un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

eMAG pregătește lansarea unui card de credit și extinderea opțiunilor de livrare

11 May 2017  ·

TEHNOLOGIE  ·

20 comentarii

Și asta după un an în care cifra de afaceri din România a crescut cu 45%, ajungând 2,02 miliarde de lei. Personal mă așteptam la o creștere mai mică (de exemplu, cea din 2015 față de 2014 a fost de 28%), având în vedere că și alte magazine și-au întărit prezența și jocul pe piață, dar, în același timp, probabil că tot mai mulți români comandă online și întreaga piață de acest tip este pe creștere.

Vânzările prin Marketplace au crescut suplimentar veniturile, sunt sigur, având în vedere că eMAG percepe un comision de 5-20% din produsele vândute pentru cei înscriși în marketplace, poate chiar 30% pentru fashion.

La conferința de prezentare a rezultatelor financiare și a planurilor de viitor nu s-au dat multe detalii despre acest viitor card de credit, în afara faptului că va fi lansat în a doua jumătate a anului.

Ce înseamnă acest card de cumpărături? Că va fi emis de o bancă în parteneriat cu eMAG și că poate oferi clienților eMAG diverse bonusuri pe care le vom afla atunci.

Exemple de posibile avantaje ale unui astfel de card:

  • bani înapoi sau voucher pentru cumpărăturile plătite la eMAG cu acest card.
  • indiferent unde plătești cu acest card, primești puncte ce pot fi transformate în discount la eMAG.
  • sistem avantajos de rate, probabil 24 de rate fără dobândă pentru achizițiile de la eMAG.
  • livrare gratuită indiferent de valoarea comenzii (mici șanse pentru asta, totuși; în fond, vrei să încurajezi oamenii să cumpere mult, nu puțin).
  • garanție extinsă automat sau price protection.

Acestea sunt gânduri de-ale mele, nu ceva anunțat oficial. Ce vreau să spun este că avantajele pot fi de orice tip și pot fi semnificative (“5% discount la orice comandă!”) sau pot fi genul care nu te conving să faci un astfel de card.

În ce privește banca parteneră ce va emite cardul, personal mizez pe Banca Transilvania, cu care eMAG are o colaborare de ceva vreme. Banca Transilvania pare genul care nu se sfiește de investițiile în online (sunt prezenți și în afiliere) sau de carduri co-branded, vezi parteneriatul foarte bun cu Flying Blue.

Ar putea fi, însă, și Raiffeisen sau chiar orice altă bancă. Sunt sigur că la mijloc este o negociere lungă și amănunțită, iar decizia se ia în funcție de ce va oferi fiecare bancă în parte, deoarece și banca suportă o parte dintre “bonusurile” acordate clienților.

Un alt serviciu ce va fi lansat în curând de eMAG este opțiunea de livrare pe intervale orare, ca de exemplu să poți cere să vină curierul între 19 și 21, similar cu opțiunile disponibile la comenzile din secțiunea Supermarket. Acest serviciu va costa între 18 și 22 de lei, cu câțiva lei peste taxa de livrare clasică (“când vrea curierul”).

eMAG va lansa în mai multe orașe și serviciul de livrare în 2 ore, care momentan este disponibil doar în București. Eu l-am folosit de câteva ori și a funcționat mereu ireproșabil, produsele ajungând la mine în 1-2 ore, exact cum s-a spus. Pe scurt, în fața depozitului staționează diverși curieri (DPD, dacă nu mă înșel) care înșfacă produsul și pleacă spre tine.

Deși costă 39 de lei, de multe ori este o soluție bună când ai nevoie de produs “acum!” sau dacă știi că mai bine îl iei așa pentru că nu vei fi ușor găsit de un curier în următoarele zile pentru livrarea normală. Din vară, livrarea în 2 ore va fi extinsă într-un total de 12 orașe, adică cele unde eMAG are showroom-uri.

Alte cifre anunțate:

  • 2,02 miliarde de lei cifră de afaceri în România, 3,12 miliarde de lei în toate țările în care activează companiile din grup
  • 270 de milioane de vizite pe site, majoritatea de pe mobil
  • 2 milioane de produse listate pe site și 3500 de parteneri ce vând prin marketplace, aceștia realizând 19% din totalul vânzărilor platformei
  • vor avea în total 600 de puncte de livrare prin creșterea parteneriatului cu Poșta Română
  • companiile din grupul eMAG au în total 3.822 de angajați, din care 650 dezvoltă partea de IT
  • 50 de milioane de euro au fost investiți în 2016, din care 24 milioane în tehnologie, 23 de milioane în dezvoltarea internațională și restul în logistică și dezvoltarea angajaților.

    20 comentarii

  1. Rate fara dobanda.. ce naiba ma…suntem la gradinita? ?

      (Citează)

    • si daca va fi ING-ul? oare le pica iar sistemul cum a fost ieri la incasarea salariilor? sau poate fac ei niste manevre ca sunt vreo 2000 de oameni cu salarii medii de 1500e care nu si-au primit salariile in conturi…dintr-un singur exchange order valutar faci de-o diferenta bunicica…numai zic.

        (Citează)

    • @Mihai: asa te-a mintit firma ca n-au intrat banii din cauza bancii? Si se intampla frecvent? CV-ul il ai actualizat?

        (Citează)

    • este prima data pe anul acesta :) dar au mai fost cazuri in trecut. Firma sunt eu deci stiu exacr ce s-a trimis si cand, asta cu erorile si cursuri valutare variabile la ora observ ca sunt tehnici standard pt ING. virarile prin alta banca emise in aceeasi zi si ora au fost ok.

        (Citează)

  2. Comandă dată la 17:43, plătit cei 39 de lei pentru livrare în 2 ore, la 21:00 am plecat eu după curier să mă întâlnesc cu el și să îmi ridic produsul. La customer support mi-au spus că a fost aglomerat orașul :)

      (Citează)

  3. Sa stii ca livrarea gratuita creste vanzarile, nu le scade, pentru ca incurajeaza “impulse buying”. De cand se poate ridica de la posta, eu comand mai des, atunci cand imi vine ideea, chiar daca comand lucruri mici. Daca insa ar trebui sa platesc transport la ele, as astepta sa se stranga nai multe si probabil nu le-as mai lua pana la urma, pt ca fie as uita de ele fie mi-ar trece impulsul.

    E o chestie de marketing foarte desteapta asta cu livrarea “gratuita”… eu daca as avea magazin online as creste preturile doar ca sa pastrez aparenta de livrare gratuita.

      (Citează)

    • Așa este, dar ma gândesc că un card trebuie să încurajeze creșterea coșului mediu.

        (Citează)

    • De acord cu “livrarea gratuita”. Eu renunt de multe ori sa cumpar cand vad ca produsul la care m-am hotarat mai are o “coada” de 20-25 de lei drept taxa de transport. E ceva psihologic, e acel prag care face diferenta intre un “pret corect” si “lasa ca gasesc in alta parte”.

        (Citează)

  4. la ultimile 2 comenzi am ales livrare in showroom titan a doua zi si bineinteles ca au ajuns dupa 2 zile, exact cum ajungeau si prin curierat… sunt dezamagit fiindca de unul dintre produse chiar aveam nevoie a doua zi, asa cum au estimat pe site in momentul comenzii.

      (Citează)

  5. Si romanul de gand musca momeala: e bine in rate fara dobanda de la eMag, ca oricum eMag iese pe plus din preturile umflate pe care practica.

      (Citează)

  6. Am comandat si eu cu livrare in 2 ore. Pe la ora 19. La 21 nu venise, a sunat brusc la ora 1 noaptea. Am fost de acord sa vina dar dupa 25 minute de asteptat (desi zicea ca e aproape de bloc) nu a aparut asa ca am refuzat comanda. Bine, era cu same day, de la aia ma astept la asemenea atitudine.
    Am mai comandat componentele pentru un PC de la PcGarage si in ziua in care trebuia sa livreze am sunat curierul la ora 18, ca tot nu venea, si el era acasa, ca nu prea mai avea chef sa vina. A ajuns pe la ora 21.

      (Citează)

  7. poate sa fie cobrand si sa aiba doar x rate fara dobanda si o poza cu emag pe card.

    bt si emag nu stiu cat de bine se impaca, anul trecut am facut un ping pong intre cele 2, folosind un card “Star” BT cu ceva puncte pe el am vrut sa cumpar un produs aflat in promotie la emag, aici vine partea amuzanta, pe site-ul StartBT aparea ca se pot folosi punctele in magazinele emag dar am vrut sa fiu sigur si am sunat sa intreb la serviciul clienti emag – mi-au spus ca nu accepta. sunat la serv clienti BT – se accepta, trimis mesaj la amandoua firmele pe la 13-14 (cu mentunea ca vreau sa beneficiez de oferta x care expira la finalul zilei), de la emag m-a sunat pe la 19-20 un tip istet care a spus ca a verificat si cu sefii lui si ca o sa notifice BT sa faca modificarea si pe site-ul lor.

    acum intreb si eu un card Star BT la care ai promotia de “x rate fara dobanda + extra puncte” atunci cand platesti cu el la emag …de ce nu poti sa folosesti si punctele de pe el ? intrebarea e oarecum retorica :) si am renuntat sa mai (incerc sa) aflu un raspuns de la BT. dar oarecum speranta moare ultima

      (Citează)

  8. “” Acest serviciu va costa între 18 și 22 de lei, cu câțiva lei peste taxa de livrare clasică (“când vrea curierul”).””

    cu cativa zeci de lei vrei sa zici. Ceea ce e enorm.

      (Citează)

  9. Am avut probleme cu 2 comenzi la interval de o luna cu livrare in showroomul din Iasi, care in loc sa ajunga in perioada spusa de ei, au ajuns cu o zi mai tarziu, de aceea incep sa caut produsele la Altex/MediaGalaxy unde am optiunea sa vad daca sunt in magazin si sa le ridic de acolo, mai ales la produse de care am nevoie relativ urgent. Si la ei sunt probleme cu actualizarea stocurilor dar e mai rar si macar ma anuntat din timp ca produsul nu il au pe stoc.

    Perioada de livrare e data de ei, prefer sa imi spuna ca ajunge in 3 zile si sa ma sune a 2a zi decat sa imi spuna ca ajunge maine si defapt poimaine.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus