un blog de Radu Dumitru

Uitați-vă și pe canalul meu de YouTube.

Formula 1 reîncepe mâine dimineață – iată principalele schimbări ale noului sezon

25 Mar 2017  ·

AUTO  ·

11 comentarii

Mâine, la ora 8 dimineața, se dă startul în prima cursă a sezonului, cea din Australia. Va fi transmisă pe Digisport și pe Dolce. Astăzi, tot la ora 8, puteți vedea calificările.

Sezonul se anunță bine, prefigurându-se o competiție strânsă între Mercedes și Ferrari, Vettel fiind cu doar 0,5 secunde mai lent decât Hamilton în antrenamentele de ieri, o diferență care se poate răsturna oricând nu doar în cursă, dar și în perioada următoare de tuning suplimentar al mașinilor. Red Bull pare a fi a treia echipă favorită, urmată în pluton de celelalte. McLaren din nou nu se regăsește.

Site-uri de urmărit: formula1.com, cel oficial, și espn.co.uk/f1/

Campionatul din 2017 include 20 de curse, cu una mai puțin decât anul trecut, și prevede modificări importante pe toate planurile. Una dintre ele a fost vânzarea Formula 1 către Liberty Media și îndepărtarea lui Bernie Ecclestone de la șefia sportului, iar proprietarii noi să sperăm că sunt ceva mai dinamici și se adaptează mai bine la ceea ce-și doresc fanii sportului să vadă.

Modificările mai importante sunt cele de ordin tehnic. Se schimbă forma monoposturilor, fiind modificate limitele impuse mașinilor astfel:

  • lățimea aripii față crește cu 15 cm
  • forma aripii față este în delta, cu un profil mai ascuțit
  • nasul mașinii este mai lung cu 20 cm
  • scade înălțimea aripii spate, dar îi crește lățimea
  • difuzorul spate crește în suprafață
  • crește lățimea pneurilor cu până la 8 cm
  • lățimea totală a mașinii crește cu 20 cm
  • cantitatea admisă de combustibil crește de la 100 la 105 kilograme

Urmăriți clipul de mai jos pe YouTube cu un click pe titlul său:

Rezultatele acestor modificări încă nu se pot estima pentru că cel mai bine se vor vedea în regim de cursă. Toate modificările cresc apăsarea pe sol, iar mașinile pot aborda virajele mult mai rapid (cu până la 40 km/h, se estimează din testele de pe perioada iernii). În același timp, forma aripii spate creează turbulențe mult mai mari în spatele monopostului, iar o mașină urmăritoare ar putea fi împiedicată de acestea să se apropie de mașina din fața ei. Concluziile le vom trage după primele curse.

Uitați cât de scundă este acum aripa spate:

Motoarele rămân aceleași 1,6 turbo V6 hibrid.

În ce privește șoferii, Hamilton va face pereche cu Valtteri Bottas la Mercedes AMG, după ce Rosberg (campionul mondial) s-a retras. Felipe Massa revine la Williams, rechemat tot după ce-și anunțase retragerea, că echipa nu avea o altă soluție. Stoffel Vandoorne a fost avansat de McLaren de la pilot de rezerve la unul full-time. Un nume nou este Lance Stroll, de 18 ani, fiul unui miliardar canadian care probabil i-a cumpărat locul la Williams.

Kimi Raikkonen Ferrari
Sebastian Vettel Ferrari
Esteban Ocon Force India
Sergio Perez Force India
Romain Grosjean Haas
Kevin Magnussen Haas
Fernando Alonso McLaren
Stoffel Vandoorne McLaren
Valtteri Bottas Mercedes
Lewis Hamilton Mercedes
Daniel Ricciardo Red Bull
Max Verstappen Red Bull
Nico Hulkenberg Renault
Jolyon Palmer Renault
Marcus Ericsson Sauber
Pascal Wehrlein Sauber
Daniil Kyat Toro Rosso
Carlos Sainz Jr Toro Rosso
Felipe Massa Williams
Lance Stroll Williams

Cu cine țineți în acest an? Hamilton? Ferrari? Vettel? McLaren :))?

    11 comentarii

  1. Sa inceapa Marele Circ!
    Hamilton castiga tot :)

      (Citează)

  2. Vă mai uitați la F1? Eu nu mai cunosc pe nimeni care să urmărească asta.

      (Citează)

  3. Mi-ar placea ca Bottas sa ii puna probleme mari lui Hamilton. Si sper ca Williams-ul sa isi revina dupa esecul de anul trecut, mai ales dupa aducerea lui Paddy Lowe. Cred ca va fi un sezon interesant.

      (Citează)

  4. Și a câștigat Ferrari, chiar cu un avans bunicel. Se anunță un sezon interesant.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus