un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Știri despre tehnologie – 16 decembrie 2019 (și prezentarea VW ID.3)

16 Dec 2019  ·

ȘTIRI  ·

24 comentarii

Am fost la lansarea oficială în România a modelului electric Volkswagen ID.3. Iată filmul, articolul apare și el după ce va fi scris:

Susține-mă cu un Subscribe:

    24 comentarii

  1. Se lanseaza multe electrice acuma in ianuarie, problema o sa fie cu ticketul ala, ca programul se incheie pe 23 dec, urmand a fi relansat la anul daca o mai fi buget.

    Problema (inafara de buget, care e si ala cu un imens semnul intrebarii) e faptul ca anul trecut a durat 3 luni relansarea si abia in aprilie s-au aprobat primele tickete.

      (Citează)

  2. add: nseaza multe electrice acuma in ianuarie, problema o sa fie cu ticketul ala, ca programul se incheie pe 23 dec, urmand a fi relansat la anul daca o mai fi buget.

    Problema (inafara de buget, care e si ala cu un imens semnul intrebarii) e faptul ca anul trecut a durat 3 luni relansarea si abia in aprilie s-au aprobat primele tickete.

    ce te faci dacă se înjumătățește valoarea ticketului?

      (Citează)

  3. raman pe diesel, nu vad de ce as plati din banii mei inovatia de a avea o electrica buna de ceva.
    un diesel euro6 nu o sa fie interzis nicaieri pt urmatorii x ani, suficient timp cat cel putin sa o schimbi. ce o fi peste 10 ani mai vedem, pana atunci prefer sa toc banii pe altceva.

      (Citează)

  4. cine e PewDiePie? e ca (dacia) logan ala care si-a luat-o in cap?
    nu urmaresc hipsteri de astia ai internetului.

      (Citează)

  5. Bai nene, sunt fan Tesla. Voiam sa comand una anul asta. Din pacate pentru mediu mi-a placut mai mult alta, asa ca am renuntat la idee.
    Dar multi colegi au comandat model 3. Am discutat cu cativa. Ala normal (nu long range) are raza efectiva de 200 de km iarna si 240 vara. Ala long range are 280 iarna si 340 vara. Sincer, mi se pare cam putin. Daca adaug faptul ca nu am cum sa o incarc in fata casei si trebuie sa merg 150-200 m pana la un punct de incarcare, zic ca e ok sa mai astept.

      (Citează)

    • f bine ca ai prins realitatea, dupa ce treci de toti spalatii pe creier fani musky si fani electrice.
      cand ai range 200km iti moare rapid, nu si la fanboys.

        (Citează)

    • Exista fani Musk spalati pe creier care incearca sa justifice si prostiile pe care le face omul. SI exista idioti care nu reusesc sa ii recunoasca meritele (si are destule) pentru ca nu il suporta. La fel si cand vine vorba de Tesla – realitatea e ca e cea mai buna masina electrica de pe piata in momentul asta. In acelasi timp, alta realitate e ca masinile electrice vor inlocui total IC-urile si asta mai devreme decat ai fi zis acum cativa ani.
      Dupa cum spuneam, as fi comandat masina dar nu am facut asta din motive independente de ea. Faptul ca are range mic nu ar fi o problema daca nu as avea drumuri lungi in mod constant si, dupa ce o sa ma mut, probabil ca o sa iau o electrica. Tesla most likely, dar daca apare vreo stationwagon cu autonomie decenta, poate ca aia.

        (Citează)

    • Nu e 280 iarna…. estimez undeva la 350… se pierde cam 20-25% cu încălzirea. Si nu vorbesc din auzite ci folosesc un Model S, iar Model 3 e chiar mai eficient…

        (Citează)

  6. Deci si TSMC si Samsung au inceput sa produca cu EUV. Nice. Ca tot vorbeam de investitii in alt articol.

      (Citează)

  7. Mie imi place foarte mult cum arata masinuta asta.

      (Citează)

  8. Giani Mucea:
    Bai nene, sunt fan Tesla. Voiam sa comand una anul asta. Din pacate pentru mediu mi-a placut mai mult alta, asa ca am renuntat la idee.
    Dar multi colegi au comandat model 3. Am discutat cu cativa. Ala normal (nu long range) are raza efectiva de 200 de km iarna si 240 vara. Ala long range are 280 iarna si 340 vara. Sincer, mi se pare cam putin. Daca adaug faptul ca nu am cum sa o incarc in fata casei si trebuie sa merg 150-200 m pana la un punct de incarcare, zic ca e ok sa mai astept.

    Esti sigur ca nu era mile? Long range-ul 3 , vara, faci minim 400km

      (Citează)

    • Nu sunt sigur. Daca ai mers tu, te cred. Stiu in schimb coleg cu 3 long range, care tine masina la 100% mereu (leasing operational, who cares about battery life) si care a trebuit sa opreasca la un supercharger la intoarcerea de la un client aflat la cam 180km.

        (Citează)

  9. Giovani:
    Eu am incercat de curiozitate sa ma uit, acum vreun an. Am reusit cam 10 minute.

    Eu am vomitat in primele cinci minute.

      (Citează)

  10. Nu e 280 iarna…. estimez undeva la 350… se pierde cam 20-25% cu încălzirea. Si nu vorbesc din auzite ci folosesc un Model S, iar Model 3 e chiar mai eficient…

    Giani Mucea:
    Nu sunt sigur. Daca ai mers tu, te cred. Stiu in schimb coleg cu 3 long range, care tine masina la 100% mereu (leasing operational, who cares about battery life) si care a trebuit sa opreasca la un supercharger la intoarcerea de la un client aflat la cam 180km.

    Însemna că oi cam place viteza… La fel ca o mașină pe benzină scade range semnificativ dacă îți place sa mergi cu 200…

      (Citează)

    • Nu stiu ce sa zic, din ce am vazut pe net model S are in general range mai mare decat model 3.
      Viteza nu ii place ca nu are pe unde. Hai sa zicem, poate bucata de drum de 70km din Olanda, dar cand dai de Belgia mergi incet fie din cauza traficului, fie din cauza camerelor. Dar poate nu stiu eu tot, poate omul fix in ziua aia nu o avea la 100%.

        (Citează)

  11. Giani Mucea:
    Nu stiu ce sa zic, din ce am vazut pe net model S are in general range mai mare decat model 3.
    Viteza nu ii place ca nu are pe unde. Hai sa zicem, poate bucata de drum de 70km din Olanda, dar cand dai de Belgia mergi incet fie din cauza traficului, fie din cauza camerelor. Dar poate nu stiu eu tot, poate omul fix in ziua aia nu o avea la 100%.

    Discutiile la electrica sunt mai complicate… Depinde cat de incarcata a fost, depinde daca era frig si bateria rece ( pana se incalzeste consuma mai mult… de aceea e indicat sa stai la casa si sa pleci cu ea de la incarcat gata preincalzita ), depinde daca a avut urcare mai multa… Nu prea ai cum sa faci doar 180km cu “un plin” decat daca mergi tare… Bateria la 3 este de 75kw, dar eficienta este mai buna decat la Model S pre Iunie 2019 pentru ca au motoare mai eficiente si este si mult mai usoara. De exemplu eu la un Model S90D cu baterie de 90kw am cam aceiasi autonomie sau poate chiar cu 10% mai mica decat un Model 3 long range cu baterie de 75kw… Ce pot eu sa va spun insa este ca masina este perfect utilizabila in RO, mai ales daca stai la curte… nu trebuie sa ne fie frica de electrice… cele cu baterii mari sunt chiar fezabile si nu iti creeaza probleme mari de adaptare.

      (Citează)

    • Bun, hai sa dau mai multe detalii.
      Nu sta la casa dar sunt puncte de incarcare aproape. Presupun ca a plecat cu ea gata incalzita, ca e indian si era toamna in Olanda. N-a avut urcare din acelasi motiv (nu ca e indian). N-a mers doar 180 km ca s-a oprit relativ aproape de casa la intoarcere, deci a mers cam 290 (majoritatea la 120kmh dar cu bucati consistente de trafic intens) si a zis ca nu poate sa mai mearga 70km. Masina e dual motor.
      Nu ma intelege gresit, nu mi-e frica de electrice. Dupa cum spuneam, urmatoarea asta va fi.

        (Citează)

    • Din teste reale cam astea sunt :https://teslike.com/range/ La mine bate…

        (Citează)

  12. Soacra:
    Din teste reale cam astea sunt :https://teslike.com/range/ La mine bate…

    A, bun, inseamna ca am inteles eu gresit. Poate omul plecase cu bateria partial descarcata.
    Peste 400 km range e bine. Avand in vedere ca astia vor sa scada viteza pe autostrada la 100, range-ul va fi si mai mare. Y e pe primul loc pentru urmatoarea masina.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus