un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Puteți urmări live cum va ateriza o aeronavă cu probleme tehnice (update: aterizat cu bine)

3 Feb 2020  ·

TEHNOLOGIE  ·

22 comentarii

Update: a aterizat cu bine. Din ce-am văzut în transmisiunea video, nu părea să lipsească vreo roată. Poate a fost un senzor defect sau altă problemă.


Dacă vreți să vă uitați de pomană pe hartă la un avion, o aeronavă Air Canada de tip Boeing 767 a decolat din Madrid acum 3 ore și 30 de minute. La decolare s-a rupt ceva din trenul de aterizare, o roată zic știrile, și a lovit motorul.

Aeronava dă de atunci cercuri pe lângă Madrid, ca să consume combustibilul, înainte de a încerca o aterizare de urgență. Este o procedură standard pentru a micșora greutatea avionului și riscul de incendiu, mai ales cu probleme la trenul de aterizare (scântei și din astea). În curând va încerca aterizarea. Cred că-i nasol să stai 3 ore și 30 de minute într-un avion care dă cercuri în preajma aeroportului, știind că are probleme, așteptând să vezi dacă pilotul te aduce cu bine la sol sau nu.

Puteți urmări harta pe Flightradar24, indicativul ACA837.  Live streamingul de mai jos urmărește pista aeroportului pentru a filma avionul atunci când o veni la aterizare. Între timp, le filmează pe altele cum aterizează.

Sursa: Hotnews.

    22 comentarii

  1. O fi SF ce zic dar nu cred că este imposibil de realizat.
    În acest caz fiecare pasager ar primi o parașută și trimis afară obligatoriu(cei care rămîn riscă pe pielea lor) la un zbor neașteptat.

      (Citează)

  2. Mi-a placut ca au trimis un baiat sa verifice roata in zbor: https://www.youtube.com/watch?v=xUXDCfz9Res

      (Citează)

    • Cred ca e procedura standard. Când se poate, avionul face un “fly by” pe lângă aeroport pentru ca cei de la sol/turn sa vadă daca e vreo problema fizica

        (Citează)

  3. Daca n-a batut cu ciocanul in roata degeaba :))))

      (Citează)

  4. https://www.youtube.com/watch?v=xk2OJapdwiw
    Erau romani. Au aplaudat. :-)

      (Citează)

  5. Grija asta imi mai trebuia! 😂

      (Citează)

  6. http://avherald.com/h?article=4d2d213f
    Un cauciuc a facut buba :)

      (Citează)

  7. Dacă era în România raed Arafat nu ii găsea pe săracii oameni.
    Și aia de la 112 le ar fi zis sa nu sune toți ca le da amenda și sa lase linia libera.
    Iar ianis ar fi privit îngrijorat situația.

    Se știe!!

      (Citează)

  8. Dacă roata nu avea fizic nimic, de la ce s-a stricat motorul?

    De asemenea, pentru cei mai puțin ingineri din public, la decolare avionul o ia în sus iar ca regulă generală de fizică chestiile care cad se duc în jos.

    In plus, nu fac stânga sau dreapta si deși există conservarea impulsului nu au cum sa prindă din urmă avion care decolează ca să ii strice motorul.

      (Citează)

    • Ca regula generala de fizica, o explozie sau un echipament aflat sub presiune poate arunca un obiect in fata avionului.
      Imi imaginez ca la trenul de aterizare sunt multe componente hidraulice aflate sub presiune.

        (Citează)

    • Explică-le asta și celor care se aflau în Concorde-ul prăbușit imediat după decolare, din cauză că o bandă metalică agățată de roată de pe pistă a fost aruncată direct în rezervor și l-a perforat…

        (Citează)

    • Rezervorul la Concorde este mare, in toata aripa, oriunde arunca inspre avion perfora rezervor.

      Motorul la Boeing 767 este mic, 1 tren de aterizare este in fata sub botul avionului, 2 trenuri de aterizare sunt multicel in spate. Toate trenurile de aterizare sunt departisor de motoare, zeci de metri de spatiu tridimensional.

      Ca sa nimeresti dintr-o roata ceva intr-un motor, in plina decolare… cam imposibil asa tinta si precizie.

        (Citează)

    • Gaelex, o căutare de 20 secunde pe Goagăl mi-a confirmat că și avioanele de linie subsonice au rezervoarele amplasate în aripi.

      O analiză vizuală a avionului (și încă o căutare de 10 secunde) mi-a confirmat faptul că trenul de aterizare al unui Boeing 767-300 se află în partea de sub aripă, aproape de motor. Când se retrag, se retrag în aripi.

      Ești sigur-sigur că ne uităm la același avion, de tu vezi trenurile de aterizare ca fiind la zeci de metri, depărtișor de motoare și multicel în spate? Eu le văd ca fiind la câțiva metri de motoare.

        (Citează)

    • https://www.facebook.com/AeronewsGlobal/posts/2733882970021119?__tn__=-R
      Ai aici poze cu roata sparta si motorul afectat. In momentul in care se sparge roata, pe langa presiunea rotii ce face ca unele bucati sa fie aruncate in toate directiile, pe roata aia raman si resturi de anvelopa ce sunt centrifugate. In momentul in care se rup, ele pot ajunge in fata motorului .

        (Citează)

  9. Sly:
    Tehnologie există pentru a elimina toate motivele.
    Viața este fără preț.

    Sly, oricata tehnologie ar exista, avionul are o viteza minima la care poate zbura, iar viteza minima pentru un 767 destul de full, nu-ti permite un salt in siguranta cu parasuta. Nu ai cum sa sari la peste 200 knots, pur si simplu, decat, poate cu echipament special care nu poate fi transporat pentru 3-400 de pasageri.

      (Citează)

  10. Sly:
    Tehnologie există pentru a elimina toate motivele.
    Viața este fără preț.

    Pai ai optiuni nene. Poti sa faci curs de parasutism. Poti sa iti cumperi un Cessna sau ceva de genul asta. Poti sa iei cu tine cate parasute duce avionul ala si sa sari daca nu iti convine ceva. Da, exista tehnologie si daca pentru tine viata nu are pret, poti sa iei masuri. Dar eu cred ca e vorba doar de dat din gura aiurea.

      (Citează)

  11. Exact asta ai făcut.
    În schimb, CCS are argumente.

    Giani Mucea: Pai ai optiuni nene. Poti sa faci curs de parasutism. Poti sa iti cumperi un Cessna sau ceva de genul asta. Poti sa iei cu tine cate parasute duce avionul ala si sa sari daca nu iti convine ceva. Da, exista tehnologie si daca pentru tine viata nu are pret, poti sa iei masuri. Dar eu cred ca e vorba doar de dat din gura aiurea.

      (Citează)

    • Intelegi gresit ce se intampla. CCS te trateaza ca pe un adult, interpreteaza ce ai vrut sa zici si iti explica in mod serios, cu argumente, de ce nu se poate ce vrei. Eu iau in serios afirmatia “viata este fara pret” si ma irita pentru ca mananci rahat cand spui asta. Si iti explic de ce mananci rahat, prezentandu-ti pretul.

        (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus