un blog de Radu Dumitru

Uitați-vă și pe canalul meu de YouTube.

Mașini modulare: Tesla oferă autonomie și accelerație mai bună după un upgrade hardware

21 Jul 2015  ·

AUTO  ·

14 comentarii

Ca să vedeți ce înseamnă o mașină electrică, una construită modular cu mintea la afaceri și upgrade-uri, Tesla Modelul S are parte de un nou upgrade care-i mărește autonomia și de un upgrade care-i crește accelerația. Acum prinde suta în 2,8 secunde.

Nu este prima oară când s-a întâmplat asta, diverse update-uri software, făcute automat over-the-air, îmbunătățind anterior ținuta de drum și micșorând accelerația la 3,1 secunde. Atât prindea când am condus eu un P85D.

Upgrade-ul de acum este hardware, nu software. Cei de la Tesla folosesc un nou contact electric făcut din inconel, un aliaj superior de nichel, crom, molibden și niobiu ce transmite mai bine și mai precis curentul electric, astfel încât curentul maxim tras din baterii a crescut de la 1300 la 1500 Amperi, monitorizat și de o siguranță avansată. Cu amperajul crescut, motoarele produc o putere mai mare și mașina accelerează mai repede.

Noul mod se numește Ludicrous Mode și upgrade-ul poate fi făcut și pe mașinile deja existente în piață, contra unei sume de bani.

Este disponibil și un nou banc de baterii, crescut de la 85 kWh la 90kWh. Elon Musk nu sfătuiește clienții actuali să facă upgrade-ul decât dacă sunt mereu la limita autonomiei, altfel aceștia ar mai putea aștepta un an sau doi și să facă upgrade la un viitor banc de 95 sau 100 kWh, care sigur vor deveni disponibile.

MODEL X

O mențiune din anunț spune că Modelul X va fi disponibil peste două luni. Inițial era așteptat în 2016. Sper să nu fi fost o greșeală de exprimare.

X este un SUV, desigur tot complet electric și cu performanțe demne de Tesla. Un lucru inedit este că ușile se deschis în sus. Va avea transmisie integrală și două motoare electrice.
tesla_model_x
tesla_model_x_usi

STAȚII SUPERCHARGER ÎN ROMÂNIA

În ceea ce privește extinderea Tesla în Europa, la anul vom avea primele stații supercharger în România, construite de Tesla. Nu o fac pentru cei vreo 10 posesori de Model S și vreo 4 de Roadster din România, care oricum au garaje și se descurcă ei cum pot pe la hoteluri când fac drumuri mai lungi, ci de fapt construiesc coridoare pentru clienții lor din vestul Europei care să-i ducă spre Turcia și spre Rusia.

Nu se cunosc detalii, dar din harta orientativă de mai jos eu înțeleg că acestea se vor construi în Craiova, București și Galați. Harta arată situația prezentă, cea la final de 2015 și cea din 2016.

sursa: Teslamotors.com

    14 comentarii

  1. Avand in vedere ca acumulatorii telefoanelor mobile se presupune ca ar exercita prin campul electromagnetic o influenta negativa asupra corpului uman este posibil ca aceiasi influenta sa apara si de la masinile electrice care practic au echivalentul a mii de celule de laptop stocate in podea ? Sunt fan al masinilor electrice ( am si condus un Renault Zoe) si am o impresie foarte buna despre ele dar am si aceasta dilema.Ar putea exista efecte secundare, a studiat cineva posibilitatea asta ?.Prin anii ’60 oamenii isi dadeau prin par cu sclipici radioactiv…..pana s-a aflat ca nu e chiar recomandabil.

      (Citează)

    • Pe mine mai tare ma sperie incarcarea wireless si avantul pe care tot il are.
      Dau mai nou..incarcare wireless peste tot, se pun niste emitatoare prin pereti si ai peste tot incarcare wireless, wow, noua inventie!! Cine sanatos la cap si-ar pune asa ceva la el in casa, sa-ti emita non stop atatea radiatii??
      Dar nu suntem cool cu fire..

        (Citează)

    • Pe voi ăștia cu radiațiile ar trebui să vă îngrijoreze inteligența. În special lipsa ei.
      Mai citiți dreacu niște almanahe de radiații ionizante poate mai înțelegeți despre ce e vorba și nu mai răspândiți zvonuri nefondate.
      @Radu: data viitoare nu mai zi că “am ajuns la Pluto”, zi mai degrabă că “unii” au ajuns la Pluto. “Am” îi include și pe tembelii ăștia doi și în baza lor n-am ajunge nici până la Băicoi.

        (Citează)

    • #babaiatule …

        (Citează)

    • Bruh !

        (Citează)

  2. Cred ca ai omis faptul ca incarcarea wireless merge doar la 5mm distanta.

      (Citează)

  3. Cred că ați omis faptul că prin pereți caselor sunt circuite electrice ce generează câmpuri electromagnetice, că oriunde am merge avem vreo 10 rețele wireless, că telefonia a vreo 4 operatori trece constant prin noi șamd.

    Așa e viața. Alternativa e să trăim în vârful munților.

    Ah, am impresia că mașinile clasice ne fac mult mai mult rău prin poluarea lor decât câmpul celor electrice.

      (Citează)

    • Radu, retelele de curent au 50, 60 Hz iar semnalul GSM nu iti poate incarca un device, fiind destul de slab. Dar cand ai emitatoare care-ti pot incarca un device … la frecvente mult mai mari, eh, aici e problema :) Esti inginer, electronica. Nu mai compara campul electromagnetic generat de o retea clasica cu cele din domeniul GHz, microunde :)

        (Citează)

  4. Exact, bine zis. Ăştia cu radiaţiile nu-şi pun problema că de la începutul secolului 20 oamenii locuiesc în case cu fire electrice prin pereţi, cu fire subterane de alimentare, cu fire aeriene la tot pasul, cu fire de telefon, telegraf, etc… şi nu s-au speriat de “radiaţiile” respective, dar acum cînd aud de “radiaţiile bateriei din telefon” – automat intră în modul “pericol”

    Aceiaşi oameni protestează dacă pe bloc la ei se pune o antenă de telefonie mobilă, fără să-şi dea seama că în felul ăsta ei se află în afara lobului de radiaţie al antenei, în timp ce dacă antena e pe blocul vecin… se vor afla fix ÎN lobul respectiv !!!

    aşa e cînd nu ai învăţat fizică şi alte ştiinţe la şcoală sau la facultate decît pt note şi ai calificat toate materiile drept “inutile”.

    la recomandarea unui cititor de pe acest blog am descărcat cartea “the martian” şi într-adevăr e foarte interesant scrisă, foarte intereresant ce face o minte organizată de inginer, pt a rezolva probleme extrem de diverse şi a-şi salva viaţa de fiecare dată.

      (Citează)

    • Iti respect parerea: si eu cand eram mai tanar m-as fi exprimat la fel. Imi permit sa te intreb: ce varsta ai? Eu am 55. Daca peste vreo 10-15 ani ai avea o problema de sanatate (sper sa nu se intample), ti-ai mai aminti oare cat de sigur erai azi? Eu nu am incredere decat in ceea ce pot sa verific personal cu mijloacele pe care le am, pentru restul am rezerve.

        (Citează)

  5. Felicitari pentru alegerea subiectului de articol. Am savurat inregistrarea video de la precedentul articol despre modelul respectiv de Tesla. Imi doresc astfel de articole.

      (Citează)

  6. Radule, articolul asta, si cel despre reteaua electrica moderna, sunt parca din alta lume. Felicitari! La cat mai multe articole din astea.
    Despre mizerii, gainarii si alte gunoaie tipic romanesti, lasa-i pe baietii aia doi sa scrie. Daca nu stii despre cine vorbesc, uite un indiciu: unul avea Megane, dar i l-a donat celuilalt :D

      (Citează)

  7. Nicu:
    Daca peste vreo 10-15 ani ai avea o problema de sanatate (sper sa nu se intample), ti-ai mai aminti oare cat de sigur erai azi? Eu nu am incredere decat in ceea ce pot sa verific personal cu mijloacele pe care le am, pentru restul am rezerve.

    În lumea de astăzi nu poţi verifica personal aproape nimic, doar cu ce ai prin casă. Nici măcar că pămîntul se învîrte în jurul soarelui şi nu invers (nu ai telescop şi nici calculele astronomice probabil că nu [mai] ştii să faci)

    Varianta mea e diferită, eu nu cred (deci am rezerve) nimic din ce citesc pe internet sau aud de la alţii şi intră în categoria “teoria conspiraţiei” sau “cum vrea guvernul să ne omoare”, decît dacă respectivele informaţii sînt foarte, foarte bine argumentate şi susţinute de mai mulţi.

    Deci: ce argumente există cum că bateria din telefon sau încărcătorul de maşină electrică este periculos ? dacă e o simplă afirmaţie a lui Joe User, la fel de bine pot să zic eu că scrierea/citirea de teorii ale conspiraţiei este periculoasă, îţi ridică nivelul de adrenalină şi pe termen lung produce cancer la creier. Nu trebuie să dovedesc eu asta, ajunge să pun fraza “cercetătorii australieni au ajuns la concluzia că…” şi gata (nu trebuie nici măcar să spun care cercetători, că Australia e mare….)

      (Citează)

  8. nwradu:
    Cred că ați omis faptul că prin pereți caselor sunt circuite electrice ce generează câmpuri electromagnetice, că oriunde am merge avem vreo 10 rețele wireless, că telefonia a vreo 4 operatori trece constant prin noi șamd.

    Așa e viața. Alternativa e să trăim în vârful munților.

    Ah, am impresia că mașinile clasice ne fac mult mai mult rău prin poluarea lor decât câmpul celor electrice.

    Eu am pus o intrebare nu am facut o afirmatie.Poate ati remarcat semnele de punctuatie.Raspunsul dumneavoastra e de fapt: habar nu am dar este impachetat sub forma urmatoare domle e adevarat consumul de alcool este periculos dar fumatul e si mai periculos… si oricum viata e scurta asa ca hai sa le facem pe amandoua.Remarca referitoare la poluarea celor clasice e totusi valida.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus