blog demisec cu note fine de tehnologie

Out of office pentru o vreme. Mă găsiți în Instagram Stories și o să pun diverse și pe Facebook. Robotesc și la canalul de YouTube.

Gara de Nord va avea port spațial și teleportor tahionic în subspațiu

10 Jul 2019  ·

GÂNDURI  ·

16 comentarii

Glumesc, Gara de Nord va avea doar două terminale moderne, unul de suprafață și altul în subteran, plus centru comercial și o arhitectură modernă pentru toată construcția. De asemenea, Gara de Nord va fi conectată prin linii subterane de tren cu gările Basarab și Progresului și va fi un nod feroviar ce va lega Europa de Asia. Așa zice Ministerul Transporturilor.

Culmea este că proiectul nu-i așa SF. Mergeți în Berlin sau Barcelona și veți vedea că o mare parte din infrastructura feroviară este pe sub oraș și că există magazine în gări de zici că-i mall. V-am mai arătat și fotografii cu gara din Anvers și cele trei niveluri subterane de platforme de tren. Cu alte cuvinte, se poate.

Este science-fiction doar pentru România. Să fim serioși, aici Ministerul Transporturilor nu poate elimina mirosul pregnant de urină de pe jos, pe peroane se aleargă ultimii câini vagabonzi din București, iar într-un colț al gării angajații spală mașina șefului chiar pe un peron. Este cel mai împuțit loc din București, punct.

Nod feroviar? Trotuarul acela rulant dintre Gara de Nord și Basarab nu este funcțional nici acum, după aproape 6 ani. Nu s-a putut face un nod pietonal acolo și noi vorbim de unul feroviar? Cu Asia? Cred că cineva a dat copy/paste din proiectul gării din Istanbul și a preluat până și asta.

Ministerul Transporturilor știe că visează scenarii SF și că nu va putea moderniza niciodată Gara de Nord, așa că spune că această lucrare se va face în parteneriat public-privat. Acum, gândiți-vă și voi un pic: ce companie privată ar băga bani în Gara de Nord, în condițiile în care sistemul feroviar românesc este falimentar, viteza media a trenurilor tinde spre 30 km/h și bani de investiții nu sunt? De ce ar fi nevoie de o gară modernă?

Așa că nu se va face, că nu vor fi parteneri. Ministerul Transporturilor poate spune, însă, în viitor “noi aveam toată intenția să facem ceva mișto pentru români, dar scârbele astea de la privat n-au vrut”.

    16 comentarii

  1. Statul chinez este un partener privat pentru statul român

      (Citează)

  2. Se poate face. Mai ales de cand studentii au primit gratuitate, trenurile sunt pline. Si traficul feroviar e in crestere, ca-s persoane, cu bani chiar, care au ajuns sa prefere trenul, la clasa I ori la clasa a II-a, catre Valea Prahovei decat sa stea in trafic 6 ore. Exista trenuri private, conditii decente, tot tacamul.

    Iar o Gara de Nord – Mall ar putea deveni interesanta si pt cei care NU merg cu trenul. Pt cei ce lucreaza in zona, de pilda. Sa te duci sa-ti faci cumparaturile de la mall-ul garii nu e un lucru atat de ciudat. E ceva firesc in tarile civilizate.

      (Citează)

    • +1

        (Citează)

    • Se poate face pentru ca studentii au primit gratuitate? Tot ce zici acolo e corect, dar nici nimic din ce sustii nu prezinta vreun argument pentru de ce “se poate face”. iti dau eu argumentul pentru de ce NU se poate face: pentru ca Romania si pentru ca Statul Roman.

        (Citează)

    • Noi mergem destul de des pe 2 rute; una între Bucureşti şi un oraş din Transilvania, una între Bucureşti şi un oraş din Moldova. Trenurile sunt pline mereu, condiţiile decente, trenurile ajung la timp (deşi preferabil ar fi fost mai repede). Evident se poate face, am făcut lucruri şi mai complicate. Hai să fim mai constructivi. Dacă nu se face “de ce nu se face?” dacă se vrea să se facă “hă hă hă nu veţi reuşi niciodată”.

        (Citează)

  3. Cei de la Ministerul Transporturilor abereaza ca sa mai toace niste bani pe studii si proiecte. Iar cand si fac ceva, e vai si amar de ce le iese.
    In Pitesti era o gara mica (de unde si melodia lui Dorobantu) dar veche de peste 140 de ani. Au daramat-o complet si au construit o monstruozitate arhitecturala. Dar e “moderna”… cladire partial suspendata peste liniile de cale ferata. Ca sa pleci cu trenul trebuie sa urci vreo 40 de trepte ca sa iei bilet dupa care cobori tot atatea trepte ca sa ajungi pe peron. Da, exista scari rulante si ceva lifturi, dar functioneaza “o zi da, una ba”. Si a costat 19 milioane de Euro.

      (Citează)

  4. Abia astept sa ma dau jos din tren si sa intru in teleportor si sa zic: “Beam me up, Scotty, no sign of intelligent life here” :-)

      (Citează)

  5. Acum doua zile toate trenurile aveau intarziere de peste 60 de minute pt ca un tren taiase cu pantograful cablul care alimenta liniile de la 4 la 13, in gara era o debandada generala. Aparent intreg sistemul e prins cu lita, nu o redundanta nu nimic.

    In contextul in care retarzii de acum nu sunt in stare sa intretina infrastructura existenta si in lumea reala nu ar fi buni nici sa pazeasca porumbul, glumele astea proaste nici nu ar trebui sa existe.

      (Citează)

  6. Lasă că mai fac un studiu de fezabilitate mai spun o poveste … Mai sare un ban…

      (Citează)

  7. Mai bine gândește-te ca vine iarna și Radet este în faliment.

      (Citează)

  8. un tren taiase cu pantograful cablul care alimenta liniile de la 4 la 13

    Pantograful ala a rupt un singur fir. Cum insa istetii de la CFR Infrastructura au o singura alimentare respectiv o singura posibilitate de izolare/intrerupere a curentului pentru tot ce inseamna Gara de Nord pana la prima zona neutra, ca sa remedieze a trebuit intrerupt curentul in toata gara. Cred ca in Suedia, in anii ’30 cand s-a terminat electrificarea, existau posibilitati mult mai inteligente de izolat si remediat problema respectiva. In 2019, in Bucuresti la Gara de Nord nu exista asa ceva.

      (Citează)

  9. Mizeria aia nu se poate MODERNIZA!
    Trebuie demolat tot acolo, și făcut altceva, de la 0.

      (Citează)

    • Făcut de la zero ce? Că nici maidan nu poți să faci că să scapi de racheți, aurolaci, fake taxi și mirosul de urina

        (Citează)

  10. Ce aberează comentatorul ăla care zice ca CFR o duce bine (ipotetic) pentru că circulă studenții gratis cu trenul, iar ăștia de la CFR mai ales in condițiile astea nu au după ce bea apă. Sau că vor tot mai mulți călători cu bani să circule (dacă au de unde mai prinde locuri in trenurile cu două vagoane ocupate doar de elevi si studenți). Cică merge bine CFR. Unii habar n-au pe ce lume trăiesc. CFR se scufundă cu intenție cu tot cu studenți (e o vrăjeală decontarea biletelor lor tot din banii noștri, ai proștilor – de trei ani de zile se făcea ceva, nimic nu merge la investiții), dar nu era necesară această gratuitate decât pe rutele secundare cu puțini călători nu pe Valea Prahovei duuuh unde se merge in condiții de supraaglomerare, la fel si la Constanta pentru ca trebuie sa studieze studenții viteza si amplitudinea valului la țărm.
    Câtă prostie să fie în capul unora să creadă că PSD a avut intenții curate cu această gratuitate. Sunt navetist săptămânal si stiu foarte bine ce spun, si in weekenduri ma mai duc pe alte rute. Sa ne ierte Dumnezeu dar pomana asta de la PSD a lovit ca un asteroid CFR-ul aflat in permanenta putrefacție pe liniile obosite cu viteze de 30-50 km/h si două vagoane la un tren care taie țara in două. Scopul gratuității a fost pur electoral si pentru a găsi o portiță sa sece mai rău CFR-UL fiindcă asta stie PSD foarte bine cum sa isi falimenteze propriile companii de stat. Și din nou știu foarte bine ce afirm. Acum doi ani de zile era un director foarte bun la CFR Călători care a fost dat jos intenționat ca sa vină înapoi Smart Dorobanțu care știe doar să facă ravagii. Directorul anterior chiar introdusese multe oferte comerciale, reparase in jur de 40-50 săgeți albastre si Dorobanțu a venit sa tăie din ele pentru că e suficient să circule doar pomenile in vagoane cât mai puține, lucru ce a garantat dezastre si in fostul lui mandat. Si istoria se repetă.
    Rahatul in care a intrat CFR acum (Infra si Călători) e destul de imposibil de curățat. Numai privații străini dacă ar mai putea intra pe piață ar putea face ceva, dar asta înseamnă si dispariția CFR.

    Personal chiar sunt din Pitești, iar cel care spune că gara nouă este un esec arhitectural vorbește gura fără el față de maghernița infectă care era înainte. Chiar arată foarte bine, cu mult peste ce a fost vreodată fosta gară, toată zona a fost foarte revitalizată desi ajunsese si rău famată, singura problemă e că românii nu știu să aibă grijă de ceva bun, iar când nu au deloc iar nu e bine că de ce n-au. Lifturile merg, in general toată gara funcționează bine, dar nu e suficient de bine supravegheată de firma de pază, dar mai ales sunt puține spații închiriate (aici fiind vina CFR). Dar in general se face curățenie si aerul condiționat funcționează (sau căldura dacă e iarnă). Oricum e peste fosta gară sau peste cea actuală din București rămasă mult in urmă.

      (Citează)

  11. La noi a ramas imaginea ca gara (cam orice gara) e locul ala rau famat, unde gasesti la un loc aurolaci, curve, interlopi, homelesi, tepuitori, caini, mirosuri urate samd.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, spune-ți părerea:

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verifică ce-ai scris. Dacă vrei să mai adaugi ceva, lasă un nou comentariu. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici, și fără mesaje doar de dragul URL-spam-ului. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt binevenite. Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pentru a le prelua doar pe acelea.

sus