un blog de Radu Dumitru

Uitați-vă și pe canalul meu de YouTube.

Șoc și groază la Adevărul: jurnaliștii află că există stații de emisie-recepție pentru șoferi!

9 Sep 2016  ·

AUTO  ·

33 comentarii

Bine ați venit în anul 2010, Adevărul! Un reporter din Iași scrie despre metoda prin care șoferii de microbuz păcălesc radarele. Ați ghicit, au montat stații de emisie-recepție pe mașină și-și spun între ei “colegu’, vezi că urmează un MCV”.

Și reporterul face un întreg articol din asta, în cuvinte mari precum “Mai mulţi operatori de transport din Iaşi au pus la cale un plan” și “au găsit o modalitate prin care fentează aparatele radar ale Poliţiei Rutiere”. V-ați prins, este o exclusivitate despre cum șoferii pe ruta Iași-Durău au descoperit această metodă inedită de a folosi stațiile CB, unică în România.

Concluzia articolului este la fel de halucinantă:

Reporterul „Adevărul” a circulat pe această rută observând, că şoferul depăşea adesea viteza legală atunci când era informat că pe drum nu sunt amplasate radare ale Poliţiei. Asta în condiţiile în care unul dintre microbuzele cu care ne-am deplasat avea un kilometraj de peste 720.000 de kilometri, fiind într-o condiţie evidentă de degradare.

Nu pot decât să bănuiesc că omul este la primul său drum cu un microbuz, prima oară când iese din localitate și prima oară când vede o mașină, descoperind acum cu uimire că poți avertiza un șofer de prezența unui radar și altfel decât prin semnale luminoase și, odată șoferul avertizat, o calcă acolo unde știe că nu-i radar. Șocant, nu credeam că așa ceva se întâmplă în România. Noroc cu jurnalismul de calitate.

Articolul se încheie apoteotic cu fraza:

Potrivit legii, deţinerea de aparate anti-radar, la modă până acum câţiva ani, se sancţionează cu amenzi ce pot ajunge şi până la 2.000 de lei.

Deși aparatele anti-radar n-au nici o legătură cu o stație de emisie-recepție, dar e prea complicat de explicat.

Același autor a scris un alt articol celebru numit “Ofensiva toackerilor”. Dacă vă întrebați ce-i un toacker, este un membru al asociației studenților ortodocși care bate toaca, dar ca să pară măcar un pic de tot cool ei se descriu drept toackeri, cu toacări. Aparent toackerii de munte au bătut timp de 10 ore toaca într-o rezervație naturală protejată, deranjând iepuri și vulpi în acest act extrem de rebeliune împotriva sistemului.

Pe ăsta cu toackerii chiar vă rog să-l citiți, e ca o carte science-fiction.

Aștept cu mare interes ca și Adevărul să lanseze o secțiune premium, pe bani, pe site-ul lor, unde să pot citi mai multe astfel de materiale de calitate.

vw_polo_politie

    33 comentarii

  1. Antiraderele au fost mereu interzise si n-au fost la moda nici-odata… Eu personal nu stiu pe nimeni sa aiba/ sa fi avut..

    Detectoarele au fost la moda – si nu mai sunt interzise de ceva timp… sigur putin cam inutile astazi..

      (Citează)

    • Asa inutile m-au scos din rahat de cel putin 7 ori in ultimul an, asta in timp ce prim statie toti jurau pe biblie ca e liber. Sigur, detectorul trebuie sa fie unul din gama de top, nu o chinezarie cu 200 lei.

        (Citează)

    • Arthur daca de cel putin 7 ori te-a salvat radarul in ultimul an, nu crezi ca exista un oarecare risc ca sa ajungi pe la stirile de la ora 5? Sau acolo ajung doar aia care merg ca nebunii si nici soferi buni nu sunt, ceea ce poate la tine nu e cazul.

        (Citează)

    • Am lucrat cu Poliția Română când au luat noile radare pe MCV-uri. Tocmai îmi luasem și eu un detector de radar atunci, iar după ce am văzut noile sisteme radar, nici nu l-am mai ținut în mașină, mi s-a părut chiar inutil.

        (Citează)

    • Si pe mine – pana m-au luat ?. Stau pe bara de 3 luni…

      MariusM – nu stiu ce meserie ai , insa eu cam fac turul tarii o data la 2-3 luni… Nu poti sa mergi legal in tara asta daca vrei sa si ajungi la clienti la un moment dat, preferabil in timp util… Dar asta e alta discutie…

        (Citează)

    • Detectoarele noi vad si radarele care sunt setate pe mod POP, cele incepand de pe la 900lei ( valentine, belkin parca ii zice, si altele). Nus inutile.

        (Citează)

    • @Marius M: s-ar putea sa fi uimit, dar unii strabat tara mai des decat doar 1 data pe an in concediu. Nu am zis ca am viteze mari sau ca creez probleme in trafic, dar daca respect toate limitarile la 30 la ora in camp unde le place politistilor sa stea… mai ajung la client intr-o saptamana.

        (Citează)

  2. Statiile emisie-receptie nu sunt antiradare sau detectoare. Sa-i explice cineva ca sunt niste statii perfect legale. E ca atunci cand soferii de taxi vorbesc la telefon prin conferinta si se anunta intre ei de MCV-urile din orase :D.

    Nu a scris si despre Oki Toki? Uof!

      (Citează)

  3. Astept cu nerabdare articolul de peste 5 ani in care o sa ne zica de aplicatii pe mobil unde poti semnala (printre altele si) prezenta politiei.

    PS. taximetristii se mai avertizeaza intre ei pe unde e “polei” prin oras. semi-amuzant cand mergi cu taxiul vara.

      (Citează)

  4. Sa verifici site-ul Adevarul peste vreo 5 ani. Poate ca descopera si Waze-ul !

      (Citează)

  5. Arthur:
    Asa inutile m-au scos din rahat de cel putin 7 ori in ultimul an, asta in timp ce prim statie toti jurau pe biblie ca e liber. Sigur, detectorul trebuie sa fie unul din gama de top, nu o chinezarie cu 200 lei.

    unde “m-au scos din rahat” inseamna “m-au ajutat sa fentez respectarea legii, pentru ca sunt un las care nu e capabil sa-si asume consecintele nerespectarii ei”.

    vedeti, asta e Romania – zmei care sunt zmei doar daca nu-i poate prinde nimeni, altfel se caca pe ei de frica.

    sa va spun de ce nu folosesc eu detector de radar – pentru ca nu am nevoie.
    nu respect intotdeauna viteza legala, dar sunt dispus sa platesc daca o depasesc.

    nu sunt un cacat cu ochi care in afara localitatii ii da 180 si flash-uri din spate iar cand ajunge in localitate franeaza pana la 50 pentru ca un alt cacanar i-a dat flash ca e politie.

    eu merg cu 110-120 in afara si cu 80-90 in localitate, daca chiar ma grabesc si consider ca nu pun pe nimeni in pericol (adica daca localitatea e aglomerata etc reduc viteza cat trebuie).

    rezumand, asta cred ca e diferenta dintre un barbat si un cacanar – ambii pot sa nu respecte legea, dar barbatul isi asuma, plateste daca e cazul si merge mai departe.

      (Citează)

    • e o diferenta intre a nu fi prins si a te trage pe cur cand esti prins.

        (Citează)

    • @Robo
      Nu e chiar asa. Si as putea sa ma iau de tine si sa spun ca 90 prin localitate e cam mult. Stiu ce spui, inteleg, eu fac la fel. Ma rog, mai rar cu 90 in localitati ca sint trecut prin multe. Dar un 70 merge cu sau fara radar semnalizat. De fapt eu mereu trec cu 70 pe ceas pe linga radar. Pentru ca de aia.
      Si sa-ti mai spun o chestie. De cind am statie merg mai relaxat si culmea mai incet. Nu pentru ca se anunta radare ci pentru ca stiu ca daca e sa reduc brusc de la 120 la 90 e una si de la 100 la 90 e alta. Ala din spate nu stie ce stiu eu si iaca imbratisari.
      Si statia nu e doar pentru radare. Eu o folosesc mereu iarna la drum lung. Pentru ca aflu rutele mai bune si alea alea. Si poate dau informatii mai departe.
      Crede-ma ca e de foarte mare ajutor. Sa vezi cind iti fuge masina in sant si nu ai cum sa o scoti. Cu statia gasesti pe cineva sa te traga si ai rezolvat relativ repede.
      Chestia e ca oamenii cu statii sint ca motociclistii. Eu ii bag pe toti in aceeasi oala de idioti. Dar stiu ca mai exista si exceptii.

        (Citează)

    • @jules – eu nu ziceam de statie, ci de detector de radar.
      daca esti sofer profesionist, probabil ca o statie e un lucru bun, poti afla lucruri folositoare – asta e un motiv pentru care eu folosesc Waze si cand cunosc drumul.

      altfel, eu sincer credeam acum cativa ani ca statie au pe masina doar contrabandistii.
      sincer, nu ma gandeam acu vreo 5 ani cand am observat eu prima data masini cu statii si mi-am pus probleme de ce au statii – nu ma gandeam ca poti sa fii atat de cacanar si de las incat sa-ti cumperi chiar si statie doar ca sa fentezi radarul.

      adica mi se parea incredibil sa faci atatea eforturi DOAR CA SA NU FII PRINS CAND NU RESPECTI LEGEA, ca despre asta e vorba, practic vorbind.

      intre timp m-am lamurit cu soferii romani, in marea lor majoritate sunt niste animale, niste vite proaste si inconstiente.

      ca altfel nu ai avea tu evoie de statie ca sa-i spui aluia din spate sa incetineasca ca tu ai obstacol – ala din spate, daca ar fi un om responsabil si nu o maimuta cu covrig, ar pastra fata de tine o distanta suficient de mare care sa-i permita sa opreasca in siguranta chiar si in caz de frana foarte brusca.

      eu asa conduc – la distanta mare de ala din fata.
      in felul asta ii ajut si pe imbecilii din spatele meu sa nu faca poc in mine cand e cazul de frana brusca – pentru ca eu am timp sa franez mai usor si sa aprind si avariile, ca sa inteleaga maimuta din spate ca ne oprim, nu glumim.

        (Citează)

    • asa, asa… varsa-ti aici toate frustrarile, pe toti ne intereseaza maxim.

        (Citează)

    • Hai să arunce primul piatra ăla care merge mereu legal.

      E o diferență mare între inconștiență și mers cu 60 în oraș sau cu 70 când apare o limitare la 40 fără vreun motiv bun, că lucrările s-au încheiat de mult în zonă. Și până la urmă, te prinde, plătești amenda sau suporți consecințele.

      Eu nu sunt fan stație, mi se pare ca o asemenea investiție se face tocmai pentru că vrei să o calci tare acolo unde nu sunt radare. Waze, însă, e util pe mult mai multe planuri, precum traseul, gropi șamd.

        (Citează)

    • Un nume si un numar de inmatriculare te rog… daca tot esti barbat

        (Citează)

  6. Adrian:
    asa, asa… varsa-ti aici toate frustrarile, pe toti ne intereseaza maxim.

    o spui de parca internetul nu pentru asta exista (in afara de pornache).

      (Citează)

  7. Am vrut sa citesc articolul cu toakeri, dar am vazut asta http://imgur.com/a/dm7s0 . No thank you. Nici macar la misto.

      (Citează)

  8. nwradu:
    Am lucrat cu Poliția Română când au luat noile radare pe MCV-uri. Tocmai îmi luasem și eu un detector de radar atunci, iar după ce am văzut noile sisteme radar, nici nu l-am mai ținut în mașină, mi s-a părut chiar inutil.

    ma faci sa rad

      (Citează)

  9. SYAOnline:
    Un nume si un numar de inmatriculare te rog… daca tot esti barbat

    Multumesc pentru oferta, dar sunt heterosexual… nu mi s-a parut important sa precizez, dar o fac acum.

    Acu serios ba SYAOnline, cat de retardat trebuie sa fii ca sa scrii ce ai scris tu mai sus?!
    Mai retardat ca o maimuta cu retard avansat.

      (Citează)

  10. In ritmul acesta vor scrie despre Waze in 2020 :-)

      (Citează)

  11. nwradu:
    Am lucrat cu Poliția Română când au luat noile radare pe MCV-uri. Tocmai îmi luasem și eu un detector de radar atunci, iar după ce am văzut noile sisteme radar, nici nu l-am mai ținut în mașină, mi s-a părut chiar inutil.

    Radu, am detectorul de radar de 3 ani si o singura amenda de viteza primita (doar din vina mea, recunosc) in rest m-a salvat in toate situatiile posibile si imposibile. De ce spui ca e inutil? Eu mi-am cumparat ceva mai ok ( 1000+ RON ) si il detecteaza de la aprox 2 km.

      (Citează)

    • Îl detectează, dar dacă ești primul ți-o iei. Radarele noi se pornesc și opresc instantaneu, așa că dacă nu i-l bagă altuia din fața ta în ochi nu are ce detecta.

      Sau, altfel spus, când detectorul tău bipăie, ești deja filmat și înregistrat. Cum situația este prea complexă ca să stai fără griji pentru că ai detectorul pe bord, mi se pare mai ok o combinație de Waze și flash-uri, că lumea încă dă, sau stație CB. Nici eu n-am luat amenzi.

        (Citează)

  12. nwradu:
    De ce? Tu te bazezi pe horoscop?

    ma bazez pe experienta, nu pe plimbari de duminica

      (Citează)

    • Radarele alea au fost livrate de oameni, nu au picat din Lună. Eu am fost unul dintre ei încă din etapa de prototip, am ținut polițiștilor cursul de instruire despre cum să-l folosească, am condus vreo 150 de mașini din cele 450, am văzut testele BRML, am fost manager de proiect pe acel contract, numele meu încă e scris în manualul de utilizare, din fericire am schimbat telefonul trecut acolo șamd. Am învățat radarul ăla cap-coadă și ca mod de funcționare, că mi-a plăcut subiectul.

      Dar sigur, dă-i înainte cu detectorul. N-aș vrea să se înțeleagă din comentariile mele că-mi pasă prea tare ce metodă de detecție folosește fiecare. E chiar ultimul lucru care mă preocupă.

        (Citează)

  13. orice detector isi face treaba daca stii cum sa il folosesti

      (Citează)

  14. nwradu:
    Radarele alea au fost livrate de oameni, nu au picat din Lună. Eu am fost unul dintre ei încă din etapa de prototip, am ținut polițiștilor cursul de instruire despre cum să-l folosească, am condus vreo 150 de mașini din cele 450, am văzut testele BRML, am fost manager de proiect pe acel contract, numele meu încă e scris în manualul de utilizare, din fericire am schimbat telefonul trecut acolo șamd. Am învățat radarul ăla cap-coadă și ca mod de funcționare, că mi-a plăcut subiectul.

    Dar sigur, dă-i înainte cu detectorul. N-aș vrea să se înțeleagă din comentariile mele că-mi pasă prea tare ce metodă de detecție folosește fiecare. E chiar ultimul lucru care mă preocupă.

    aha, deci tu ai creat radarul. fuking lol

      (Citează)

  15. nwradu:
    Am lucrat cu Poliția Română când au luat noile radare pe MCV-uri. Tocmai îmi luasem și eu un detector de radar atunci, iar după ce am văzut noile sisteme radar, nici nu l-am mai ținut în mașină, mi s-a părut chiar inutil.

    Dupa atatia ani sper ca iti dai seama ca te-ai inselat. Asa cum am observat, operatorii de radar pe MCV nu utilizeaza aceasta functie instant a radarului. De unde stiu? Dupa atatea drumuri pe plaiurile noastre cu detector de radar, ma doare capul de la cate avertizari mi-a dat la MCV-uri. Majoritatea il tin pornit mereu, cand sunt la panda.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus