►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄
Consumer Reports a spus, acum vreo două săptămâni, că nu poate recomanda Tesla Model 3, motivând scorul slab în primul rând prin distanța prea lungă de frânare.
Câteva zile mai târziu, cei de la Tesla au lansat un update over-the-air care modifica ABS-ul mașinilor, iar distanța de frânare a scăzut de la 152 la 133 de picioare, o reducere de aproximativ 6 metri la o frânare de urgență.
Cei de la Consumer Reports au fost de acord să retesteze mașina și, cu această problemă rezolvată, i-au acordat oficial calificativul de “recomandat”.
Mi se pare un moment uimitor ce arată cât de mult au evoluat automobilele și cum le modifică tehnologia modernă și cum trebuie și alți producători să se adapteze la noile tehnologii de acest tip. Tesla ne-a obișnuit de-a lungul timpului să îmbunătățească mașinile deja vândute prin update-uri de software aplicate automat, de exemplu micșorând garda la sol sau crescând ușor accelerația, dar acum modifică și frânele, o chestiune pe care de obicei o percepem ca fiind pur mecanică.
Vă dați seama, acum câțiva ani, cât ar fi costat modificarea frânelor tuturor mașinilor livrate deja în piață? Nici nu știu dacă alte mașini permite accesarea software-ului de control al ABS-ului în service, pentru update manual, sau ar trebui înlocuit cu unul nou.
sursa: Engadget.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
43 comentarii
31/05/2018 la 2:38 PM
Mi se pare uimitor cum Tesla lanseaza pe piata masina cu distanta de franare a unui camion incarcat si trebuie sa apara un update software ca sa o aduca la performante decente.
nashu_mare(Citează)
31/05/2018 la 2:42 PM
Corect – ai zice ca nu le-a testat inainte :)
geretus(Citează)
31/05/2018 la 2:45 PM
O fi fost lansata cu buguri, ca jocurile video, de stai 2 ore sa descarce update-uri prima data cand bagi discul in consola, ca altfel se blocheaza cand ajungi la nivelul 2. Dar aici nu franeaza.
nashu_mare(Citează)
31/05/2018 la 2:57 PM
A facut-o bucati firma lui Sandy Munro. Din ce zice nenea ala si din cum arata masina, e clar ca Tesla s-a concentrat mult pe electronica si baterii+ design si si-a cam bagat picioarele in rest.
Giani Mucea(Citează)
31/05/2018 la 3:06 PM
pare ca sunteti ceva experti in automotive, altfel nu imi pot da seama cum le stiti pe toate.
Adrian(Citează)
31/05/2018 la 3:24 PM
Sandy Munro e expert in automotive si le stie pe toate.
Giani Mucea(Citează)
31/05/2018 la 5:21 PM
Se refereau la frânarea de urgență aplicată în mod repetat. Cine știe cum o fi reglat ABS-ul ăla să reacționeze în funcție de cum apeși pedala.
nwradu(Citează)
31/05/2018 la 7:24 PM
Cum ar fi dacă ar fi invers?
Adică să se descopere că distanţa de frânare poate fi îmbunătăţită la o maşină, dar să nu o facă la maşinile deja vândute, câ nu e nimeni fraier să-ţi schimbe modulul ABS gratis, aşa că rămâi cu maşina aşa :)
manu144x(Citează)
31/05/2018 la 11:06 PM
Masina frana bine in distanta normala pentru o masina de clasa ei, dar nu mentinea distanta de franare dupa franari repetate. In viata reala daca esti pus intr-o situatie limita franezi o data, nu de 10 ori la rand sa intre abs-ul de 10 ori in decurs de 3 minute, decat daca faci curse pe circuit. Deci e un test facut de dragul testului si nu are legatura cu ce se intampla in viata reala.
John(Citează)
31/05/2018 la 3:08 PM
stire pt cei 2 posesori de tesla din tara, foarte tare.
altfel, m-ai spart la distantele in picioare, in metri nu mai e cool?
john(Citează)
31/05/2018 la 3:22 PM
1. In Romania sunt mai multi posesori de Tesla.
2. In Romania nu e nici un posesor de Tesla Model 3.
3. Stirile nu trebuie sa fie neaparat despre produse detinute de romani. Nu vad sa te fi scandalizat la stirile despre SpaceX. Sau ai cumva actiuni la ei?
4. In picioare au facut aia testele si nu e treaba lui Radu sa iti faca tie conversia. Se presupune ca ai juma de creier si acces la google.
Giani Mucea(Citează)
31/05/2018 la 5:52 PM
Ce comentariu inutil. Puteai face și tu transformarea, dacă chiar te interesa în metri, iar în rest ce-ți pasă despre ce subiecte îmi place mie să scriu?
nwradu(Citează)
31/05/2018 la 3:23 PM
Eu am mai multe curiozitati pe tema asta:
1. De ce nu au lansat asa de la inceput ? aka Cu cat se reduce durata de viata a franelor cu acest update?
2. Cat de sigur este canalul/metoda prin care se face acest update? Exista vreun “stoper” hardware astfel incat franele sa functioneze totusi intre niste parametrii “normali”? Fara asa ceva cred ca in x ani toti atacatorii vor cauta sa aiba access la “deploy mecanism”. Cum ar fi un scenariu in care toate tirurile aflate in circulatie primesc un update care le spune ca au frane super puternice sau super proaste pe 11.09.2020 la 11:09.
ld(Citează)
31/05/2018 la 3:39 PM
Este vorba de ABS, Servofrana si etc. Daca astea toate pica iti ramane forta piciorului sa apesi cat mai tare :)
ABS-ul se auto-testeaza si are niste parametrii BUILT-IN (respectiv in cazul de fata frecventa si durata ‘click-urilor’ de frana. Probabil acolo au umblat un pic (si nu zice nicaeri ca update-ul a fost global. ci doar catre masina respectiva). Care masina poate avea cauciucuri de iarna vara de ex.
E simplu sa ne dam genii cand sunt altii in respectivele fabrici care pe langa noi sunt genii. Are masina aia la senzori de nu ne putem imagina. Orice functie ASISTATA
are si un rol default servo pica, tragi mai tare de volan…etc.
Eu mi-as face griji de altceva. Daca sa presunem conditia X (condens, varsta, oxidare,etc) apare o eroare pe o placa de baza (gen un pixel/o linie pe televizor), ce face ca motorul ce gestioneaza servodirectia sa traga maxim dreapta?
Nimeni nu are cum sa duca aceasta posibilitate catre 0. Functia exista, trage maxim dreapta sa evite un obstacol sa te salveze sa te duca pe camp.
Fiind totusi electronica ….poate sa te bage si in gard la fel cum omu poate sa faca live pe facebook….cine s-ar fi gandit nu?
Jimmy(Citează)
31/05/2018 la 5:53 PM
La telefoane ți-a făcut vreun hacker update OTA fără să vrei sau le-ai primit doar de la producătorul telefonului?
Bănuiesc că se folosesc chei știute doar de ei și au norme uzuale de securitate.
nwradu(Citează)
31/05/2018 la 3:23 PM
parca vad ca Musk o sa fie dat afara din propria firma :))
sunt cam multe voci in ultima vreme care il cam critica, in principal pt ca arde miliarde si rateaza tinte de productie una dupa alta
dar si tu Radu, esti un adevarat spin-doctor: deci stirea nu e ca franele erau varza, ci ca tehnologia a avansat atat de mult incat sa poate fi facut un update prin aer (asta stiam inca de cand a aparut tesla, nu?)
:))
Robo(Citează)
31/05/2018 la 5:54 PM
Mie asta mi se pare mișto, cât de departe s-a ajuns cu update-urile OTA. În rest, la Tesla te cam aștepți să nu fie totul perfect și testat milioane de kilometri.
nwradu(Citează)
31/05/2018 la 6:26 PM
Dl Musk incepe sa spuna minciuni si asta nu-mi place, oricat il admir.
De ex. minciuna ca Tesla e de 4 ori mai sigura decat orice din lume pe baza accidentelor facute in Tesla vs total accidente. Cand de fapt daca comparam cu alte masini din clasa ei, nu e nici macar pe primul loc.
Robo(Citează)
31/05/2018 la 3:34 PM
Vezi ca ai o greșeală in articol. Ai scris ca Tesla e masina, nu bicicletă acoperită, cu baterii. Știu că mă vor iubi mulți dintre cititorii tăi dar na, asta e. Să mă scuze dar eu nu am văzut chestii din astea pe baterii (Tesla, bmw etc) care sa functioneze iarna (de exemplu).
eu din EU(Citează)
31/05/2018 la 3:38 PM
Simpatic.
https://jalopnik.com/the-oil-industry-is-finally-being-affected-by-norways-e-1826368729
Giani Mucea(Citează)
31/05/2018 la 3:58 PM
Radu… noi cititorii am votat unanim ca “eu din EU” e dobitoc… ne cerem scuze ca exista printre noi
Soacra(Citează)
31/05/2018 la 5:55 PM
Norvegia este cea mai mare piață Tesla din Europa. Funcționează fără probleme.
nwradu(Citează)
31/05/2018 la 3:51 PM
cum adica nu functioneaza iarna ?
razorsbk(Citează)
31/05/2018 la 4:41 PM
eu zic că mașinile tesla sunt departe de mașinile de serie. nu are cum să aibă ingineri și capabilități ca brandurile consacrate. tesla = marketing+spectacol
bughy(Citează)
31/05/2018 la 5:05 PM
—a braking.code
+++b braking.code
—-
A1 -EmergencyBrakeCoefficient=0.255;
B1 +EmergencyBrakeCoefficient=0.3;
—-
Cam asa sta treaba cu masinile in ziua de azi. Imi este frica sa cumpar o masina moderna cu atatea tehnologii pentru ca stiu ca peste 5-10 ani cand se va strica ceva electric la computerul de bord, poate nu va mai merge masina. Sau va fi scumpa in draci de reparat.
sebid2k3(Citează)
31/05/2018 la 5:57 PM
Nu vei avea de ales. Majoritatea mașinilor moderne introduc limitări dacă software-ul vede ceva nasol. La BMW, de exemplu, dacă senzorul de presiune în pneu vede că e prea scăzută presiunea, limitează automat viteza.
Practic, situația de acum demonstrează tuturor producătorilor că e bine să poată controla cât mai multe din software, ca să facă ajustări necostisitoare dacă este cazul.
Totuși, orice mașină se strică și are nevoie de service. Mi se pare normal să pleci din start cu ideea aceasta, nu să speri că există mașina perfectă.
nwradu(Citează)
31/05/2018 la 6:23 PM
Oare daca deschid softul cu CheatEngine pot sa modific sa mearga masina cu 700km\h cum am vazut eu la unu pe youtube in NFS?
Cezar(Citează)
31/05/2018 la 7:27 PM
Adică bateriile nu prea merg pe frig. Orice scade sub – 5, – 10 grade celsius e afectat rău de tot. A fost haios boomul acela de 10k avans pentru rezervare tesla, printre canadieni. Pana și-au dat seama că viața nu e ca în reclame.
eu din EU(Citează)
31/05/2018 la 10:07 PM
https://cleantechnica.com/2018/02/13/electric-vehicles-work-cold-weather/
Giani Mucea(Citează)
01/06/2018 la 6:13 PM
La fel cum mașina obișnuită e afectat de frig iarna: creste consumul, pornește greu etc la fel și astea electrice: le scade autonomia cu pana la 40%, nu vad sa fie asta un capăt de tara. Prefer oricând o electrica fata de un tractor.
razorsbk(Citează)
31/05/2018 la 7:33 PM
Aham:) Omule, ai fost la Dacia, încearcă și la Toyota ca sunt mai accesibili cu hibridele lor în tara noastră. Poate obții un răspuns legat de cum funcționează încălzirea pe baterii iarna, eficienta acestora și ponderea electric/benzina la deplasările hibridelor pe perioada iernii.
eu din EU(Citează)
31/05/2018 la 10:04 PM
Bai tu ai probleme de intelegere a textului? Norvegia e cea mai mare piata pentru masini electrice. In jur de 50% din masinile noi vandute in Norvegia sunt electrice. In Norvegia, in general, e frig. Daca masinile electrice ar fi inutilizabile cand e frig, nu s-ar mai vinde asa de bine in Norvegia.
Intelegi?
Giani Mucea(Citează)
31/05/2018 la 9:52 PM
Oare poți să faci downgrade Dacă descoperi că uzează prea tare cauciucurile sau plăcuțele? :D
Catalinx(Citează)
31/05/2018 la 11:26 PM
Ce argument idiot si fara sens. In cazul asta poate ar trebui sa scrie blogul in chineza, ca avem google sa facem traducerea?
Ideea era ca, in loc sa faca 1000 cititori (habar nu am cati sunt) conversia, o putea face un singur om, autorul.
Tano(Citează)
01/06/2018 la 10:24 AM
Daca autorul blogului stie chineza si vrea sa il scrie in chineza, da. Si tu, daca vrei sa il citesti, faci traducerea. Si daca asta il face sa piarda cititori, treaba lui. Dar cred ca el mizeaza pe faptul ca cititorii lor nu sunt prosti. Nu fii prost.
Boss, faza cu calculatorul era partial o gluma. Daca ai nevoie de un calculator sa faci o conversie aproximativa din picioare in metri, indemnul meu din paragraful anterior e tardiv.
Giani Mucea(Citează)
01/06/2018 la 8:32 AM
Radu, vorbesti de una din cele mai bogate tari din Europa ? Iti dai seama ca ei isi iau doar pentru ca e trendy. Ca si corporatistul nostru si venitul la munca pe un Pegas. Pentru mers serios sunt 100% sigur că ei au alta mașină. Letonia/Estonia, tari putin mai jos față de Suedia/Norvegia. Zero. Dacă treci de primele surse de informare legate de Norvegia ai sa găsești si altceva. Gen “e greu” sa încarci masina când e frig afara, fratele regenerative mai bine le folosesti mai spre deloc ca e cam delicat (A se citi “nu”) cu frânare în condiții de iarnă, “sa aveti grijă la drumurile mai lungi” (oare de ce?). S.a.m.d. Da, stiu pe mulți i-a prins reclama si stiam ca aceasta va fi reacția dar na..Oare se stie ca o Tesla polueaza mai mult ca o masina pe benzina? Oare de ce nu se spune nimic legat asta? E ca la factura de energie electrică, 1kWh e cauza a X tone CO2. Ai auzit cumva de soluții finale de tratare, depozitare sau prelucrare a bateriilor in România? Sau in altă parte. Oare Soacra stie ce înseamnă bateria?
eu din EU(Citează)
01/06/2018 la 11:26 AM
Desi toata lumea “ti-a sarit in cap”, se pare ca ai putina dreptate:
https://www.teslarati.com/tesla-battery-range-sub-zero-snowy-conditions/
Andrei Grigoras(Citează)
01/06/2018 la 11:34 AM
Da, scade autonomia cu minim 20% cand e frig. Iar la masinile cu motor pe combustie scade cu 12%. Dar trebuie sa iti moara multi neuroni ca sa ajungi de aici pana la a spune ca bateriile nu merg cand e frig si ca norvegienii au masini de schimb, in conditiile in care exista clipuri cu norvegieni care explica cum se descurca ei cu Tesla iarna.
Giani Mucea(Citează)
02/06/2018 la 12:08 AM
Hehe:)
eu din EU(Citează)
02/06/2018 la 12:21 AM
Era pentru ultimul tau comentariu, Radule:)
eu din EU(Citează)
02/06/2018 la 12:21 AM
Exprimarea mea, recunosc, a fost putin greșită . Ar fi trebuit sa spun “nu PREA merg”. Eficiența materiei de acel tip scade cu până la 50% la temperaturile oamenilor din România. La asta se adauga faptul că fratele nu PREA mai pot fi folosite pentru încărcarea bateriilor iar din ce ramane se scade:1. Sistemul de încălzire al bateriilor (ușor de înțeles de ce) si 2 încălzirea habitaclului. Ca sa citez de pe forums.tesla.com :”getting the interior is a real drain on the battery range. Better efficiency in using seat heaters. Good luck sitting in the back”.Tesla foloseste (din cate stiam) pentru încălzire nu rezistente ci un sistem similar cu al aerului condiționat. Cat despre neuroni, da, esti foarte perspicac. În seara asta am băut o bere. Dar cauta si site-urile alea cu “driving a Tesla in winter time is fantastic BUT…
eu din EU(Citează)
03/06/2018 la 1:39 PM
Tesla are baterie cu management termic. Deci ce spui tu denota doar ca esti in afara subiectului.
Regen-ul nu este influențat de temperatura exterioara. Doar bateria este, pana când ajunge la temperatura optima.
Hessis(Citează)
09/06/2018 la 12:16 AM
Era pe vremuri un banc:
– Ce s-ar întâmpla dacă Microsoft ar începe de mâine să producă mașini?
– Fiecare apăsare a pedalei de frână ar fi însoțită de un mesaj în bord: “Are you sure you want to apply brake? [Yes] [No] [Cancel]”
seba18(Citează)