un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Informații despre Black Friday la eMAG (18 noiembrie 2016) (p)

15 Nov 2016  ·

TEHNOLOGIE  ·

41 comentarii

Pentru aceia dintre noi ce așteaptă de un an de zile Black Friday pentru a-și cumpăra ceva la preț redus, indiferent că-i vorba de un SSD, de un set complet de electrocasnice sau de foarte multe haine, așteptarea se apropie de sfârșit, suntem la doar trei zile distanță de cea mai importantă zi a anului pentru comerțul online (și nu numai).

eMAG a avut ieri o conferință de presă pentru a discuta mai pe larg despre cum au pregătit Black Friday 2016. Este al cincilea an când organizează așa ceva; ei au adus în România ideea de “Black Friday”, spre site-ul lor se vor îndrepta cei mai mulți români în data de 18 noiembrie, cândva dimineață (ca de obicei, ora precisă nu a fost indicată).

Vor fi peste un milion de produse în ofertă, rezultatul a 10 luni de negocieri purtate cu diverși furnizori. Toate sunt în stoc, în depozitele lor ce însumeazăs 100.000 de metri pătrați, și vor pleca la livrare imediat ce încep să curgă comenzile. Se va lucra non-stop pentru asta, colaborează cu 6 firme de curierat (cu integrare software și hardware și tot tacâmul), iar estimarea este că vor livra toată marfa până pe 28 noiembrie. Nu rămâne decât să vedem cum se vor potrivi planurile cu realitatea. Mă aștept ca, pentru câteva zile, depozitul eMAG să fie hubul logistic cu cel mai mare trafic auto din România, estimarea fiind de 160 de camioane pe zi.

Produsele vor putea fi ridicate și din cele 11 showroom-uri eMAG și din punctele deschise în Poșta Română, 202 la număr.

Bineînțeles că s-a discutat la conferință despre ce categorii vor avea reduceri de Black Friday pe site-ul eMAG, dar răspunsul este, desigur, toate. Adică nu cred că va lipsi vreuna, au fost enumerate televizoare, telefoane, tablete, laptopuri și tot ce ține de IT, gadgeturi smart, electrocasnice mici și mari, fashion, home & deco, produse pentru grădină, pentru îngrijirea copiilor, îngrijirea mașinii șamd. Sunt foarte sigur că este singura zi din an când inclusiv cei ce nu vor să cumpere ceva se uită cu atenție pe site-ul magazinului, că sigur le va plăcea ceva.

Au fost date exemple de stocuri:

  • 40.000 de televizoare
  • 50.000 de telefoane
  • 20.000 de laptop-uri
  • 100.000 de electrocasnice mici
  • 17.000 frigidere
  • 35.000 de aparate de îngrijire personală
  • 100.000 de parfumuri și seturi de cadouri
  • 100.000 de pachete de scutece (40 de TIR-uri, zic ei)
  • 100.000 de jocuri și jucării
  • 20.000 de anvelope
  • 8.000 de aparate de fitness
  • 1.500 de produse Smart Home

Reducerea medie va fi de 35-36%, a rezultat din calcule.

Și dincolo de ele, trei noutăți:

  1. pentru produsele vedetă, vor afișa pe site și stocul, ca să știe fiecare câte au fost.
  2. au un parteneriat cu Raiffeisen și se va putea plăti în 36 de rate fără dobândă cu cardurile lor de credit. Raiffeisen are, se pare, cel mai mare număr de carduri de cumpărături din piață, dar de obicei sistemul permite 12 rate fără dobândă, însă va fi extins special. De asemenea, în această perioadă Raiffeisen eliberează în regim rapid carduri de credit, dacă vreți unul. Cei cu alte carduri vor putea cumpăra în 12 rate, după cum oferă fiecare bancă, sau prin eCredit.
  3. pentru bloggeri și ziariști se va da acces la un fel de dashboard ce va arăta evoluția vânzărilor. Veste bună pentru mine, că mă va ajuta mult în prezentarea zilei.

Și o surpriză anunțată încă de acum: eMAG va vinde pachete de 6 luni gratuite de electricitate pentru e.ON. Sistemul este următorul: piața de energie se liberalizează, deci cei ce se vor “porta” la e.ON prin eMAG și vor încheia contracte de furnizare vor primi 6 luni de gratuitate. Există o limită superioară, dar “este foarte decentă”, se cer câteva acte, dar e timp de toate, practic de Black Friday doar vă înscrieți că vreți asta și ulterior veți face formalitățile necesare. Vor fi la vânzare 1000 de astfel de pachete.

Ca în anii recenți, eMAG are un ghid de supraviețuire pentru BF, adică o listă de recomandări pentru a profita cât mai repede de cele mai bune oferte.

GHID DE SUPRAVIEȚUIRE

Creați o listă cu produsele preferate. Sfătuiți-vă din timp cam ce-ați vrea și întrebați-i și pe părinți sau pe alții din jur dacă nu-și doresc ceva. Din experiența mea, mulți oameni au câte o dorință ascunsă pe care prețurile mici o vor scoate la iveală, de genul “ne-ar plăcea și nouă un bleeeender…”

Instalați-vă aplicația eMAG de mobil. Aduce două beneficii mari: va sosi o notificare push ce va anunța începerea ofertelor (anul trecut am primit-o în câteva secunde, deci funcționează bine) și puteți folosi aplicația pentru a comanda de pe mobil. Poate că lansarea ofertelor vă prinde în metrou sau la semafor, cu aplicația în telefon nu va conta.

Asigurați-vă că aveți actualizate datele din contul vostru de client. Au fost diverse modificări și pe acolo, eu de exemplu nu aveam completat numele și telefonul pentru adresa mea de livrare. Dacă aveți totul bine pus la punct acolo, veți lansa mai rapid comenzile.

Uitați-vă de-a lungul zilei pe oferte. Din experiența anilor trecuți, apar noi oferte de-a lungul zilei (poate sunt prea multe pentru a fi introduse de la început în site) sau mai găsiți vreun gadget, vreun accesoriu interesant.

Citiți aici alte sfaturi și detalii despre cele 36 de rate Raiffeisen.

emag_bf_2016

    41 comentarii

  1. Radule, nu vreau să fiu cârcotaşul de servici însă anul acesta EMAG eu fost deplorabili. Toate comenzile mele au venit ori cu probleme ori cu întârziere. Şi da, toate au fost cumpărate de la EMAG nu de la membri marketplace. Emag m-a “convins” să fac cumpărături cu cardul. Bineînțeles din exterior.

    Cine îşi mai aminteşte de sub aşteptări a fost anul trecut EMAG de BF anul ăsta îşi vede de treabă :)

      (Citează)

    • Deplorabila ca s-au produs intarzieri din cauza suprasolicitarii curierilor? Serios? Uite ca mie nu mi s-a destabilizat universul daca am mai astept 24h sa primesc produse achizitionate cu reducere substantiala. Am inteles situatia, nu sunt absurda, nu m-am dat cu fundul de pamant si nici n-a plouat cu reclamatii. Plata ramburs, mereu.

      Si da, imi amintesc de BF de anul trecut, si iar NU imi vad de treaba si voi face comenzi substantiale :)

        (Citează)

    • Eu n-aș putea solicita cuiva o evoluție perfectă atunci când e vorba de mutat un milion de produse cu mii de mașini în toată țara.

      La eMAG în depozit nu știu cum merg lucrurile (deși sâmbăta aceasta sper să ajung la depozit, să văd cum e organizat), dar pentru etapa de curierat vorbim de infrastructura slabă din țara noastră, de ninsoare, întârzieri ce se propagă în cascadă pentru că un client nu-i găsit acasă sau i-a venit frigiderul lovit șamd.

      Și dacă te gândești că în București ar trebui să fie simplu, am fost eu acum doi-trei ani cu un curier pe traseu, este exact opusul. Și era zi normală, nu BF. De BF, veneau curieri și duminică.

      Și sigur, cum repetiție și exercițiu s-ar putea rezolva toate, dar Black Friday are loc o dată pe an și în fiecare an este mult mai mare ca amploare, cu noi oameni implicați în depozite și curierat, așa că durează ceva vreme să înveți totul.

        (Citează)

  2. Deea:
    Deplorabila ca s-au produs intarzieri din cauza suprasolicitarii curierilor? Serios? Uite ca mie nu mi s-a destabilizat universul daca am mai astept 24h sa primesc produse achizitionate cu reducere substantiala. Am inteles situatia, nu sunt absurda, nu m-am dat cu fundul de pamant si nici n-a plouat cu reclamatii. Plata ramburs, mereu.

    Si da, imi amintesc de BF de anul trecut, si iar NU imi vad de treaba si voi face comenzi substantiale :)

    Da dar sa astepti 2 saptamani mai da-o in pui mei.

      (Citează)

    • Nu-i normal, ba știu cazuri chiar și cu o lună, dar se pierduseră coletele prin depozit la curier. Odată ce pleacă de la eMAG, ceea ce are loc în primele zile, nu mai depinde de ei.

        (Citează)

  3. Deea:
    Deplorabila ca s-au produs intarzieri din cauza suprasolicitarii curierilor? Serios? Uite ca mie nu mi s-a destabilizat universul daca am mai astept 24h sa primesc produse achizitionate cu reducere substantiala. Am inteles situatia, nu sunt absurda, nu m-am dat cu fundul de pamant si nici n-a plouat cu reclamatii. Plata ramburs, mereu.

    Si da, imi amintesc de BF de anul trecut, si iar NU imi vad de treaba si voi face comenzi substantiale :)

    Vaaaaaai Deea! E ok sa ai probleme cu firmele de curierat. Nu e ok sa faci conferinta si sa spui ca nu este nici o problema (cazul Iulian Stanciu de acum 3 saptamani)

    Ps: vezi ca astia trimit si prin Posta Romana. Winter is Coming!

      (Citează)

    • E in regula, eu raman la varianta livrarii prin curier, cu plata ramburs.
      Nu inteleg de ce unii se incapataneaza sa plateasca cu cardul, in conditiile in care intarzierile sunt (aproape) inevitabile. Sa stii ca din cauza conferintei o sa protestez si anul asta o sa zic un NU raspicat eMag-ului. Si eu, si restul de cateva milioane de oameni :)

        (Citează)

    • Sincer, nu credeam ca vreodata voi prefera Posta Romana in locul firmelor de curierat. Anul acesta am avut niste interactiuni foarte foarte proaste cu firmele de curierat (FAN, dar cu precadere Cargus ). Pe cei de la Cargus i-am reclamat la ANPC si s-a lasat cu o amenda pentru ei. Pe scurt, colet comandat de la un vanzator pe amazon.de. Ajuns in tara in decurs de 1 saptamana. Pe statusul comenzii a aparut ca nu am fost acasa si ca am fost notificat. Evident – lipsa notificare, iar de obicei este cineva acasa (99% din timp) – caci am copil mic. Dupa 2 luni in care am schimbat mai multe mailuri cu cei la Cargus( in care mi-a fost promis ca se va livra), a fost retrimis in Germania.

        (Citează)

  4. Cel mai bun ghi de BF: cu vreo 2-3 luni inainte, ochesti cateva produse de care ai nevoie, dar nu foarte urgent, si le pui in wishlist. Observi cum fluctueaza pretul, vezi cum scade la reduceri (in 2-3 luni sunt cel putin 2 campanii de reduceri masive, dar pretul e cam acelasi), iar de BF intri si vezi daca e si mai ieftin ca pana acum. Daca da, merita luat, iar daca nu, in cateva saptamani pretul va fi scazut iar.

    Am vreo 9 produse in wishlist, unele de prin august, si am urmarit bine preturile. De obicei pretul maxim nu sta mai mult de o saptamana sau doua, mereu e redus. De exemplu, de la 400 la 300 RON. Daca de BF e 200, atunci da, e mare reducere. Daca e tot 300, nu imi pare rau ca nu l-am luat de BF.

      (Citează)

  5. Eu urmăresc un PS4, sper sa fie in promoție anul acesta.

      (Citează)

  6. Scade pe an ce trece tracțiunea BF in Romania. Se mai deșteaptă si romanii si nu mai pleaca pe toate fentele de marketing. Doar bloggerii mai rau ca ultrasii, mereu pe stadion, mereu la piscot.

      (Citează)

    • Dar cum ai concluzionat că scade? Pentru ca toate magazinele se așteaptă la vreo +25% până la +45%, dacă nu chiar mai mult, fata de ediția anterioară, în condițiile în care piața creste YoY cu 15%.

      Scade numărul de discuții? Asta e normal, black Friday devine o normalitate, că este anul 5.

        (Citează)

  7. Singurul lucru prost gandit in toata actiunea asta e termenul de 28 noiembrie ca data limita de livrari. Eu unul sunt constient de volumul mare de comenzi si de faptul ca vor fi intarzieri. Si e normal, asta e infrastructura in tara noastra, nu e Emag de vina. Dar, de ce sa vi sa vinzi promisiuni pe care sti ca nu le poti respecta? Pe asta nu o inteleg. Puteau foarte bine sa declare ca vor livra toate comenzile in maxim o luna, asta fiind un termen realist.

    nwradu:
    Eu n-aș putea solicita cuiva o evoluție perfectă atunci când e vorba de mutat un milion de produse cu mii de mașini în toată țara.

    La eMAG în depozit nu știu cum merg lucrurile (deși sâmbăta aceasta sper să ajung la depozit, să văd cum e organizat), dar pentru etapa de curierat vorbim de infrastructura slabă din țara noastră, de ninsoare, întârzieri ce se propagă în cascadă pentru că un client nu-i găsit acasă sau i-a venit frigiderul lovit șamd.

    Și dacă te gândești că în București ar trebui să fie simplu, am fost eu acum doi-trei ani cu un curier pe traseu, este exact opusul. Și era zi normală, nu BF. De BF, veneau curieri și duminică.

    Și sigur, cum repetiție și exercițiu s-ar putea rezolva toate, dar Black Friday are loc o dată pe an și în fiecare an este mult mai mare ca amploare, cu noi oameni implicați în depozite și curierat, așa că durează ceva vreme să înveți totul.

      (Citează)

    • Daca vor declara 1 luna termen de livrare, multi vor renunta la a cumpara.

        (Citează)

    • Nu știu ce să zic. Are și mc27 dreptate mai sus, dar eu as fi anunțat vreo două săptămâni.

      Problema este ca estimările se bazează pe planuri și capacități, dar niciodată nu știi ce găsești în teritoriu. Marfa pleacă repede de la eMAG, probabil după 5 zile depozitul este gol, deși vorbim inclusiv de sute de mii de electrocasnice. Așa că este decent să mai estimezi încă 5 zile pentru etapa curier și client.

      Probabil ca pentru 97% din colete așa va sta situația. Ceilalți 3% se plâng și sunt singurii vizibili, că ceilalți se bucură de ce au cumpărat și nu stau sa bifeze pe net “confirm că am primit în ziua 4 produsul”. Dacă țin bine minte, pentru noiembrie-decembrie 2015 eMAG a avut un timp mediu de livrare de 4,4 zile.

        (Citează)

  8. Bogdan:
    Eu urmăresc un PS4, sper sa fie in promoție anul acesta.

      (Citează)

  9. Urmaream 2 laptopuri Asus la emag, inca de prin ianuarie, timp in care le a crescut pretul cu 15-20%…sunt ca vinurile de colectie…in final le am scos din lista

      (Citează)

  10. Anul trecut mi-au livrat dupa 3 saptamani…

      (Citează)

  11. va vinde pachete de 6 luni gratuite de electricitate pentru e.ON. Sistemul este următorul: piața de energie se liberalizează,

    Super , imi trag centrala pe curent si o tin blana :). In 6 luni depasesc 10 000 de lei consum.

      (Citează)

    • Exista o limita superioara, “decenta”, dar care nu știu cât e și cu siguranță e mai mica de 1000 lei/luna

        (Citează)

  12. Cita dubla masura… Unde-s arhanghelii din comentarii care tipau ca lipseste ‘p’-ul din titlul, de se inflama blogosfera pornind de la bricolator, iar acuma cind se intimpla unui senior nu spune nimeni nimic? As cauta sa vad exact cine erau comentatorii… dar nu am chef. Ramin la ideea mea: ‘p’-ul este inutil, cititorii ar trebui sa fie si majori si inteligenti sa discearna singurei daca textul este de calitate, influentat sau vindut integral.

      (Citează)

    • incearca sa fii mai coerent…
      ps: emag are alta agentie si de aceea e pus “P”-ul, unii isi asuma articolele platite, alti nu ! Pentru ca un articol cu (P) are tractiune & engagement mai scazut cand stii din prima ca e publicitate, Radu poate confirma cu cifre deapre ce vorbesc.

        (Citează)

    • Mihai, daca nu stii discutia nu inseamna ca nu sint eu coerent. Au fost mari discutii si reprosuri la adresa lui Radu ca nu pune p pe unele articole. La care eu am sustinut ceea ce sustin si aici ca cititorii ar trebui sa fie majori si vaccinati si sa priceapa singurei daca e p sau nu si sa citeasca ei in nota care trebuie un articol.
      Mai subliniam dubla masura a unor comentatori de atunci si a unor blogeri care il infierau pe Radu dar nu vad nici o reactie cind p-ul lipseste la alti blogeri. Suficient de coerent? Ca e acelasi lucru spus si mai sus, nu era mai simplu sa citesti tu inca o data decit sa repet eu ?

        (Citează)

    • Nu știu despre cine vorbiți, dar agențiile nu te forțează sa pui P în titlu, e alegerea fiecăruia. Doar Vodafone impune asta.

      Mihai Dobre: Pentru ca un articol cu (P) are tractiune & engagement mai scazut cand stii din prima ca e publicitate, Radu poate confirma cu cifre deapre ce vorbesc.

      Nu, e nesemnificativă diferența, toate sunt citite. Succesul unui articol este dat de subiectul său, de modul în care poți prezenta informația (la unele anunțuri seci nu prea ai ce să faci), indiferent dacă este plătit sau nu.

        (Citează)

  13. Eu am mai zis ca Black Friday este strict o campanie de marketing, dar am vazut ca cei de la emag au pe FB un mesaj de genul “pregateste-te pentru ziua in care iti implinesti visul”. Parca e prea mult, nu?

      (Citează)

  14. Probleme mari la Emag de o vreme.
    Doua din ultimele trei comenzi de le ei (nu parteneri) au venit cu produse lipsa din pachet.
    Dupa Fan Curier am stat 1 saptamana, si nu erau promotii sa zici ca sunt aglomerati.

    Ok sunt firme diferite, dar eu Emag fac contract cu tine FAN curier si pot sa iti impun anumite chestii de calitate. Nu mi se pare normal ca alti curieri de genul Cargus sa iti aduca la timp produsele iar de la FAN sa fie statusul comenzii in curs de livrare 3 zile. Daca nu gaseste curierul adresa sa sune.

    Ce s-a intamplat cu livrare in 48 de ore?

    Au devenit prea mari si incep sa li se rupa de calitatea serviciilor, parerea mea.

    Inca o chestie care ma deranejeaza la emag, filtrele la cautare.
    Sunt proaste cateodata, la fiecare selectie se face refresh la pagina, nu ai filtre concludente la anumite tipuri de produse. Ajungi sa stai sa cauti ce ai nevoie in 10-20 de pagini de produse.
    Se poate imbunatati substantial acest aspect.

    Tot de la Emag o sa imi comand produse de BF, sunt neajunsuri dar + urile sunt mai mari :)

      (Citează)

    • Sună a probleme la curieri, nu la eMAG.

      Chestiile de calitate sunt impuse procentual, adică 97% din comenzi sa ajungă la timp. Unele clar nu vor ajunge.

      Cunosc bine și FAN Courier, și acolo se fac analize de randament, se uită și ei pe ce rute apar întârzierile și de ce, dar de multe ori sunt aleatoare.

      Cât despre livrarea în 48 de ore, a cam dispărut odată cu creșterea foarte mare a comerțului online, creștere preluată însă de aproximativ același număr de curieri. Limita apare de la infrastructura rutieră, câți oameni poți angaja, câți pleacă, câți vin și trebuie antrenați șamd. Probabil că în piață ar fi loc pentru o dublare a capacității curierilor, dar e greu de pus în practică în lipsă de oameni ai drumuri și fonduri.

        (Citează)

  15. Giovani:
    Urmaream 2 laptopuri Asus la emag, inca de prin ianuarie, timp in care le a crescut pretul cu 15-20%…sunt ca vinurile de colectie…in final le am scos din lista

    Acel 15-20% nu cumva insemna reducerea care a fost la momentul x iar la momentul y a fost scoasa?

      (Citează)

  16. Ce om:
    Eu am mai zis ca Black Friday este strict o campanie de marketing, dar am vazut ca cei de la emag au pe FB un mesaj de genul “pregateste-te pentru ziua in care iti implinesti visul”. Parca e prea mult, nu?

    da, corect, struguri acri

      (Citează)

    • Expresia asta cu strugurii sunt acri are sens când nu ai sau nu poți avea ceva. Așa ca nu înțeleg, eu ce nu pot avea? O reducere de 10% de BF pe care o pot avea (aproape) oricând pe parcursul anului?

        (Citează)

    • Dacă visezi tot anul la un PlayStation sau o placă video nouă și acum ți-o permiți, ți l-ai împlinit, nu?

      Ce era sa zică și ei? “Pregătește-te să te trezești devreme cu cardul în mână?” Publicitatea se face cu sloganuri înălțătoare.

        (Citează)

  17. Sigur, atât de înălțătoare încât ajung prin stratosferă, așa de ungrounded sunt. Nu stiu, eu chiar nu visez tot anul la o placa video, un frigider sau un televizor, dar hai sa zicem ca oamenii au nevoi diferite si fiecare are visurile lui. Dar chiar si așa, sa visez ca pot sa cumpăr ceva cu 10% mai ieftin? Ce fel de vis este asta?

    nwradu:
    Dacă visezi tot anul la un PlayStation sau o placă video nouă și acum ți-o permiți, ți l-ai împlinit, nu?

    Ce era sa zică și ei? “Pregătește-te să te trezești devreme cu cardul în mână?” Publicitatea se face cu sloganuri înălțătoare.

      (Citează)

    • Ce om: Dar chiar si așa, sa visez ca pot sa cumpăr ceva cu 10% mai ieftin? Ce fel de vis este asta?

      Depinde, dacă visezi la un Xbox One îl poți lua cu 599 lei.

        (Citează)

  18. nwradu:
    Cred că sigur va fi, ca și Xbox.

    Salut, ai idee mâine pe la ce oră apare “catalogul” cu ofertele?

      (Citează)

  19. nwradu:
    Dar cum ai concluzionat că scade? Pentru ca toate magazinele se așteaptăla vreo +25% până la +45%, dacă nu chiar mai mult, fata de ediția anterioară, în condițiile în care piața creste YoY cu 15%.

    Scade numărul de discuții? Asta e normal, black Friday devine o normalitate, că este anul 5.

    Pai ca sa ramana pentru posteritate:
    1. “piața creste YoY cu 15%.”
    2. “Au fost efectuate 86.657 de tranzactii, crestere de 9%, fata de 2015.”

    qed

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus