un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

UniCredit lansează versiunea actualizată a aplicației Mobile Banking

12 May 2014  ·

TEHNOLOGIE  ·

11 comentarii

Sau Mobile B@nking, după cum îi spun chiar ei. Am fost săptămâna trecută la prezentarea aplicației și am rămas cu o impresie foarte bună despre această nouă versiune. Dacă sunteți clienți UniCredit, o puteți descărca deja pentru iOS și Android, iar alte versiuni sunt în lucru.

Sub sloganul “Controlează-ți banca de pe telefonul mobil”, noua versiune a aplicației adaugă multe funcționalități noi celei anterioare, plus o interfață regândită. Dintre ele, am reținut:

  • plata utilităților, în prezent fiind disponibile pe mobil plăți pentru RCS-RDS, Vodafone, Orange, Romtelecom, GDF Suez și Enel
  • hartă cu cea mai apropiată sucursală și cel mai apropiat bancomat
  • poți face depozite la termen, poți solicita credite
  • plăți rapide printr-o căutare specială, interactivă

bineînțeles, toate acestea pe lângă funcțiile de bază ale unei astfel de aplicații, adică verificat soldul conturilor, istoricul tranzacțiilor, plăți în lei sau valută, transferuri de bani, informații despre bancă, schimb valutar șamd.

Poate că vă întrebați de ce-ar fi nevoie de toate acestea pe mobil. Adică ar fi normale într-o interfață Online Banking pe PC, dar și pe mobil? V-aș fi dat dreptate, dar acum 3 luni mă sună de acasă “vezi că nu mai merge Internetul, cică nu l-ai plătit”. Așa era. Știind că dacă-l plătesc se poate rezolva rapid problema, am tras mașina pe dreapta pentru 5 minute și am achitat facturile de pe mobil, iar în cele 3 ore până am ajuns acasă serviciul se și reactivase.

Cu altă ocazie am decis să cumpăr ceva neplănuit și nu aveam cash, iar pe cardul din portofel nu aveam suficienți bani. Am intrat în aplicația Mobile Banking și am transferat bani din contul principal în cel pentru care aveam card; fiind transfer între conturile proprii, s-a efectuat pe loc, așa că m-am dus la casă și am achitat totul.

De atunci merg pe principiul “cu cât mai multe funcții în aplicația de mobile banking, cu atât mai bine”, iar momentan UniCredit are cam tot ce-i poți cere în a lor, cu siguranță mult mai multe decât în ale celor două bănci pe care le folosesc eu (de unde și sloganul “controlează banca de pe mobil”). Este simplu de utilizat, are un aspect modern, se deschide direct cu informația despre soldul conturilor și pleci ușor de acolo spre alte meniuri.

Mi-a plăcut să aud (și apoi să testez chiar eu) că au gândit interfața nu ca o simplă colecție de pictograme simple, ci au tras în prim plan cele mai cerute funcții, iar între el schimbi cu swipe în diverse direcții. Sau că, intrând în meniul de hărți și sucursale, îmi era afișată direct cea mai apropiată unitate, că mai mult ca sigur asta căutam. Am aflat răspunsul încă din preview-ul meniului.

O alta chestie inedită este că poți folosi telefonul ca pe un token de acces în Online Banking, în loc de digipass-ul pe care ți l-a dat banca. Îți generează aplicația de Mobile Banking cheia de acces în Online Banking, idee bună având în vedere că telefonul îl ai mereu cu tine, dar digipass-ul poate-l mai uiți pe acasă. Asta chiar mi-aș dori să o văd implementată de toate băncile.

Mai jos sunt screenshoturi făcute de mine (nu cu conturile mele, din păcate) și copiate de pe telefonul lor demonstrativ în al meu prin bluetooth, trimise în Dropbox și preluate automat în calculator. Tehnologia asta…

    11 comentarii

  1. zi si de faptul ca e contracost, ca sa fim corecti pana la capat, nu?

      (Citează)

    • @deplictis: nu mă miră, toate sunt contra-cost de fapt, diferența fiind dacă banii sunt incluși sau nu în pachetul Online Banking.

        (Citează)

  2. lămurește’mi un lucru, te rog, dacă știi: pot folosi în paralel tokenul vechi și aplicația?
    adică să pot intra în cont cu oricare dintre codurile generate fie de token, fie de telefon.

      (Citează)

  3. @Al_core Nu poti cu amandoua, cand iti activeaza tokenul din aplicatia mobila il dezactiveaza pe cel vechi. Vorbesc ca utilizator al acestei aplicatii.

      (Citează)

  4. Cei de la banca cu care am vorbit a zis ca ii una sau alta. Chiar am si incercat, tokenul fizic mie nu imi mai merge.

    Poate sa utilizeze ce ii mai convenabil doar ca nu in acelasi timp :)). Poate intre timp or mai fi schimbat dar eu tokenul pe mobil il am din 17.04.2014.

      (Citează)

  5. Mult mai buna aplicatia si serviciile celor de la BRD..

      (Citează)

  6. Am întrebat despre token și da, aplicația Mobile Banking dezactivează digipass-ul clasic, odată folosită.

    “Mobile Token odata activat anuleaza digipass-ul. Dar amandoua pot oferi acces doar in aplicatia Online B@nking.

    Mobile B@nking este o aplicatie diferita si este accesibila odata activata doar pe baza unui pin setat de utilizator.”

      (Citează)

  7. Ing forever

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus