blog demisec cu note fine de tehnologie

Căutați o trotinetă electrică? Citiți review-ul de la Ninebot ES2. Urmăriți-mă și pe Instagram și YouTube.

Câteva articole interesante de citit astăzi – 17 martie 2019

17 Mar 2019  ·

GÂNDURI  ·

34 comentarii

Ce este Tik Tok și câți utilizatori sunt în România. Auzisem de această nouă rețea socială foarte populară în ultima vreme, dar n-am avut răbdare să caut informații despre ea (semn că, probabil, am îmbătrânit). Articolul din link a picat la fix, explică totul foarte bine.

Lista mărilor din lume. Într-o zi am fost curios câte mări există și pe unde sunt ele, așa că am căutat o listă pe Wikipedia. Nu știam că există și Marea Celtică, de exemplu, iar de toate mările din emisfera sudică nici nu mai zic.

O situație ridicolă cu lista paradisurilor fiscale. Situație bine rezumată în acest post de facebook sau despre cum ne-am făcut de râs insistând pe față pentru niște țări care probabil au promis investiții sau ceva.

Tesla prezintă Model Y. Un SUV bazat pe Model 3, probabil va fi foarte bine vândut dacă Tesla va rezista pe piață până să-l scoată pe poarta fabricii.

Situația pădurilor gestionate de Romsilva: din 3,13 milioane de hectare gestionate, Romsilva va împăduri artificial (adică plantare de copaci) doar vreo 4.600 de hectare. Nu știu câte hectare din totalul celor gestionate au nevoie de împădurire, dar probabil mult mai multe. Suprafața din acest an este sub media anilor trecuți.

Noua Zeelandă vrea să interzică puștile semi-automate la câteva zile după un atac armat. Așa se face, nu ca în SUA.

Cum se filmează serialele despre miliardari. Cu cheltuială mare, desigur, că nu poți arăta orice apartament sau haină într-un astfel de serial.

Mafioții din Silicon Valley. Nu în sensul rău, dar așa li se spune angajaților unui start-up de succes care pleacă să-și fondeze propriile companii. În aceste companii, ale angajaților ce au lucrat pentru un start-up de succes, vor mulți să investească.

Nisipul este cel mai utilizat material în lume, după apă.Ai nevoie de ciment, de constructii diverse șamd.

Neil de Grasse Tyson va apărea din nou la televizor. O investigație în acuzațiile de hărțuire sexuală ce i se aduceau n-au scos nimic necurat la iveală, așa că televiziunile au comandat continuări ale show-urilor sale.

Mercedes obține pole-position în cursa din Austrialia. Mașinile lor au mers mult mai bine în calificări. Cursa începe astăzi la ora 7:10 a României.

Trailerul la Avengers: Endgame. Filmul apare pe 26 aprilie.

    34 comentarii

  1. Noua Zeelandă vrea să interzică puștile semi-automate la câteva zile după un atac armat. Așa se face, nu ca în SUA.

    Așa se face…https://www.youtube.com/watch?v=BFM9Fh9UgZ4

      (Citează)

    • A uitat sa mentioneze baiatul asta cazul australiei, care a introdus legi mult mai stricte dupa port arthur massacre in 1996 (self defense nu este acceptat ca motiv pt a detine o arma) si ce sa vezi, nr. incidentelor cu arme de foc a scazut considerabil.
      In plus, argumentul cu “daca am fi avut drept de port arma, cineva ar fi putut sa-l impuste pe ala” e atat de stupid incat nici nu merita mentionat faptul ca in america, unde sunt detinute mai multe arme decat sunt locuitori, masacrele de genul asta tot se intampla, ca se pare ca nu toata lumea e Rambo (ce surpriza).

        (Citează)

  2. Da faliment Tesla?

      (Citează)

    • Nu merge foarte bine financiar. Momentan nu i-au prins din urmă producătorii tradiționali, dar când o vor face, vor avea probleme mai mari decât acum.

        (Citează)

    • Nu cred ca o vor face curand. :)

        (Citează)

    • Sub nici o forma. E ca și cum ai spune – când Nokia va prinde din urma Apple, Apple vor avea mari probleme. Mai degrabă Uber, Lyft, DIDI vor fi competitorii Tesla. Așa cum ai Apple sunt Google cu Android și SAMSUNG. Strategia nu e despre trecut, ci despre viitor.

      E greu sa fac un sumar spontan, dar voi încerca sa atrag atenția asupra câtorva idei:

      1. Producătorii tradiționali trec prin ceea ce se numește “the innovator’s dilemma”. E o carte întreaga despre asta. Ideea e ca pentru a reuși sa iasă din încurcătura, singura soluție este sa concureze cu ei înșiși. Și asta nu o pot face in aceiași companie (politics, processes, infrastructure, etc), trebuie sa înceapă companii noi, cărora sa le dea resursele necesare pentru a avea o șansa, si sa ii lase in pace. De exemplu suedezii de la Volvo încearcă aceasta abordare cu Polestar. Singurii pana acum.

      Alți competitori noi vor avea o șansa mai buna decat cei tradiționali, pentru ca nu pornesc cu încărcătura asta la drum. O parte vor fi cumpărați de companiile mari. Si revenim la dilema. Iar restul nu vor reuși. Vezi mai jos.

      2. Tesla nu e mașina, e software. Și in software nu pot fi mai mult de 2-3 câștigători. (Ex – iOS/ Android, Mac OS/ Windows / Linux, etc). Efectiv energia și talentul dezvoltatorilor, cât și similitudinea între features, vor pune presiune și vor elimina ceilalți competitori.

      Și vor câștiga companiile cu cel mai bun software. Sa zicem ca Apple și Google au un avantaj ca au maps și resurse practic nelimitate. Deci pot integra oricând vor propriile sisteme self driving (mașini, etc) direct in Maps. Și ma refer la pachet cu ce îți oferă un serviciu precum Uber.

      Apple pe deasupra au și avantajul experienței in ce privește dezvoltarea de hardware la cel mai înalt nivel. Cât și servicii pe care le pot integra cu ușurintă (think AR, iOS, etc) in propriile mașini.

      Cred ca aceste doua companii le vor da bătaie mare de cap. Nu știu însă cât interes au sa fabrice mașini. Rămâne de văzut.

      3. Transport – Elon abordează o strategie in care integrează și celelalte companii ale sale. Ma aștept sa mai înceapă încă vreo 2. Boring pt tunele, SpaceX pentru zboruri interplanetare, Hyperloop pt distante medii. Când controlezi experiența utilizatorilor de la A la Z e cam greu pentru alții sa concureze cu tine de la egal la egal. Aici au un plus fata de Apple și Google.

      4. Which brings me to self driving. Dacă Tesla rămâne la masinile anunțate și doar iterează pe hardware, și se focusează de aici înainte pe software, vorbim de schimbarea totala a modului in care transportul este înțeles astăzi. La fel cum telefoanele smart au schimbat viața tuturor in ultimii 10 ani.

      Efectiv masinile vor face tot ce tine de transport, la orice nivel, singure. Serviciile care pot fi construite peste infrastructura asta sunt deosebit de valoroase (winner takes all). De exemplu, costurile pentru a muta marfa pe distante lungi (think international), cât și pe distante scurte (think delivery) vor scădea atât de mult încât locatia nu ar trebui sa mai fie o consecință a limitării accesului la anumite servicii.

      5. Production and consumption. Un alt avantaj al Tesla este ca strategia lor se focusează și pe consumatorii care nu vor cumpara o mașina Tesla, ci echipamente Tesla. Asta va fixa in mintea lor brandul, și atunci când vor trebui sa aleagă o mașina, posibil sa fie tot o Tesla. (ex Mac user buys iPhone)

      Si nici nu mai vorbesc de avantajul retelei de súper chargers, experiența lui Elon in dezvoltarea de produse software si hardware, experiența sa ca antreprenor, cultul sau (gen Steve Jobs), accesul la capital, relatiile acestuia cu miliardarii tech ai lumii, in inima San Francisco, exasperarea consumatorilor cu brandurile curente care efectiv nu pot inchide mâine producția – din punct de vedere al climate change, puternica legătura între companiile lui Elon (Tesla in space photo, accesul acestuia la cel mai înalt nivel de talent, șansa unica a acestuia de a crea știri la nivel global cu reușitele sale – rocket landing, mars, etc)

      Pentru ceilalți producători e Game Over in procent de 100%. Vor deveni la fel de irelevanți ca Nokia. E doar o chestiune de timp, și de viziune.

        (Citează)

    • @Andu
      sper din toata inima sa nu se intample ce spui tu, ar fi horror sa se intample si in sectorul asta ce se intampla in online, respectiv toata piata sa fie concentrata in mainile a 2-3 producatori

      macar de la online INCA te mai poti deconecta, desi s-ar putea sa nu mai tina mult nici asta, avand in vedere planurile facebook de a deveni un al doilea wechat, adica o aplicatie fara de care practic nu mai poti functiona in viata reala

        (Citează)

  3. Cimentul e ala care se amesteca cu nisipul si rezulta betonul. Nisipul nu poate fi de orice fel, nu e bun ala din desert.

      (Citează)

  4. Mai deunăzi laudai în fiecare zi tesla și space x.
    Gata, ți a trecut entuziasmul? Ma bucur

      (Citează)

    • De ce ești așa supărat pe Tesla? Ești fan TDI doar?
      Cât timp se fac investiții e greu să ieși pe profit. Cred că poți căuta despre orice mare producător de orice să vezi că a fost cu hopuri evoluția.
      Păcat că ești atât de idiot încât nu înțelegi că împinge toată industria către altceva și nici măcar pe banii tăi, așa că nu văd de ce atâta supărare.

        (Citează)

    • Nu mi-a trecut, fac mașini foarte bune și, de altfel, au revoluționat piața pentru că i-au obligat pe toți să facă astfel de mașini. Peste 50 de ani, când vor fi predominant electrice și poluarea va scădea, trebuie să-i facem statuie lui Musk.

      Similar și pentru SpaceX.

      Comentariul tău arată însă că nu înțelegi diferența între un produs mișto și dorit și capacitatea companiei de a-l produce conform promisiunilor și cantităților necesare. Sunt lucruri foarte diferite. Cum ziceam mai sus, când ceilalți producători vor prinde din urmă Tesla, va fi mai greu pentru ei.

        (Citează)

    • @Radu, cred că ai vrut să spui că Tesla face mașini foarte mișto. Ca să poată fi catalogate drept „bune” mai durează ceva, că nu e așa simplu. :)

      Să sperăm că nu dă faliment, totuși. Marele lor avantaj e că au fost dispuși să bage tehnologie cum trebuie pe ele. Procătorii tradiționali încă se mai trag pe cur la capitolul ăsta și sunt cu ceva ani în urmă…

        (Citează)

  5. Faliment nu dar nici pe profit nu e la câtă hipstereala e în jurul lor.
    Deci da, când se duce jos o să fie urât, mașina promisa peste 2 ani o sa fie gata în 4 ani șamd, cum sa dai avans pt asa ceva……..

    Madalin:
    Da faliment Tesla?

      (Citează)

  6. Văzusem un documentar foarte mișto despre criza nisipului, erau niște imagini horror din Maroc care arătau “plaje” rămase fără nisip, era practic doar roca. Nisipul fusese folosit de cei care făceau hoteluri lîngă, ocazie cu care și au distrus plaja, definiția ironiei.

      (Citează)

  7. UE ar trebuie sa o lase mai moale cu “paradisurile fiscale” ca nu le-ar folosi lumea daca toti astia de la putere n-ar fi lacomi si ar fura tot ce prind de la oameni (a se citi taxe peste taxe).

    Legat de aia din NZ, este ceea ce se cheama “knee jerk reaction” ideea cu interzicerea armelor. Trebuiau sa o faca pe dos, sa liberalizeze si mai mult accesul la ele pentru autoaparare.

      (Citează)

    • De ce, ți se pare că la americani merge bine autoapărarea pentru că au arme la liber? Că nu văd să fi oprit până acum nici un caz de atac armat de amploare, pe când criminalul, dacă ar fi avut doar pistoale, nu avea timp să facă atâtea victime.

        (Citează)

    • Pro-gun retard warning!

        (Citează)

    • nwradu:
      De ce, ți se pare că la americani merge bine autoapărarea pentru că au arme la liber? Că nu văd să fi oprit până acum nici un caz de atac armat de amploare, pe când criminalul, dacă ar fi avut doar pistoale, nu avea timp să facă atâtea victime.

      Prin statele pe unde exista legiferata notiunea de “Stand your ground” nu prea auzi ce “mass murders”. Prin alea asa numite progresiste unde armele sunt controlate mai bine, tot auzi de ele. Asa ca da, cred ca trebuie ca lumea sa aibe acces la arme si sa nu ii fie teama sa le foloseasca de teama unor legi restrictive.

        (Citează)

    • Clar, americanii ar trebui sa inarmeze si copiii, inca de la gradinita, doar asa se vor reduce masacrurile in scoli la zero.

        (Citează)

    • din pacate e mai mult invers, cei corupti aflati la putere isi ascund banii in paradisuri fiscale.

        (Citează)

    • Nu merge.

      Aia care e diliu si vor sa faca asta si aia care ataca doar ca sa jefuiasca sunt pregatiti: au un plan, au arme automate, sunt mai multi, au glontul pe teava si sunt gata sa traga.

      Oamenii normal au un pistol pe care probabil in tin in dulap, fara glont pe teava si rugandu-se ca nu dea copiii de el.

      Sau poate tu visezi la ziua in care orice om strans intr-un loc mai aglomerat (profesori, elevi,preoti si enoriasi, ziaristi, oameni care merg in cluburi) sa aiba arma cu ei, la brau, cu glont pe teava, gata sa raspunde atacului. O sa fie jale, frate, daca facem asta. Imbrancelile de astazi din scoli, cluburi sau din trafic se vor lasa cu morti.

      Nu merge, Cei care sunt decisi sa atace or sa fie mereu si mereu in avantaj. Trebuie blocat accesul la arme pentru toti.

        (Citează)

  8. ca sa iti confirm banuiala am un diesel, eur6 – chiar recent luat.
    si nu imi fac griji ca nu o sa mai pot intra cu ea in “orase”, pt riscul ala prefer sa nu cheltui 10-20k eur.
    nu iti zic marca, banuiesti tu bine…

    Mormaila:
    Mihai, sunt doar curios, ce mașină ai?

      (Citează)

  9. vorbesti prostii.
    “nici măcar pe banii tăi” – ba chiar pe banii tai, cand o tesla costa de 2-3 regular price.
    e si pe timpul tau, ca stai ca maimuta la incarcat, nu poti face un drum complet fara sa mai pui x ore.

    dar daca iti place sa te amagesti cu visuri de astea ca iti iei tu un tesla si salvezi planeta, viseaza in continuare ;)

    Teniescu:
    De ce ești așa supărat pe Tesla? Ești fan TDI doar?
    Cât timp se fac investiții e greu să ieși pe profit. Cred că poți căuta despre orice mare producător de orice să vezi că a fost cu hopuri evoluția.
    Păcat că ești atât de idiot încât nu înțelegi că împinge toată industria către altceva și nici măcar pe banii tăi, așa că nu văd de ce atâta supărare.

      (Citează)

    • Eu nu vreau, nici nu am si nici nu o să vreau curând.
      Ar trebui să înțelegi că nu e pentru toată lumea.
      Dacă era așa nasol nu era plin în țările nordice. Toți care au sunt mulțumiți, tu care ești pe TDI ești anti Tesla. Cu ce te încurca ACUM PE TINE? Ești trist că și grupul VAG a început să se lase de diesel? Sau că a anunțat șeful de la Porsche că diesel nu e viitorul?
      Când Tesla se folosește de măcar 1 cent de la tine, ai voie la păreri, până atunci ești un țărănete care se pune cu curul în drum în fața evoluției in TDI-ul lui.

      Dacă unii sparg mulți bani pe cercetarea medicamentelor tu o să fii împotriva lor crezând că o să te coste o avere, nu? Fără să te ducă mintea că evoluția cercetării o să facă posibilă și vânzarea la prețuri accesibile. Ceea ce s-a și întâmplat de N ori probabil.

      Vezi reclama cu Bertha Benz de la Mercedes. Tu ești ca fetița aia care strigă că vine o vrăjitoare când a văzut pentru prima oară pe cineva pe mașină. Tu și Tesla, lol.

        (Citează)

    • O Tesla nu costa de 2-3 ori regular price in majoritatea tarilor. In Vest, spre exemplu, e foarte aproape de paritate cu ICE-urile din categoria ei.
      Problema e ca tu o bagi in alta categorie. Adica modelul S, masina de 150K, zici ca ar trebui sa se bata cu masini de 50K. Dar daca imi arati tu o masina de 50K care are performantele modelului S fara a sacrifica utilitatea in viata de zi cu zi si cu costuri comparabile de utilizare, o cumpar eu maine. Asta fara sa vorbim de ride quality si assisted driving.
      Cand vine vorba de “drum complet” cred ca nu intelegi ca nu toti oamenii sunt soferi de taxi pe distante lungi asa ca tine. Distanta maxima pe care o parcurg eu intr-o zi e 250km. Orice model Tesla are range-ul asta si oricum, majoritatea populatiei nu conduce nici macar 100km intr-o zi. Odata pe an merg in vacanta si parcurg 1000km intr-o zi. Asta inseamna doua opriri de 20min, opriri pe care le fac si acum pentru ca nu sunt robot.
      Please don’t be stupid.

        (Citează)

    • Majoritatea nu conduce nici 30 km într-o zi.

      Majoritatea fac cam 15 km naveta zilnică, o mașină electrică normală i-ar ține minim o săptămână sau două cu o încărcare. Astea sunt oricum discuții de dragul contrei; toți proprietarii de EV pot confirma că în practică lucrurile sunt mult mai simple.

        (Citează)

  10. daca as putea alege intr-un diesel la 30k si o electrica CU ACELEASI DOTARI SI CONFORT la 30k, as alege electrica.

    dar atata timp cat dai pe un rahatel de electrica dublu/triplu pret si dotari/confort de 2-3 ori mai putine, ia mai dute si undeva.

    uita-te la ce catel de masina arata i3, cum sa iei asa retard de masina?

    Teniescu:
    Eu nu vreau, nici nu am si nici nu o să vreau curând.
    Ar trebui să înțelegi că nu e pentru toată lumea.
    Dacă era așa nasol nu era plin în țările nordice. Toți care au sunt mulțumiți, tu care ești pe TDI ești anti Tesla. Cu ce te încurca ACUM PE TINE? Ești trist că și grupul VAG a început să se lase de diesel? Sau că a anunțat șeful de la Porsche că diesel nu e viitorul?
    Când Tesla se folosește de măcar 1 cent de la tine, ai voie la păreri, până atunci ești un țărănete care se pune cu curul în drum în fața evoluției in TDI-ul lui.

    Dacă unii sparg mulți bani pe cercetarea medicamentelor tu o să fii împotriva lor crezând că o să te coste o avere, nu?Fără să te ducă mintea că evoluția cercetării o să facă posibilă și vânzarea la prețuri accesibile. Ceea ce s-a și întâmplat de N ori probabil.

    Vezi reclama cu Bertha Benz de la Mercedes. Tu ești ca fetița aia care strigă că vine o vrăjitoare când a văzut pentru prima oară pe cineva pe mașină. Tu și Tesla, lol.

      (Citează)

  11. sin: Prin statele pe unde exista legiferata notiunea de “Stand your ground” nu prea auzi ce “mass murders”. Prin alea asa numite progresiste unde armele sunt controlate mai bine, tot auzi de ele. Asa ca da, cred ca trebuie ca lumea sa aibe acces la arme si sa nu ii fie teama sa le foloseasca de teama unor legi restrictive.

    I call bullshit on this: https://247wallst.com/special-report/2018/02/20/states-with-the-most-gun-violence-2

      (Citează)

  12. sin: Prin statele pe unde exista legiferata notiunea de “Stand your ground” nu prea auzi ce “mass murders”. Prin alea asa numite progresiste unde armele sunt controlate mai bine, tot auzi de ele. Asa ca da, cred ca trebuie ca lumea sa aibe acces la arme si sa nu ii fie teama sa le foloseasca de teama unor legi restrictive.

    Statele în care au avut loc atacurile cu cel mai mare număr de victime sunt Nevada și Florida, ambele cu legii “stand your ground” și care nu cer permis de port armă.

      (Citează)

    • Da boss, compari efectul unei masuri intr-o democratie functionala cu o dictatura.
      Plm, uita-te la Australia ca si aia au renuntat la arme acum ceva vreme.

        (Citează)

    Alătură-te discuției, spune-ți părerea:

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verifică ce-ai scris. Dacă vrei să mai adaugi ceva, lasă un nou comentariu. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici, și fără mesaje doar de dragul URL-spam-ului. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt binevenite. Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pentru a le prelua doar pe acelea.

sus