un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Încă merg bine concursurile cu țepe de Facebook

8 Dec 2015  ·

GÂNDURI  ·

13 comentarii

Apropo de ce zice Tudor, iată un exemplu de astăzi: o pagină de Facebook anunță că dă ca premiul un Galaxy S5, valoare de piață 1500 lei. Ca să participi la concurs trebuie să-ți vinzi sufletul cu comentarii, like-uri și share-uri, semne clasice de concursuri ce se transformă de fapt în țepe, plus că premiul se acordă abia după ce se strâng 15.000 de like-uri.

maruta_concurs

Observați rezultatele: 19.000 de share-uri, 11.500 de like-uri, 16.266 de comentarii în acest moment, dar cresc văzând cu ochii. În țara în care oamenii se calcă la propriu în picioare pentru tigăi și bormașini se va găsi cândva o metodă să se calce în picioare și virtual.

Câteva gânduri despre acel concurs:

  • nu-i pagina oficială a lui Măruță. Prezentatorul TV are două pagini, una de “public figure”, alta personală, nu-s cele din această reclamă.
  • “oficiall”, cu doi de L.
  • “vom alege 3 câștigătorii”

Concursul este evident o țeapă, că urmează o rețetă clasică de strângere de like-uri pe metoda “Apple s-a decis să dea cadou 100 de Macbook-uri, dă like și share”. Probabil cine-i în spate nu va da niciodată premiul, că n-ai cum să verifici asta, iar dacă-l dă pe bune nu poate fi un mecanism cinstit de concurs. Să zicem că din random.org rezultă câștigător numărul 9.763; ce faci, ordonezi comentariile cronologic și numeri până la 9.763 într-un algoritm Facebook care nici măcar nu-ți arată toate comentariile când sunt atât de multe?

Probabil că vă întrebați de ce se fac astfel de lucruri. Simplu, se creează vreo două pagini și se cresc prin astfel de concursuri. Aduni 15.000 de fani pe fiecare, poate chiar 30.000, apoi le bagi linkuri afiliate sau reclame la alte chestii. Rata de click e mică, cea de conversie și mai mică, dar dacă ai 50 de astfel de pagini și nu te-a costat nimic să le faci, de ce nu?

    13 comentarii

  1. Report as țeapă

      (Citează)

  2. Sau poti sa dai “merge” cu alte pagini de Facebook si sa le cresti pe alea artificial.

      (Citează)

  3. ” În țara în care oamenii se calcă la propriu în picioare pentru tigăi și bormașini se va găsi cândva o metodă să se calce în picioare și virtual”
    Adica Black Friday?
    Cine sunt trompetele de BF? Blogeri? Care din ei?
    Cine a avut articole speciale cu “tigaile” si “bormasinile” de BF?

      (Citează)

  4. Unii oameni au prea mult timp liber!

      (Citează)

  5. ofticosuLLe … :))

      (Citează)

  6. Au decat un telefon de dat, dar ei vor alege 3 castigatori… :)

      (Citează)

  7. thundermar:
    Daca vrei neaparat sa folosesti “decat”, atunci baga si un “Nu” la inceput !

    Eram ironic. Acum înțelegi exprimarea?

      (Citează)

  8. Sincer nu vad rostul acestor pagini. Eu am in grija 2 pagini de firma cu 10-12 mii de likeuri. Fara boost post Facebook imi asigura un reach de 200-800. Din care probabil cativa chiar ar da click pe o reclama. Deci daca totul se rezuma in cele din urma la pompat bani pentru un reach decent, why bother?

    Insa, apropo de clone din astea rancede, ieri am mai vazut una misto. “Starea Natiunii”. Si comentatorii de acolo chiar credeau ca e aceeasi cu “Starea Natiei”…

      (Citează)

  9. asta e la urmatorul nivel: http://sarbatorifericite2015.com/

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus