un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Aproape 30% dintre comenzile online sunt date de pe mobile

9 Dec 2014  ·

TEHNOLOGIE  ·

6 comentarii

Cifrele uimitoare pe care le-a scos la iveală Black Friday-ul încheiat sunt legate de numărul comenzilor date de pe dispozitive mobile: între 15 și 30% dintre comenzi au fost date de pe smartphone sau tabletă!

comenzi_mobile

Mai precis, din ce-am adunat de la magazine, ponderea comenzilor de pe mobil este de 15% la eMAG, 20% la Marketonline, 20,4% la Zorile Store, iar recordul este la Fashion Days, unde 37% dintre comenzi au venit prin aplicațiile mobile de Android și iOS.

Aici vorbeam de comenzi efective. Când e vorba de vizite pe site, ponderea celor cu dispozitive mobile este și mai mare. Uitați două date de la eMAG, fotografiate de mine în ziua de Black Friday la ei în sediu:

emag_mobil_1
emag_mobil_2

Observați în prima imagine numărul de unici și de vizite, iar în a doua afișările. Proporția este de 50% pentru unici și de 34% pentru afișări, dar cu cifre foarte mari oricum, 12 pagini vizitate de pe mobil și un timp pe site de 9 minute.

Concluzia sper că este clară pentru toate magazinele online: varianta pentru mobil a site-ului nu mai poate fi neglijată! Aveți nevoie de ea și de tot ce presupune asta:

  • design responsive sau versiune separată de mobil a site-ului
  • interfață adaptată ecranelor touch, butoane mari, linkuri vizibile
  • search funcțional
  • posibilitatea de a comanda fără cont pe site
  • flux de comandă simplificat, unul care să poată fi parcurs cât mai rapid
  • posibilitatea de a accesa contul și wishlist-ul tău

Este clar că tot mai mulți oameni folosesc tablete și smartphone-uri, în timp ce petrec tot mai mult timp prin trafic sau pe la muncă. Neglijați acest aspect și vă refuzați singuri un procent important de comenzi, în special cele de tip impulse buying. Dacă veți considera că oamenii vor comanda ulterior, când ajung la un PC, s-ar putea să descoperiți că tot de la PC pot intra și pe alte magazine și comparatoare de prețuri și poate că vor comanda din altă parte.

Update: ceva date oficiale de la eMAG:

Ponderea vizitelor de pe dispozitivele mobile are o tendință de creștere accelerată: dacă în 2013, aproximativ 16% din vizitele online pe eMAG.ro au venit de pe dispozitive mobile, în 2014 procentul s-a dublat și a urcat la 32%.

Peste 85% dintre utilizatorii care comandă online de pe telefoane și tablete au vârste cuprinse între 18 și 44 de ani, iar cei mai mulți, 40% dintre ei, comandă în timpul dimineții, de la 6:00 la 12:00.

Cele mai căutate produse de clienții care vin de pe mobile sunt jucării, copii&bebe (15,6%), electrocasnicele mici (9,7%), telefoanele mobile (8,6%), cărți (6,4%) și produsele de îngrijire personală (5,7%).

    6 comentarii

  1. Confirm. Am facut comenzi de pe tableta.

      (Citează)

  2. eu sunt hipster, dau comenzi numai de pe ceas.

      (Citează)

  3. Am comandat si eu de pe interfata mobila dar mai are multe minusuri si de aceea accesez varianta desctop de pe mobil

      (Citează)

  4. Inca n-am incercat de pe mobil. De pe calculator parca este mai usor si mai sigur…

      (Citează)

  5. din ce am observat trendul e spre site-uri de mobil separate, pe acelasi url sau nu. stiti vreun magazin mare cu responsive bine facut?

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus