un blog de Radu Dumitru

Uitați-vă și pe canalul meu de YouTube! Un subscribe ajută enorm.

Noul avion de pasageri chinezesc, Comac C919, a zburat pentru prima oară

10 May 2017  ·

TEHNOLOGIE  ·

13 comentarii

Pentru testare, desigur. Avionul a zburat timp de 78 de minute în jurul aeroportului Shanghai, fără a urca peste 10.000 de picioare și fără a depăși 400 km/h. Am urmărit transmisiunea live cu decolarea avionului, cele două minute până când a dispărut în smogul gros de deasupra orașului, dar n-a fost ceva palpitant.

C919 este comparabil cu Airbus A320 și Boeing 737-800, fiind un model cu un singur culoar pe mijloc și între 150 și 170 de scaune, funcție de echipare. Probabil că va fi lansat oficial după 2020, iar Comac (Commercial Aircraft Corporation of China) are deja peste 550 de precomenzi pentru acest avion. Avionul va fi cel mai probabil un succes deoarece piața chineză este foarte mare și probabil va crește constant, dacă nu exponențial, în următorii ani. În plus, China ar putea vinde acest avion și în zona Asiei de Sud-Est, unde transportul aerian este în floare.


În paralel și rușii dezvoltă propriul avion comparabil, Irkut MC-21, al cărui prim zbor ar urma să aibă loc anul acesta. Nu știu cât succes va avea pe piață; chinezii au cui să-l impună, rușii nu prea.

În perioada recentă mai multe avioane interesante au zburat pentru testare înainte de lansarea oficială: 737 MAX 9 în aprilie, 787-10 Dreamliner, cel mai mare din clasă, în martie, iar în decembrie primul Bombardier CS300 (comparabil cu Airbus A319) a fost livrat unei companii aeriene. Anul acesta ar trebui să vedem primul zbor și pentru Airbus A330neo, iar în 2018 poate pentru Boeing 777X.

Citește și:

TAROM a cumpărat două aeronave Boeing 737-800NG

    13 comentarii

  1. Ne facem griji de fumul produs de masini dar cel produs de avioane oare nu ne afecteaza cu nimic?

      (Citează)

    • Nu poti compara numarul de masini cu numarul de avioane?

      Aviatia “contribuie” cu doar 8% la efectele asupra mediului inconjurator pe cand transportul terestru (excluzand trenuri, autobuze etc) reprezinta 59%.

      In plus, comparand cat CO2 este emis la un avion vs masina, intotdeauna vei iesi mai bine cu avionul deoarece se imparte la numarul de persoane transportate pe km/mila.

        (Citează)

    • Chemtrails se știe !!!1!

        (Citează)

    • Citandu-l pe Elon Musk: exceptand rachetele cosmice, toate restul activitatilor pot migra de la motoare ICE spre motoare electrice. Dupa ce rezolva cu masinile, poate isi face companie si de avioane. Si siemens a facut ceva prototipuri de avioane electrice, insa piata de avioane se misca mult mai incet decat piata auto.

        (Citează)

  2. Nici aviatia nu mai e ce a fost

      (Citează)

  3. Tehnic e mult mai greu să aduci tehnologia electrică la avioane decît la mașini.

      (Citează)

    • De ce? Eu zic că în viitor vor apărea și avioane electrice, dar întâi e nevoie de o tehnologie ceva mai stabilă pentru baterii și încărcarea lor în mod rapid. Avioanele cer un turnaround cât mai mic, nu pot sta 6 ore la priză.

        (Citează)

  4. Oare e făcut pe vapor?

      (Citează)

  5. Aeroflot zboară din România cu niste Suhoiuri absolut superbe la interior.

      (Citează)

  6. nwradu:
    Avioanele cer un turnaround cât mai mic, nu pot sta 6 ore la priză.

    Asa e, dar nu e obligatoriu. Daca te uiti la short-medium haul, majoritatea avioanelor au perioade de ”odihna” in aeroportul de ”bastina” de seara (sa zicem ora 23-24) pana la primul zbor de dimineata pe la 6-7… Nu se aplica pentru long-haul gen transatlantice, dar sunt mult mai multe zboruri din prima categorie…

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus