►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄
Anul acesta, mai mult ca oricând, operatorii telefonici din diverse țări au demonstrat tot felul de tehnologii sau echipamente oarecum adiacente sau chiar și fără legătură cu business-ul lor de comunicații mobile, semn că piața se schimbă și marile firme investesc în diversificarea portofoliului de soluții.
Va fi o serie mai lungă, dar acum vreau să vă arăt doar soluția Smart Shopper de la SK Telecom, un operator din Coreea de Sud.
Ideea este următoarea: te duci în magazin și, în loc să iei un coș de cumpărături pe care să-l împingi pe acolo în sus și-n jos, primești dispozitivul de mai jos, un scanner de coduri de bare cu memorie.
Te apuci și scanezi produsele pe care le vrei. Aveau câteva la stand pentru demonstrație, nu-i nimic complicat.
Din loc în loc ai în magazin câte un Smart Order Viewer, adică un fel de infochioșc în care înfigi dispozitivul tău și vezi pe ecran ce-ai scanat până în acel moment. Poți de acolo să mărești cantitatea sau să elimini produse și vezi pe loc și cât te vor costa toate.
Când termini de ales produse, te duci la casa de marcat, înfigi aparatul în ea, plătești cu cardul și semnezi pe ecran, alegi adresa de livrare și intervalul orar în care cineva să-ți aducă produsele acasă.
Sistemul are numeroase avantaje:
Probabil veți spune că, dacă tot mergi la hipermarket, de ce să nu ridici chiar tu produsele și gata? Probabil noi ne-am obișnuit cu sistemul acesta și nici traficul nu-i chiar rău în România, dar dacă nu ai mașină ce faci? Dacă locuiești undeva unde ai sta prea mult timp în trafic pentru a ajunge la hipermarket sau pur și simplu nu-ți încap 3 bidoane de apă și 10 pungi în mașina ta? Dacă nu vrei să împingi căruciorul, să pierzi timpul la casă, dar vrei să te bucuri de experiența de mers printre rafturi și descoperit noi produse?
Mă aflu la Mobile World Congress Barcelona la invitația Orange România și scriu direct de aici despre telefoanele, tabletele, gadgeturile și tehnologiile prezentate. Urmăriți toată activitatea mea acolo pe tag-ul MWC2015.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
7 comentarii
05/03/2015 la 6:26 PM
Probabil in anul 1990 ar fi fost revolutionar. Acum avem comanzi online inclusive la hipermarketuri.
thundermar(Citează)
05/03/2015 la 6:58 PM
da… dar poate vrei sa testezi produsul mai intai. mie mi se pare foarte tare gadget-ul
cata(Citează)
05/03/2015 la 8:27 PM
Aham, o mizerie care costa bani dar e mai proasta decat o aplicatie pe telefon la care macar poti vedea pe display ce ai cumparat si cat costa.
Apoi problema e ca vanzatorii nu se vor inghesui foloseasca o solutie cu care clientul sa-si poata controla cheltuiala totala. De cate ori n-ati ajuns la casa sa constatati ca ati cheltuit cu 20-40-xx lei mai mult decat v-ati propus initial?
Florin(Citează)
05/03/2015 la 9:55 PM
Ma duc pana la showroom sa vad ce salam au mai băgat.
razorsbk(Citează)
05/03/2015 la 11:53 PM
Ce să testezi? Salamul?
Eu încă aștept ca eMAG sau Carrefour să dea drumu la comenzi online de aliemente și în Iași.
acsel(Citează)
06/03/2015 la 2:03 AM
Dacă se va implementa acest sistem, cum vor mai arăta televiziunile imagini cu coșurile pline ochi în preajma sărbătorilor?
Bogdan(Citează)
06/03/2015 la 8:37 AM
era o gluma faza cu testatul :-j
cata(Citează)