blog demisec cu note fine de tehnologie

Căutați o trotinetă electrică? Citiți review-ul de la Ninebot ES2. Urmăriți-mă și pe Instagram și YouTube.

Câteva noutăți urbanistice de prin București

5 Apr 2019  ·

FOOD & LIFESTYLE  ·

14 comentarii

În Piața Victoriei, la clădirea de sticlă de lângă Guvern, am găsit montat un suport pentru trotinete Flow. Flow va fi un serviciu de sharing de trotinete electrice, așa cum în alte țări sunt Lime și altele.

Trotinetele nu erau acolo, iar reclama la apă plată cred că este un panou publicitar cu care vor fi dotate aceste stații.

Personal aștept cu interes să testez Flow, deși nu cred că Bucureștiul este pregătit pentru sharing de trotinete electrice. Folosesc Ape Rider și văd pe grupul lor de Facebook cu câte furturi și câte acte de vandalism se confruntă aproape permanent. Trotinetele electrice sunt și mai ușor de furat sau distrus, adică Flow are riscuri mult mai mari de suportat în piață.


Tot la Aviatorilor, PNL a început să repare gardul de la sediul partidului. Sediul este un conac-palat vechi, numit Filipescu-Brâncoveanu, cu foarte mult teren, iar gardul se înclinase vreo 20 de grade și stătea să cadă. De vreo doi ani era proptit cu bețe ca să nu omoare pe cineva la prăbușire. Am fost uimit că a trecut această iarnă.

Chiar voiam să scriu cândva că se bat cu pumnul în piept că vor repara țara, dar nu sunt în stare să-și repare gardul de la casă, dar n-am mai apucat. Iată că-l repară.

S-ar putea să fie și pentru că acolo, pe terenul acelui conac-palat care este monument istoric, se construiește o clădire nouă. Din ce scrie pe panou, inițiator este SC One Modrogan SRL, adică pare a fi o firmă înființată fix pentru acest proiect.


Pe Văcărești, la podul de la Mihai Bravu peste Dâmbovița, au terminat lucrările la lărgirea acestui pod. S-a creat o nouă bandă de circulație auto prin distrugerea trotuarelor laterale și mutarea lor pe niște noi poduri pietonale.

Este bună ideea pentru că acum mult mai multe mașini pot face stânga fără a bloca intersecția. Eu aș aplica-o urgent și la Grozăvești, unde se blochează similar totul atunci când oamenii fac stânga pe sub Pasajul Basarab.


Tot în zonă, au vopsit mișto picioarele pasajului suprateran. Nu știu cine a coordonat totul, dar a ieșit bine.

Mi-ar plăcea să văd întreaga structură a pasajului vopsită astfel, că altfel griul betonului arată prea banal. Avem nevoie de mai multă culoare în oraș.


La Șincai, între liceu și shaorma, se montează gard nou la spațiul “verde” al acestei clădiri abandonate.

Nu știu ce-a fost în acea clădire. Stau de când m-am născut în cartier, dar n-am știut niciodată ce-a fost acolo; este o ruină de foarte mulți ani. De gard avea nevoie!

Cele două noi guri de metrou vor fi deschise în curând, apropo.


Vizavi, între Pizza Bar și covrigăria Luca, se pregătește o cafenea numită Street Life, că probabil e dificil să bei cafea sau ceva de genul acesta.

Cu două licee și mai multe școli în zonă, s-ar putea să meargă.

    14 comentarii

  1. One sunt niste dezvoltatori de lux. Au luat cu 30 mii euro si One.ro. Aratai o poze cu ceva penthouse foarte scump cu vedere la Herastrau, tot ei stunt.

    Si acum au proiectul One City Eliade la fosta fabrica Ford/ Automatica unde teoretic le-au fost sistate lucrarile dar ei toarna beton in continuare.

      (Citează)

    • daca au “one” in nume nu inseamna ca e aceeasi firma, LOL

      Iulian:
      One sunt nistedezvoltatori de lux. Au luat cu 30 mii euro si One.ro. Aratai o poze cucevapenthouse foarte scump cu vedere la Herastrau, tot ei stunt.

      Si acumau proiectul One City Eliade la fosta fabrica Ford/ Automatica unde teoretic le-au fost sistate lucrarile dar ei toarna beton in continuare.

        (Citează)

  2. Ionut din berceni

    05/04/2019 la 6:56 AM

    Din cladirea aia abandonata am cumparat o canapea in 2006

      (Citează)

  3. Sincai – acolo a fost un depozit de mobila multi ani la rand

      (Citează)

    • Si o sala de fitness.
      Ma duceam sa fac miscare acum multi ani.
      Receptionera era o blonda creata…hehe.

        (Citează)

  4. Street life era un magazin cu haine si cafenea inclusa…..?! S-a închis, nu știu daca e in renovare sau urmează sa se deschidă altceva

      (Citează)

  5. De pasaju peste dambovita, care urmeaza sa lege vitan/titan de berceni, se mai aude ceva?

      (Citează)

  6. Aparent, gardul ala nu poate fi reparat de PNL ci este in grija RAPPS, caruia ii apartine cladirea. Si nici nu il poate repara PNL-ul din motiv de monument.

      (Citează)

    • Cu toate astea intrebarea lui Radu era pertinenta: cum promite PNL ca face in toata tara dar nu isi pot face gardul. Ca nici in tara nu fac ei cu mana lor ci tot prin institutii ale statului. Plus ca la RA APPS au fost atatia ani oamenii pusi de PNL (Tariceanu cand era in PNL in 2007 l-a pus pe Surdu).

      In general mi-as dori sa fie alegeri in fiecare an ca doar asa mai misca cate ceva, in rest stau la caldurica locului castigat in alegeri sau nu mai fac nimic de frica DNA.

        (Citează)

  7. am mers cu trotinetele la salonul bicicletei, sunt bune, merg destul de repede. oamenii lor ziceau ca poti sa le lasi unde ai treaba, ei le pun pe axa nord sud – pipera, romana, unirii

      (Citează)

  8. Pentru a identifica clădirile vechi din oraș iți recomand wikimapia, openstreetmap, bing maps/aerial si chiar waze livemap unde sunt multe tag-uri care nu le găsești pe Google Maps.

      (Citează)

  9. M-ai făcut curios ce este cu clădirea aia, dacă am identificat-o bine pe harta din 1911 prin zonă era Depozitul de Lânărie Alter David iar puțin peste drum era Fabrica de Pălării Antonio Fossata.

    Planul Cadastral (236 MB) din 1911 îl găsești în comentarii pe – bercenidepoveste.ro/harta-bucurestiului-la-1871-realizata-de-maiorul-dimitrie-papazoglu/
    – Vezi Seria XVII-XVIII, planșele B și C.

      (Citează)

  10. Înainte de 89 clădirea aia de pe Lînăriei (colț cu Cantemir) era fabrica de textile Flamura Roșie.
    Îmi aduc aminte cînd funcționa, cum ieșeau angajații pe poartă (era mai sus, pe Lînăriei, unde se termină clădirea, nițel retrasă de la stradă), forfota de la schimbarea turelor și țăcănitul mașinilor de cusut auzit vara pe geamurile întredeschise.
    Și eu sînt născut în cartier, dar pesemne ceva mai înaintea ta (la finele anilor 70). Am locuit acolo pînă în 2009.
    În jurul lui 2004 – 2005, într-o parte din clădire, cu intrarea din Lînăriei, cam în același timp cu depozitul de mobilă, a funcționat un an sau doi un club de rock, Baza Militară. Țin minte că am fost acolo la un concert Lună Amară, la un Celelalte Cuvinte… nu a rezistat mult.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, spune-ți părerea:

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verifică ce-ai scris. Dacă vrei să mai adaugi ceva, lasă un nou comentariu. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici, și fără mesaje doar de dragul URL-spam-ului. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt binevenite. Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pentru a le prelua doar pe acelea.

sus