un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Am văzut noul Volkswagen T-Roc

6 Oct 2017  ·

AUTO  ·

23 comentarii

Volkswagen T-Roc este un model nou introdus în gama VW, un SUV compact de care vă spun de ceva vreme că intenționez să cumpăr. Am citit prezentarea de pe site-ul oficial VW, iar mașina va intra în curând la vânzare. Până atunci, au fost aduse vreo două bucăți în România, pentru prezentare, iar cineva m-a ajutat să văd una, ocazie cu care am făcut o mulțime de fotografii pe care le vedeți mai jos.

Dacă vă interesează mașina, este expusă în mall-ul Băneasa până pe 8 octombrie inclusiv. Un alt exemplar poate fi văzut în Promenada Mall din București și în Iulius Mall din Timișoara, tot până pe 8 octombrie, scria la stand.

Mașina este un SUV compact, un pic mai mică decât Tiguan-ul. În fotografiile de presă nu pare foarte înaltă, dar în realitate îți transmite imediat că este un SUV. T-Roc are un aspect sportiv, cu o linie descendentă spre spate și un haion în unghi ascuțit. Partea frontală este masivă, impunătoare, și la fel mi s-a părut și partea din spate, având stopuri asemănătoare cu restul SUV-urilor VW din generația actuală.

T-Roc-ul expus avea și jante de 19 inchi și frâne vopsite în roșu, plus o suspensie destul de ridicată. Caroseria era vopsită integral în negru, dar mașina este disponibilă și în aspect bi-color, iar câteva elemente cromate o conturează bine. Lungimea totală este 4,234 metri, printre cele mai mici SUV-uri, cu 8 cm mai puțin decât o Dacia Duster.

Interiorul arată bine, dar cu câteva compromisuri făcute pentru a duce prețul de pornire spre 19.700 euro. Bordul este o îmbinare de ceasuri analogice, martori clasici și un afișaj monocrom pentru diverse informații, iar volanul multifuncțional are butoanele uzuale pe el. Opțional se poate pune un bord electronic color, mult mai util prin câte informații poate afișa.

Consola centrală arată ca la generațiile moderne de mașini, cu un ecran tactil color, de rezoluție bună, în centru, încadrat de gurile de ventilație. În stilul clasic Volkswagen, sunt și destule butoane pe consola centrală, inclusiv unele în jurul ecranului.

Urmează în jos câteva butoane de control, apoi o consolă complexă pentru climatizare, schimbătorul de viteze și butonul de schimbat modul de rulare. Două USB-uri sunt ascunse în adâncul consolei, iar în torpedou o unitate CD și două cititoare de carduri SD, din care unul probabil va fi ocupat permanent cu softul de navigație.

Toate butoanele și indicatoarele se aprind cu LED-uri discrete, uneori albe, alteori colorate. Probabil seara va semăna cu o navă spațială.

Diversele opțiuni pot fi controlate din butoane sau ecran tactil. Ecranul color mai arată câte o mică animație, câte o imagine sugestivă atunci când schimbi modul de rulare de pe șosea pe zăpadă. Mașina permite și schimbarea între Eco, Sport și Normal.

Spațiu interior pare să fie suficient și iată și o fotografie cu portbagajul:


DOTĂRI

  • Adaptive Cruise Control cu menținerea și adaptarea vitezei la trafic
  • Traffic Jam Assist când mașina accelerează și frânează singură la viteze de până în 60 km/h, opțiune bună pentru traficul de oraș
  • Lane Assist pentru menținerea benzii, avertizare despre pietoni
  • faruri cu pornire automată și reglarea automată a distanței de iluminare, senzor de ploaie, start-stop, sistem de frânare cu recuperarea energiei
  • conectivitate Apple CarPlay și Android Auto
  • sistem multimedia în două variante, cu ecran de 16,5 sau de 20,3 cm, ambele capacitive și color; sistemul audio făcut în colaborare cu Beats
  • încărcare wireless pentru telefoane
  • conectivitate Internet
  • Park Assist cu detecția locurilor de parcare și inclusiv parcare automată

Mașina va fi disponibilă cu diverse motorizări, printre care și 1.0 TSI de 115 CP, 2.0 TSI de 190 CP, cu posibilitate de cutie automată și tracțiune integrală, și un 2.0 TDI de 150 CP cu aceleași posibilități.

Mai sunt multe altele, le găsiți în broșuri sau pe site-ul oficial. Există și o ofertă la precomandă, primiți gratuit pachetul de dotări Roc-Star. Prețurile încep de la 19.747 euro, iar mașina va fi pe piață începând cu luna noiembrie.

    23 comentarii

  1. Cu ce telefon ai facut pozele?

      (Citează)

  2. Un golf restilizat
    Te-a convins masina?
    Intra pe lista ?

      (Citează)

  3. Esti sigur ca afisajul color de pe bord afiseaza mai multe informatii? Din cate stiu vw si skoda au 3 feluri de bord: normal, maxi dot si maxidot color.
    Maxidot are mai multe info decat cel normal, dar nu e diferenta intre maxidot monocrom si color, in afara de culori desigur.

      (Citează)

  4. daca ai un metru cincizeci si 50 de kg, e perfect.

      (Citează)

  5. practic un polo inaltat. la exterior arata bine, tapiteria aia tho’…

      (Citează)

    • Tapițeria era dubioasă. Eu cred că era o husă sau ceva pentru a face față vizitatorilor, dar nu m-am gândit din prima să cercetez asta.

      Dacă te uiți pe site-ul oficial, vei vedea că au tapițerii în culorile mașinii pentru un aspect unitar.

        (Citează)

    • E mai mare decât Polo și promite un confort similar clasei Golf, ceea ce de altfel ar trebui să fie un SUV de acest tip.

      Polo 4.058 mm

        (Citează)

  6. vezi ca au si 1.5TSI -> http://t-roc.volkswagen.ro

    Culmea ca pe Germania nu au. Am configurat unul 2.0TSi pe Germania si mi-a iesit 41.000euro. Mult prea mult as zice dar poate apar 5000euro discount si devine mai de acceptat.

    In 2009 am dat 20k pe Golf6 1.4TSi. In 2015 am dat 30k pe Golf7 1.4TSi. Nu ma mira sa iasa T-ROC 40k dar nu prea merita. Chiar daca e o masina de 5ani – max 100.000km din punctul meu de vedere. Ciudat ca pe Germania nu au 1.4TSi in configurator. Dar pentru ca l-am vazut pe Romania ma astept sa fie si aici. Oricum nu ma grabesc. Mai tin masina actuala 2-3 ani (abia a ajuns la 40k km si nu a avut nici macar o problema)

      (Citează)

  7. Scurtă și înaltă ->centrul de greutate sus și instabilitate mărită în curbe. Ai grijă!

      (Citează)

    • Esti sigur ? 4.23m nu mi se pare deloc scurta. Daca era 4m sau 3.8m ziceam ca ai dreptate. Dar inalta asta are doar 1.57m. Un Golf normal are 1.48m. Culmea ca un Golf Sportsvan (plus-ul) are tot 1.57 ! Vechiul GOLF 6+ avea 1.58 !

      Hai sa-ti arat una care poate nu e chiar concurent (decat prin pret). Peugeot 3008 are 1.62m inaltime si 4.44 lungime. Inseamna tot scurta inalta dupa calculul tau ?

      PS: fratele lui T-ROC pe nume Audi Q2 are 1.52m inaltime si 4.20m lungime.

      Zic si eu astea pentru ca nu seamana deloc a Daewoo Damas masina asta. E un crosover de oras ce poate ajuta si o familie cumpatata cu 1-2 copii si bagajul lor.

        (Citează)

    • Nu sunt de acord ca asta e masina de familie. Eu ma gandeam sa iau Tiguan si am vazut ca spatiul interior si portbagajul este exact ca la Golf, iar eu am avut Golf cu 2 copii si categoric nu incapeam in el. Bine, eu port copiii in scaune de copil, stiu ca asta nu e o alegere populara in Romania. Si am avut si scaune rear facing (de astea nici nu prea s-a auzit pe aici), or, cu un astfel de scaun pus in spate, scaunele din fata devin inutilizabile la Golf daca ai mai mult de 1.60 metri.

      Iar Taroq-ul este mai mic decat Tiguanul, a zis bine mai sus cineva ca e un Polo inaltat, in timp ce Tiguanul e un Golf inaltat.

      Referitor la portbagaj, lumea se gandeste doar daca incap bagaje cand mergi la drum lung. Dar cand ai copil mic, in porbagaj pui zilnic carutul ca sa te duci in parc, deci nu e vorba de bagaje. Or, in Tiguan/ Golf daca pun carutul, altceva nu prea mai intra.

      Acum copiii sunt mai marisori si nu mai am carut in portbagaj, in schimb am 4 trotinete + casti si o bicicleta pt copii. Incercati sa bagati astea in Tiguan/ Taroq. Sau spuneti-mi ca nu sunt cumpatat :-)

        (Citează)

  8. nwradu:
    Pe listă da, dar aș vrea să văd și cum se mișcă.

    Si cum ramane cu ideea de a fi corecti si de a sanctiona incorectitudinea? Ma refer aici la scandalul cu emisiile. Eu unul nu as cumpara VW doar pentru magaria pe care au facut-o si pentru care aparent nu vor pati nimic. Aparent nu conteaza ca au scos in piata 11 milioane de masini mai poluante decat aveau voie si din cauza carora vor muri cateva mii de oameni in Europa in ultimii ani (asa zic unele studii). Daca guvernele nu ii sanctioneaza (as putea intelege de ce) macar clientii ar putea (nu toti, doar cei care spun ca vor sa traiasca intr-o lume mai buna si mai corecta).

      (Citează)

    • suntem corecti pana ne afecteaza la buzunar, asta e adevarul. toata lumea stie ca dieselul e mai poluant, dar consuma mai putin, si mult mai ieftin ca un benzinar cu aceleasi cifre… si totusi e plin de dieseluri.

        (Citează)

  9. Ecosport sau T-Roc? :)

      (Citează)

  10. Da, imi mentin afirmatiile.
    Am una cu 10 cm mai inalta decat asta si cu 30 cm mai lunga si mai am una joasa. Diferenta de stabilitate este enorma. Toate asta date de centrul de greutate. Tin(e) cont si de faptul ca este mult mai lunga decat T-ROC.

    Dragos:
    Esti sigur ?4.23m nu mi se pare deloc scurta. Daca era 4m sau 3.8m ziceam ca ai dreptate. Dar inalta asta are doar 1.57m.Un Golf normal are 1.48m. Culmea ca un Golf Sportsvan (plus-ul) are tot 1.57 ! Vechiul GOLF 6+ avea 1.58 !

    Hai sa-ti arat una care poate nu e chiar concurent (decat prin pret). Peugeot 3008 are 1.62m inaltime si 4.44 lungime. Inseamna tot scurta inalta dupa calculul tau ?

    PS: fratele lui T-ROC pe nume Audi Q2 are 1.52m inaltime si 4.20m lungime.

    Zic si eu astea pentru ca nu seamana deloc a Daewoo Damas masina asta. E un crosover de oras ce poate ajuta si o familie cumpatata cu 1-2 copii si bagajul lor.

      (Citează)

  11. Salut ! Am facut un test drive cu T roc 1.0 tsi.. masina se misca surprinzator de bn pt cilindreea ei, m am dat prin pipera, pe soseaua de centura si inapoi, am su calca t o modera, am avut 7.4 consum.
    Se conduce usor, vizibilitatea e buna, eu am octavia 2 tdi 105 cp , dar t roc se musca muult mai bn.. o sa mai merg la o discutie cu dealerul si vrea sa o comand.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus