un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Știri despre tehnologie – 30 decembrie 2019

30 Dec 2019  ·

ȘTIRI  ·

18 comentarii

    18 comentarii

  1. Tesla a depasit BMW in Europa (si) pentru ca Olanda creste taxa pe masini de firma electrice de la 4 la 8% din 2020 si pentru ca aia pe IC-uri si PHEV e 22%. Modelul 3 e de departe cea mai bine vanduta masina din Olanda in 2019, la distanta de Polo.
    Problema, din cate am inteles de la colegii mei care au comandat 3, e ca infrastructura nu prea tine pasul (pentru ca nu are cum). Deja oamenii se cam inghesuie la superchargere. Sigur, la cum lucreaza olandezii, odata ce vor decide sa rezolve problema, o vor rezolva destul de rapid. Dar tot va fi o perioada “de tranzitie”.

      (Citează)

    • Problema majora a olandezilor e ca nu se axeaza pe regenerabile. La ei majoritatea energiei tot din gaze naturale provine, apoi petrol si combustibili bio. Carbunele inca are o pondere mai mare decat regenerabilul acolo.

        (Citează)

    • Da, e cam de rahat faza. Impresia mea era diferita, e plin de eoliene si sunt panouri solare peste tot prin zona dar se pare ca sunt insuficiente.
      DIn cate am inteles insa, oamenii iau masuri. Dezvolta un parc de eoliene offshore, limiteaza gazele in case (astea noi parca nu mai au voie cu gaze iar alea vechi trebuie sa se reconverteasca pe electric pana in 20xx) etc. Sper ca vor face mai mult in viitor totusi.

        (Citează)

    • hopa, deja se si impute treaba cu electricele??
      pai cum, nu erau astea viitorul si toate cele?

      deja la cativa ani de la introducere avem discutii ca sta lumea la curent si ca se maresc taxele pt electrice?

      cam putin a durat visul asta umed al unora.
      semnat un posesor de diesel mandru.

        (Citează)

    • “hopa, deja se si impute treaba cu electricele??
      pai cum, nu erau astea viitorul si toate cele?” – nu, e o situatie normala si previzibila. Era evident ca, odata ce electricele se lanseaza, infrastructura de incarcare va ramane in urma. In Olanda situatia asta a aparut mai devreme si va fi rezolvata foarte repede, fara a incetini macar cresterea electricelor.

      “deja la cativa ani de la introducere avem discutii ca sta lumea la curent si ca se maresc taxele pt electrice?” – faptul ca se intampla doar la cativa ani arata cat de repede cresc electricele. Era inevitabil ca vor creste taxele, ele sunt reduse pentru a stimula vanzarile si reducerile dispar treptat, cand nu mai sunt necesare. Cu toate astea 22% nu e egal cu 8%.

      “cam putin a durat visul asta umed al unora.” – boss, abia incepe.

      “semnat un posesor de diesel mandru.” – uneori citesc cate un comentariu extrem de stupid si ma gandesc “bai ce idiot e omul asta”. Apoi, la alte comentarii ale omului, imi dau seama ca nu e idiot ci ori am interpretat eu gresit, ori a avut un moment blond, ori avem doar o diferenta de opinii. Si atunci ma simt eu prost ca am tras concluzii gresite. Din fericire nu e cazul acum.

        (Citează)

  2. Și Telekom renunță la posturile Discovery și Eurosport începând cu 1 Ianuarie. De accea nu e nimeni prea trist când amenință cu plecarea din țară.

      (Citează)

  3. Mihnea:
    hopa, deja se si impute treaba cu electricele??
    pai cum, nu erau astea viitorul si toate cele?

    deja la cativa ani de la introducere avem discutii ca sta lumea la curent si ca se maresc taxele pt electrice?

    cam putin a durat visul asta umed al unora.
    semnat un posesor de diesel mandru.

    Olanda e la mii de ani lumină de mizeria din România. Nu-mi fac griji, acolo problemele chiar se rezolvă. Între timp, lumea pe aici e mândră că are diesel, că copiii lor respiră un aer minunat TDI, că sunt gunoaie peste tot, că e plin de cocleți și de claxonagii. Asta e chiar mișto, șade dracul în balta cu zoaie și râde de olandezul cu infrastructura măsurată la milimetru.
    Semnat: un posesor de diesel deloc mândru și, totodată, un posesor și utilizator de bicicletă mândru

      (Citează)

    • bicicleta nu e de romania, poate vreo 3-4 luni pe an – alea cand ori nu sunt temperaturi sub 0 grade, ori cand nu sunt afara 30 grade de te ai urcat pe bicicleta si transpiri.

      dar da, sunt de acord cu ce zici respiratul de aer cu benzina – dar acolo ar trebui lege care sa zica bosilor, in 3 ani interzicem TOT sub eur6.
      atunci sti ca ori schimbi 90% din parcul auto din RO, ori o lasi balta.

      da vreun partid asa o lege? nu prea cred.
      daca zicea dancila in alegeri ca face asta, o votam. deci am intentii serioase :))

        (Citează)

    • ar trebui lege care sa zica bosilor, in 3 ani interzicem TOT sub eur6.
      atunci sti ca ori schimbi 90% din parcul auto din RO, ori o lasi balta.

      Stii cum ar reactiona piata de vanzari de masini noi la o faza din asta? Ar creste preturile cu 50%. Pentru ca asa e in capitalism – crestere mare a cererii – crestere a preturilor.

        (Citează)

  4. Mihnea:
    hopa, deja se si impute treaba cu electricele??
    pai cum, nu erau astea viitorul si toate cele?

    deja la cativa ani de la introducere avem discutii ca sta lumea la curent si ca se maresc taxele pt electrice?

    cam putin a durat visul asta umed al unora.
    semnat un posesor de diesel mandru.

    Masinile electrice se vând atât de mult încât se formează cozi la superchargere. A se tine cont de faptul ca majoritatea încarca acasă iar superchwrgerele sunt folosite doar pentru călătorii lungi. Deci vorbim de mult mai multe mașini vândute decât cele care fac coada.

    Concluzia: se vând mult de tot aceste mașini.
    Concluzia lui Mihnea: atât a durat visul!

    :))

      (Citează)

  5. Un prieten de-al meu are o vorbă de duh. Dacă ești prost măcar nu semnaliza.

    Un prieten bun tocmai și-a luat Tesla, în Italia. În fiecare dimineață are 500 km în baterie. La supercharger în 10 minute a băgat în ea 100 de km.

    Nu înțeleg logica tâmpită că ‘visul umed s-a terminat’ pentru banalul fapt că e coadă la superchargere. Păi ce e așa greu să mai construiești?

    E ca și cum ai zice că s-a terminat cu motoarele clasice pentru că nu ai peco în cucuieții din vale. Păi dacă sunt prea multe mașini se va construi și gata.

    Ce uiți e că la un supercharger trebuie doar să legi 2 cabluri și ai terminat pe veci cu ea, pe când la un peco trebuie săptămânal să vină ditamai cinsterna să bage combustibil.

    Apoi da, trebuie transformatoare mai mari. Wow. Apoi da, trebuie crescută capacitatea rețelei. Wow. Dar aia o faci o singură dată. Atât. Nu trebuie săptămânal să cari tone de GWH cu cinsterna pe autostrăzi în toată țara. Ai legat firul și ai terminat.

    Cum zice colegul mai sus, visul abia începe. Mi-a zis tipul că dacă știa o lua mai repede. Să ai performanță de lamborghini la preț de A6 nou chel nu e de ici de colo.

    Mihnea:
    hopa, deja se si impute treaba cu electricele??
    pai cum, nu erau astea viitorul si toate cele?

    deja la cativa ani de la introducere avem discutii ca sta lumea la curent si ca se maresc taxele pt electrice?

    cam putin a durat visul asta umed al unora.
    semnat un posesor de diesel mandru.

      (Citează)

  6. Mihnea:
    bicicleta nu e de romania, poate vreo 3-4 luni pe an – alea cand ori nu sunt temperaturi sub 0 grade, ori cand nu sunt afara 30 grade de te ai urcat pe bicicleta si transpiri.

    dar da, sunt de acord cu ce zici respiratul de aer cu benzina – dar acolo ar trebui lege care sa zica bosilor, in 3 ani interzicem TOT sub eur6.
    atunci sti ca ori schimbi 90% din parcul auto din RO, ori o lasi balta.

    da vreun partid asa o lege? nu prea cred.
    daca zicea dancila in alegeri ca face asta, o votam. deci am intentii serioase :))

    Din punctul meu de vedere nu ține de politicieni, ci de mentalitatea oamenilor. Ne-am tot obișnuit să dăm vina pe politicieni, dar adevărul este că SE POATE ȘI SE MERGE în București cu bicicleta cam tot anul, dar NU SE VREA pentru că aici nu există cultura bicicletei. Văd asta chiar la apropiați de-ai mei, care găsesc tot felul de motive puerile să nu se suie pe bicicletă. Da, merg în București aproape exclusiv pe bicicletă, inclusiv la cumpărături, inclusiv pentru dus copiii la școală, inclusiv pe ploaie, inclusiv la temperaturi sub 0 grade.

    Va mai dura mult până la interzicerea mașinilor sub Euro 6 (și acolo e discutabil, că de-abia Euro 6d e cam ce trebuie), și, ca atare, cred că singura soluție este ca lumea să se suie pe biciclete în număr cât mai mare. (mda, tot felul de utopii :))

      (Citează)

    • De la mentalitatea oamenilor e București o ghena mizerabila.

      De aia ai nevoie de o lege sa pună biciul pe leneși, dacă aștepți schimbări de mentalitate mai durează încă 50 de ani.

        (Citează)

    • Mihnea:
      De la mentalitatea oamenilor e București o ghena mizerabila.

      De aia ai nevoie de o lege sa pună biciul pe leneși, dacă aștepți schimbări de mentalitate mai durează încă 50 de ani.

      – Sa puna dom’le, sa faca, ei, astia de ne conduc, zise el, cetateanul model cu concluziile la el :)

        (Citează)

  7. da ba, pt ca degeaba imi iau eu electrica si vad cazane ambulante cu dpf scos si toate mizeriile europei aduse de bune in romania.

    de ce as mai vrea sa ‘schimb eu ceva’ pe banii mei?
    ori ne apucam toti de treaba asta – si e evident ca la nivel de mentalitate nu suntem acolo, ori o lasam balta cu vise umede electrice.

    varucu: – Sa puna dom’le, sa faca, ei, astia de ne conduc, zise el, cetateanul model cu concluziile la el :)

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus