un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Mașinile de Formula 1 vor avea forma modificată din 2019 (plus că Ricciardo pleacă la Renault)

7 Aug 2018  ·

TEHNOLOGIE  ·

8 comentarii

Mașinile de Formula 1 vor trece prin schimbări obligatorii în 2019, totul pentru a face depășirile mai ușor de efectuat și deci sportul mai interesant.

O mașină de curse generează tot felul de vortexuri haotice de aer în urma ei, toate elementele aerodinamice de pe caroserie creând curenți de aer cu diverse direcții și viteze. Asta nu este o problemă pentru pilotul mașinii respective, ci pentru cei din urma ei.

Depășirea devine dificilă deoarece capabilitățile aerodinamice ale mașinii din spate sunt afectate negativ exact în momentul cheie al unei depășiri, când chiar și un spor de 1% sau mai mic de performanță este important pentru un atac de succes.

Formula 1 a luat de-a lungul timpului diverse măsuri pentru a favoriza un urmăritor ce se apropie pentru un atac, sistemul DRS fiind cel mai bun exemplu în acest sens. Când o mașină se apropie suficient de mult de alta, îi este permis să-și modifice forma aripii din spate pentru a deveni un pic mai rapidă pentru câteva secunde.

Din 2019 se introduc noi măsuri, forțând echipele să modifice aripile față și spate și anumite elemente ale roților pentru a micșora curenții de aer creați în lateral și în spate. Performanța DRS-ului va crește cu 30%. Teoretic, măsurile sunt bune. Practic, rămâne de văzut, mai ales pentru că anumite echipe din Formula 1 au un avans tehnologic considerabil în domeniul motoarelor.

Cu alte cuvinte, probabil că vom vedea depășiri mai multe între Raikkonen, Bottas și Verstappen, dar nu cred că Williams sau McLaren vor deveni deodată competitive cu Mercedes și Ferrari.

În alte știri, Ricciardo a anunțat că din 2019 va concura pentru Renault. Cine îi va lua locul la Red Bull? Probabil chiar Carlos Sainz. Și Raikkonen probabil va pleca de la Ferrari și sunt curios cine îi va lua locul. Nu cred că Ferrari își permite să încerce cu un pilot ceva mai lipsit de experiență dacă vrea să câștige campionatul constructorilor.

Explicația modificărilor aerodinamice este mai jos:

Zvonurile despre transferuri le puteți citi aici.

    8 comentarii

  1. Alonso la Red Bull…

      (Citează)

  2. Vii de la cursa de Moto GP de la Brno și scrii despre Formula 1, în plină pauză competițională? :)

      (Citează)

  3. E doar la mine, sau… ? https://imgur.com/ybO2ueY

      (Citează)

  4. Are minionii lui

      (Citează)

  5. degeaba pleaca daca astia nu au masini…

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus