Uitați-vă și pe canalul meu de YouTube.
După articolul în care mă plângeam de răspunsul autorităților în Otopeni, un prieten m-a întrebat dacă sunt panicat cu coronavirusul. Nu sunt.
Situația din Otopeni mi s-a părut hilară, românească dacă pot spune așa. Întreg răspunsul autorităților mi se pare hilar, deși din păcate ar putea fi vieți omenești la mijloc. Bine că momentan nu sunt. Hilar și neprofesionist a fost și la Colectiv și știm rezultatele de acolo.
Amuzantă mi se pare și reacția oamenilor. Dacă vreți să auziți diverse gânduri despre coronavirus în România, ascultați emisiunea lui Tudor Mușat de la Europa FM. Unul sună și spune că virusul este creat în laborator, făcut special să ne îmbolnăvească. Știe el că-i așa, a auzit probabil la coadă la sifoane o discuție între doi iluminați pe tema asta.
O femei sună și spune că situația i se pare foarte rea. “Păi nu mai țineți minte Ebola? Acum e și mai rău!”. Mușat este prea politicos să o întrebe de unde ține minte ea Ebola, că noi aici în România nu prea am avut contact cu ceva.
Este o panică generală creată din nimic. Creată, de fapt, de mass-media dornică de clickuri și pe fondul incompetenței autorităților. Nu musai incompetența de acum, că încă n-au avut pe ce să o confirme sau infirme, dar incompetența demonstrată în ani de zile de trăit în România, cea care te face să nu ai încredere în cei ce iau decizii și deci să te sperii suplimentar că e rău.
Eu nu sunt panicat. M-am informat un pic despre virusuri și știu că nu mă pot feri activ de ele. Am o atitudine de tipul “cum mi-o fi norocul” despre ieșitul în spații aglomerate. Am vreo 5 măști faciale în casă și nu intenționez să le port, dar le-am pus pe OLX cu 100 lei/bucată. Mă spăl bine pe mâini oricând, nu doar acum de teama virusului. Evit în general să-mi tușească alții în față, dar de obicei din silă, nu de teama de coronavirus.
N-am făcut nici aprovizionare cu mâncare. Nu cred că este nevoie și nu văd nici o legătură între virus și aprovizionarea cu mâncare. Majoritatea oamenilor nu văd una sau nu au unde sa păstreze mâncare, dar asta nu înseamnă că un raft gol nu poate fi găsit în vreun supermarket (sau golit atunci) și nu se poate face un reportaj despre cum se termină mâncarea și în curând ne vom mânca între noi.
Mi-am făcut stoc de Moet & Chandon, că merge bine cu KFC. Să văd eu că nu va mai livra KFC mâncare sau că bate vântul prin Uber Eats și poate mă voi îngrijora. Mi-am făcut și stoc de homeopatice, că astea sunt cele mai bune medicamente!
Ne planificăm, poate pentru aprilie, un city-break la Florența sau Veneția. Atât de panicat sunt!
Câteva resurse de pe net:
Știți care este un alt aspect amuzant? 45 de persoane au murit de gripă în România în acest sezon. În 2018-2019, 61.000 de oameni au murit de gripă în întreaga lume dintr-un total de 42 de milioane infectați. În România, 20.000 de români mor anual din cauza poluării aerului. Lumea ridică din umeri și merge mai departe, în schimb se panichează de un virus care până acum nici n-a ajuns pe aici.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
56 comentarii
26/02/2020 la 6:58 AM
In 2018 2019 au murit mult mai multe persoane de gripa, nu doar 61.000. Tare curios sunt de unde ai luat informatia respectiva.
Alin(Citează)
26/02/2020 la 8:24 AM
https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/sanatate/pneumolog-despre-coronavirus-nu-trebuie-creata-panica-astfel-de-evenimente-au-mai-fost-in-2018-2019-gripa-a-infectat-42-mil-oameni-1265900
Tu de unde ai altă informație?
nwradu(Citează)
26/02/2020 la 9:05 AM
https://www.worldometers.info/
Alin(Citează)
26/02/2020 la 7:02 AM
Wait, cum se stabileste cauza mortii ca fiind poluarea?
rox(Citează)
26/02/2020 la 8:29 AM
Au medicii metodele lor, se uită la ce boli ai și caută sursele lor și fapturi de agravare.
Nu există o legătură 100% sigură, dar când au cazuri foarte multe încep să apară corelații statistice și comparații cu zone cu poluare mai mică. În final obțin și date de genul “o creștere cu 10 micrograme pe metru cub a PM10 crește riscul de cancer cu 15% șamd”.
E ca și la fumat, ca la azbest, ca la grăsime prea multă șamd.
nwradu(Citează)
26/02/2020 la 9:26 AM
Deci cam vreo 5% (daca nu mai mult) din populatia lumii e in carantina (eveniment unic in istorie) si tu nu iti faci griji.
Aici nu e vorba doar de virus, pentru ca pentru inca o buna perioada de timp e vorba doar de bulan (nu daca faci sau nu, ci daca faci o forma severa sau nu). Dar la impactul asupra economiei si societatii in general nu te gandesti?
P.S. glumele de prin articol sunt la nivelul glume de inginer.
Boris(Citează)
26/02/2020 la 7:12 AM
Trollaj nu prea subtil.
Flynt(Citează)
26/02/2020 la 7:13 AM
asta e trist, că nu e trollaj.
vali(Citează)
26/02/2020 la 7:24 AM
Problema este ca undeva pe la 3% din cazuri au nevoie de terapie intensivă. Ce faci cu pacientii daca depășești capacitatea spitalelor. O sa vedem care este situatia in Italia sapt viitoare, avand in vedere întârzierea dintre infectare si cazurile cu complicatii/morti.
Ideal ar fi sa temperam ritmul raspandirii ai sa nu se blocheze sistemul sanitar.
Planificarea ta cu rezerve nu ma interesează, in cel mai rau caz tu ramai la cozi, iar eu o sa am o mica rezervă.
Legat de controlul infectiei. Se pare ca 14 zile de izolare sunt insuficiente. https://www.dailymail.co.uk/news/article-8042535/Woman-diagnosed-coronavirus-testing-negative-EIGHT-TIMES-quarantine.html
Valentinul(Citează)
26/02/2020 la 7:31 AM
Bine mă, să ne facem cumpărături. Pentru ce perioadă? Peste cât timp vii și stai in spatele meu la coadă?
Abia in 1an o să ai un vaccin, până atunci sansele să facă toată planeta nu sunt asa mici.
Asta e paranoia level 1.
Dacă nu ai făcut nimic in toamnă când venea gripa, de ce ai face acum?
SYAOnline(Citează)
26/02/2020 la 7:25 AM
Ai început mișto, ai continuat cu trolaj fin și ai terminat superficial ca in miorița. Saaaaau, ți-ai tras și tu guest author Eftimie.
Andrei(Citează)
26/02/2020 la 7:25 AM
Eu sunt de acord cu Gigi!
Ba cred că sigur e făcut în laborator la PMB ca și-au dat seama că nu au cum să termine trenul până la Otopeni.
Așa se amână Euro2020 și avem timp să îl terminăm.
Și dacă avem norocul să se amâne până in 2021, vă dați seama că trebuie să facem afișe noi? Clar loc de făcut o șpagă!
Primul indiciu e că au venit atâtea colete din China și nici un caz în România. E clar că virusul e făcut să nu se atingă de români sigur e virus d’ăla cu chip
SYAOnline(Citează)
26/02/2020 la 8:32 AM
Da, a fost un plan lung să-l lanseze din China, să-l aducă în Italia și de acolo la noi ca să aibă scuză autoritățile că n-au terminat trenul. Acum este în ultimele etape de implementare.
nwradu(Citează)
26/02/2020 la 7:43 AM
Sunt de acord cu tine, nu ai de ce sa îți faci griji, dar câte persoane gândesc asa?
La cât de panicați suntem ca nație ce o sa se întâmple când 10-20-30 de cazuri sunt raportate în tara? “pulimea” o sa faca raid in supermarket-uri și nu o sa mai găsești nimic
Mai în serios, dacă ești în afara țării, gen Florența și se gândesc ăștia sa închidă orașele/cursele aeriene când tu ești acolo, cum o sa procedezi? Întreb deoarece și eu urmează sa plec în Vienna și ma gândesc serios sa anulez, nu din cauza virusului ci în ideea de a nu trece prin situații nedorite. Worst case scenario aici, bănuiesc ca îți prelungești City break-ul cu încă 2 sapt?
Cineva(Citează)
26/02/2020 la 8:35 AM
Nici măcar asta nu se întâmplă.
Greu de zis. Dacă nu este ilegal, iei o cursă cu escală. Adică dacă Blue Air anulează cursele pentru că așa vor ei, asta e, reconfigurare traseu.
Dacă statul român dă ordin să fie anulate cursele și nu te lasă să te întorci o vreme, e mai nasol. Depinde de tine dacă vrei să încalci acest ordin sau nu.
În acest moment eu nu m-aș teme de o călătorie în Florența și nici atât în Viena. Chiar cred că sunt șanse mai mari să faci gripă în România decât coronavirus în Italia.
nwradu(Citează)
26/02/2020 la 7:48 AM
Vand masti cu supapa tip ffp2 si ffp3 la preturi corecte, adaptate situatiei: 250 lei bucata. Doritorii pot lasa mesaj aici.
Am si dezinfectant profi de la hexipharma: 50 lei/100 ml.
Mai vand deasemenea malai la 50 lei/kg, orez la 80lei/kg, faina 60lei/kg, apa borsec 2l 30 lei, pufuleti 20 lei/punga, biscuiti simpli 70lei/kg. Ptr pretentiosi am si orez basmati la 130 lei/kg si scoici congelate 300lei/kg.
BlackSkull(Citează)
26/02/2020 la 8:36 AM
Dai și mie 1%, ca în afiliere!
nwradu(Citează)
26/02/2020 la 7:57 AM
daca alegi Florenta trebuie sa ajungi neaparat sa mananci o bistecca la Dario Cecchini !
Alexandru(Citează)
26/02/2020 la 8:17 AM
E ăla care a fost și prin Chef’s Table sau alt documentar de acest gen? Cu niște fripturi uriașe?
nwradu(Citează)
26/02/2020 la 11:33 AM
Toate biftecurile florentine sunt uriase. :) Altfel sunt altceva.
nashu_mare(Citează)
26/02/2020 la 8:11 AM
Când intri într-o clinică privată, pentru o consultație, 80% dintre medici, poarta masti pe față de 20 de bani bucata. Ce pretenții sa mai am?
Adi(Citează)
26/02/2020 la 8:37 AM
Păi e suficientă, zic eu. Aia are un rol simplu, să nu le strănuți tu în gură sau să nu-ți strănute ei ție. Nu are mare capacități de filtrare în membrana aia.
nwradu(Citează)
26/02/2020 la 11:35 AM
Hai sa nu generalizam o experienta personala. Am fost de 3 ori in ultimile 2 saptamani la Regina Maria (inclusiv azi) si nu purta nimeni masti, medici, pacienți, personalul clinicii.
Irina(Citează)
26/02/2020 la 8:14 AM
Nu vorbim de gripă. Acolo stim cu ce avem deaface. Se ce in China 60 mil locuitori au fost izolați, iar in orasele mari activitatea nu a fost reluata dupa anul lor nou.
Am spus, nu cred ca poti scăpa, dar poți încerca sa intarzii după după primul val. Plus stai mai vine cu moralul cand nu ești forțat să cauți mancare.
Valentinul(Citează)
26/02/2020 la 8:21 AM
Articolul asta este din gama politicienilor nostrii. Stati linistiti la locurile voastre, suntem f pregatiti, bolnavii sunt f bine ingrijiti. Gen Colectiv. Acum, au iesit iar cu acelasi text, doar adaugand ca si mancare este cacalau.
Ati vazut reactia oamenilor? Eu am fost in Metro si duminica si ieri. Stiti cum va fi cand se anunta primele focare in Romania? Dar stiti cum va fi cand anunta carantina in primele orase? Dar in Bucuresti?
Trec prin Unirii dimineata, m am uitat si ieri, m am uitat si azi, este un flux incredibil de oameni in zona, autobuzele pline. Ici, colo, vezi cate o masca, in rest nimic. Deci cat de rapid credeti ca se va raspandi un virus si asa dovedit ca agresiv?
Pe ce va bazati sa stati linistiti? Pe autoritati? Pe sistemul medical? Romania nu are de f multi ani suficienti doctori si asistente pentru a face fata unei zile obisnuite.
Faceti un efort si luati-va chestiile care oricum le consumati in mod normal in urmatoarele 30-40 zile, calculate, nu la plezneala. Daca nu se intampla nimic, n-ai pierdut nimic. Daca se intampla, te asigur ca preturile vor creste identic ca la masti, ptr ca statul roman are alte probleme, nu sa aiba grija de voi.
cristi(Citează)
26/02/2020 la 8:43 AM
Păi mi se pare un sfat bun în acest moment. E un virus, încă nu este oficial în România, momentan ne temem de drobul de sare. Și chiar dacă vor fi cazuri în Drobeta și în Craiova, de ce să mă panichez eu aici?
Eu am fost în Carrefour și la IKEA, nu era nimic special. Ce-i drept, mobilă nu prea cumperi pentru că vine virusul, dar în Carrefour chiar nu era vreo mare scofală.
Și care a fost mirarea, că se cumpărau multe din Metro, care-i magazin de engros?
Și tu ce faci? Alergi ca Dexter, zicând “my head is on fire”? Nu este ceva de care să te poți proteja cumpărând mâncare.
Chiar nu înțeleg de ce se așteaptă cineva să rămână fără mâncare în magazine în cazul în care în București vor apărea 2, 5, 10 cazuri coronavirus.
nwradu(Citează)
26/02/2020 la 8:22 AM
Sunt in concediu in Roma. Oamenii de aici nu sunt panicati. Mai multa panica au cei din țară, rude și prieteni.
Italieni din Roma nu se streseaza. Joi ajung jn tara. Aud ca cei de la munca vor sa stau acasa 14 zile in carantina. Ca asa e cel mai bine cică.
Apropo. Duminica am plecat din otopeni spre roma. Am fost la toaletă inainte de îmbarcare.
Din 3 barbati ce au folosit-o doar unu sa spălat pe mâini. 2 au iesit direct. Unul dintre ei era cetățean scandinav, dupa înfățișare.
Ionut(Citează)
26/02/2020 la 8:26 AM
The one and only !
Alexandru(Citează)
26/02/2020 la 8:39 AM
Da, îl am în vedere. Plus ăia cu sandvișuri din Tripadvisor. https://www.youtube.com/watch?v=ZyZh_FIhGlU
nwradu(Citează)
26/02/2020 la 8:28 AM
Te poti feri foarte activ de virusi cu cateva actiuni foarte simple:
– nu stai bot in bot cu cei care tusesc, stranuta sau le curge nasul
– nu duci mana la ochi, nas, gura
– te speli pe maini des
– eviti pe cat posibil locurile aglomerate
Daca nu esti copil si nu esti batran, ca la orice gripa, poti sa stai linistit ca vei boli cateva zile si iti va trece. Coldrex si nurofen alternativ la 4 ore vor face minuni probabil.
Gaelex(Citează)
26/02/2020 la 8:44 AM
Virusuri, nu viruși! :P
nwradu(Citează)
26/02/2020 la 9:15 AM
Chiar ma intrebam care varianta este corecta dintre cele 2 :P
Cum ma refac dupa o raceala consistenta, nu am alocat resurse rezolvarii dilemei.
Gaelex(Citează)
26/02/2020 la 8:35 AM
Isterie mare. Sunt curios, atunci cand va iesi vaccinul daca toti cei care stau avum la
Coada sa ia conserve si faina se vor ingramadi sa il faca. Daca ne uitam la cazurile de gripa, tind sa anticipez raspunsul.
Cineva(Citează)
26/02/2020 la 8:54 AM
Aceiași discutie ca la avionul doborat in Iran. Poate fi un accident. Iar sistemul lor merge bagand gunoiul sub preș.
Stiau de virus cu o săptămână inainte să organizeze evenimente masive de starda in Wohan. Dar s-au facut că nu stiu nimic.
Intre teoria conspirației care aduna sute de indivizi ce examinează orice detaliu și parerea unuia complet neinformat eu merg cu primii.
Da, nu sunt dovezi concrete, dar multe indicii indică o directie. Nu știu dacă o să aflăm vreodată adevarul, dar după mai multe accidente poți intelege cum merg lucrurile pe acolo.
Valentinul(Citează)
26/02/2020 la 9:06 AM
Tocmai, la incompetenta autoritatilor din Romania ma astept sa declare senini intr-o seara pe la ora 19 spre 21, ca de a doua zi se inchid cam tot ce este institutie publica (scoli, gradinite, institutii) si recomanda la fel si companiilor private.
Si incepe isteria peste noapte.. ce fac parintii cu copiii, mai iesim sau nu din casa? etc
Iar peste mai 2 zile o sa fie primele orase inchise. Guess what, care o sa fie printre primele orase inchise? Bucuresti cumva pentru ca este cel mai mare aflux de oameni si poarta principala pentru intrare in tara a virusului?
Si incepe bulgarele.. probleme cu aprovizionarea, paranoia etc
PS: In Italia se intampla deja asta (peste weekend) si tind sa cred ca politicienii si sistemul de sanatate sunt ceva mai ok ca la noi.
corny(Citează)
26/02/2020 la 9:07 AM
Apropos de numărul victimelor https://www.nytimes.com/2020/02/13/world/asia/coronavirus-risk-interpreter.html
Clarks(Citează)
26/02/2020 la 9:17 AM
Dupa 3 ani de citit blogul dvs zilnic astazi este momentul sa va spun la revedere. Panica nu este niciodata buna, dar o atitudine civica ca cea descrisa de dvs este de neacceptat, mai ales ca sunteti formator de opinie.
Adrian(Citează)
05/03/2020 la 6:56 PM
De neacceptat pentru că nu este aceeași cu a dvs, deci sigur este greșită și groaznică?
nwradu(Citează)
26/02/2020 la 9:19 AM
Mai degraba mi-e frica de urmarile economice ce au loc din cauza acestei panici.
Alex(Citează)
26/02/2020 la 9:23 AM
Nici mie nu imi pasa, din 2 motive:
1. Nu am in familie persoane cu risc ridicat.
2. Am incredere in autoritatile tarii in care locuiesc.
Singura problema ar fi ca, ipotetic, s-ar panica bastinasii si ar face raiduri la magazine, pe stil romanesc. Partea buna in cazul asta e ca pot sa cumpar din magazine horeca si sunt sanse mai mici ca alea sa ramana fara marfa.
Giani Mucea(Citează)
26/02/2020 la 9:29 AM
Dacă te duci în Florența sa încerci Lampredotto. E o specialitate toscana. Dacă nu l-ai încercat deja.
Alex_(Citează)
26/02/2020 la 9:32 AM
Vaaaaaai, cine nu te citește regulat probabil o să ia de bună faza cu “homeopaticele” :D
seba18(Citează)
26/02/2020 la 11:55 AM
Pai nu-i asa?
Apropo de homeopatice.
La o farmacie in plina criza:
– ce fac antibioticele ?
– S-au vandut cam tote rafturile sunt aproape goale.
– Dar homeopaticele ce fac?
– Ele nu fac nimic.
Dragos(Citează)
26/02/2020 la 9:46 AM
Am 5 sticle de vin, 2 de jack in casa. Tocmai ce am terminat rezerva de tuica de la tara (e facuta sa tina pana in feb-martie)
saptamana viitoare trebuie sa fac cumparaturile lunare (le fac o singura data pe luna, cam la inceputul lunii).. oare mai gasesc ceva din lista mea? (care contine cam aceleasi lucururi si in acceasi cantintate, luna de luna)
gabi(Citează)
26/02/2020 la 9:47 AM
Omg, am murit de pofta, painea aia cu ulei de masline, scaciatta parca, e minunata, si goala o mananci. Mare atentie, trebuie sa incerci neaparat in Florenta, de la tonetele alea de street food, LAMREDOTTO, e un fel de sandvich cu stomac de vita, ceva ce se gateste doar acolo
Alexandru(Citează)
26/02/2020 la 9:49 AM
vezi ca cica daca iei a doua oara virusul, e cam game over.
Giovani(Citează)
26/02/2020 la 10:25 AM
Am mai auzit asta pe ici pe colo. De unde ati scos-o?? Radio sant?
Cipper(Citează)
26/02/2020 la 9:52 AM
Am vrut sa comand ieri de la mega cosnita saptamanala.
Nu am mai gasit livrare decat peste 1 saptamana, ceea ce nu s-a mai intamplat niciodata.
Nu sunt deocamdata ingrijorat, dar:
– in caz de pandemie, e posibil sa colapseze infrastructura – aprovizionarea cu alimente si medicamante in primul rand, apoi cine stie… apa/ curent etc
– nu am ce provizii sa fac, pentru ca nu stiu pentru cat timp sa le fac si nu am loc in casa de provizii pt 1 luna pt toata familia… Dar niste gemuri am, carne in congelator, batoane calorice etc
– exista riscul de self fulfilling profecy, adica lumea goleste magazinele pt ca se asteapta sa nu gaseasca mancare, ceea ce are ca rezultat exact lipsa mancarii
Nu uitati: regula e ca daca e sa te panichezi, este important sa te panichezi primul :-)
Marean(Citează)
27/02/2020 la 10:33 PM
Just
Profa(Citează)
26/02/2020 la 10:20 AM
Sincer, bati campii.
Numai medical vorbind :
Spitalele de obicei sunt pline. Cand o sa mai apara cateva sute de cazuri pe spital care necesita carantina, unde ii mai cazezi si pe cei cu probleme normale ?
Deja nu se mai gasesc medicamente uzuale, de dinainte de de panica.
Medicii sunt sub numarul necesar deja, de unde mai aduci ? O sa fie primii care o sa fie afectati de virus in sine sau ture suplimentare pana o sa isi bage organul si o sa zica ca nu merita.
Baltha Zerus(Citează)
26/02/2020 la 10:44 AM
Cred ca unii bat campii, in cazul de fata articolul de pe DIGI24. Asta nu te scuza nici pe tine, pentru ca ti-e lene sa te documentezi.
Alin are dreptate, cifrele sunt mai mari.
Cifrele de la DIGI nu sunt la nivel mondial, ci doar la nivelul SUA, asa cum sunt raportate de CDC.
https://www.cdc.gov/mmwr/volumes/68/wr/mm6824a3.htm
Cifrele comunicate de CDC sunt estimari, pentru fiecare valoare fiind comunicate si niste intervale de incredere, cam asa:
In perioada 01.10.2018 – 04.05.2019, CDC estimeaza:
– 37,4 – 42,9 milioane cazuri de boala
– 531.000 – 647.000 spitalizari
– 36.400 – 61.200 decese in SUA
Convenabil, DIGI / sursa DIGI a citat numai valoarea cea mai mare.
Cip(Citează)
26/02/2020 la 11:09 AM
“Mi-am făcut și stoc de homeopatice, că astea sunt cele mai bune medicamente!” Olivia S. approves this message!
Andrei(Citează)
26/02/2020 la 1:42 PM
usturoi, lamai, telina si catina! se stie!
gabi(Citează)
27/02/2020 la 1:08 AM
Nici eu nu am vreo problema cu virusul, in Spania. Insa urmaresc din cand in cand ce se mai intampla pe reuters. Mi-am zis ca daca vom ajunge la 1000 de morti in Spania, atunci voi face demersurile necesare in functie de situatie.
Sunt insa lucruri care te pot afecta in mod indirect:
– daca investesti la bursa, cel mai probabil piata va continua sa scada
– daca se inchid scolile, si ai copii, trebuie sa gasesti o solutie pentru ca ei sa fie acasa
– daca firmele nu mai au clienti si intra in faliment, trebuie sa te astepti sa fii concediat
– daca patesti altceva si in spital e coada de virusati, nu vei mai avea posibilitatea sa fii asistat in timp rezonabil (si asa dureaza mult)
– daca oamenii continua sa cumpere lucruri in panica pana la epuizare stocuri, preturile vor creste, si vei plati mai mult atunci cand vei decide sa cumperi ceva
– daca ai nevoie de anumite medicamente, si supply chain-ul este oprit permanent (cum e acum cu China care livreaza 80% din substantele folosite in medicamente), atunci va fi dificil sa faci rost de ele si in functie de gravitate, poti sa mori din alte conditii
– daca fortele de ordine sunt supra-solicitate, e rezonabil sa presupui ca nu mai esti la fel de safe daca iesi afara din casa la orice ora din zi/noapte
Si tot asa. Pot face 100 de scenarii, dar nu ajuta pentru ca oricum nu te poti feri. Direct sau indirect tot vom fi afectati, in functie de ce se intampla mai departe. Daca de exemplu ajunge la nivel de Spanish Flu, sau mai grav, imi imaginez ca la 100 de milioane de morti viata fiecaruia dintre noi se va schimba la 180 de grade. (worst case scenario)
In alta ordine de idei, nu mi-ar strica vreo 2 luni de facut foamea si citit sutele de carti care s-au adunat in iBooks. :)
Andu(Citează)
27/02/2020 la 2:59 AM
In fine am intrat în rândul lumii și avem primul caz confirmat. Deocamdată nu are simptome, l-au găsit testând persoanele care au avut contact cu italianul descoperit bolnav în Italia.
Gaelex(Citează)
27/02/2020 la 10:44 PM
Numai mie imi iese la calcul un 0,15%-0,2% rata mortalității la gripa sezoniera si circa 3%-3,5% la coronavirus? Cum pot spune la tv ca e o banală si/sau o ușoară gripa?
Profa(Citează)