP si nu mi-a aparut optiunea sa platesc extra. Dauna nu apare raportata.

    Decat nimic, e un pas in fata. Puteau sa adauge statia unde s-a facut ITP-ul (sau macar orasul, la o masina am facut ITP in 3 localitati diferite de-a lungul anilor), poza

      (Citează)

  7. Asteptam si link si la versiunea pentru Germania.

      (Citează)

  8. daune similare le-am vazut ok pe carvertical, dar asta numai pentru ca a fost reparata prin asigurare, ma gandesc. dauna si reparatie in Romania.

    am mai avut o masina cu o usa schimbata tot in urma unui accident (cu roata unui camion prea incarcat si care a luat-o inaintea camionului pe drum, na, Romania, ITP astea) si altcineva in afara de dealerul care a facut reparatia nu stia nimic despre dauna (nici macar in reteaua Toyota nu puteau sa vada ce s-a intamplat).

    deocamdata e greu cu bazele de date :)

      (Citează)

  9. Radu, testul suprem e daca aceleasi daune sunt raportate si de site-uri gen carvertical. M-as astepta sa sa vezi cam aceleasi lucruri, cel mai probabil fiind o baza de date comuna. Caz in care carvertical are castig de cauza, avand date si din afara tarii (e f probabil ca un sh sa fie rulat si afara si in tara). Deci, te bagi la un test pt noi?
    :D

      (Citează)

  10. Heh,

    Eu m-am speriat la ce am gasit la vechea masina

      (Citează)

  11. Bun bun, ca lipsesc daune am inteles, dar ce as putea sa fac eu care apar cu 1 dauna dar stiu ca masina nu a fost niciodata in service pentru reparatii?

      (Citează)

  12. ce carcotasi ba baiatule…

    in loc sa va bucurati ca e un pas inainte… normal ca nu e perfect si poate fi imbunatatit, dar e ceva.

      (Citează)

  13. Mie cei de la ITP în loc să treacă 114000 kilometri au trecut 141000 kilometri la ultimul test. Am trimis mail la RAR, pauză. Am aflat de chestia asta doar după ce și-au lansat aplicația care îți arată nr de km la itp-uri.
    Nu ar fi neapărat oi problemă asta, dar în ultimii 2 ani am făcut cu mașina sub 10.000 kilometri (muncesc aproape de casă).

      (Citează)

    • o sa fie o problema mai devreme sau mai tarziu. mai ales fara raspuns din partea lor.

        (Citează)

    • În octombrie parcă am următorul ITP. Sunt curios cum o să înregistreze nr de km. Din câte știu se face poză la bord la ITP, deci ar trebui să aibă și poza cu nr de km.

      Mă rog, o să doresc să vând mașina, atunci va fi amuzant.

        (Citează)

  14. Am testat si eu, la masina mea imi zice ca are dauna dar nu platesc sa vad ce dauna, cand o sa o vand, poate.

    Am testat si la Sandero-ul soacra-mii, imi arata corect kilometrii.

    P.S. Sandero e din 2013, i l-am luat in 2016 din Austria.
    Aplicatia imi arata ca in 2016 avea 19176 km cand am fost la RAR pentru CIV, in 2018 avea 25697, iar acum are 30555km. Deci masina de 7 ani cu 30 000 km.
    Cand o vand nu o sa ma creada nimeni, ii dau km inainte :)

      (Citează)

  15. Chestia asta ar fi OK DACA in cazul unor avarii insemnate s-ar preciza faptul asta.
    Practic , la o avarie de 1000-2000 de lei , cand cumpar o masina SH, nu prea ma intereseaza ce-a fost. Este, in general, OK.

    Ar fi util de stiu daca au fost avarii structurale, montanti strambi, de exemplu.
    Sau daca masina a fost clasata drept dauna totala. Aia e important si sunt curios daca ASTFEL de aspecte sunt raportate, nu faptul ca a fost o zgarietura, sau o indoitura pe suprafata categorie si unde, sau un parpriz spart, sau un fender bender . Daca-i la minore e OK.
    Faptul ca e acolo ceva clasificare cu elemente de siguranta/ rezistenta afectate imi spune ca IN TEORIE s-ar raporta.

      (Citează)

  16. Intrebarea urmatoare se aplica pentru toate masinile venite din Germania avariate, reparate in tara si apoi inmatroculate:
    Unde se inregistreaza reparatia masinii avariate inainte de a trece pe la rar in Ro ?

      (Citează)

  17. E cam vrajeala. La o masina cu istoric sigur, n-a aratat nimic. La alta arata, dar la fel…fara detalii prea clare.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus