un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Niște sume din afiliere și bonusuri oferite de magazine

19 Jun 2015  ·

GÂNDURI  ·

15 comentarii

rochie_ocazie_camillaCa să vedeți ce înseamnă afiliere și rezultate, iată un exemplu de încurajare a afiliaților: magazinul DeClub.ro oferă premii de 25.000 de lei într-o competiție legată, până la urmă, de cine vinde cele mai multe rochii pentru ei.

Există două categorii de premii, adică 3500, 2000 și 1000 de lei pentru afiliați de volum mare și 2000, 1000 și 500 de lei pentru afiliați ocazionali. Aceste bonusuri se adaugă comisioanelor obținute oricum, deci cel de pe primul loc nu doar că va vinde o mulțime de rochii și va încasa o mulțime de comisioane pentru asta, dar la final mai ia și acest bonus.

În plus, se mai dau trei premii de câte 5000 de lei primilor afiliați care ajung la valoarea de 15.000 de lei obținuți din comisioane. Ca să recapitulăm un pic, cine va obține primul loc probabil ca va câștiga peste 15.000 de lei din comisioane, la care se adaugă un bonus de 5.000 de lei și premiul de 3.500 de lei.

Să considerăm că investește vreo 7.000-10.000 de lei pentru a obține acele comisioane de 15.000 de lei (pentru că afilierea “grupa mare” înseamnă investiții masive în reclame și site-uri). Pe lângă profitul obținut doar din comisioane, se mai adaugă 8.500 de lei bonusuri.

Din câte știu eu, este cel mai mare premiu dat vreodată în afiliere în România. Trageți voi de aici concluzii privind volumul de vânzări al magazinului DeClub și volumul de bani făcuți de afiliați, mai ales că acum toți trag tare pe rochii (dacă vă tentează vreo rochie de ocazie sau una XXL sau altceva de pe site, puteți cumpăra prin linkurile mele de afiliere). Concursul a început în iunie și ține până la 31 august, detalii aici.

E un exemplu bun de magazin care predă partea de marketing și promovare către afiliați și-i plătește pentru asta sub formă de comision, proporțional cu vânzările. Sistemul merge, comisioanele mari și concursurile atrag mulți afiliați, oamenii magazinului se pot concentra pe logistică, importuri, făcut fotografii proprii produselor (cred că vorbesc pentru toată lumea când spun că așteptăm ca domnișoara din imagine să pozeze și pentru gama de costume de baie). Poate fi o metodă bună de promovare și ar trebui să fie o lecție pentru alte magazine.


2Parale tocmai a anunțat încă o competiție pentru afiliați. Premiile totale sunt de 9000 de lei și includ un ceas Vector. Găsiți mai multe despre Hot Challenge aici.

A se observa două lucruri: pragul între afiliați și super-afiliați (care au reguli un pic diferite în concurs) este la cifra de 30.000 de lei comisioane înregistrate în perioada mai 2014-mai 2015. Peste această sumă ești super-afiliat.

Al doilea lucru de observat este că DeClub dă premii de 3 ori mai mari decât rețeaua 2Parale și le dă pe toate în bani, nu în excursii, ceasuri și camere. Nu că ar fi rău ce face 2Parale, astfel de concursuri sunt mereu binevenite, dar acum vă puteți da seama cât de mult pariază și încurajează unele magazine afilierea.

Când iau în considerare aceste cifre, nu mă pot abține să nu întreb celelalte magazine “voi ce faceți pentru a încuraja afiliații să vă promoveze?”, iar de magazinele are intră într-o rețea și apoi nu fac chiar nimic, crezând probabil că simpla lor prezență acolo este suficientă pentru ca zeci de afiliați buni să le genereze vânzări. Nu este.


statistici_quickmobileOarecum într-un caz mult mai ciudat este magazinul QuickMobile, care recent a urcat de la 14% comisioane aprobate la 27% și o perioadă medie de aprobare de 28 de zile. Partea amuzantă este că la reintrarea în afiliere au avut și ei un concurs și dădeau afiliatului cu cele mai multe comisioane înregistrate un telefon Samsung Galaxy S6.

Știți cu ce valoare a comisioanelor s-a câștigat telefonul, după o lună? Cu 129 de lei în total, echivalentul a vreo 5 comisioane validate. A fost cel mai simplu telefon câștigat vreodată. Cel de pe locul doi a luat o tabletă Xiaomi cu comisioane de 104 lei, iar locul 3 a luat un smartwatch cu comisioane de 58,66 lei. Sumele acestea sunt echivalentul unor câștiguri de o zi pentru afiliați medii și probabil de 3 ore pentru super-afiliați, pe alte magazine sau nișe. (sursa)

Oamenii promovează QuickMobile, magazinul vinde mult (și veți găsi pe net o mulțime de discuții despre serviciile post-vânzare, dar nu-i acesta subiectul acum), dau comision 3% pe telefoane unde eMAG a scăzut la 1% șamd. De ce atunci au fost atât de mici valorile? Pentru că în acea vreme doar 14% dintre comisioane erau aprobate (și nu se știe de ce atât de puține), iar perioada medie a oscilat între 19 și 28 de zile. Practic s-a terminat luna de concurs înainte să se valideze comisioanele multora, asta dacă erau aprobate.

premii_quickmobile

    15 comentarii

  1. De cand asteptam sa citesc despre afilierea asta. Vreo doua nopti am adormit, chiar mai tarziu, tot meditand la chestiunea in cauza.

      (Citează)

  2. Absolut superbă faza cu Quickmobile.

      (Citează)

  3. Teparii de quickmobile incearca sa-si spele imagine cu promotii de doi lei dar serviciile de garantie si post-vanzare au ramas la fel.
    Sper cumparatorul roman sa fie cu tinere de minte si sa voteze cu portofelul; asa se filtreaza piata de tepari (quickmobile, cel.ro, etc…) si la final, tot clientul castiga.

      (Citează)

  4. Alex Gheorghițan

    19/06/2015 la 5:42 PM

    „Al doilea lucru de observat este că DeClub dă premii de 3 ori mai mari decât rețeaua 2Parale și le dă pe toate în bani, nu în excursii, ceasuri și camere”

    1. Campania celor de la DeClub ține 3 luni, pe când Hot Challenge-ul 2Parale ține o lună. Lunar, 2P dă 9000 lei, pe când DeClub dă lunar (medie, exact) 8333 lei.

    2. Dacă vrei, 2Parale îți dă premiile în lei, nu în ceasuri/excursii/camere: „Afiliații și super-afiliații din top 3 vor avea posibilitatea să își valorifice numărul de grade 2Parale strânse prin alegerea de produse dintre cele de mai jos, sau prin cererea contravalorii lor în bani.”

      (Citează)

  5. Asa se intampla cand un super-afiliat isi deschide magazin online @declub

      (Citează)

  6. Nu cumparati nimic de la QuickMobile, e diferenta ca de la cer la pamant dintre o garantie oficiala de producator si garantia care o ofera ei, iar mica reducere pe care o ofera chiar nu renteaza. Inteleg ca nu mai sunt asa de nemernici de iti anulau garantia si daca faceai un update oficial, insa riscul de a pierde bani multi cu ei exista sigur. Eu am avum un HTC One M7 care incepuse sa aibe momente in care pierdea imei-ul si evident si reteaua. In lipsa facturii, estetic arata destul de rau (nu a fost tinut in husa si incasase cateva cazaturi pe beton) si mai afisa si la boot ca ii deblocasem bootloader-ul am fost la service-ul oficial HTC pentru a-l repara contracost, iar pentru ca il cumparasem de la un distribuitor autorizat cei de acolo l-au identificat ca mai avea 3 luni de garantie au decis totusi ca sa-l repare pe garantie. Intrucat defectul era intermitent, acestia au crezut ca l-au reparat cu o resoftare si a trebuit ca sa-l mai duc inca o data la ei ca sa le spun ca problema nu se rezolvase. Dupa ce au constatat ca intradevar nu se rezolvase mi-au oferit un M8 (inca nu se lansase M9) nou nout la cutie, din pachet lipsing doar incarcatorul. Sunt convins ca daca ma bucuram la 100 lei si il luam de la QuickMobile in mod sigur pierdeam 2500 lei, chiar daca aveam factura, gaseau ei alte motive pentru anularea garantiei si a nu ma despagubii din bugetul lor.

      (Citează)

  7. Un comentariu răutăcios. În primul rând, 2 parale e ditamăi compania, iar DeClub e nou din câte știu eu. Să dai premii lunare de 8 333 lei ca advertiser nu e mult, e enorm. Să dai premii de 9 000 lei pentru întreaga platformă nu e chiar mult. Împarte suma asta la câte campanii active sunt în 2 parale și atunci vezi cât ar veni de fiecare magazin în parte. Și poate atunci te convingi și tu că premiile DeClub sunt uriașe în comparație cu cele de la 2parale.

      (Citează)

  8. E răspuns la comentariul lui Alex Gheorghițan.

      (Citează)

  9. Alex Gheorghițan: Dacă vrei, 2Parale îți dă premiile în lei, nu în ceasuri/excursii/camere: „Afiliații și super-afiliații din top 3 vor avea posibilitatea să își valorifice numărul de grade 2Parale strânse prin alegerea de produse dintre cele de mai jos, sau prin cererea contravalorii lor în bani.”

    Am văzut ulterior, da.

      (Citează)

  10. Adri: În primul rând, 2 parale e ditamăi compania, iar DeClub e nou din câte știu eu. Să dai premii lunare de 8 333 lei ca advertiser nu e mult, e enorm. Să dai premii de 9 000 lei pentru întreaga platformă nu e chiar mult. Împarte suma asta la câte campanii active sunt în 2 parale și atunci vezi cât ar veni de fiecare magazin în parte. Și poate atunci te convingi și tu că premiile DeClub sunt uriașe în comparație cu cele de la 2parale.

    Important este că se dau.

    Amuzant ar fi să câștige aceeași persoană și la DeClub și la 2Parale, pe baza comisioanelor obținute pentru DeClub. Practic iei mai multe premii pentru aceeași performanță.

      (Citează)

  11. Serban Cristian

    20/06/2015 la 11:21 PM

    Radu: nu este amuzant, este certitudine :) Studiaza un pic hall-of-fame 2p ;)

      (Citează)

  12. Cine e fotomodelul din poza ?

      (Citează)

  13. Da, iti multumesc pentru pont. Am citit cu mare interes tot articolul ! Si eu vreau sa developez un magazin online pe o anumita nisa folosind 2parale. Mersi fain, Radu.

      (Citează)

  14. La magazinele cu vanzare multa mai tot timpul se gasesc si nemultumiti. Nu ai cum sa ii multumesti chiar pe toti dar e important de vazut ce facem cu nemultumitii, nu cred ca e o idee buna sa inchidem ochii. Zic asta si din perspectiva de magazin si de afiliat.

      (Citează)

  15. :))))))) Declub ofera premii, dar comisionele cand le platesc ?Au fost scosi afara din campanie pentru ca nu au platit afiliatii….si uite asa ne-am luat teapa :)

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus