un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Două observații noi despre afiliere – iulie 2015

21 Jul 2015  ·

GÂNDURI  ·

10 comentarii

2Parale a dimensionat greșit premiile la concursul Hot Challenge și devine aproape imposibil pentru cineva să câștige premiul cel mare.

Sistemul este următorul: în luna iulie afiliații și super-afiliații (acei afiliați care în ultimul an au făcut peste 30.000 de lei comisioane validate) se pot înscrie într-o competiție 2Parale prin care se dau “grade”. Pentru un grad trebuie să rupi vânzările. La super-afiliați, de exemplu, un grad se acordă la fiecare 11 comisioane din IT&C sau fashion, 8 comisioane pentru vânzări generate magazinelor din categoria Ceasuri și Hypermarket, 9 pentru magazine adulți, 18 pentru Cadouri șamd, fiecare categorie de magazine are numărul ei.

Afiliații (cei cu mai puțin de 30.000 lei comisioane anual) au parte de același concurs, dar cu mai puține comisioane necesare pentru a face un grad (doar 7 comisioane Fashion îți aduc un grad, de exemplu, nu 11 ca la super-afiliați). Pagina oficială este aici.

Premiile sunt cele de mai jos și observați cât valorează fiecare grad în lei:

premii_hot_challenge

Altfel spus, un super-afiliat are nevoie de 4000 lei / 15 = 267 de grade pentru a lua excursia. Pentru un ceas inteligent este nevoie de 94 de comisioane, pentru un GoPro de 650 de lei ai deci nevoie de 44 de grade de super-afiliat.

Bine. Câte grade au super-afiliații pe 21 iulie? Primul loc are 135, al doilea 18, al treilea 13. Diferența este imensă, dar mă refer ulterior la asta. Hai să extrapolăm câte comisioane vor avea la final acești oameni:

Loc superafiliat Câte grade au pe 21 iulie Estimare la final de lună Echivalent estimat în lei
1 134 198 2.970 lei
2 18 27 405 lei
3 13 20 300 lei

De aici puteți vedea că nici măcar cel de pe primul loc nu poate lua premiul mare, excursia. Cel de pe locul doi nu-și permite nici măcar cel mai ieftin premiu pus în joc, adică GoPro-ul Hero de 650 de lei (pentru că încărcătorul solar de 200 de lei nu este un premiu; nimeni nu vrea o baterie care se încarcă solar în vreo 8-15 ore, decât dacă este un concurs pentru Robinson Crusoe).

Cel mai bun afiliat are acum 27 de grade și, pe o creștere liniară, putem estima 40 până la finalul lunii. Asta înseamnă 40 grade x 10 lei = 400 lei, deci nu-și va permite nici măcar camera video.

În practică, aproape toată lumea din concurs se luptă pentru a câștiga acumulatorul extern de 200 de lei, cel mai mic premiu. Cam acolo este concursul.

Atenție, se vor converti în bani acele grade care reprezintă comisioane acceptate și validate de magazine, nu doar înregistrate. Vorbim de comenzi finalizate, nu anulate, iar eu estimez că o mică parte din acele grade se vor anula odată cu anularea comenzilor.

De aici vine concluzia mea inițială, 2Parale a dimensionat greșit premiile și acestea sunt imposibil de câștigat chiar și de cei mai buni afiliați și super-afiliați.

De ce apare diferența imensă dintre locul 1 și 2?

Vorbim de 134 de grade față de 18 grade, de aproape 8 ori mai mult. Singura concluzie logică este că doar afiliatul de pe locul 1 trage pentru concurs, restul nu. Probabil că restul strâng grade în ritmul normal de afiliere, fără să investească suplimentar motivați de premiile puse în joc. De ce? Eu văd două explicații:

  • mecanismul de concurs n-a motivat concurenții. Oamenii știau cam câte comisioane fac pe lună, au făcut și ei calculul de mai sus cu grade și valoarea lor în bani la final de concurs, au văzut că nu se pot apropia nici măcar de cel mai mic premiu, așa că n-au tras mai tare. Pragurile au fost prea sus.
  • lipsa din competiție a unor magazine foarte performante din rețeaua 2Parale. Aici este cel mai bizar lucru, pentru că magazinele nu au nici un cost cu acest concurs, doar beneficii. Nu dau comisioane mai mari, nu dau premii, doar beneficiază de eventuale vânzări suplimentare generate de afiliații care trag pentru concurs. 2Parale dă premiile, din profitul lor. În aceste condiții, n-au fost înscrise automat toate magazinele în concurs, ci doar cele care au optat pentru asta. De ce n-ai opta, ca magazin? Nu știu, n-am nici o explicație, probabil că nu le interesează, nu sunt implicate cu adevărat în afiliere, doar validează periodic comisioane și fac plăți.

118 magazine din totalul celor 457 din 2Parale sunt înscrise în concurs. Lipsesc Miniprix, CEL.ro, Top Ceas, câteva performante de la bijuterii, Divisima, Yves Rocher șamd, toate în top 10 la categoriile lor. Probabil că lipsa magazinelor n-a permis unor afiliați să înregistreze grade cu comisioanele făcute pe acolo.

Premiile secundare sunt și ele destul de slabe. De exemplu afiliatul care face cel mai mare comision unic ia 100 de lei bonus – dar acel comision în sine sigur îi aduce mult mai mulți bani.

Trăgând linie, astfel de concursuri sunt bune doar dacă premiile merită efortul suplimentar. Altfel, mai rău îți strică veniturile pentru că, deși nu sunt șanse la premii, mulți afiliați se mobilizează pentru concurs, investesc mai mulți bani, crește concurența, crește bid-ul pe AdWords și FB Ads, crește numărul de site-uri ce caută să câștige clickuri, iar pe total îți scad șansele la un comision sau profitul individual se micșorează.


 

eMAG a avut un concurs interesant pentru afiliați și cifrele anunțate după finalizarea sa merită analizate. A fost campania Stock Busters de reduceri, 14-16 iulie, da? Pe 15 iulie eMAG a anunțat că vor da premii mărișoare primilor trei afiliați care înregistrează cele mai mari comisioane în data de 16 iulie, cu condiția ca valoarea vânzărilor generate să depășească 25.000 de lei, 17.500 și respectiv 10.000 de lei pentru locurile 1, 2 și respectiv 3.

Vânzări de 25.000 de lei generate de un singur afiliat, în a treia zi (când deja vânzările scad mult) a unei campanii de reduceri ce-a fost mai mult o lichidare de stocuri? Personal mă îndoiam că se pot face și cei 10.000 de lei pentru locul 3, darămite 25.000 de lei.

Ei bine, eMAG a anunțat rezultatele și cifrele sunt impresionante:

  • locul I – 56.894,49 lei vanzari
  • locul II – 33.577,95 lei vanzari
  • locul III – 33.108,23 lei vanzari
  • locul IV – 23.176,16 lei vanzari
  • locul V – 15.638,52 lei vanzari34ecx

Primii 5 afiliați au realizat cumulatvânzări de 162.395,35 lei! Într-o singură zi, în a treia zi a unei campanii de reduceri, nu în prima! În condițiile în care eMAG nu acceptă promovare prin AdWords sau Facebook Ads!

Asta apropo de:

  1. nu merge afilierea, nu știm ce să facem.” O zic diverse magazine, dar iată că se cumpără online, afiliați există și generează vânzări, trebuie doar tu ca magazin să le oferi cele necesare ca să genereze și pentru tine.
  2. eMAG nu vinde, reducerile sunt proaste.” Right!

Nu pot estima valoarea comisioanelor aferente acelor vânzări, întrucât fiecare categorie de produse are comisionul ei, dar și dacă ar fi numai telefoane mobile (1%) cel de pe primul loc tot ar lua 568 lei în comisioane, pentru majoritatea electronicelor (3%) ar lua 1704 lei comisioane, dacă sunt electrocasnice (5%) deja ia 2840 de lei într-o singură zi, iar dacă ar fi fashion ar lua 7% comision, aproape 4000 de lei. Oricât ar fi luat, probabil un mix de cele de mai sus, eMAG i-a mai dat un bonus suplimentar de 2000 de lei.

Asta înseamnă să fii mafiot afiliat!

    10 comentarii

  1. Daca sistemul se numeste 2Parale tu te astepti sa faca un concurs care sa le contrazica numele? Crezi ca nu au statistici in spate din care sa vada care afiliat cate comisioane face in medie pe lunile precedente si anul trecut pe vremea asta?

    Targeturile si premiile au fost setate in mod evident gresit, poate chiar cu intentia din start de a nu le da decat pe la nas afiliatilor.

    Inscrierea magazinelor a fost facuta stupid, in momentul in care nu le costa nimic te multumesti sa le informezi ca desfasori o actiune pentru a stimula vanzarilor lor, pentru ca iti sunt parteneri atat de buni.

    eMAG vinde mult pentru ca are notorietate, varietate si comoditate.

      (Citează)

  2. “lipsa din competiție a unor magazine foarte performante din rețeaua 2Parale. Aici este cel mai bizar lucru, pentru că magazinele nu au nici un cost cu acest concurs, doar beneficii. Nu dau comisioane mai mari, nu dau premii, doar beneficiază de eventuale vânzări suplimentare generate de afiliații care trag pentru concurs. 2Parale dă premiile, din profitul lor. În aceste condiții, n-au fost înscrise automat toate magazinele în concurs, ci doar cele care au optat pentru asta. De ce n-ai opta, ca magazin?”
    – inscrie un magazin online in afiliere si vei vedea nivelul real de implicare al afiliatilor, cati aplica la campanii, cati sunt activi si promoveaza, cati dau randament incat sa merite costurile supoertate de companie.

      (Citează)

  3. Oarecum related: exista o clauza a celor de la profitshare care sa nu permita afiliatilor sa-si prezinte volumul de vanzari generate, venituri etc?
    Tin minte ca vazusem ceva/candva insa am cautat zilele trecute in termenii lor si nu am reusit sa gasesc ceva legat de asta.

      (Citează)

  4. De mentionat este ca nici sezonul de vara nu este cel mai prolific pentru afiliere, 80% dintre nise sunt mai degraba moarte :)
    Implicarea este scazuta si din partea afiliatilor, de acord, insa ar fi fost mult mai interesant concursul, cu aceleasi reguli, derulat undeva prin toamna.

      (Citează)

  5. nwradu:
    Magazinele sunt deja înscrise în afiliere, doar că nu au optat să facă parte și dinconcurs.

    asta se subintelegea chiar din fragmentul citat. era vorba de ROI si ROAS.

      (Citează)

    • Din moment ce alții își permit să dea 25.000 de lei premii pentru afiliații lor, e clar că sistemul merge.

      Nu merge, însă, direct. Nu intri în rețea și gata, să vină afiliații să-mi vândă marfa!

      Te implici, le pui la dispoziție materiale, scoți telefonul de pe site pentru clickurile venite din afiliere, arăți ce se vinde, faci întâlniri, concursuri, răspunzi rapid, plătești facturile șamd. Unii fac asta și le merge.

        (Citează)

    • Radu, toate duc la ROI (sau ROAS, daca vrei calcul mai exact). Despre sistem, ma abtin sa vorbesc, in fond marketingul afiliat, ca structura de sistem (atentie, sistem nu afiliati sau clienti veniti prin afiliati), este pornit din MLM.
      Dar da, daca esti o companie cu un istoric bogat in spate, cu deja branduri cunoscute, cu bugete de marketing si advertising de ordinul milioanelor de euro, atunci totul este mai usor in a atrage vanzari.

        (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus