un blog de Radu Dumitru

Robotesc și la canalul meu de YouTube, dați un Subscribe dacă vă place.

Evoluția timpului de livrare pentru eMAG și planurile de viitor ale magazinului

24 May 2016  ·

TEHNOLOGIE  ·

40 comentarii

Am fost la o discuție despre eMAG și planurile lor de viitor, prezentare de Iulian Stanciu (CEO), Tudor Manea (GM eMAG România) și Bogdan Axinia (VP Platforms & Tehnology). A fost o discuție lungă, cu prezentare, întrebări și răspunsuri, lungă de vreo 3 ore și cu multe noutăți pe care le detaliez mai jos.

Înainte de asta, să trecem peste partea de linkuri afiliate prin care puteți găsi câteva proiecte noi ce nu au nevoie de mari explicații:

Timpul de livrare

Cei de la eMAG sunt conștienți că a crescut mult timpul de livrare. Sunt mai conștienți decât noi, că au toate datele la îndemână și fac analize pe zeci de mii de comenzi, regiuni șamd. Iată graficul din ultimele luni și unde se poate vedea că de Black Friday a început nebunia, iar termenul lung de livrare a continuat în decembrie și apoi s-a redus treptat.

emag_meeting_1

Câteva explicații: volum foarte mare de comenzi în întreaga piață, prea puțini curieri (mai e loc mult pe piață), condiții meteo, oameni plecați de acasă șamd. Oricum, sper că este clar pentru toată lumea că s-a terminat perioada “comanzi astăzi și primești a doua zi”, pur și simplu nu mai este posibil cu numărul actual de comenzi și curieri și cu infrastructura curentă.

Timpul de livrare este micșorat în prezent prin tot felul de integrări informatice și traininguri diverse. De exemplu spuneau cei de la eMAG că au făcut vizite de lucru la curieri și invers, au înțeles fluxul de lucru, fiecare a învățat de la celălalt mai bine cum să eticheteze marfa, cum să o presorteze pentru preluare șamd.

Apoi, volumul de marfă ce pleacă de la eMAG față de alte magazine este uriaș. Vorbim de sute de camioane pe zi. Dacă un produs comandat de cineva este în stocul furnizorului, de exemplu, acel furnizor primește o oră clară la care trebuie să aducă marfa și o rampă unde o va descărca. Dacă ratează slotul, apar întârzieri de ore, marfa respectivă ratează plecarea către curierul ce-o va duce la client, poate se mai adaugă o zi pe întreg fluxul. E pur și simplu alt gen de logistică decât cel făcut de următorul magazin din listă.

Iată și un grafic ce arată timpul de livrare versus satisfacția clienților, așa cum reiese din chestionarele pe email trimise ulterior, adică o legătură puternică între cei doi indicatori:

emag_meeting_2

Apropo de livrările expres, le-am folosit de câteva ori în ultimele 6 luni și au mers foarte bine:

  • livrare în 2 ore: am comandat la ora 20, la ora 22 bătea curierul la ușă. Mi-a părut rău ulterior că l-am pus pe drumuri, că nu era nici o urgență, doar am fost curios să văd cum decurg lucrurile.
  • livrare în aceeași zi: am comandat chiar pe 18 mai ceva, la ora 14:16, la ora 18:38 aveam produsele acasă.

Extinderea livrărilor prin Poșta Română

A început cu două oficii poștale din Buzău și Târgoviște, s-a extins recent în 12 Oficii Poștale din București. Am observat punctul de livrare și la Șincai.

Până în septembrie se va extinde în 100 de Oficii Poștale în total. Situația e ceva mai bună decât credeam, este un birou separat de restul operațiunilor Poștei, cu personal instruit de eMAG. Sistemul se adresează celor care nu pot aștepta curierul și preferă să ridice ei marfa în drum spre casă.

S-a zis o chestie mișto: Uniunea Europeană insistă pe dezvoltarea și modernizarea sistemelor naționale de Poștă și integrarea lor pentru a concura cu firmele americane de curierat. Cât de mult merge asta la noi, nu știu.

Plata cu cardul

Reducerea comisioanelor bancare la plata cu cardul a făcut ca eMAG să investească în promovarea acestei metode de plată (anterior la plata cu cardul banca le lua vreo 3% comision, pe când la plata cash păstrau ei toți banii), iar niște campanii cu Visa și Mastercard au avut efect. Iată evoluția ponderii plăților cu cardurile:

emag_meeting_3

Timpul de retur este în prezent de aproximativ 6 zile cu tot cu procesare cerere, curierat, verificat returul și trimis banii înapoi clientului. Se încearcă micșorarea acestui timp la 48 de ore, garanția unui retur rapid ducând mereu la creșterea vânzărilor.

Produse listate: peste 853.000 de produse sunt listate pe site, din care 207k în categoria Auto, 89k în Cărți. Cel mai rapid se vând cele pentru copii, precum scutecele, mâncarea șamd.

O nouă pagină de produs

Probabil că noua pagină va fi activată în zilele următoare, că părea aproape gata. Fotografia produsului este mai mare, se va face estimarea livrării în funcție de adresa ta, sunt prezentate mai bine opțiunile de livrare în 2 ore sau în aceeași zi, butoane mai mari șamd.

Va exista un meniu permanent în partea de sus, cu linkuri rapide către specificații, review-uri șamd.

Se mai schimbă și pagina de checkout, unde erorile de completare a câmpurilor vor fi afișate imediat sub ele, nu la submit.

Am pus mai jos o comparație între pagina viitoare și pagina actuală:

emag_meeting_4pagina_s6_actuala

Achiziția PC Garage

A fost făcută pentru că magazinul are o nișă pe care vinde foarte bine (s-a vorbit de o creștere de 30% pe o piață ce are în medie 15%). Nu se vor face modificări în modul de lucru la PC Garage, produse, brand șamd, dar s-a vorbit de câteva îmbunătățiri: un search mai bun, integrarea sistemelor informatice, utilizarea unei platforme mai bune de recomandări de produse și post-vânzare șamd.

Consiliul Concurenței nu are nici o treabă cu această achiziție, cum ați întrebat mulți în articolul în care am anunțat-o. Piața este foarte mare, comerțul online reprezintă o mică parte din ea (de exemplu 3%), oamenii au de unde să cumpere. eMAG și PC Garage n-ar putea reprezenta un monopol.

Search mai bun

Asta e o veste bună pentru afiliați, care pot individualiza mai bine anumite categorii de produse. Căutarea în site-ul eMAG suportă acum anumiți parametri precum categorie:, rating:, brand:, pret:, vanzator: și or mai fi și altele.

De exemplu poți căuta “televizor brand:Samsung pret:<1000” și vor fi afișate direct cele care respectă condiția. Nu mă aștept să le folosească mulți, sunt chestiuni ceva mai avansate.

Poți face și excluderi utilizând – (minus), adică “televizor 4k -brand:Samsung” ți le arată pe toate, mai puțin Samsung, că poate le urăști. Sunt toate descrise aici.

De pe mobil: 35% dintre comenzi sunt date de pe dispozitive mobile, 50% dintre vizite de acolo vin.

Financiare

eMAG încheie anul fiscal cu aproximativ 350 de milioane de euro c.a. în România.

Fundația eMAG a donat peste 1,9 milioane de lei (din care 400k donațiile clienților în momentul unei comenzi) pe trei direcții mari:

  • programul “hai la olimpiadă”, care organizează tot felul de cercuri de matematică, fizică, informatică șamd, aducând profesori să țină lecții suplimentare elevilor care vor asta din respectivele școli sau orașe
  • “nouă de pasă”, investiții în dezvoltarea școlilor din mediul rural, reducerea abandonului șamd
  • “140 bpm”, ceva cu încurajarea sportului și organizarea de curse pentru copii

De ce s-au extins în străinătate

Acum vreo 5 ani a fost identificat un risc ca magazine mari din străinătate să vină în România și să omoare business-ul local, așa că soluția a fost extinderea peste hotare pentru a se lovi de ele la granițele altor țări sau chiar deloc. Cu investițiile de rigoare, eMAG s-a extins pe rând în Bulgaria, Ungaria și Polonia. Anul acesta urmează o perioadă de consolidare a acestor țări (structuri locale mai bune, depozite șamd), fără noi țări în portofoliu.

Îmbunătățiri pentru aplicația de mobil

Cea de iOS capătă funcționalități 3D Touch. Au mai adăugat și posibilitatea de a salva anumite căutări (poate supraveghezi o anumită gamă de produse) și de a compara două produse. Acestea se adaugă altor funcții la care s-a lucrat, precum salvarea cardului în aplicație și posibilitatea de a comanda și plăti cu un swipe, plata în rate cu un card salvat, posibilitatea de a anula comanda șamd.

emag_meeting_5

Un alt lucru important zis acolo, dar pe care nu l-am notat detaliat, așa că-l redau acum probabil greșit, a fost lista cu priorități. Principala este micșorarea timpului de livrare, apoi îmbunătățirea experienței în site. Ulterior se va merge spre alte zone, de exemplu îmbunătățirea comunicării prin diverse canale specifice.

 

    40 comentarii

  1. Whiste Blower

    24/05/2016 la 2:17 PM

    Random interesting facts despre eMAG (din auzite):
    Ei fac tot felul de manevre ca sa evite taxe si impozite, de exemplu:
    (1) Multi dintre angajatii cu salarii mai mari (>2000 euro) sunt trecuti pe PFA, ca sa nu se mai plateasca impozitul ala mare pentru salariu
    (2) Si-au impartit firma in mai multe firme mai mici (de exemplu, departamentul care se ocupa cu Service se numeste altfel), tot pentru a evita taxele mari care vin odata cu detinerea unei companii cu un numar foarte mare de angajati

    E ironic ca au primit ajutor de la Guvern (6.65 milioane de euro) pentru care a generat sau va genera vreo 200 de locuri de munca.

    Multi angajati se plang ca sunt tratati ca niste sclavi, mult overtime neplatit si cand vine perioada pentru bonusuri, firma se scuza ca vor sa investeasca banii aia si ca vor primi bonusuri mari “la anu”.

    Acolo sunt banii vostri, in buzunarul actionarilor.

      (Citează)

    • that makes no sense.

      ce daca ai mai multe firme mai mici? taxele sunt perfect la fel.

      altfel, citation needed.

        (Citează)

  2. Un lucru relativ nou aparut, care pe mine ma deranjeaza foarte tare: aleg 5 produse de la ei, si cand sa le comand, constat ca se livreaza din 5 directii diferite, fiecare cu pragul ei de la care transportul este gratuit, si mai ales, fiecare cu propriul termen de livrare. Not good!

      (Citează)

    • nu este treaba (parerea mea)..ptr mine ca si client sa comanda de o suma minima sa primesc curierat gratuit-sau ridicare personal din sucrsala…si cand dau finalizare imi apre transport…si de garanti trebuie sa fiu atent la nustiu ce magazin……..pentru mine garnatia EMAG …era super belea…..cardasia cu mai multe firme nu aduce bine la brendul EMAG…….dar si odata ce te apuci de vandut si periute de dinti..legume…biciclete……ca incredere mai are omul care vine sa cumpere un TV DE 10.000 RON??………diversificarea asta nu aduce deloc a bine…..parerea mea ca nu poti fi bun la toate……..dar ca si bisnitza(comerciant denumire moderna) merge cumpara prostimea..

        (Citează)

    • Da, alege să fie vândute de același magazin. Dacă sunt chestiuni de nișă, asta e, Emag devine atunci doar o interfață de comandă.

        (Citează)

  3. @Leo – daca e de la parteneri emag e normal, ca daca le aduna emag pe toate si dupa le livreaza catre tine vei primi comanda intr-un timp dublu.

    Am folosit optiunea de ridicare a coletului dintr-un oficiu postal, functioneaza foarte bine si rapid.
    Comparabil cu punctul de ridicare din Flanco. O semnatura in plus data intr-un caiet si atat.

      (Citează)

  4. Te rog mai multe amanunte referitor la: Piața este foarte mare, comerțul online reprezintă o mică parte din ea (de exemplu 3%)

    piata de ce? sunt bagate aici la un loc piata de anvelope si cea de produse IT? sau despre ce e vorba?

      (Citează)

  5. cumva emag nu mai are funcția de comparare între produse sau n’o mai găsesc eu?

      (Citează)

  6. Am observat de un an încoace ca tot a crescut pragul pentru care livrarea era gratuită: 100 apoi 150 si acum 200. Nu-I bai, dar sunt chestii care le observi.
    Mai am o problema care, pe mine personal, ma împiedică să fac plata cu cardul: 3d secure de la procesarea platii. L-am setat mai demult (obligat), am uitat parola si acum numai ramburs fac (desi mi-ar fi mai ușor si mie si curierului sa nu umblam cu banii după noi).

      (Citează)

    • Le-am zis și eu aia cu valoarea transportului. Răspunsul a fost că a crescut mult numărul total de comenzi, dar nu proporțional cu valoarea. Adică oamenii au început să comande o carte, mâine un mouse, poimâine o cremă șamd. Cum fiecare comandă înseamnă un curier ce trebuie plătit, indiferent de valoarea ei, a fost necesară creșterea pragului. Dacă ar fi și explicat asta clienților…

      La 3d secure poți schimba parola sunând la romcard sau unde o fi ținut sistemul, te îndrumă banca ta. Pentru asigurări și licențe electronice cam ai nevoie de card, deci ar fi recomandat să o rezolvi.

        (Citează)

  7. Și nu a zis domnul Stanciu la conferință că in piața de curierat s-a cam saturat toată lumea de atitudinea lor de “squezuială” și de lipsa unui parteneriat real cu acești curieri? O să fie interesant anul ăsta de BF când vor reveni din nou cu picioarele pe pământ…

      (Citează)

  8. incearca un experiement, comand ceva si cand esti la plata anuleaza comanda

    la 1-5-20-60 de minute incearca sa comanzi acel produs din nou – eroare “comanda dublata” :D

    solutia dupa discutia cu un operator “adaugati 1 ron donatie” ca sa difere comanda si o sa functioneze

      (Citează)

    • Pai intr-un fel e bine, ca poate e un bug si ramane cumva agatata placa cu cardul si cumperi de 2-3 ori acelasi lucru. Asa macar te anunta.

        (Citează)

    • Am pățit și eu asta. Cică 24 de ore nu poți lansa o comandă identică, mi-a zis operatorul telefonic. Singura soluție a fost sa adaug o donație de 1 leu, cea mai ieftină modificare de comandă.

      Sau na, dai telefonic comanda. Bănuiesc că așa merge.

        (Citează)

  9. nu pot sa cred, Leonte de la emag nu a participat la discutie? Leonte presedinte!

      (Citează)

  10. cu ce livreaza in showroom ?

    eu de exemplu am renuntat sa mai comand acasa pentru ca dureaza intre 2 si 5 zile.

    daca as comanda azi ceva inainte de 12 mai mult ca sigur maine pot sa ma duc sa il iau. (in brasov nu bucuresti). in cel mai rau caz poimaine.

      (Citează)

    • Au 4 transporturi pe zi intre depozit și showroomul mare din București. Spre punctele de livrare nu știu, depinde de ora la care dai comanda.

        (Citează)

  11. Emag isi cam da cu stangu-n dreptu’ cu magazinele lor partenere, am comandat 2 cartuse de Lexmark si HP de la Emag si am primit Lexmark si Canon.
    Am sunat la Emag si mi-au zis ca de fapt cartusele mi le-au vandut magazinul lor partener Mazeka Solutions, sa sun la aia, m-am simtit tras in piept, am sunat la Mazeka si astia au dat vina pe Emag ca e eroare in baza lor de date, bla bla, de parca m-ar interesa pe mine cauza, s-a rezolvat pana la urma dar am avut cartusul corect dupa o saptamana, timpul de livrare “eMAG” a cam spart graficul oficial.

      (Citează)

    • @f1 asta înseamnă “MarketPlace” sau “Bazar”
      Toți cioflengarii cu firme de apartament, își adaugă oferta și vând sub numele de eMAG. Aici trebuiau să aleagă firme mare, firme stabile, firme cu c.a. de peste câteva milioane de euro …

        (Citează)

  12. Emag este decent cand cauti un produs si te astepti sa nu existe probleme … insa in ultima perioada (probabil cu articole din astea incearca sa mai spele rusinea) , au fost execrabili .

    Mi-am comandat un XBOX One de la ei – uite cum a aratat fluxul de lucru
    Microsoft store Irlanda mi-l aducea fara costuri in plus sau in minus vs Emag , si dura 2 zile , dar eu am vrut garantia locala la un magazin mare .

    Poftim desfasurarea lucrurilor – copy-paste din contul meu de client
    Plata facuta cu cardul

    5 apr 2016, 23:27
    Comanda plasata
    6 apr 2016, 23:30
    Plata acceptata
    8 apr 2016, 19:03
    Produse predate curierului
    9 apr 2016, 01:28
    Produse in depozitul curierului
    11 apr 2016, 08:19
    Produse in curs de livrare
    12 apr 2016, 10:35
    Produse livrate

    JEg , gust amar , nesimtire si cum mai vrei . Pe mine personal m-au dezamagit , iar acum i-au cumparat si pe “garaj” ca sa nu mai cumparam nici de la astia ? hai man .. wtf

      (Citează)

    • Dubios de lent, da.

      PC Garage lucrează în continuare cu stocul și curierii aleși de ei, nu cred că se schimbă ceva acolo, că nu se unesc sediile și depozitele.

        (Citează)

    • Asa-i orice comanda in ultima vreme. Am cumparat f*cking Pampers, cu stoc si pus intentionat livrare in show-room ca sa nu mai intarzie si curierul.
      A durat 5 f*cking zile ca sa plece din depozit.
      Bineinteles ca am cumparat Pampers din supermarket intre timp, ca daca emag se c*ca pe ei, nu puteam sa las si copilul sa faca acelasi lucru.

        (Citează)

    • ȘI ți le-au livrat prin Praf Curier @Liviu?

        (Citează)

  13. Am comandat ieri un RCA pe emag si imi dadea eroare la plata cu cardul, am incercat de mai multe ori, inclusiv cu omul lor la telefon, si zicea ca “datele sunt incorecte”. Bullshit. Tentativa de tranzactie nu era vizibila bancii emitente, ca i-am sunat si pe aia, daca erau date eronate trebuia sa vada. Baiatul de la telefon m-a intrebat daca in cazul asta sa converteasca modul de plata in ramburs, am zis OK, dar daca e posibil sa fie livrata miercuri, ca marti (azi) nu sunt la adresa respectiva, si nu aveam cash la mine ca sa las cuiva pentru plata. A zis “sigur ca da”, si la fel de sigur comanda a ajuns… azi. Cateodata vrei sa intarzie si nu se poate.

      (Citează)

  14. Interesanta optiunea cu livrare la Posta, ghiseu separat, doamna amabila. Mai putin mi-a placut cand a scos caietul cu hartii sa imi cauta comanda. A gasit-o repede, am platit si am asteptat chitanta. Am asteptat cam 5 minute pentru ca era ocupata imprimanta matriciala. Am renuntat si am plecat fara chitanta. Desi suntem la un anumit nivel cu tehnologia pana si Emag e ingenuncheat de Posta Romana.

      (Citează)

    • Epson rulz :D

        (Citează)

    • Eu cand am vazut bannerul mare cu emag pe exteriorul postei am presupus ca emag si-a inchiriat un colt unde au pus un gigel, angajat emag, sa livreze coletele lor, cam cum era punctul de livrare Obor din cadrul Flanco acum ceva timp, pt cine cunoaste.
      Nimic mai gresit. Pachetele se ridica de la ghiseul de livrari colete, unde intamplator se pot plati si facturi, in cazul oficiului postal pe care l-am ales eu. Asa ca am stat 45 de minute la coada ca toti tataieii sa-si plateasca facturile la telekom. Tanti de la posta, super amabila, aproape ca m-a implorat sa deschid pachetul si sa verific ca e totul OK.

        (Citează)

  15. Iar te faci ca nu stii sa citesti? Nu a fost niciodata vorba de monopol, duopol, monopson sau alte chestii de prin manualele de economie de mult uitate in discutiile despre achizitia PC Garage de catre eMAG.

    eMAG si PC Garage impreuna inseamna prea mult din totalul pietii de online, care nu este deloc neglijabila in domeniul IT si electrocasnice. Iar asta intra la pozitie dominanta si posibil abuz de asa ceva.

    Dupa unele termene de livrare de 2-3 zile afisate cred ca deja PC Garage ia marfa din depozitul eMAG. Pana acum erau sau azi-maine cand luau de la distribuitor local sau saptamana viitoare cand era firma cu depozit in afara Romaniei.

      (Citează)

  16. nwradu:
    PC Garage lucrează în continuare cu stocul și curierii aleși de ei, nu cred că se schimbă ceva acolo, că nu se unesc sediile și depozitele.

    Deocamdata.

      (Citează)

  17. Am facut recent 2 comenzi una mica pana in 2 milioane livrarea in 2 zile recepționată no issues una mai expensive pana 17 milioane livrata in 2 zile cu termen de 48 ore pentru ca o echipa sa ma contacteze sa instaleze echipamentul. Ciu-ciu ca nu a sunat nimeni nici măcar sa ma programeze dar sa instaleze. In condiții se specifica ca instalarea se face in 5 zile. Vineri ajung in București si daca nu ma suna nimeni pana vineri o sa iasă cu scandal.. la sediu. Te țin la curent.

      (Citează)

  18. Problema pe care o observ, atat la emag, cat si la pcg, este ca orice produs este “in stoc furnizor” se livreaza cu probleme. De la inceptulul anului am refacut 3 pc-uri pe bucati, luat 2 TVuri mari, plus alte mici accesorii, toate comenzile fiind date online, 95% cu livrare acasa/la birou. Toate produsele care se aflau “in stoc” au fost livrate super OK, fara nici un fel de exceptie. Cand vine vorba de produse aflate “in stoc furnizor” sau “vandute de partener emag”, e vorba de o alta discutie. Termene de livrare nerespectate, zeci de telefoane date pentru a afla termene de livrare sau in cazul pcg, mailuri (la telefon nu poti cere info despre comanda ta), etc. Sunt sigur ca si pentru produsele aflate in stocurile proprii pot aparea probleme, dar eu zic ca daca vrei, statistic, sa ai sanse mari sa ti livreze comanda rapid, mergi pe produse aflate “in stoc”

    Fun fact v-a-v de livrarea in 2 ore. Vineri seara impreuna cu 3 amici ne punem pe distrus un bidon de 5 litri de vin de tara. Dupa vreo 2.5 litri unul din noi decide ca nu mai poate rezista in viata asta fara un monitor curbat de 34″ de 144hz de vreo 3000 de lei. Asa ca pe la 3:40 dam comanda pe emag cu livrare in 2 ore, for shits and giggles. La 4:30 suna curierul la interfon cu monitorul. Da, chiar functioneaza treaba asta si mi se pare absolut bestiala. Da, monitorul se vedem extraordinar, in special in BF4. Am intrebat curierul care au fost cele mai “fun” livrari. Cica in fiecare seara livreaza cel putin un bax de pampersi, dar cel mai fun a fost cand a livrat o placa de par la ora 12 noaptea ca pleca fata in club :)))

      (Citează)

  19. cand il mai vedeti pe seful emag intrebati-l si de ce pastreaza acelasi pret la produse de la momentul introducerii lor si pana cand ies din oferta, chiar daca sunt si ani de zile intre momente. Ei cumpara produsele cu acelasi pret din momentul lansarii si pana ies de pe piata? Sau e o mintire in fata a clientului lasatul unui pret artificial mare, ca apoi sa il tot taie si sa scrie ca e redus cu x%?

      (Citează)

  20. Apropo de emag si depanero, uite o mica poveste relea:

    Comand pe 4 mai 2016 o serie de 3 produse, un trimmer, o hota si un blender, data de livrare estimata: 6 mai(vineri) . Foarte frumos, rezonabil zic eu. Trece ziua, nimic. Sun la emag, imi spun ca hota vine din alt depozit si mai dureaza dar o sa notifice curierul sa vina sambata. Vine sambata, nici o veste. Sun din nou la emag, curierul o sa vina luni, cand nimeni nu e in locatie.
    Dupa o saptamana de joaca cu soarecele si pisica cu curierul, ne gasim si primesc produsele.
    Toate bune si frumoase, dar trimerul e defect.
    Comanda de retur cu banii inapoi pentru trimmer, peste 2 zile il ridica curierul si il duce in depanero. Dupa 13 zile, cei de la Depanero spun ca imi l-au reparat si il vor inlocui. Sun la emag, le spun ca am vrut banii inapoi, nu produsul. Foarte draguta domnisoara, imi spune ca va dura maxim 14 zile.

    Deci, pe scurt, cumpar un produs pe data de 4 platind online, si pe data de 30 tot nu beneficiez inca de el si nici de banii inapoi. Plus ca exista o mare lacuna de comunicare intre emag si firmele de curier cu care lucreaza ( Fan, DPD).

    Ce pot spune, e ca in timp, calitatea serviciilor emag a scazut puternic. cu cat au devenit mai mari, cu atat s-au indepartat de consumatori. Au preturi OK, uneori cele mai bune, cu 1-2 lei mai mici pentru produsele cu valoare de pana in 200 de lei, dar cred ca prefer sa platesc cu 2 lei mai mult si sa il primesc mai repede.

      (Citează)

  21. Rahat pe băț, domnilor CEO-i și alte oi!
    Dacă există cerere, înseamnă că există venituri mai mari, respectiv înseamnă că puteți angaja mai mulți oameni și chiar puteți crea propria firmă de curierat la nivel național.
    Voi ați vrea să câștigați tot mai mulți bani fără să faceți nicio investiție! Cu texte de astea veniți în fața clientului, că s-a terminat perioada “comanzi astăzi și primești a doua zi”?? Un fel de „v-ați lins pe bot, fraierilor”? Păi voi aveți impresia că asemenea comerț de tarabă merge la nesfârșit? Credeți că eu plătesc aceeași sumă pentru curierat ***rapid*** ca să primesc marfa după o săptămână?

    În urmă cu un an primeam un email de mulțumire de la emag prin care mă anunțau că, după volumul achizițiilor din acel an, mă situez între primii 10% clienți emag.
    După ultimele evoluții ale acestei firme care a cam luat-o pe arătură, cred că în acest an nu mă voi situa nici printre ultimii 5%! Și nu cred că voi fi singurul.
    Cel puțin atâta timp cât o comandă de la Amazon din Anglia, literalmente „peste mări și țări”, îmi ajunge contra unei sume de 10-12 lire în 3-4 zile lucrătoare.
    Oare cum e posibil la alții, iar la voi nu? Vă spun eu cum – ei își respectă clienții și au conștiința faptului că există și prosperă datorită clientului, prin urmare fac mereu investiții care să asigure bunul mers al treburilor, în timp ce tarabagiul parvenit din România începe să aibă impresia că el îți face ție o favoare și nu tu lui, cumpărând de la el.
    Concluzia este una foarte simplă: atâta timp cât magazine din Europa muuult mai mari decât emagul pot, înseamnă că e vorba pur și simplu de incompetență, de lipsă de voință sau de lăcomie; de că să mai investim noi în soluții care să asigure livrarea promptă a mărfii, că fraierii cumpără oricum! Ei bine, nu cred că va mai ține mult cu asemenea lipsă de respect față de client și banii lui…

      (Citează)

    Alătură-te discuției, spune-ți părerea:

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici, și fără mesaje doar de dragul URL-spam-ului. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt binevenite. Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea.

sus