blog demisec cu note fine de tehnologie

Urmăriți-mă pe Instagram și pe YouTube!

acer helios predator la preț bun

Sute de mii de oameni locuiesc în sud și lucrează în nordul orașului, iar metroul nu mai face față

19 Oct 2016  ·

GÂNDURI  ·

58 comentarii

Din cauza aglomerației, trei femei au leșinat ieri prin stațiile de metrou sau în trenuri, iar asta a dus la o aglomerație și mai mare: aparent regulamentul interzice trenurilor să plece din stație până la acordarea primului ajutor, ceea ce a durat câteva minute.

Stația Piața Victoriei a arătat ca mai jos:

Situația metroului bucureștean este destul de rea, încărcarea fiind asimetrică. Pe sensul Unirii spre Victoriei, dimineața se călătorește într-o aglomerație cruntă, “ca sardinele”. Vara e rău; iarna, când toată lumea este îmbrăcată cu haine groase și voluminoase, este și mai rău. Sunt stații unde nu te poți urca în primul metrou ce sosește la peron, ci se stă la coadă, că oamenii știu deja cam unde vor fi ușile trenului ce va sosi în stație, și intră câți or putea. Restul așteaptă următorul tren.

În același timp, pe sensul opus, de la Victoriei spre Unirii cum ar veni, trenurile călătoresc goale. Iată o fotografie făcută de mine în altă zi la ora 8:53 pe un peron și o alta la 8:55, pe celălalt peron. Cam asta e diferența.

metrou_liber

metrou_aglomerat

Situația nu-i din vina Metrorexului, care în opinia mea a cam făcut tot ce-i posibil. Dimineața trenurile vin la 2 minute, iar mai des de atât n-ar fi suficient timp pentru a îmbarca și debarca în stație călătorii. Degeaba pui mai multe trenuri dacă acestea ar sta blocate în tunel, așteptând ca trenul din față să plece de la peron.

Situația este generată de lipsa unui plan general de organizare a orașului, în paralel cu proasta gestionare și întârzierea modernizării infrastructurii de la suprafață.

În București, tot mai multe locuri de muncă se mută în zona de nord a orașului, unde s-a construit un număr mare de clădiri de birouri și șantierele duduie în continuare. În zona Piața Victoriei sunt multe clădiri de birouri, dar și mai multe s-au construit și se construiesc în continuare la Aurel Vlaicu, la Pipera și pe București Nord. În același timp, tot mai mulți oameni își cumpără locuințe la Dimitrie Leonida sau Popești-Leordeni, în partea de sud a orașului.

Practic, sute de mii de bucureșteni locuiesc în sud și lucrează în nord și fac zilnic naveta aceasta cu metroul. Situația de mai sus, cu încărcarea asimetrică a metrourilor, se inversează la orele serii, când toată aglomerația se mută pe sensul de sud.

E ok să ai o zonă “de afaceri”, să concentrezi într-un cartier toate aceste clădiri moderne și înalte, cum și parizienii au făcut La Defense. La noi n-a existat un astfel de plan urbanistic, dar majoritatea dezvoltatorilor s-au concentrat spre zona Aurel Vlaicu-Pipera. În paralel, însă, Primăria Capitalei trebuia să creeze și infrastructura necesară lor și prin asta mă refer la multe parcări, la pasaje supraterane și subterane, la centura orașului, benzi de autobuze șamd.

Duceți-vă pe la Aurel Vlaicu sau Dimitrie Pompeiu ziua ca să vedeți cum se parchează. Dacă s-ar putea urca mașinile una peste alta, s-ar urca. Mai demult vă arătam că un camion a parcat pe stația de tramvai, luând refugiul între roți înainte de a se prinde că nu rămâne loc pentru tramvai.

Vă puteți imagina ce va fi la metrou după ce magistrala spre Drumul Taberei va fi finalizată și zeci de mii de noi călători vor intra zilnic în sistem?

Și, într-o mai mică măsură, este și vina celor din Metrorex, deși nu prea văd cum ar putea corecta situația. Mă refer la următoarele care-mi vin imediat în minte:

  • stația Piața Victoriei 2 (aia de pe magistrala M1, cea cu Obor și Gara de Nord) este foarte mică. A devenit un nod mare de tranzit, iar la orele de vârf se stă inclusiv pe scările ce duc spre peron.
  • stația Piața Victoriei 1 (aia de pe magistrala M2, de unde e fotografia de mai sus) are peroane prea înguste pentru traficul de acolo, iar “podul” peste șine duce la o aglomerație și mai mare.
  • Aviatorilor și Aurel Vlaicu și Pipera sunt alte stații care nu fac față traficului de la orele de vârf, de ajungi să stai la coadă pentru a ajunge la peron. Nu știu ce se întâmpla pe vremuri în zona Aurel Vlaicu și Pipera, dar acum majoritatea oamenilor acolo merg dimineață cu metroul.

În plus, dezvoltarea rețelei subterane este foarte lentă, magistrala spre Drumul Taberei fiind cel mai bun exemplu. Se vorbește despre inițierea licitațiilor pentru tronsoanele Eroilor – Pantelimon și pentru cel spre Otopeni – păi cred că nici peste 10 ani nu le vom vedea date în folosință. Uitați-vă pe tronsonul 1 Mai – Parc Bazilescu, unde de vreo 3-4 ani se chinuie ăia să facă două stații.

Rețeaua de metrou ar trebui să arate ca mai jos:

propunere_metrou_viitor

 

Am tras și eu niște linii pe hartă, cu magenta, cu următoarea logică în spate:

  • Pantelimon este un cartier rezidențial foarte mare, plus ce vine dinspre localitățile de lângă oraș, și ar fi normal să aibă o legătură cu nordul orașului. Momentan aceasta nu există decât cu mașina, pe la Doamna Ghica și Petricani.
  • Rahova este un alt cartier cu densitate mare de populație și nu are legătură subterană cu restul orașului. O magistrală SV-NE, care să unească Rahova cu Eroilor și de acolo cu Romană, n-ar strica.
  • Magistrala nouă din Drumul Taberei ar trebui continuată spre Eroii Revoluției, ca să le fie mai simplu de ajuns acolo celor care locuiesc în sudul orașului.
  • Pe același principiu, ar trebui unită Piața Sudului cu Nicolae Grigorescu pentru că zona aceea, spre Policolor, s-a dezvoltat foarte mult în ultima vreme.
  • Am revenit la o fixație mai veche de-a mea, o legătură între magistrala spre aeroport și Aviatorilor.

Toate acestea ar fi trebuit să le avem deja. În alte țări metroul sau o formă de tren ușor ajung chiar și 100 de kilometri în afara orașelor mari pentru a aduce oamenii la muncă. La noi, singurele îmbunătățiri importante în infrastructura orașului au fost linia de 41 și cele două pasaje supraterane spre Pipera (cel peste Barbu Văcărescu și peste șina de tren). Acum câți ani au fost inaugurate acestea? Un ritm normal ar fi de una-două astfel de lucrări pe an, nu una la 5 ani.

Iată cât bate metroul londonez:

London Underground with Greater London map.svg
By authors of the above, modified by me – File:London_Underground_full_map_complete.svg and File:Greater London UK district map (blank).svg, CC BY-SA 3.0, Link

Și nu uitați că au făcut unul de 120 de kilometri în doar 3 ani. Uitați-vă aici la harta metroului parizian, care doar în centru are mai multe stații decât toată rețeaua noastră, sau la Barcelona, care-i un oraș comparabil cu Bucureștiul ca număr de locuitori.

    58 comentarii

  1. Atâta risipă de timp și energie ca să spui că și pe sub pământ e aglomerație și că Bucureștiul este “desenat” prost. Fără supărare…

      (Citează)

    • Asta știa oricine, dar să intrăm mai în detaliu. Mi se pare un subiect foarte important, în fiecare zi pierdem vreo două ore prin astfel de situații.

        (Citează)

    • Radu, mie imi plac articolele tale documentate, ori de analiza, ca d-aia intru pe blogul asta la 7,30, dar aici m-ai pierdut. O fi de vina faptul ca nu-s bucurestean si d’aia nu m-a “atins” deloc articolul asta, posibil… Mi s-a parut prea mult pentru o concluzie nespusa dar stiuta: e bine cand e bine, dar acum e rau si la altii e bine.

        (Citează)

    • Pai asta e, ca nu esti bucurestean, si nu te doare :)

      Pe scurt, Bucurestiu a crescut groaznic de asimetric: vestul, sudul si estul sunt zone masive de locuit, nordul a devenit zona masiva de lucru. Sa cari dimineata si seara zeci, daca nu sute de mii de oameni e cumplit, pentru ca infrastructura nu are habar de acest lucru.

      Solutiile pe termen lung sunt trei: metrou, metrou si metrou. Glumesc, sunt mai multe :)

      Dar metroul trebuie sa aiba o densitate cu mult mai mare si sa atinga practic orice cartier. Din pacate iti trebuie o durata a vietii de broasca testoasa ca sa apuci aceste lucruri.

      Solutiile indirecte sunt dispunerea zonelor de munca si pe alte axe, ar fi spatiu destul in toate directiile de iesiere din Bucuresti. Dar aici administratia poate doar sa joace un rol indirect, adica sa ofere teren, utilitati si, mai ales, infrastuctura, adica tot la metrou ajungem. Adica sa faca ceva ca sa nu mai navaleasca tot orasul spre nord in fiecare dimineata. Orasul ar putea sa creasca sub forma unor poli de dezvoltare, dispusi circular de jur imprejur, inspre comunele limitrofe. Cu locuri de munca, dar si scoli, spitale, magazine, banci, etc. Niste mini-orase de sine statatoare.

      Adica Bucurestiul are nevoie de mult teren pentru crestere spre comunele limitrofe (zona metropolitana), pentru ca densitatea e inumana chiar fata de alte orase europene.

        (Citează)

    • in timp ce pe noi nu ne intereseaza baietii destepti fura, dau contracte cu dedicatie, liderii din sindicat au firma prin care controleaza spatiile comerciale care ne incurca zilnic iar banii din fonduri europene nu sunt folositi pentru investitii ca deh sunt mai greu de furat intrucat trebuie sa faci multe hartii… http://m.digi24.ro/stiri/romania-furata-dedesubturile-de-la-metrorex-591094

        (Citează)

    • silicon_v: Sa cari dimineata si seara zeci, daca nu sute de mii de oameni e cumplit, pentru ca infrastructura nu are habar de acest lucru.

      In Pipera/zona de nord se estimează că lucrează 300.000 de oameni.

        (Citează)

  2. Mult mai ok pentru Primărie ar fi sa creeze situația în care următoarele clădiri de birouri sa fie realizate în zona Faur / Șoseaua Industriilor, acolo unde a fost gândită inițial zonă cu aglomerație mare de muncitori și unde am sunt în mare măsură ruine.

    Acolo ai și metrou și tren local. Și e și mult spațiu.

      (Citează)

    • Păi cred ca s-ar face și acolo, dar din diverse motive pare mai simplu să cumperi teren și să construiești în Pipera. Plus că nu știu dacă au restul infrastructurii gata, adică apă, canalizare, curent electric.

        (Citează)

    • Și unde este și autostrada aproape.

      Chiar, sa vezi cum o fi în Pipera când o ajunge A3 chiar în mijlocul zonei de birouri.

        (Citează)

    • Au aia infrastructura sa ducă industrie grea. Crezi ca nu merg și niște clădiri de birouri?

        (Citează)

    • Corect, ar trebui sa se dezvolte si alte zone din bucuresti.

      Oricum situatia o sa se regleze de la sine cand nu o sa mai accepte lumea joburi in pipera . Incidentele de zilele astea de la metrou nu fac decat sa ajute la accelerarea acestei echilibrari, sa speram ca o sa si crape cativa sclaveti in metrou ca sa se invete romanul sa nu mai accepte locuri de munca la dracu-n praznic.

        (Citează)

    • Se poate regla de la Primarie: sa nu mai dea autorizatie de constructie pentru zona aia pentru cladiri mari de birouri. Problema e ca parte din zona e in Voluntari si pe sotul primarului de Bucuresti il doare la bascheți.

        (Citează)

    • Cred ca ține și de canalizare, apă, parcări șamd, nu doar de electricitate. Care și aia s-ar putea să nu fie suficientă.

        (Citează)

    • And beavers

        (Citează)

  3. Da…ar mai fi multe de zis dar in mare ai pus punctul pe i . Singurele zile in care se circula bine in Bucuresti erau de 15 August , in ziua de Craciun si cea de Paste , dar in ultima vreme nici asta nu mai e valabil.

    La cat de aglmoerat si sufocat e Bucurestiul cred ca doar in cazul unei catastrofe se poate “redesena” asa cum trebuie orasul , si nu, nu-mi doresc asa ceva.

    Daca ai locuri de parcare , ai si loc pentru benzi speciale RATB-TAXI. Daca ai un sistem de transport public bun , apar si parcarile park and ride si asa se descongestioneaza si traficul.

    Astept sa vad ce se intampla in momentul in care incep efectiv lucrarile la Bucuresti Ploiesti / Petricani , o sa fie macel in zona.

    conform CNADNR au inceput deja de la 1 Februarie dar inca nu se vede nimic , mai au fix un an pana in Noiembrie 2017

    http://www.cnadnr.ro/ro/proiecte/sectiunea-bucuresti-ploiesti-sector-1-km-0000-km-3325-nod-centura-bucuresti-km-6500-si-nod

      (Citează)

    • Vezi ca au inceput lucrarile langa sosea , vizavi de intrarea pe Fabrica de Glucoza. Au curatat terenul pana la copaci/boscheti.

        (Citează)

    • Din câte știu, nu au bani, mai durează câțiva ani bucata aia. Ceea ce ar putea însemna că va fi un șantier prelungit.

        (Citează)

  4. daca nu l-ati lasat pe doctor sa termine autostrada suspendata…

      (Citează)

  5. Ieri parca era rush hour la metroul din Beijing.Totusi nu pare doar o coincidenta si era putin plauzibil ca toate cele 3 “biete femei” sa lesine in cele mai aglomerate statii, e periculos sa ai o turma de oameni la un loc fara posibilitati reale de evacuare, vezi amenzile aplicate de ISU. Sa nu existe si faza 2 … un #colectiv 2.0 … la M2

      (Citează)

  6. Ii urasc cu patima pe cei de la Metrorex. Sa ma explic:

    1. Chioscurile si scarile de acces. La Victoriei , Aurel Vlaicu, Pipera samd sunt multe chioscuri in statii sau la intrare de o gramada ani. O parte din aglomeratie e data de mizeriile alea de chioscuri care incurca traficul. Si apoi in statiile mega aglomerate de ce nu faci o scara rulanta lata care sa scoata oamenii direct afara?
    2. Turnichetii: se face coada la turnichetii de la pipera sau vlaicu pentru ca sunt lenti si prost ganditi.
    3. Ar trebui ca in intervalul 7:30 – 9:30 si 17-19 metroul sa circule la interval de 2 minute. Ori acum nu e asa. La 8 se sta si cate 5 minute. Plus ca datorita faptului ca e aglomerata statia din cauza chioscurilor si a iesirlor neoptimizate metroul mai sta 1-2 minute in statie ca sa poata urca toata lumea.

      (Citează)

    • Asta cu chioșcurile ar trebui verificată și poate mutate unele.

      Scară de la peron până afară nu cred că se poate face. Majoritatea peroanelor probabil nu sunt sub trotuar, ci sub stradă sau clădiri, așa că nu poți plasa ușor o scară directă.

      Turnichetii sunt în proces de înlocuire, se vor introduce unii moderni, bidirecționali, adică teoretic la orele de vârf poți varia numărul ieșirilor și intrărilor. Tot cu noii turnicheti se va putea contoriza exact numărul pasagerilor din fiecare stație. Asta în teorie, că în practică trebuie să ai manageri interesați de așa studii și eficientizări.

      Mie mi se pare ca stațiile se aglomerează din cauza scărilor rulante, prea putini alegandu-le pe cele normale. Nu-i pot învinui, dar poate s-ar putea creste viteza celor rulante.

        (Citează)

  7. Harta aia a ta e super amuzantă și se vede că nu mergi cu metroul decât ca turist.
    1) Cioturile de magistrale pe care le propui tu nu ar decongestiona cu nimic traficul de călători de pe magistralele principale pentru simplul fapt că nimeni nu ar vrea să schimbe metroul de 3 ori în loc de o singură dată.
    2) Stația Pantelimon e o struțocămilă pusă acolo doar de legătură cu depoul, însă nu e utilizabilă din două motive: are un singur peron și e o singură șină care o deservește. Cale dublă nu prea are cum să fie construită acolo (și să și facă trafic) pentru că linia e construită destul de aproape de suprafață, direct pe sub case, nu pe sub bulevarde ca în restul orașului. Localnicii se plâng că le vibrează toți pereții la trecerea metroului.
    3) Porțiunile Nicolae Grigorescu – Apărătorii Patriei și Eroii Revoluției – Drumul Taberei sunt cuprinse într-un plan pentru o magistrală viitoare denumită popular „semiinelara de sud”. Aici sunt mai multe discuții despre reorganizarea magistralelor 1 și 3 (devine Crângași capăt de linie pentru un M1 cu două capete – Petrache Poenaru și Preciziei, iar porțiunea nordică a M1 intră în aceeași magistrală care trece pe la Crângași, Lujerului, Moghioroș și restul inelului).
    4) Conexiunea aia Aviatorilor – Băneasa cum o vezi? O pendulă de trei stații care se plimbă ca un coi într-o căldare? Sau să fie două capete pentru M6 (unul la Gară, cu viitoarea continuare a lui M4 spre Progresu și unul la Aurel Vlaicu)? Adică ai aglomera stația Aurel Vlaicu, deja sufocată de clădirile de birouri, cu și mai mulți călători care să schimbe acolo de la aeroport spre centru?
    5) Magistrala aia pe care o vezi tu în Rahova e și ea în plan sub denumirea de M7 (Rahova – Colentina), dar cu siguranță n-ar fi o idee strălucită să treacă pe la Eroilor unde se intersectează deja 3 magistrale (1, 3, 5) și încă nu știm dacă peroanele actuale sunt suficiente.
    6) În general evoluția metroului trebuie să ducă radial spre cartierele periferice, de unde vine grosul populației și unde vrei să decongestionezi traficul, iar razele să nu pornească dintr-un singur punct central, ci să descrie triunghiuri, astfel încât să existe cât mai multe stații de corespondență. Ce propui tu acolo nici nu ar aduna călători de pe traseu și nici nu ar reprezenta un traseu atractiv pentru călătorii existenți.

      (Citează)

    • Uite aici o hartă care se apropie cât de cât de planurile viitoare cu câteva mici modificări: nu se pune deocamdată problema de legătură între Băneasa și Victoriei, discuțiile actuale despre prelungirea M4 spre sud o trec pe la Hașdeu, nu pe la Cișmigiu-Izvor (cu partea asta nu prea sunt de acord, că ar exista un punct de intersecție fără corespondență între două magistrale) și cu mențiunea că prelungirile către Mogoșoaia, A1, Domnești, Bragadiru, Cernica, Voluntari, Tunari, vor aștepta mult și bine, că nu sunt deloc prioritare.

        (Citează)

    • Am mers cu metroul aproape zilnic începând cu 14 ani. De fapt, cu autobuzele nu prea am mers, prefer să iau metroul și să merg pe jos restul distanței. Cred că sunt printre puținii care au mers de plăcere să vadă unde iese metroul la suprafață.

      Pe scurt, metroul se schimbă dacă există conexiune și posibilitate. În străinătate l-am schimbat chiar și pentru trei stații și m-am bucurat că există această posibilitate. Eu am desenat niște conexiuni între magistrale, alții decid dacă acele conexiuni vor fi doar de trei stații sau parte a unor magistrale și mai mari.

      Înțeleg că la semiinelara de sud n-am mai fost amuzant, chiar e în plan.

      Aviatorilor-Băneasa poate fi oricum. Metrou de 3 stații, cum a fost pe vremuri între diverse stații de la capătul liniilor. Metrouri care o iau alternativ pe M2 sau M6. De ce ai schimba de la aeroport spre centru la Aurel Vlaicu dacă poți schimba la Aviatorilor?

      La Eroilor nu-i nevoie să treacă pe același peron ca și acum. Se poate construi o altă stație, pe modelul Unirii 1 și 2. Mi se pare că așa este și planul. În plus, în alte țări am văzut stații suprapuse, la fiecare nivel era altă magistrală pe alte direcții.

      Cât despre strategia generală, ai nevoie de magistrale radiale ȘI de altele inelare, cam așa se construiesc în general rețelele.

      Stația Pantelimon nu contează. Poți face joncțiunea cu o stație înainte, că sunt multe în plan. Decizia exactă se ia după niște studii pe teren, eu am desenat orientativ ca să înțeleagă lumea ce legături propun. Întâmplător cred că stația Pantelimon ar putea fi utilă celor care vin în oraș din acea direcție, dacă li se face și o parcare la marginea orașului.

        (Citează)

    • E amuzantă pentru că dacă ar arăta astăzi harta metroului ca cea desenată de tine, nu ar fi cu nimic mai puțin aglomerat. Legăturile alea în plop n-au nici o utilitate fără magistralele întregi. Până și cele două racorduri pe care le-ai bunghit (cu oarecare erori) din semiinelară sunt degeaba dacă ea nu se termină de la un cap la altul.
      Proiecte sunt și o să se facă în măsura în care sunt oameni capabili la conducere, însă trebuie să înțelegi că metroul trebuie complementat de transportul de suprafață, nu poate prelua singur tot fluxul de călători din București, și nu o face nicăieri în lume.

        (Citează)

    • Orice conexiune directă în plus (sau chiar și cu schimbare) face oamenii să lase mașinile acasă sau să evite stațiile unde se schimbă acum magistralele sau să scadă încărcarea pe nord-sud.

      De exemplu dacă stai la Brâncoveanu și muncești în Drumul Taberei cred că ai vrea o legătură de la Eroii Revolutiei decât să schimbi la Unirii și Eroilor, nu?

        (Citează)

  8. Nu a murit un barbat la metrou cu o zi inainte de asta? A alunecat.
    Ah, da, reactionam cand e vorba de femei.

      (Citează)

  9. Cineva e posibil sa fi observat ca ai niste scapari :)

    “Bogdand
    19 octombrie 2016 la ora 9:31 am
    Ref. la știrea cu metroul: e vorba de ipocrizie și prostie! Uite un exemplu: chiar azi un coleg de breaslă de-al tău are un articol cu aglomerația de la metrou și cum autoritățile nu fac nimic, sunt proaste, rele și etc.
    Câteva luni în urmă, același coleg, ceva pișcoturi : de pe la telefoniștii portocalii – mamă ce sediu mișto și-au făcut, câți oameni încap acolo, de la telefoniștii rosii – idem. Băi nene dar nicio secundă o întrebare de bun simț: „dar in sediul ăsta în care încap 2.300 de oameni și presupunând că măcar 30% din ei vin cu mașina câte locuri de parcare aveți” A, doar 20 pentru șefi, restul… să se descurce!”

      (Citează)

    • Eu am pus deja articolul asta la bookmark pentru momentul in care va mai scrie un articol despre cum bucurestenii sunt prea obisnuiti sa mearga cu masina proprie si le pute transportul in comun.

        (Citează)

    • Pai cum am zis și acolo, economia se dezvoltă și asta trebuie încurajat. Să ceri să nu se mai construiască este o prostie, să ceri ca primăria să țină pasul cu dezvoltarea imobiliară este ceva normal, în schimb.

      Sau măcar sa dea reguli clare privind înălțimi și parcări sau să încurajeze dezvoltarea în alte zone prin scutiri de taxe și asigurarea infrastructurii.

      Doi la mâna, să ceri locuri de parcare pentru fiecare este o utopie ce bate în ipocrizie. Și în Manhattan e plin de clădiri înalte, e înghesuială, se stă cu orele în trafic și, ghici ce, oamenii lasă mașinile acasă și vin cu transportul în comun, iar cei din trafic nu forțează semafoarele și nu parchează aiurea.

        (Citează)

  10. hai ca m-am enervat cu metrorexul asta si mai vreau sa dau un exemplu despre cat de incredibil de cretini si imbecili sunt astia de la metrorex (primul comentariu nu s-a aprobat si probabil nici nu o sa se)

    acum cativa ani s-au cumparat vagoane noi de tren, da? le stiti, alea albe.

    ei, ati observat ca unele din acest vagoane NU au bare de care sa te tii in fata usii, adica exact acolo unde este cea mai mare nevoie de ele?

    deci intra un puhoi de oameni in metrou, toti stau ca vacile fix in fata usii ca asa e romanul, nu s-ar misca nici 10 cm mai incolo ca sa ii faca loc si altuia, si nu exista un stalp de care sa te tii.

    pentru ca asa a considerat conducerea metrorex, ca nu e nevoie de stalp acolo, ei au luat niste vagoane proiectate sa circule intr-o situatie in care toata lumea are loc pe scaun.

      (Citează)

    • Astea or fi garniturile alea cumparate din Spania si care s-au gasit a fi mai late cu vreo ~10cm decat permitea peronul.

        (Citează)

    • Intr-adevar, nu au bare in dreptul usilor si le-ar trebui. Cred ca s-ar putea pune si acum.
      Dar spre deosebire de astea noi spaniolesti zgomotoase si de care esti sigur ca au rotile din fier, Bombardier-ele sunt super.

        (Citează)

    • Doar câteva nu au bare la uși, că ulterior au comandat cu bare. Nu știu de ce nu le adaugă și celor care nu au. Incompetență, probabil. Cei care ar putea decide asta nu circulă cu metroul. Din limuzină cu șofer totul pare bine.

        (Citează)

  11. Nashu_mare:
    Și unde este și autostrada aproape.

    Chiar, sa vezi cum o fi în Pipera când o ajunge A3 chiar în mijlocul zonei de birouri.

    Asta intradevar e buna. “cand o ajunge A3” :))

      (Citează)

  12. Nashu_mare:
    Și unde este și autostrada aproape.

    Chiar, sa vezi cum o fi în Pipera când o ajunge A3 chiar în mijlocul zonei de birouri.

    O sa te anunt cand e gata minunea :))

      (Citează)

  13. te rog eu frumos nu mai scrie ca nu e vina Metrorexului.

    acolo la Metrorex sunt niste hoti si niste imbecili care ar trebui dati toti afara in aceasta clipa.

    nu ma lungesc, iti dau un singur exemplu: cand au lesinat ieri femeile alea la Victoriei, de ce nu s-au oprit IMEDIAT toate garniturile care trebuia sa ajunga la Piata Victoriei?

    adica intelegi, trenurile pe linia pe care au lesinat s-au oprit, dar pe linia cealalta au continuat sa vina trenuri si sa verse oameni care doreau sa schimbe, amplificand in acest fel aglomeratia sinistra din statie.

    ma uit la pozele alea de la Victoriei si ma apuca groaza, pentru ca intr-o asemenea aglomeratie este suficient ca unul sa se impiedice pe scari sau sa strige vreun nebun “bomba” si avem un Colectiv numarul 2 in cateva secunde – nici nu e nevoie sa ia foc ceva.

    deci nu mai spune ca nu e vina Metrorexului.
    da, fluxul enorm de oameni care au nevoie de metrou dimineata nu e vina lor, dar gestionarea extrem de proasta a acestui flux este fix vina lor: de la turnichetii aia care merg ca fundul, pana la sistemul de vanzare a cartelelor, pana la organizarea traficului in statii, pana la faptul ca nu este aer in vagoane, pana la cadenta cu care vin trenurile etc etc

    cat de greu era sa inlocuiasca sistemul de acces in statii cu unul mult mai rapid? totusi sunt 25 de ani, pe aia cu “nu sunt bani” nu o mai inghit, aia e cea mai mare manipulare a politicienilor romani.

    daca metrorexul si-ar face treaba, conditiile la metrou s-ar imbunatati considerabil, imediat, chiar si in conditiile existente de trafic intens.

      (Citează)

    • Robo: nu ma lungesc, iti dau un singur exemplu: cand au lesinat ieri femeile alea la Victoriei, de ce nu s-au oprit IMEDIAT toate garniturile care trebuia sa ajunga la Piata Victoriei?
      adica intelegi, trenurile pe linia pe care au lesinat s-au oprit, dar pe linia cealalta au continuat sa vina trenuri si sa verse oameni care doreau sa schimbe, amplificand in acest fel aglomeratia sinistra din statie.

      Nu merge. Dacă eu călătoresc de la timpuri noi la izvor ar fi ridicol sa se oprească trenul în tunel pentru ca 10 stații mai departe, la Victoriei, a leșinat una.

      Sunt probabil doua sute de mii de oameni în trenuri la ora dimineții. Dacă oprești toată rețeaua pentru un incident, mai rău faci.

        (Citează)

  14. Un tren express Victoriei – Pipera care sa circule pe o linie paralela si care sa nu opreasca la Aviatorilor si Aurel Vlaicu

      (Citează)

  15. De când cu faza cu comentariile în moderare nici nu-mi mai vine să-mi dau cu părerea pe aici că până se aprobă comentariile se termină discuția. E a treia oară când o pățesc și altă dată nu știu dacă mai are sens să mai dau vreun comentariu.

      (Citează)

  16. Nu va faceti iluzii, pe an ce trece traficul din Bucuresti va fi tot mai rau. Solutia ar fi sa lucrati de acasa, ca mine si ca multi altii :D

      (Citează)

    • Nu doar lucrul de acasa rezolva problema. Unii au limita de 5 zile pe luna la asa ceva.

      Solutiile sunt optimizarea traficului si statiilor plus dezvoltarea unor noi zone de birouri. O alta chestie ar fi o singura societate de transport pentru Bucuresti, Ilfov si zonele gen 40-80 km de oras – de preferinta cu actionariat mixt ( stat si privati in proportii egale ).

        (Citează)

    • H:
      dezvoltarea unor noi zone de birouri.

      Dezvoltarea unor noi zone de birouri cand mai toti sefii companiilor/multinationalelor locuiesc in Nordul Bucurestiului? Credeti ca pe astia ii intereseaza daca angajatii lor se chinuie 5 zile din 7 prin traficul din Bucuresti sau ca unele angajate lesina in metrou? Lor sa le fie bine.

        (Citează)

    • gigi: Dezvoltarea unor noi zone de birouri cand mai toti sefii companiilor/multinationalelor locuiesc in Nordul Bucurestiului? Credeti ca pe astia ii intereseaza daca angajatii lor se chinuie 5 zile din 7 prin traficul din Bucuresti sau ca unele angajate lesina in metrou? Lor sa le fie bine.

      N-am cunoscut niciunul care să gândească așa, mai ales ca au limuzină și șofer și nu simt la fel traficul.

      Decizia o iau dezvoltatorii, iar un grup de clădiri ii atrage și pe alții acolo, ca firmele vor să fie apropiate și să profite de eventuale cantine sau malluri deja construite. Dacă mâine se face o mare clădire de birouri la ieșirea spre Alexandria sau Giurgiu, câți ar vrea sa lucreze în pustiu acolo?

        (Citează)

  17. Eu propun sa dea magenta bani pentru metroul desenat de tine, daca ma intelegeti.

      (Citează)

  18. gigi: Dezvoltarea unor noi zone de birouri cand mai toti sefii companiilor/multinationalelor locuiesc in Nordul Bucurestiului? Credeti ca pe astia ii intereseaza daca angajatii lor se chinuie 5 zile din 7 prin traficul din Bucuresti sau ca unele angajate lesina in metrou? Lor sa le fie bine.

    Nu stiu cum e prin alte parti dar la mine la cooperativa am mai mereu intrebari de cum imi e samd plus program flexibil si lucru de acasa. Inainte incepeam la 9 acum m-am mutat de la 8. Buba e ca nu toti au aceasta optiune.

    Din experienta mea, regula e cam asa: angajatorii mici au tratament prost pentru angajati in timp ce cei mari au tratament ok.

      (Citează)

  19. e interesant ca cei care locuiesc in sudul extrem al bucurestiului sunt cel mai putin afectati, ca ei prind loc dimineata.. mai greu pt cei care se urca din centru sau vin din est/vest

      (Citează)

    • Nu neapărat, că depinde la ce oră începi munca. Dacă la 930 începe treaba în Pipera, la 830 te sui în Berceni, fix în intervalul de vârf.

      O măsură bună ar fi ca firmele sa aibă ore diferite de începere a programului, ca să vină oamenii în tranșe, dar nu se poate implementa așa simplu asta. Firmele lucrează intre ele și atunci vor sa aibă același program de lucru.

        (Citează)

  20. Boris:
    Corect, ar trebui sa se dezvolte si alte zone din bucuresti.

    Oricum situatia o sa se regleze de la sine cand nu o sa mai accepte lumea joburi in pipera . Incidentele de zilele astea de la metrou nu fac decat sa ajute la accelerarea acestei echilibrari, sa speram ca o sa si crape cativa sclaveti inmetrou ca sa se invete romanul sa nu mai accepte locuri de munca la dracu-n praznic.

    Boris,deci tu doresti sa moara niste oameni-in opinia ta vinovati pentru ca MUNCESC intr-o anumita zona-pentru a se rezolva o problema de transport.Nemaivorbind de limbajul dispretuitor in care-i etichetezi…..
    Permite-mi sa opinez politicos atunci,ca,din punct de vedere social,metafizic,intelectual,de fapt omniplanar esti un idiot cu spume.(radu,scuze limbaju’,da n-am gasit ceva mai potrivit)

      (Citează)

  21. nwradu:
    Păi cred ca s-ar face și acolo, dar din diverse motive pare mai simplu să cumperi teren și să construiești în Pipera. Plus că nu știu dacă au restul infrastructurii gata, adică apă, canalizare, curent electric.

    Primaria sectorului 3 vrea sa construiasca un cartier de turnuri cu 25 de etaje inaltime in zona Republica – Faur – Industriilor, chiar in incinta Halei Laminor care e monument istoric construit de Malaxa
    http://mobile.hotnews.ro/stire/20464076

    http://observatorulurban.ro/proiectul-primariei-de-sector-3-de-reconversie-urbana-a-fostei-fabrici-republica-implica-demolarea-celei-mai-mari-pari-a-laminorului-monument-istoric.html

      (Citează)

  22. nwradu: Nu neapărat, că depinde la ce oră începi munca. Dacă la 930 începe treaba în Pipera, la 830 te sui în Berceni, fix în intervalul de vârf.

    O măsură bună ar fi ca firmele sa aibă ore diferite de începere a programului, ca să vină oamenii în tranșe, dar nu se poate implementa așa simplu asta. Firmele lucrează intre ele și atunci vor sa aibă același program de lucru.

    Dar de ce nu pleaca calatorii mai devreme cu 15-20 minute de acasa ca sa scape de calvar ?

      (Citează)

    • Om bun: Dar de ce nu pleaca calatorii mai devreme cu 15-20 minute de acasa ca sa scape de calvar ?

      Care călători? Toți? S-ar muta aglomerația cu 20 de minute mai devreme.

      Îi anunță cineva doar pe unii care să plece mai devreme? Toți cei cu nume de la A la L? Cum îi alegi?

      Problema nu este că întârzii, metroul face cam același timp mereu. Nu ai motive să pleci mai devreme. Problema este că se călătorește în aglomerație mare și în curând va fi și mai greu pentru că se va vărsa trafic din Drumul Taberei, plus ce zice nashu_mare legat de A3.

      Ca să eviți aglomerația trebuie plecat cu o oră mai devreme sau mai târziu, dar câți își permit să plece după 10 de acasă spre muncă? Sau la 7 dimineața, dacă biroul se deschide la 9?

      Cum sună asta: e vina ta că nu pleci cu o oră mai devreme de acasă, nu a primăriei că nu a luat măsuri de fluidizare a traficului în ultimii 20 de ani?

      După cum spuneam în articol, vina principală nu e a Metrorexului, că nu se pot schimba multe acolo. Trebuie făcut ceva și la suprafață, precum benzi speciale de autobuze, parcări, polițiști în intersecții, deblocarea liniilor de tramvai ca în cazul 41 șamd.

        (Citează)

    Alătură-te discuției, spune-ți părerea:

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verifică ce-ai scris. Dacă vrei să mai adaugi ceva, lasă un nou comentariu. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici, și fără mesaje doar de dragul URL-spam-ului. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt binevenite. Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pentru a le prelua doar pe acelea.

sus