blog demisec cu note fine de tehnologie

Robotesc și la canalul de YouTube.

Încă un sezon de blogging s-a terminat cu Webstock 2019

7 Oct 2019  ·

TEHNOLOGIE  ·

12 comentarii

Am zis și altă dată că anii în blogging se socotesc după Webstock. Simt că la Webstock se încheie un sezon de blogging și începe altul.

Vineri a fost ediția 2019 și am stat jumătate de zi pe acolo, salutând oameni vechi și noi. Prezență numeroasă, ca de obicei, și înțeleg că sesiunea de dimineață, cu Selly invitat pentru a vorbi despre vlogging, a avut mare succes, cu oameni stând la coadă pentru a obține autografe și selfieuri cu el.

Sper să rămână la fel și în viitor. Unii mai bătrâni dintre noi ne-am adus aminte că acum câțiva ani, tot la Webstock, la fel de popular a fost și Zmenta, dar o serie de împrejurări și alegeri greșite l-au făcut să cadă din atenția publicului și să apară o nouă generație de vloggeri mult mai rapid decât a apărut, de exemplu, una de bloggeri. Vedem peste vreo 3 ani dacă se păstrează aceeași “rată de reîmprospătare”.

Am asistat la trei prezentări. Cea a lui Mircea Bravo nu mi-a plăcut. Un discurs fără cap și coadă, ținut cu veselie, dar fără cap și coadă și fără ceva de învățat de acolo. Practic, am simțit bucuria și entuziasmului său pentru că are succes și face clipuri mișto, dar n-a comunicat nimic dincolo de asta. La un moment dat s-a zis chiar că trebuie să ai subiecte bune pentru a face clipuri de succes; îndrăznesc să spun că majoritatea știau asta.

O găsiți aici, începe la momentul 3:11.

Prezentarea lui Zoso a fost mai la obiect și în linie cu ceea ce a scris pe blog de multe ori în ultimul an. A vorbit despre campanii făcute rapid, de dragul de a se face, despre cum puțini mai cer măcar rezultatele la final, și despre execuții tot mai simple, făcute fără atenție la detalii. Poate că nu pare mare lucru că, într-o reclamă de Instagram, oamenii dau noroc cu berile încă nedeschise, dar serios acum, ați dat vreodată noroc cu berea înainte de a desface dopul sticlei? Sau ați alergat în picioarele goale prin București de bucurie că beți un cidru?

Găsiți prezentarea prin linkul anterior, dar mai bine uitați-vă la video, că au mai mult sens slide-urile așa. Tot în video-ul de mai sus, momentul 3:38.

Se poate mai bine. Simplitatea Instagram-ului a dus la o simplificare a campaniilor, că trebuie doar să se vadă produsul într-un loc cu culori, dar se poate mai bine. Hoinaru vorbește și despre altceva, împărțirea bugetelor în prea multe direcții pentru a face câte ceva la fiecare festival și pe fiecare canal, iar de multe ori iese “mult și prost”.

Am văzut apoi și o prezentare a Monicăi Jitariuc, de la The Practice, pe tema digital wellbeing. Mie mesajul mi s-a părut că este “putem să o lăsăm mai moale” cu rețelele astea sociale și sunt de acord cu asta.

Monica a arătat niște exemple bune. Unii oameni chiar muncesc și sunt stresați să obțină fotografia aceea care lor li se pare perfectă de Instagram. După o vreme, însă, observi că toți au fotografii cu răsăritul văzut prin cortul semideschis sau cu pălăria în cap, privind scena unui festival. Găsiți prezentarea aici, minutul 1.

Apoi am plecat. Premiile, care se dau la finalul zilei, le puteți vedea aici și cred că pe cele mai multe le-a luat Coca-Cola.

Mai am în minte un subiect legat de bani din bloguri, afiliere, reclame șamd venit tot de la Webstock, dar îl dezvolt în alt articol în curând.

    12 comentarii

  1. Astept articolul despre bani si bloggeri 😁

      (Citează)

  2. Un fursec, un suc, o punga… n-au fost? S-a facut mai pe saracie anul asta…

      (Citează)

  3. Selly mi se pare un mare bluff care o sa se dezumfle la un moment dat.

      (Citează)

  4. “digital wellbeing”
    am ras si am tras apa.

    astia sunt de aia care sunt ninja in nimic si trebuie sa inventeze denumire si pt gaura din gogoasa?
    gogoasa, nu doughnut.

      (Citează)

  5. M-ai făcut curios și l-am ascultat și eu pe zoso înregistrat. El gândește ca un bărbat, inginerește, gen pun 2 lei și mă aștept să scot 3, sistem în care acele campanii cu dopul pus sau cu berea plimbată în picioarele goale nu fac deloc sens.

    Ce cred eu e că există și o altă dimensiune, non inginerească – anume cea emoțională, “sentimentală” – mă gândesc că în școală notele la lb. română încă se dau pe identificarea figurilor de stil gen metafore, iar fetele sunt mult mai bune în această privință. Bine, eu personal nu pot să văd vreuna dintre acele reclame prin ochii unei femei – asta prin definiție – dar pot să îmi imaginez o căutare de figuri de stil, chiar dacă la prima vedere apare doar câte un aranjament kitschos sau un comportament de drojdier.

    Altfel, fără rezultate financiare gen consumul băuturii xxx a crescut cu zz% ca urmare a campaniei, fiecare e liber să speculeze cum vrea. Problema e că aceste rezultate sunt doar la client, nu și online.

      (Citează)

    • man, nu poți să ai numai campanii de awareness pe instagram. cantitatea de poze împinsă e prea mare ca să poți obține măcar acel awareness.

        (Citează)

    • Eu sunt curios ce sfat ai da unui copil care vrea sa devina influencer. Pun pariu ca ii vei spune sa își facă Vlog si cont Instagram, poate Facebook, dar nu blog. Am dreptate ?

        (Citează)

    • dacă știi mai bine și te crezi mai deștept, ce rost mai are să întrebi?

        (Citează)

  6. george:
    Eu sunt curios ce sfat ai da unui copil care vrea sa devina influencer. Pun pariu ca ii vei spune sa își facă Vlog si cont Instagram, poate Facebook, dar nu blog. Am dreptate ?

    O palma dupa ceafa si o trezire la realitate. Daca nu are deja bani cacalau de spart, si in cazul ala de ce sa se chinuie, sau daca nu se incadreaza in categoria poza zilei nsfw. Da si acolo e o concurenta acerba.

      (Citează)

  7. Si totusi non-valori gen Carmen Grebenisan si Alina Ceusan primesc campanii in continuare.

    Fake-uri ca Sanziana Negru nu sunt lasate sa isi urmeze cariera lor de gunoieri, si primesc campanii.

    Cristian Birta tot iese la suprafata sa se laude cu realizarile marete si mutra de antipatic cu care l-a inzestrat mama natura.

    De ce mai exista evenimentul?

      (Citează)

  8. Ma gandeam ca nu exista ceva mai trist decat salonu auto. Gresit…exista uebstoc.

      (Citează)

  9. Am priceput că n-ai avut ce învăța de la Mircea Bravo. De la Selly ce ai învățat?!

    M-am adus patru ani la webstock, iar anul ăsta n-am mai vrut pentru că am simțit că nu mai am nimic de învățat de acolo. Nu fac parte din bulă, nu alerg după tine să-mi dai autograf… Dacă vreau să aflu ceva de la tine sau Vali Petcu… vă citesc blogurile.

    M-am uitat la prezentarea lui Vali. Dacă îi citești blogul nu afli cam nimic nou. Să mă duc la webstock ca să ce? Să văd lume, să-mi fac poză că-s în epicentrul social-media din România.

    Sufăr enorm de lipsă de timp. Mi-am cumpărat o etajeră de 2m ca să pun pe ea cărțile pe care le-am cumpărat și n-am avut timp să le citesc. Și eu să stau o zi întreagă ca să aud ce am citit deja (in cel mai fericit caz) sau în situația bleah să-l văd pe Selly, un personaj muncitor și simpatic pentru generația lui, dar deja umflat cu steroizi de PR?! Neah!

      (Citează)

    Alătură-te discuției, spune-ți părerea:

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verifică ce-ai scris. Dacă vrei să mai adaugi ceva, lasă un nou comentariu. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici, și fără mesaje doar de dragul URL-spam-ului. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt binevenite. Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pentru a le prelua doar pe acelea.

sus