un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Nu uitați de îndreptarea jantelor

29 Dec 2015  ·

AUTO  ·

18 comentarii

Când am trecut la anvelopele de iarnă am cerut și îndreptarea jantelor.

Știam că-s strâmbe rău, întâi pentru că n-au fost îndreptate niciodată și am luat destule gropi sau borduri la viața mașinii, apoi pentru că acum câteva luni am făcut o pană și la vulcanizare mi-au arătat cât de strâmbă era roata respectivă atunci când am vrut să o echilibrăm.

Am îndreptat atunci doar acea jantă. Sistemul este foarte rudimentar, cel puțin la vulcanizarea micuță de cartier unde am fost eu. A pus janta pe un fel de “roata olarului”, a învârtit-o și a apropiat încetișor un braț de ea, ca la un pick-up audio pe care-l ataci însă din lateral. Unde începe brațul să lovească janta înseamnă că este cel mai deformată. Fiind o vulcanizare mică, a luat la ciocan zona respectivă, a încălzit-o cu flacăra pentru că nu se deforma ușor șamd.

Când am schimbat anvelopele am cerut îndreptarea tuturor, cu gândul că poate au vreo metodă mai bună acolo unde m-am dus sau, chiar dacă n-au, aveam eu timp de asta. Au îndreptat 3 din 4 jante.

Rezultatul s-a cunoscut imediat: echilibrarea roților a fost mult mai rapidă și cu mai puțini plumbi adăugați. Oricum nu plăteam la numărul de plumbi, dar e un semn că am făcut bine să le îndrept. Al doilea efect s-a văzut acum de Crăciun: nici o vibrație, nici o “bătaie”, nimic dubios. Am ajuns spre 160 km/h pe anumite porțiuni și mașina a mers perfect.

Așadar, dacă aveți vreo vibrație nerezolvată de echilibrarea roților sau pur și simplu le aveți de mult timp montate pe mașină, interesați-vă de o îndreptare la primăvară.

mclaren_p1_special_operation_2
*not my actual car

    18 comentarii

  1. Frumoasa masina ai.

      (Citează)

  2. E masina ta? Sa o stapanesti sănătos!

      (Citează)

  3. Dar ce te faci daca ai jante din aliaj? :)

      (Citează)

    • se cheama “roluit” la alea.

        (Citează)

    • e fix la fel – doar ca nu le ia la ciocan , au un fel de piston cu care le indreapta ( dinspre interior).
      Eu am jante de aliaj si le indrept in fiecare primavara la schimbul de anvelope. Cred ca iarna le botesc mai tare …

        (Citează)

    • La piston mi le-a luat și mie, doar că nu făcea pistonul mare scofală și a trecut la flacără și ciocan. Pe celelalte trei le-am îndreptat mai profesionist.

        (Citează)

  4. se spart usor cele de aliaj daca au fost roluite pentru ca devine casant aliajul dupa ce a fost incalzit cu flacara.
    cele de tabla mai merg indreptate…dar….ia-ti ba radule niste jante noi..

      (Citează)

    • Depinde de calitatea aliajului si de cât de îndoite au fost jantele. Unele se sparg in timp ce sunt pe rola, altele se îndreaptă an de an si rezista mai mult decât masina :) si mai contează mult daca ti le îndreaptă un dorel care tine flacara pe ele pana se înroșesc sau daca le îndreaptă un mester care are răbdare sa ajungă la temperatura potrivita, nici prea prea, nici foarte foarte

        (Citează)

    • Dacă nu s-au spart când s-au deformat, n-ar trebui să se spargă nici când le deformezi a doua oară, nu?

        (Citează)

  5. aia nu e mașina lui, nu încape în ea cu burta plină de burgeri și cu Matilda alături :-)

      (Citează)

    • pana mea, a bagat 30 de milioane in burgeri, proiect din care a castigat sa zicem, zero… si nu isi ia si el 4 jante de tabla, care il costa 800 de lei toate 4.
      Bravo ma.

        (Citează)

    • Catalin:
      pana mea, a bagat 30 de milioane in burgeri, proiect din care a castigat sa zicem, zero… si nu isi ia si el 4 jante de tabla, care il costa 800 de lei toate 4.
      Bravo ma.

      Păi de unde crezi că am avut bani de burgeri? Facem economie pe alte planuri.

      Până să dau 1400 de lei pe jante mai bine dau 100 de lei pe îndreptarea celor existente, nu?

        (Citează)

  6. Eu am niste ciurucuri de aliaj, vopsite si ras-vopsite si confirm, inainte de indreptare/roluire pe la 130-150 imi induceau niste vibratii foarte naspa in volan. 100 de lei mai tarziu totul a revenit la normal, cu mult mai putin plumb pus la fiecare echilibrare de sezon.

      (Citează)

  7. Ce masina ai? Ce marca?

      (Citează)

  8. Mai bine previi decat sa repari , deci incearca si tu pe viitor sa eviti gropile . Am avut deja 3 masini , o perioada mai mare de 3 ani (una chiar 7) si niciodata nu am fost nevoit sa indrept jante (si am condus tot prin Bucuresti) – culmea urcam borduri constant .

    1. Ori ai un stil neatent de condus
    2. Ori ai jante ieftine aftermarket
    3. Ori e Basescu de vina :))

      (Citează)

    • @Liviu Te-as contrazice putin. Am ceva ani de experienta si ceva sute de mii de km. Si nu conduc foarte grijuliu de obicei. Si pina acum ceva ani nu am avut niciodata probleme cu indoitul jantelor.
      Dar dupa ce am mai schimbat masinile si am trecut pe jante de aliaj, am fost foarte atent si totusi una am facut-o patrata. La propriu. Si vorbesc de jante originale VW solide.
      Depinde foarte mult de noroc. Merge indreptata daca se poate.
      Mai nou reusesc performante deosebite si cu jantele de tabla. Sa nu mai spun de jumatatea buna care intr-un an le-a indoit pe toate si merge atent de obicei.

        (Citează)

    • Conduc grijuliu, dar uneori te surprinde o groapă sau o bordură, se mai întâmplă. În 10 ani, se adună.

        (Citează)

    • Liviu: 2. Ori ai jante ieftine aftermarket

      Originale Ford, am uitat să zic.

        (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus