un blog de Radu Dumitru

Oferte bune de decembrie, plus ghid de whisky, gin și alte băuturi fine. Robotesc și la canalul meu de YouTube, orice Subscribe ajută.

Tesla a prezentat pick-up-ul Cybertruck și nu este ceea ce mă așteptam

22 Nov 2019  ·

AUTO  ·

40 comentarii

Musk a anunțat de câțiva ani că Tesla va produce și un truck, iar acum câteva ore tocmai l-a prezentat oficial. Se numește Cybertruck, arată ca o combinație între ceva ieșit din Mad Max și Robocop (sau Halo) și vine cu câteva specificații chiar ciudate, precum o rezistență extremă la lovituri, dar și cu performanțe bune și un preț decent.

Iată cum arată Cybertruck. Habitaclul are un plafon ascuțit și în general toate liniile mașinii sunt drepte de zici că vrea să fie invizibilă pentru radar.

Nu sunt sigur că-mi place, dar e clar că Tesla vrea să șocheze și, într-o piață dominată de pick-urile producătorilor americani tradiționali, Tesla vrea să vină cu ceva diferit pentru oamenii care-și doresc ceva diferit. În fond, un truck care să arate exact ca un F-150, dar electric, poate produce și Ford fără mari dificultăți. Îl pot vedea de acum vopsit sau decorat în tot felul de scheme inedite.

Suta la oră în 2,9 secunde pe versiunea de top. Vor fi trei versiuni:

  • un motor, tracțiune spate – 400 km autonomie, 0-100 km/h în 6,5 secunde, tractează 3,4 tone, preț 39.900 dolari
  • două motoare, tracțiune integrală – 480 km autonomie, 0-100 km/h în 4,5 secunde, tractează 4,5 tone, preț 49.900 dolari
  • trei motoare, tracțiune integrală – 800 km autonomie, 0-100 km.h în 2,9 secunde, tractează 6,3 tone, preț 69.900 dolari

În caz că vă întrebați cum pui trei motoare pe o mașină, probabil că o punte va avea două motoare (câte unul pentru fiecare roată), cealaltă punte un sigur motor. Capacitatea de tractare este excelentă, iar 800 de kilometri autonomie pe varianta de top arată ce potențial mare au astfel de camionete cu spațiu mai mare pentru baterii.

În portbagaj-benă poate transporta 1,5 tone, iar în interior încap 6 adulți. Musk a precizat deja că în interior va fi plasat un ecran de 17 inchi.

Exteriorul este din inox, unul foarte dur. Lui Musk îi place inoxul, a anunțat deja că va fi utilizat și pentru exteriorul viitoare navei spațiale, iar pe Cybertruck pare să fie utilizat direct, nevopsit. Inoxul acesta dur face mașina rezistentă la mici lovituri, iar la prezentarea oficială Musk a arătat că rezistă la lovituri de ciocan, gloanțe și alte obiecte. Nu că-i gândit să fie blindat, deși pentru calibru mic pare a fi, dar mai degrabă în sensul că poate fi utilizat în construcții sau mediu industrial fără teama că-i fragil ca o panseluță.

Și geamurile ar trebui să fie rezistente. La prezentare l-a rugat pe unul să le lovească și s-au crăpat, dar Musk a spus că în testele anterioare de obicei nu s-a întâmplat asta.

Pare să fie bun și pentru off-road, cu o gardă la sol de 40 cm și unghiuri mari de atac și degajare, 35 și respectiv 28 grade, pentru a putea urca sau coborî de pe tot felul de rampe sau obstacole.

Poate fi comandat acum, dar producția ar trebui să înceapă pe final de 2021, chiar 2022. Până atunci, Tesla mai are de produs modelul Roadster și Modelul Y, care probabil va fi de mare succes în special prin Europa.

    40 comentarii

  1. asa-i cand exteriorizezi departamentul de design catre o scoala ajutatoare din China

      (Citează)

    • E mai usor de reparat la tinichigeria lui nea Gică din colț. O foaie de tabla taiata cu flexul, putina vopsea si gata. Nu curburi savante, nu racordari la incheieturi…

        (Citează)

  2. Abia astept sa conduc unul pe Marte.

      (Citează)

  3. Drug smuglers car – nu face zgomot cand trece granita, are ceva protectie – functioneaza :)

      (Citează)

  4. Bai, e misto. Adica nu ma omor dupa design-ul exterior, dar macar e diferit de mizeriile alea americane gen F6345, dodge RAAAAM etc. Si ideea de a folosi otel inoxidabil fara vopsea mi se pare faina.
    800 de km range elimina practic obiectiile fata de electrice. Viteza de incarcare la 80% ramane de vazut, dar daca e sub 30min e bine.
    Pretul pentru varianta de varf e prea mare (pentru mine). Ar insemna minim 70 000 eur plus taxe de import. Nu ca as cumpara-o, nu prea se potriveste cu job-ul, dar asa ca idee.
    In US cred ca o sa vanda bine. Presimt ca se va lua repede trademark pe numele “cybertruck nuts” cu tagline-ul: “Coal roll this, motherfucker”

      (Citează)

  5. sunt genuinely shocked, au facut un tanc care-mi aminteste de “Total recall” cu Arnold.

    sunt curios cate stele NCAP o sa ia :-)), dar mi se pare ca e genul de design care iti place din ce in ce mai mult pe masura ce te uiti la el.

      (Citează)

    • Si eu sunt la fel de socat. Insa nu cred ca o sa aiba scor prea mare pentru ca spre exemplu la “protectie pietoni” probabil ca va obtine 0.

        (Citează)

    • Da, probabil ca va obtine un scor mic pentru protectia pietonilor desi nu cred ca l-ar merita. Dupa cum observi, unghiul intre bara si capota e destul de ascutit. Prin urmare, cred ca va separa foarte curat partea de sus a pietonului de partea de jos. Aia de sus ar aluneca usor pe parbriz si ar fi protejata destul de bine. Damage ar lua doar partea de jos. Cred ca ar trebui luat in considerare si lucrul asta, dar nu te pui cu birocratia.

        (Citează)

    • I se va spune “the electric people mower”

      Eu nici nu m-am gandit la siguranta ocupantilor cand am zis de ncap, ca eu nu vad decat botul ala si scene de filme gore :-)

      Cred ca o sa fie material la greu pt liveleak dupa ce apare pe strazi monstrul asta

        (Citează)

  6. Arata bestial. Oare are loc pe strazile din Romanistan?

      (Citează)

  7. “ah, well, it didn’t go through… still good… ” Excellent dodge Elon XD

      (Citează)

  8. Uau. Au reușit să facă ceva mai urât decât Model X.

    Lamborghini Countach meets Mars rover.

      (Citează)

  9. Eu cred ca la proiectarea lui au avut in cap ca public tinta inclusiv guvernul american.

      (Citează)

  10. “Și geamurile ar trebui să fie rezistente. La prezentare l-a rugat pe unul să le lovească și s-au crăpat, dar Musk a spus că în testele anterioare de obicei nu s-a întâmplat asta.”

    Lol, cum s-au impuscat singuri in picior. Oare cum a sunat discutia inte Musk si cei responsabili de geamuri dupa prezentarea asta?

      (Citează)

  11. Sunt sigur ca daca ar fi ca la zoso, cu upvote si downvote la comentarii, as lua multe minusuri la ce zic mai jos:

    Masina asta a fost pentru mine ca o melodie 5gang/lino golden/dani mocanu: absolut mizerabila la prima vizionare, apoi am revenit de cateva ori sa o revad si in cele din urma mi se pare foarte tare.
    In Bucuresti faci ravagii cu asta! Nu gasesc loc de parcare pe Iuliu Maniu? Nu-i nimic, o sa ma sui pe bordura asta dubla de pe centrul bulevardului! Ce-o sa faceti, saracilor, o sa-mi zgariati exoscheletul de otel?

      (Citează)

    • asta cu zgariatul e fumata. da un tub de super glue pe manerul portierei te coafeaza?

        (Citează)

    • Super glue? Come on. Masina asta are 3 motoare, caroserie nevopsita de otel facuta sa incaseze lovituri, botul arata din profil ca un cutit de strung si tu vii cu super glue? Plm, se plange un client lui Musk pe twitter o singura data si la urmatorul update lanseaza Sentry Mode Plus (sau Roast Mode): 400V din baterie direct in caroserie.

        (Citează)

    • Giani, mai inchide Netflixu SECTIUNEA SF si mai iesi la aer…nu cumva vrei si un minigun pe el ca la Tango si Cash?

        (Citează)

    • OMG DA! De fapt mai bine un flamethrower.
      Stai asa…

        (Citează)

  12. Musk incepe sa o ia pe aceeasi panta ca si Apple, aia cu mania grandorii, deja crede ca poate sa scoata orice rahat si lumea va cadea in fund de admiratie.

      (Citează)

  13. Are un avantaj acest cybertruck, incap butoaiele de vin, incap muraturile.
    Se poate duce porcul de craciun. Pepenii incap fara numar.
    In plus de asta te poti bronza linistit in spate. Nu mai ai nevoie de cort.
    Data te opresti pe drum, te asezi in spate, dai drumul la aer si dormi linistit.

      (Citează)

  14. din pacate musk-fanii tot o sa linga unde trebuie si sa cumpere.

    Alexandra:
    “ah, well, it didn’t go through… still good… ” Excellent dodge Elon XD

      (Citează)

    • Corect, desi nu e necesar ca geamurile sa reziste la o bila de otel, desi nimeni nu o cumpara ca sa se lupte cu bile de otel sau sa se protejeze de bile de otel care umbla salbatice pe strada si ataca trecatorii, faptul ca un demo al unui feature irelevant a esuat o face clar nevandabila.

        (Citează)

  15. Eu ii urmaresc de ceva timp pe cei de aici. Cred ca asteptau sa faca Tesla prima mutare ca sa stie unde sa se pozitioneze.
    https://bollingermotors.com/

      (Citează)

  16. Cum arata sa parchezi la Carrefour ori sa lași copiii la grădinița cu asta? Zici ca viitorul a luat-o pe scurtatura și a ajuns aici înainte sa fim pregătiți.

    Tesla se poziționează diferit de ceilalți producători. Nu sunt convins ca acest design va avea success, însă nici nu ma pot pronunța in acest sens. Îl văd folosit de către artiști, actori, și in general oameni cu bani in zona artistica. Însă ma așteptam la alt pret de start.

    800km… wow.

      (Citează)

  17. 2.9 sec suta!? Ditai magaoaia. 2.9 sec la doar 70.000 coco. 800 km autonomie. Suna bine.
    Parca vad moaca unui posesor de ferrari de 200000 coco, cand ia fum la semafor de la magaoaia asta.

    70000 coco si primesti o gramada de masina, performante de supersportiva, putere de tanc, autonomie superdecenta. Daca se mai si incarca in 15 min e bestbuy ptr care are banutu.

      (Citează)

  18. din pacate are multi acoliti si fani, printre care si raducu de fata care nu vrea sa vada mizeriile astea, el tot fan ramane.

    Giovani:
    Musk incepe sa o ia pe aceeasi pantaca si Apple, aia cu mania grandorii, deja crede ca poate sa scoata orice rahat si lumea va cadea in fund de admiratie.

      (Citează)

  19. Elon Musk are curajul sa vina cu lucruri nemaivazute, fantezii. Masina arata genial! Publicul tinta e reprezentat de geeks, care intre timp au crescut si au facut bani si acum pot sa isi cumpere toate SF-urile dorite in copilarie (masina asta, calatoria spre Marte, un flamethrower :))

      (Citează)

    • mai era unu intr-o zi prin parc, la vreo 25 de ani, cu o masina cu telecomanda. da masina din aia de peste 2-3 mii de euro, nu gluma. au cazut toate femeile pe spate.

        (Citează)

  20. Designul se aseamana cu un camp de panouri solare, dar ma intreb daca nu e facut cu scopul de a pune panouri solare pe ea.

      (Citează)

  21. Mașina e absolut genială. În primul rând se va marketa singură. Nu ai nevoie să faci reclamă la așa ceva. Deja vuiesc toate blogurile, vlogurile, site-urile, reviewerii de zici că au luat-o razna. Toți vorbesc despre ea.

    E ridicolă, și cred că exact asta e ideea. Nu rezolva absolut nimic dacă venea cu ceva ce arăta ca un Model X cu benă. Câteodată e bine să mai riști un pic.

    Niciodată nu trebuie subestimată nevoia omului de a ieși în evidență. Tesla e din start ceva diferit prin simplul fapt că e electrică. Faptul că arată așa de agresiv e fix pentru cei ce vor asta.

    Râdem glumim și peste 2-3 ani când va scoate Audi și Porsche ceva de genul toți reviewerii vor fi pe spate că vai, ce design revoluționar și îndrăzneț :))

      (Citează)

  22. Ca posesor de Model S și fan offroad pentru care am un Jimny preparat…. Da m-as vedea conducând așa ceva pentru hobby… nu ca daily drive…. e un tanc… e ciudat… dar e foarte șmecher…. bani sa fie ca au cui sa il vândă chiar asa urât cum e.

      (Citează)

  23. Masina arata ca porkul, chiar daca se spune ca designul e chestie de gust. Este atat de extrem designul ca ii lipseste appeal-ul pt 99% din core targetul SUV/off road/truck vehicles. Geeks (carora probabil se adreseaza) nu au treaba cu genul asta de vehicule/activitati.

    Apreciabil unghiul de atac. Cel de degajare e specific SUV de sosea, nimic de remarcat si in niciun caz “best” sau “better” cum zic in prezentare. Nu ne zice Elon nimic despre wading capability (adancimea maxima a vadului de apa pe care-l poate parcurge). Vehiculul e mult marketing si f putina masina.

    Ceea ce intr-adevar rupe este inovatia la nivelul exoscheletului, materialele si finisajul lor la exterior. Extrem de durabil, looks great, tough stuff. Daca marii producatori de vehicule off road (nu marfa de toys’r’us) ar adopta aceasta tehnologie ar rupe!

    In rest, fiind vehicul electric, air suspension, senzori, ecrane si alte garoafe tehnologice este in directa si ridicola contradictie cu ideea de offroad unde durabilitatea, fiabilitatea, rezistenta deosebita la apa si praf, raza actiune de min 6-700 mile, mecanica simpla, depanabila pe loc cu un set simplu de scule sunt esentiale si indispensabile. ICE rules in zona asta (si nu numai) si o va face multe decenii de acum inainte in ciuda agitatiei a tot felul de activisti si organizatii cate salveaza planeta, ozonul si alte momeli pt naivi.

    Parasind lumea 4×4/offroad cu care produsul nu are nicio tangenta si revenind in lumea transportului revolutionar, electric, dedicat mobilitatii urbane/interurbane, gasim un alt downside major: dimensiunea. Cu exceptia americii de N si australiei, nicaieri in lumea asta orasele nu sunt prietenoase cu vehiculele de mari dimensiuni. Nu doar acest vehicul, dar electricele in general trebuie sa ramana masini mici, sa corespunda limitarilor impuse de traficul urban, de posib de parcare si de statistica ce spune ca >70% din traficul urban cu vehicule mici se realizeaza in regim mono-pasager.

    O demonstratie interesanta de capabilitati tehnologice, un exercitiu de imagine pt Tesla si pt Musk, cu aplicatie practica extrem de limitata pe domeniul vizat dar bun pt a impulsiona marca Tesla pe o piata din ce in ce mai agresiv si mai smart atacata de marci mari, consacrate: VAG, BMW, MBZ, VOLVO, japonezii.

    Vremuri interesante.

      (Citează)

  24. Ati condus vreodată un Mustang? In afara de senzații si imagine tot Ford e, nu se compara cu BMW, MB, Audi, JLR, șamd. E greu pentru o firmă relativ nouă să obțină calitatea și costurile unora cu 40 de ani experiență în spate și volume de N ori mai mari de vânzări. Ce să facă, să facă un SUV de care toată lumea să spună ca e mișto pentru că e electric, are întreținere ieftină dar e sub toate celelalte la calitatea asamblării?

    Oare rapperii ăia plini de bani ce acum câțiva ani își cumpărau Escalade că era diferit și șoca prin dimensiuni își vor cumpăra Volvo XC90, GL sau hidoșenia asta? Și ce public țintă să-ți promoveze produsul mai bine decât niște oameni celebri și excentrici?

      (Citează)

  25. 1. “Unul” ala de a dat cu piatra, pardon bila, in geam e chiar directorul de design, Franz. El a desenat masina.
    2. Musk a spus ca va fi vehicul de transport pe Marte, doar ca presurizat.
    3. Geamul a rezistat bine inainte de prezentare: https://twitter.com/elonmusk/status/1198090787520598016

      (Citează)

    • Problema a fost, dupa cum a scris pe Twitter, ca au lovit cu acel ciocan industrial usa, si atunci s-au facut micro-crapaturi in sticla. Ar fi trebuit sa faca invers – mai intai sa arunce bila, si apoi sa dea cu ciocanul. Sau… sa nu faca nici una din cele doua. :)

      Oricum, masina nu e pentru toata lumea, si parerea mea e ca va fi destul de dificil sa o parchezi, pentru ca e ca un Hummer. Exact ca si cum ai conduce o camioneta.

        (Citează)

    Alătură-te discuției, spune-ți părerea:

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verifică ce-ai scris. Dacă vrei să mai adaugi ceva, lasă un nou comentariu. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici, și fără mesaje doar de dragul URL-spam-ului. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt binevenite. Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pentru a le prelua doar pe acelea.

sus