blog demisec cu note fine de tehnologie

Robotesc și la canalul de YouTube.

Cum arată și ce dotări are noul Ford Puma, fabricat la Craiova

26 Jun 2019  ·

AUTO  ·

24 comentarii

Noul Ford Puma, ce va fi fabricat din toamnă la Craiova alături de EcoSport, a fost dezvăluit ieri în premieră mondială și am fost acolo să-l văd.

Abonează-te: http://bit.ly/2RBcHBg

Este mișto mașina. Sper să aibă succes pe piață, că economia României are nevoie de asta, iar momentan toate semnele sunt bune.

Ford Puma este un SUV mic, plasat între clasele sub-compact și compact (segment ce se va dubla în următorii 7 ani), cu genul de aspect care întoarce privirile pe stradă, adică destul de departe de liniile practice de pe EcoSport și de aspectul serios al lui Kuga. Puma este un SUV pentru cumpărătorii ce vor o mașină cu linii fluide, contururi bine scoase în evidență și un design parcă mai îndrăzneț decât oferă Ford în general.

Personal credeam că Puma va fi un Fiesta înălțat, dar este departe de asta. Partea frontală este destul de masivă, cu o mască neagră de mari dimensiuni. Farurile sunt amplasate pe nervuri foarte proeminente ale capotei (think Porsche, mai degrabă) și sunt de mari dimensiuni, cu un aranjament optic făcut cu LED-uri ce aduce un plus de design chiar și acolo. Toate celelalte elemente din partea din față, precum ansamblul proiectoarelor, au diverse forme rotunjite ce arată că s-a lucrat cu atenție la fiecare element pentru un design complex.

Din lateral, mașina are din nou multe linii curbe, iar plafonul coboară vizibil în partea din spate. Montantul A (stâlpul din față, adică) este mascat în partea de jos, la îmbinarea de la portieră, roțile sunt de mari dimensiuni (modelul ST-Line avea anvelope R19) și aripile sunt bine conturate în culoarea caroseriei pe ST-Line și în negru pe Titanium.

Deși Ford Puma este tehnic construit pe platforma Fiesta, aceasta a fost mai degrabă un punct de start. Lungime mașinii este de 4.186 mm, ampatamentul este și el mai mare decât pe Fiesta (în fotografii pare mai mică decât impresia din realitate), centrul de greutate este mai jos, garda la sol pare ochiometric mai mare, deși nu s-a anunțat cifra exactă și n-am avut ruleta la mine ca să o măsor.

Și partea din spate a lui Puma este diferită de ce-am văzut anterior pe Fiesta sau pe Focus. Stopurile sunt noi, cu un contur LED și alte mici becuri în interior. Am găsit și aici un design destul de complet, cu un haion cu multe suprafețe rotunjite în diverse forme, iar bara are și ea un element negru cu o formă mai complexă decât mă așteptam.

Cu siguranță nu este o mașină banală, simplă.

Portbagajul vine cu o chestie mișto. Capacitatea totală este de 456 litri, mare pentru clasa sa, iar dacă ridici podeaua acestuia găsești ceea ce Ford numește Megabox, adică un spațiu de depozitare adânc până în cel mai jos punct al mașinii. Zici că ai o chiuvetă acolo.

Spațiul acesta, 80 de litri în total, îți permite sa transporți în portbagaj obiecte înalte. De exemplu, ar încăpea acolo ambele mele trotinete electrice sau un ghiveci cu flori sau crose de golf sau o cutie de mobilier din IKEA. Megabox-ul este bine gândit, are pereți din plastic dur și poți pune acolo cizme murdare sau haine ude sau altceva ce nu vrei să-ți murdărească portbagajul (poate cumperi pește pe drum). Este impermeabil, se poate spăla ulterior cu furtunul și are inclusiv dop pentru scurgerea apei. La o adică, l-ai putea umple cu gheață și pune acolo niște sticle ca în frapieră.

În ce privește interiorul mașinii, urmează linia de design curentă a modelelor Ford, dar cu câteva noutăți sau modernizări importante. Bordul, de exemplu, este complet electronic, un ecran color, de înaltă rezoluție și diagonală de 12,6 inchi, unde ceasurile și restul informațiilor afișate pot fi particularizate de șofer. Volanul are multe butoane pe el, poate prea multe.

În partea centrală avem un ecran de 8 inchi cu SYNC 3 și compatibilitate Android Auto/Apple Carplay, iar sub el guri de ventilație, controlul climatizării și un spațiu de depozitare. Între scaune, unde se mai află câteva butoane, se găsesc și alte spații de depozitare pentru pahare și în interiorul cotierei. Materialele par bune, elementele sunt bine integrate în bord.

Scaunele păreau confortabile și vin cu altceva ce mi-a plăcut mult. Sunt dotate din fabrică cu fermoar, astfel încât husa textilă de pe ele poate fi scoasă și spălată la mașină. Asta înseamnă că un eventual “accident” în interior nu va necesita costuri mari de spălare a tapițeriei, ba chiar probabil că vor fi disponibile și diverse huse after-market dacă preferi o altă culoare în interior. Până la urmă poți pune huse pe scaunele oricărei mașini, dar de ce să nu vină din fabrică așa, mai ales că cele de pe Puma sunt foarte bine integrate în scaune, acele fermoare fiind destul de greu vizibile.

Mi-a plăcut și plafonul panoramic dublu, cu trapă ce se poate deschide. Puma stă foarte bine pe dotări interioare, de exemplu are printre dotări:

  • scaune cu masaj lombar pentru pasagerii din față, o premieră pe acest segment auto.
  • portbagaj acționat electric și dotat cu senzori pentru picior, ca să-l poți deschide și când ambele mâini sunt ocupate.
  • plafon panoramic, după cum spuneam.
  • încărcare wireless, modem telecom integrat.
  • adaptive cruise control cu stop&go.
  • 2 camere video, 3 radare, 12 senzori ultrasunete pentru sistemul de menținere a benzii, frânare automată pentru evitarea unui impact și post-impact, recunoașterea semnelor rutiere, fază lungă automată, detecția pietonilor (inclusiv noaptea, o premieră pentru Ford) și frânare automată șamd. Dacă vreți să vedeți cum funcționează sistemul de evitare a pietonilor pe Ford Focus, am filmat aici teste cu oameni mai curajoși decât mine.
  • sistem audio Bang & Olufsen cu 10 difuzoare și subwoofer.

Mașina nu va avea versiune 4×4, că de obicei în clasa ei nu prea sunt astfel de modele, dar are cinci moduri de conducere selectabile: Normal, Eco, Sport, Slippery și Trail, deci sunt indicii că se va descurca și în afara asfaltului probabil la fel ca EcoSport.

Puma va fi lansată inițial cu 3 motorizări pe benzină:

  • 1 litru de 95 sau 125 CP, manual 6 viteze, consum WLTP 5,4 și respectiv 5,5 litri/100 km
  • 1 litru de 125 CP, automat 7 trepte cu o cutie dual-clutch, consum 5,7 litri/100 km în testarea WLTP
  • 1 litru de 125 sau 155 CP cu sistem mild hybrid (MHEV), manual 6 viteze, consum WLTP 5,3 litri/100 km

și un diesel 1,5 litri și 120 CP, 6 trepte manual, 5,2 litri/100 km consum.

Sistemul Mild Hybrid funcționează la 48 de volți și este bazat pe un generator BISG, adică belt-driven integrated starter generator. Sistemul recuperează energie din frânare, o stochează în baterie, o folosește apoi pentru a pune mai ușor mașina în mișcare sau pentru asistență în alte faze, rezultatul final fiind o reducere cu până la 10% a consumului de carburant.

Cam acesta este noul Ford Puma. Cele două mașini văzute ieri sunt primele fabricate la Craiova, modele prototip, iar producția de masă va începe spre finalul anului, după angajarea a 1.700 de oameni, când voi putea și conduce mașina.

Nu s-au anunțat prețuri sau pachete dincolo de Trend/Titanium/ST-Line, informații care vor veni abia la lansarea pe piață, dar oameni mai pricepuți decât mine din presa auto estimau că va fi cu 1.000 de euro mai scump decât EcoSport pentru aceleași dotări, iar aspectul său exterior și posibilitatea unor alte opționale mai complexe s-ar putea să-l facă mai atractiv pe piață.

    24 comentarii

  1. Macanul saracului

      (Citează)

  2. Uuu, o mașină înaltă, cu garda la sol joasă și fără tracțiune integrală. Bine ca nu i-au pus motoare puternice!

      (Citează)

    • Sanse mari sa iau exact o masina de genul asta dar mai mare, in urmatoarele saptamani. Si asta dupa o comparatie cu altele (berlina cu motor mare, SUV cu tractiune integrala si motor mare etc) si gandindu-ma la ce am nevoie.

        (Citează)

    • Pai care ar fi nevoile alea pe care o astfel de masina le satisface?
      Desi, tot tu zici ca o iei, de fapt, mai mare.

        (Citează)

    • Giani si eu am patit ceva asemanator in tinerete. Oscilam intre un seria 5 de 3 litri benzina si un Land Rover Discovery, iar cand am ajuns in targ, mi-am dat seama ca am bani de Matiz.

        (Citează)

    • Mai mare dar inalta cu garda la sol joasa, motor mic si nu prea puternic considerand masa, fara tractiune integrala.
      Ideea e ca nu o scot de pe drum asa ca garda la sol ridicata si tractiune integrala nu imi trebuie. Faptul ca e inalta e ok, nici nu ma deranjeaza nici nu ma gadila. Motorul mic nu ma incurca deloc – daca poate cara 3 oameni plus bagaje cu 140km/h pe autostrada in rampa, nu-mi trebuie mai mult (din ce am citit poate, dar o sa fac un test drive). Ma intereseaza doar sa fie interiorul foarte fain, sa fie buna de autostrada si drum lung si sa aiba volum interior mare.
      Referindu-ma strict la asta, ma gandesc ca portbagaj ceva mai mare, garda la sol vag mai mare si pozitia de condus mai ridicata ar fi avantajele fata de o Fiesta.

        (Citează)

    • @Giovani inteleg dar in cazul meu, datorita leasing-ului operational si taxelor, pretul e cam acelasi in toate cazurile. Asa ca variantele sunt: interior misto si spatiu dar motor mic vs motor mare si interior decent dar fara spatiu vs motor mare si spatiu dar interior naspa. In orice caz, nu m-am decis inca dar inclin puternic spre prima varianta.

        (Citează)

    • daca vrei interior misto, motor decent si spatiu cacalau, de ce nu iei o Skoda Superb?

        (Citează)

    • Era o varianta, dar interiorul nu e chiar asa misto iar diesel-ul vine cu niste taxe care mi-ar reduce nivelul de echipare la minim.

        (Citează)

  3. E bine ca incap crosele de golf, asta va fi un detaliu apreciat de multi romani.

      (Citează)

    • la asta ma uitam si eu :)) cred ca e cea mai uzuala poza. Cred ca 90% din segmenetul carora le este adresata masina, nu au vazut o crosa de golf in realitate.

      iti dai seama ca nu se risca nimeni sa puna acolo un carut de copil, 2 plase, 1 minge si ce alte prostii le cari cand iesi cu familia.

        (Citează)

    • Sunt destul de convins ca, in locul ala, varianta ce se va vinde in Romania cel mai bine va avea roata de rezerva.

        (Citează)

  4. Doar 10% economie cu mild hybrid?
    Sună a țeapă, o chestie produsa doar sa nu zică ca nu au în oferta și așa ceva.

    Slab

      (Citează)

  5. eu nu reusesc sa inteleg care e motivul pentru care exista aceste SUV-uri mici.

    sunt mai scumpe decat o masina mica, dar cam la fel de mici ca o masina mica, deci nu inteleg de ce as da niste bani in plus, daca eu de o masina mica am nevoie

    oare lumea le cumpara doar pentru a lasa impresia ca are bani?

    rog ajutati-ma si pe mine :)

      (Citează)

    • Sunt mai ieftine decat un SUV mare :))
      Daca nu ai bani de SUV mare iti iei SUV mic.

      Ce au in plus e o garda la sol mai ridicata, deci poti sa urci ceva borduri mai relaxat. (daca ai in plan sa faci asta)

        (Citează)

    • Nope.

      Eu l-am luat ca are portbagajul mult mai usor de “utilizat” la adevaratul potential decat intr-un sedan si mult mai mare decat al unui hatchback, e ceva mai spatioasa in interior, are AWD si garda la sol mai mare, ceea ce a fost folositor intr-adevar iarna. Nu imi plac wagon-urile deloc, asa ca un SUV compact a fost cea mai buna solutie.

      PS: Puma nu e la fel de mica precum Fiesta. E ceva mai spatioasa in interior, iar portbagajul (cel mai mare din clasa) e incomparabil cu cel al Fiestei.

        (Citează)

    • Pentru ca din punct de vedere psihologic mulți asociază Suv-urile cu “siguranța” , după principiul “cu cât e mai mare mașina cu atât mai bine”.

        (Citează)

  6. O masina simpatica cu multe smecherii de marketing. La 1.54m inaltime, numai inalta nu se poate numi ca este.
    Cat despre gaura aia de “chiuveta” din portbagaj, romanul o s-o umple cu toate prostiile pe care le are in portbagaj. Roata de rezerva nu are, dar un compresor de roti nu exista? Si pe ala nu-l pun tot in gaura din podea?

      (Citează)

  7. Wow, ce portbagaj mic are! Nu as putea sa imi iau masina noua cu un portbagaj atat de mic.. (vorbesc eu care tocmai mi-am luat MCV Stepway..)

      (Citează)

  8. Cam putine optiuni de motorizare, si doar una cu cutie automata…
    Ma asteptam la o platforma cu adevarat hibrida, un HEV sau PHEV,
    macar cativa km in oras sa poti merge electric.
    Si au pastrat inca frana de stationare actionata manual, cred ca este o gluma.
    Nici fata sincer nu imi place sau farurile, parca seamana cu Nissan Juke,
    arata ca o jucarie.

      (Citează)

  9. voi va dati seama ca masina aia din poze e de la reprezentanta si are absolut toate optiunile pe ea, da?

    in realitate, cand o sa mai vedeti masina asta pe strada cumparata de catre cineva, o sa fie pe jumatate / un sfert de cool, pt ca o sa lipseasca multe de pe ea.

    dar pt mancat piscoturi e buna

      (Citează)

  10. Un stepway mai modernizat din punct de vedere al caroseriei….dar daca va costa mai mult de 12000 euro nu-l vad bine…

      (Citează)

    Alătură-te discuției, spune-ți părerea:

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verifică ce-ai scris. Dacă vrei să mai adaugi ceva, lasă un nou comentariu. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici, și fără mesaje doar de dragul URL-spam-ului. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt binevenite. Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pentru a le prelua doar pe acelea.

sus