un blog de Radu Dumitru

Uitați-vă și pe canalul meu de YouTube.

Cât de simplu ar putea fi modificat tronsonul plin de accidente din Pipera

28 Aug 2017  ·

AUTO  ·

25 comentarii

Adrian Mihălțianu de la DriveMag vorbește despre un accident mortal petrecut recent între pasajul de la Pipera și rondul OMV. Al cincilea accident din ultimele 8 luni, al doilea mortal.

Situația ar trebui să fie îngrijorătoare pentru că acel tronson de vreo 800 de metri a fost recent lărgit. Dacă au loc atâtea accidente, inclusiv mortale, orice om deștept din cadrul autorităților cu putere de decizie în domeniu s-ar sesiza și ar căuta o soluție pentru a evita astfel de întâmplări.

De exemplu, se poate porni de la cauza accidentelor. Prima cauză este lipsa unui loc unde să faci stânga spre Pipera, dacă ieși din străduțele laterale sau curțile firmelor de pe acolo. Peste tot e bandă continuă, iar singurul loc de întoarcere este tocmai la Barbu Văcărescu.

Dacă vrei să mergi cei 300 de metri între punctele A și B de pe harta de mai jos, soluția legală este să parcurgi 4,2 kilometri și să întorci sub pasajul peste Barbu Văcărescu, la punctul X. Google Maps se înșală zicând că e o călătorie de 11 minute; sub pasajul de care zic se stau vreo 15 minute la semafor, că trec câte 3-4 mașini deodată.

Prin urmare, mulți întorc unde pot, peste linia continuă, expunându-se riscului de accident pe un tronson unde de multe ori se circulă cu viteză.

OK, cum s-ar putea rezolva această problemă? Cea mai simplă metodă pare a fi realizarea unui nou sens giratoriu. Locul ideal ar fi chiar în dreptul sediului Poliției Rutiere – Direcția Permise de Conducere, unde oricum e trafic mărișor ziua. Sigur că n-ar calma toți nebunii, că mereu se vor găsi unii care să calce linia continuă pentru a nu prinde încă 3-4 mașini în fața lor în trafic, dar măcar ar oferi o alternativă normală, unde să nu mai poți avea scuza “nu am soluție”.

Loc pentru un giratoriu ar fi berechet. Șoseaua are acolo 3 benzi pe sens, plus spațiu verde pe centru. Un giratoriu se face imediat, ar fi suficient unul făcut din separatoare de plastic, nu vreo construcție elaborată.

Altă cauză? Viteza. Asta s-ar putea rezolva cu limitatoare de viteză sau încă un mic sens giratoriu făcut chiar între pasajul Pipera și rondul Pipera, ceea ce ar ajuta enorm chiar și pe cei din primul caz.

Pasajul Pipera este destul de “abrupt” la urcare și construit ca o șicană, plus că separarea benzilor se face cu niște blocuri de beton ușor deplasate, în care e foarte ușor să te înfigi cu consecințe grave dacă pierzi controlul. Cum s-ar putea rezolva? Din nou, limitatoare de viteză, semnalizare mai bună a pericolului, înlocuirea betonului cu butoaie de apă etc. Simplu? Mie așa mi se pare.

Serios, vi se pare ceva complicat din ce-am zis mai sus? Ceva ce-ar dura mai mult de o săptămână de implementat cu costuri minime?

Asta înseamna lipsa managerilor buni în funcții cheie, asta înseamnă numiri pe baze politice, asta înseamnă miserupismul “salariu vine, n-am de ce să îmbunătățesc suplimentar situația”. La vot se duc ăia care abia de mai ies din casă; de murit în accidente o fac alții.

    25 comentarii

  1. Singura problemă pe care o vad eu este ca romanii nu știu cum funcționează sensurile giratorii iar pe cele din separatoare de plastic par sa le ignore complet. Am condus zilele astea pe bucata București Titu unde sunt vreo 5 sensuri giratorii și multi șoferi par sa nu fi primit memo-ul despre cine are prioritate.

      (Citează)

  2. Solutii care mai de care dar vad ca ai uitat total de solutia elementara pentru evitarea accidentelor: respectarea regulilor si vitezei legale de catre noi, participantii la trafic. Articolul asta e de genul “Vrem schimbare dar nu la noi”.

      (Citează)

    • Și cum faci sa se respecte limita de viteză? Ca un panou limitat la 50km/h nu a oprit pe nimeni, mai ales când toți știu ca pot merge cu 60 fără probleme. Schimbarea de mentalitate nu se face cu vorbe ci cu amenzi usturătoare.

        (Citează)

    • Respectarea regulilor de circulație de către toți este o utopie. Dacă s-ar respecta. n-ar mai fi nevoie de poliție rutieră.

      90% la respectă. Problema este că cei ce nu le respectă îi pot implica în accidente serioase pe cei care le respectă, așa că în cele din urmă e nevoie de alte măsuri: poliție, reconfigurare intersecții, limitarea cu hopuri a vitezei șamd.

      Nu mai zic că, în acest caz, vorbim chiar de o îmbunătățire. E greu să-i zici cuiva “bă, nu fă stânga aici pentru că e bandă continuă, ci mergi 4 km și stai la un semafor de 20 de minute ca să întorci”.

        (Citează)

  3. Nu, nu….acolo trebuie o super mega turbo giratie triplu etajata cu o iesire neaparat spre tunelul dacic de sub Sfinx.
    Sau a doua varianta care este mult mai complicata , aproape imposibil de realizat si pe care a mentionat-o cineva mai sus….sa se respecte regulile de circulatie.

      (Citează)

  4. Ok, hai sa respectam regulile de circulatie. Hai sa ne si asiguram impotriva riscului ca unii nu le vor respecta, pentru ca intr-o lume 100% perfecta nu traieste nimeni.

      (Citează)

  5. Eu aveam un semafor dereglat in cartier, sub podul basarab, statea foarte putin pe verde si se facea o coada de cateva sute de metri, am dat mailuri la brigada rutiera, primarie, etc intr o saptamana.. ceva de genul a fost “setat” cum trebuie. Nu compar un semafor cu facerea unui sens giratoriu dar ai putea incerca sa transmiti ideea :).

      (Citează)

    • Nu e același caz. Acolo sunt pasajul peste B. Văcărescu semaforul stă lung pe direcția principală de mers. În plus, locul sub pasaj e mic, se blochează intersecția cu cei ce fac stânga șamd. E complicată treaba.

      Cred că durează mai puțin să treci peste pasaj, să întorci undeva în aviației și să te întorci spre Pipera peste pasaj.

        (Citează)

  6. Exista o soutie si mai simpla, se amenajeaza doua puncte de intoarcere sub pasajul peste calea ferata, ar fi nevoie doar de cateva sute de m^2 de asfalt.

    Pentru a-i descuraja pe cei care intorc unde au chef ar trebui montate parapete de beton pe toata lungimea bulevardului.

      (Citează)

    • Nu cred că-i așa simplu, ar trebui făcut de la zero un drum, nu modificat unul existent. Iar când vrei să faci modificări rutiere lângă o cale ferată, se face secolul 23 până vin aprobările.

        (Citează)

    • Nu am mai trecut de ceva vreme prin zona dar am verificat pe maps:
      – pentru portiunea din Bucuresti exista bretelele pe langa podul pese CF si se poate intoarce
      – pe partea din Voluntari/Pipera lipsesc bretelele pe langa rampa podului dar exista un drum paralel cu CF

      Practic in zona CF nu ar fi necesara cel mult o reasfaltare si crearea a doua bretele, care deja sunt la ceva distanta de CF, asta este cam problematic pentru ca presupune ceva expropieri

        (Citează)

  7. Stati linistiti, solutii exista berechet. Doar ca e mai simplu sa pui un echipaj cu radar pe masina 2-3 ore pe zi si sa te prefaci ca muncesti. Nu ii blamez pe cei care stau cu radarul, ei isi fac meseria, ii condamn pe sefii lor, cei care ar trebui sa gandeasca solutii. Singurul departament care munceste intens la Politia Rutiera este cel de PR
    http://www.hotnews.ro/stiri-esential-21973263-politia-romana-draga-soferule-noi-cei-care-monitorizam-traficul-aparatele-radar-iti-cerem-nu-superi-dorinta-fiecarui-politist-imparta-zambete-nu-amenzi.htm
    Asta si nenumaratele reportaje cu zeci de televiziuni chemate sa filmeze cum prind ei trei marlanei care au luat-o pe linia de tramvai. Si a doua zi, alti marlenei le iau locul. Asta in conditiile in care in Bucuresti exista un sistem video de monitorizare a traficului, sistem care ar putea genera sute de amenzi pe ora.

      (Citează)

  8. Stati linistiti, solutii exista berechet. Doar ca e mai simplu sa pui un echipaj cu radar pe masina 2-3 ore pe zi si sa te prefaci ca muncesti. Nu ii blamez pe cei care stau cu radarul, ei isi fac meseria, ii condamn pe sefii lor, cei care ar trebui sa gandeasca solutii. Singurul departament care munceste intens la Politia Rutiera este cel de PR
    http://www.hotnews.ro/stiri-esential-21973263-politia-romana-draga-soferule-noi-cei-care-monitorizam-traficul-aparatele-radar-iti-cerem-nu-superi-dorinta-fiecarui-politist-imparta-zambete-nu-amenzi.htm
    Asta si nenumaratele reportaje cu zeci de televiziuni chemate sa filmeze cum prind ei trei marlanei care au luat-o pe linia de tramvai. Si a doua zi, alti marlenei le iau locul. Asta in conditiile in care in Bucuresti exista un sistem video de monitorizare a traficului, sistem care ar putea genera sute de amenzi pe ora.

      (Citează)

    • georgel007: Asta in conditiile in care in Bucuresti exista un sistem video de monitorizare a traficului, sistem care ar putea genera sute de amenzi pe ora.

      Ceva legat de legile în vigoare interzice momentan acest mod de utilizare.

        (Citează)

  9. Ideea giratiilor fix la terminarea pasajelor e foarte proastă d.p.d.v. al siguranței circulației. La intrarea într-un sens giratoriu toată lumea trebuie să se oprească și să se asigure, pentru că cei care sunt deja în giratoriu au prioritate. Dacă tu vii de pe pasaj, in pantă, deci cu o viteză ceva mai mare, unde mai ai timp și loc sa oprești? O să ne trezim cu o mulțime de oameni care intra in viteza în acel giratoriu, tăind calea celor care sunt deja în giratoriu, și vom avea și mai multe accidente. Astfel de intersecții de amenajează doar la nivel și cu anumite distanțe pentru acces.

    Întradevăr zona este extrem de prost organizată și trebuie găsite soluții. Încă nu îmi vine să cred că în fața sediului poliției rutiere nu există trotuar pentru pietoni. Dar nu aceste două giratorii.

      (Citează)

    • Nu la terminarea pasajelor.

      Singurul abrupt este cel peste calea ferată, de asta zic că giratoriul se poate face și la 500 metri de ea.

      Cel peste Barbu Văcărescu oferă vizibilitate bună, în schimb.

        (Citează)

  10. Bă, e complicat. Spatiul dintre Rondul OMV si calea ferata este teritoriu pandelian. Spatiul dintre calea ferata si Politia Pipera este teritoriu firelian. Pai, ce, crezi ca astia doi isi vorbesc?

      (Citează)

  11. Si cate astfel de tronsoane ar putea fi modificate prin Bucuresti. Cu toate astea, pot sa pun ca o buna bucata din Bucuresteni nu stiu cum sa abordeze un giratoriu, deci accidente minore tot cred ca ar mai fi.

      (Citează)

    • De la minore la mortale e o cale lungă. Unii nu știu să abordeze nici semafoarele clasice, dar măcar încerci să faci o modificare, nu te resemnezi cu acest gând.

        (Citează)

  12. nwradu: Ceva legat de legile în vigoare interzice momentan acest mod de utilizare.

      (Citează)

  13. ce inseamna in fapt acel “ceva”> :)))

      (Citează)

  14. @deplictis, nu sînt de acord cu tine !
    Cînd vezi că au loc mai multe accidente decît media pe un tronson, acel tronson tb. modificat. Simplu. Nu să zici “ar fi bine să se respecte regulile”. Asta e metoda struțului.

      (Citează)

  15. aberezi cu brio in articolul asta in cateva puncte iar daca s-ar face dupa ideile tale ti-ai smulge firele de par din cap, incerc totusi sa punctez aberatiile

    “separarea benzilor se face cu niște blocuri de beton ușor deplasate, în care e foarte ușor să te înfigi cu consecințe grave dacă pierzi controlul” – nu sunt asa de usoare, si nici atat de grele, sunt extrem de utile in caz de blocare trafic cand trebuie sa treaca echipaje de urgenta pe partea cealalta, zicea cineva mai sus de beton .. nope, nu merge din motivul asta

    “limitatoare de viteză, semnalizare mai bună a pericolului” toata lumea stie care e pericolul chiar si aia care abuzeaza, limitatoarele de viteza sunt o durere imensa, anul trecut la brasov au montat limitatoare peste tot dupa ce au fost 2 accidente pe o strada principala (parca si cu morti, calea bucuresti) si 1 pe una mai mica (parca lunga). in 80% din cazurile din brasov cu pietonii accidentati de vina sunt …pietonii – efectiv trec strada ca oile, nu se uita stanga dreapta nici sa-i pici cu ceara. premiantii sunt cei cu carucioare de copii care baga carutul efectiv fara sa se uite pe trecere ( nu a fost niciun accident de tipul asta pana acum, sper sa nici nu fie, dar la 3-5 zile vad un caz de genul asta). revenind, din cauza a 3-5 idioti au montat vreo 20-30 de limitatoare pe strazi extrem de relaxate si au scazut viteza iarasi in zona complet inutil de la 70 la 60 (primii vreo 4-5 km din fiecare parte spre centru erau la 70), si in alte zone de la 60 la 50. toate elementele astea nu erau necesare daca lumea casca ochii. pana la urma s-au trezit si au montat in 70% din locurile alea semafoare cu buton sa nu sara pietonii ca ratele pe trecerea de pietoni (***)

    “înlocuirea betonului cu butoaie de apă” – n-am cunostite de ce s-ar folosi asta in loc de plastic simplu … asa ca e o idee neutra

    “Serios, vi se pare ceva complicat din ce-am zis mai sus? Ceva ce-ar dura mai mult de o săptămână de implementat cu costuri minime?” – tu glumesti sper aici – dureaza efectiv 1 saptamana sa fie scoasa o idee completa pentru zona respectiva, care trebuie aprobata de politia rutiera (care si analizeaza solutia), apoi inca 1-2 saptamani pana se obtin toate aprobarile, si probabil inca 3-6 luni pentru licitatie/proiecte/ … si 1 saptamana executia efectiva. daca s-ar face cum zici tu intr-o singura saptamana toata lucrarea atunci s-ar incalca multe legi. daca vrem sa ne curatam complet trebuie facut totul cu cap si fara hei-rup.

    “Asta înseamna lipsa managerilor buni în funcții cheie, asta înseamnă numiri pe baze politice, asta înseamnă miserupismul” – nope, inseamna ca unii chiar respecta legile, ca daca nu le respecta au toate sansele sa le pice capetele. stai linisit ca aia care semneaza astfel de acte nu sunt aia cu bani multi, poate au si astia dar la primul vant …zboara

    *** la pietoni trebuie sa fac o mica mentiune, pe trecere de pietoni sar ca nebunii, dar la culoarea rosie la semafor 99% stau pe loc ( cel putin in brasov), la fel la trecerile de pietoni in brasov daca ai intrat pe ea ai 95% sanse sa opreasca masinile ( de-asta si zic ca de obicei pietonii sunt cauza) comparativ cu bucurestiul unde am intrat 4-5 pasi pe o strada sa opreasca a 4-5a masina

    ps. ieri am trecut prin zona mentionata de tine si chiar daca se mergea in coloana (ora 15) a fost destul de ok traficul

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus