un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Câteva idei de marketing real-time cu ocazia coronavirusului

26 Feb 2020  ·

GÂNDURI  ·

22 comentarii

Am pus pe net fotografia de mai jos, zicând că mi-am făcut toate proviziile necesare pentru coronavirus.

Lăsați-mă întâi să spun că glumesc, desigur. Am văzut că există oameni pe care i-a afectat un alt tip de virus, cel care distruge simțul umorului. Cineva m-a întrebat serios dacă nu mi-a rușine să vând măști scumpe pe OLX, după ce am zis asta azi-dimineață. Chiar am fost la cumpărături, dar am luat niște prăjituri, o salată McDonald’s și un taburet din IKEA.

Serios vorbind, acum, mi se pare momentul perfect pentru niște campanii bune de marketing, unele care să readucă zâmbetul pe buzele oamenilor. Dacă aș lucra pentru anumite companii, aș pune curierii acum pe drumuri.

De exemplu aș trimite:

  • Megapack-uri Durex cu mesajul “în caz că sunteți amândoi în carantină la domiciliu”.
  • Netflix – “ca să ai ce face în casă”.
  • Cafea de la practic oricine – “nu știm ce-ți va lipsi în carantină, dar cu siguranță nu va fi cafeaua”
  • Țigări – “stai liniștit, mori de cancer, nu de coronavirus”.
  • Niște pâine preambalată – “asta ține trei luni”.
  • Ciocolată – “poate nu vrei să te înghesui cu toată lumea la cumpărat mărțișoare, dar îi poți da niște bomboane”.
  • Un voucher Uber Eats – “aici nu se termină niciodată mâncarea de pe rafturi”.
  • Un cozonac bun de la o cofetărie mișto – “nu te îngrijora, toată făina aia din magazine am cumpărat-o noi pentru a face cozonaci”.
  • Un catalog IKEA/Brico Depot/Dedeman – “dacă tot stai acasă, poate îți vin niște idei de redecorare”.
  • Ingredientele pentru niște paste carbonara sau niște pizza napoletană – “te temi să călătorești în Italia? Ți-am adus noi o bucată!”

Posibilitățile sunt nelimitate.

    22 comentarii

  1. Pana mea, tocmai ai facut munca multor creativi… Unele sunt chiar bune de tot… Merg si cand vine iadul alb

      (Citează)

  2. Si la colectiv mergeau niste campanii bune de marketing. Ma mira ca nu te ai gandit si atunci

      (Citează)

  3. purificator de aer Xiaomi: cine mai bine decat noi sa stie sa filtreze Coronavirusul?
    telefon Huawei: designed in China, asamblat in China
    bormasina Skill/Makita etc.: ce sa faci acasa toata ziua daca nu gauri cu bormasina?
    boxe AVstore: pentru cei cu vecini care au prins promotia la bormasini de mai sus.

      (Citează)

  4. Alin:
    Si la colectiv mergeau niste campanii bune de marketing. Ma mira ca nu te ai gandit si atunci

    asa ne mor valorile, din publicitate, arsi prin hrube fara autorizatie.

      (Citează)

  5. Vorbesti despre epidemia e coronavirus ca si cand ar fi un hoax ca Y2K sau Apocalipsa din 2012. E funny pana cand incep sa moara oameni.

      (Citează)

    • Lasa ca Radu iti va zice ca mor mai multi oameni de sida sau alunecand pe coji de banana decat de coronavirus. Dar Radu subestimeaza incompetenta autoritatilor si prostia maselor de oameni. Deci cine va bea apa plata cu lamaie cand pana si Uber Eats va suspenda activitatea cateva saptamani? ‘Ține’? Radu, cum ‘ține’?! Apropo, sa citez un ministru: “În niciun caz nu trebuie să ne facem grijă, trebuie să evităm a induce o panică în rândul populaţiei şi trebuie să lăsăm autorităţile să lucreze cum au lucrat şi până acum.” Haha, nu mai bine iau eu cateva borcane in plus, niste orez si chestii de baza ca sa nu-mi flamanzeasca copiii in worst case? Radu nu stie, nu are copiii, il doare la banana.

      Radu, cand ai fost ultima data in spital de stat? Stii cum se monitorizeaza o sarcina cu risc? O data pe zi. Daca a murit fatul intre timp, ghinion. Asta e doar un exemplu care mi-a venit in minte. Deci nu, nu voi astepta sa vad ce-o fi si nici nu cumpar jumatate de magazin sa putrezeasca in pod. Dar tu si Mandruta puteti sta relaxa, viata merge inainte… in 98-99% din cazuri.

        (Citează)

    • N-am înțeles exact ce vrei să zici, sari prea mult între idei.

      Nu subestimez incompetența autorităților, ci probabil chiar o supraevaluez. Doar că… e un virus. Nu-i ceva de care să te poți feri prin măsuri speciale. Consider că pe cele normale le aplicam oricum, cazuri sunt extrem de puține, iar cumpăratul de făină nu te ajută cu nimic.

        (Citează)

  6. Sunt puține branduri care se vor arunca la așa ceva, e “hot potato”. Cu cât mai mare un brand, cu atât mai mic apetitul pt campanii riscante.
    – E amuzant doar până îți moare cineva apropiat.
    – Există prea multe necunoscute legate de virusul ăsta și, la ce perioadă de incubație are (aparent mare), combinat cu globalizarea de azi, sunt șanse mari să iasă rău. Un brand de entertainment/fun/good, happy times nu prea ar vrea să se asocieze cu ceva negativ, cu potențial catastrofal (și sunt puține branduri rebele care să-și permită să se joace cu așa ceva).
    – Unele din ele sunt listate la bursă și orice potențial scandal le-ar reduce din valoare. Economia oricum e șubredă zilele astea – multe companii depind de furnizorii din China și, după vacanța de Anul Nou Chinezesc, fabricile fie nu s-au redeschis, fie au pornit la capacitate scăzută.
    – Dacă e un brand care se potrivește și chiar poate ajuta, e ok. Adică să nu fie ca nuca-n pământ asocierea, să nu sară toți în găleata “Hai să facem ceva cu Coronavirus” doar fiindcă e un subiect trending în media și care a acaparat atenția tuturor.
    În general, cred că noi ca oameni avem repulsie față de branduri care profită de așa ceva și am ajuns să avem un radar suficient de fin ca să le detectăm. Dacă scopul acelor companii e cu adevărat să ajute oamenii, sure, dar să o facă din proprie inițiativă, nu fiindcă au prioritar câștig financiar.
    So: poate donații de fonduri pt cercetare? distribuit gratis măști și dezinfectant? free food pt personalul medical?

      (Citează)

    • Ti-a scapat chiar fix ce-a scris omul: caterinca vizavi de coronavirus. Tu vii cu: “mancare gratis pentru medici”. Fix ce le trebuie, ca poate nu le mai ramane de-o ciorba, din salariile de mii de euro si din spagi.

        (Citează)

    • De-aia nu avem reclame haioase în România, că cei mai mulți oameni de mk &adv au simțul umorului la nivelul ăsta. Dar sunt sigur că se merge pe eficiență… – vezi, asta a fost o glumă.

        (Citează)

  7. Eu sunt cam siderat, recunosc, de faptul ca Radu, care ia foarte multe chestii ( prea) in serios, inclusiv rahaturile Duamnei Primar, e pe modul glumite cu subiectul asta.
    Da, e un virus prapadit care are contagiune mare dar rata de mortalitate foarte mica; da, e multa isterie, dar cumva nu il prinde atitudinea asta…

      (Citează)

    • Radu isi face singur curaj in public, viata merge mai departe, mai un city break, mai un whiskyan, vorba cantecului: “am zis o data pe luna / sa ducem o viata buna”. Doar ca nu.

        (Citează)

  8. Eu mi-am facut aprovizionare normala, am luat ce iau in mod normal. Dar odata intrata panica in turma, e greu sa mai opresti oamenii sa cumpere in disperare. Ulei, zahar, faina – astea am vazut ca se cumpara cel mai mult. Sa faca gogosi, probabil…

      (Citează)

  9. Ce panicați sunteți, majoritatea va comportați de parcă am trăi in evul mediu si COVID-19 ar fi nu stiu ce boaba care va înjumătății populația lumii.

      (Citează)

  10. nwradu.ro: daca tot esti in carantina, nu pierde vremea, citeste blogul ca poate maine nu mai apuci. E bine? Da chiar, sa ne anunti daca e sa mori

      (Citează)

  11. Netflix sunt in galeata, nu stiu ce site de pornoace a anuntat deja ca da premium gratis alora din carantina.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus