un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Un calcul la Lukoil

29 Oct 2013  ·

GÂNDURI  ·

48 comentarii

lukoil_tudor_vladimirescu_03Mă știți, mi-au plăcut mereu calculele și ce-ți pot arăta acestea la lucruri din viață. Așa că atunci când am aflat că pot să-mi fac un card de fidelitate la Lukoil, strângând puncte din care să beneficiez ulterior de gratuități, am început să fac niște calcule.

Sistemul de fidelizare Lukoil este așa:

  • Pentru 20 de lei cheltuiți primești 1 punct pe card.
  • 10 puncte țin locul la 1 leu în tranzacțiile viitoare.

Asta înseamnă un raport de beneficiu de 200:1. Foarte mic. Trebuie să cheltui 200 de lei pentru ca Lukoil să-ți dea înapoi 1 leu. Ca să punem asta în date reale, ca să faci un plin la Lukoil doar pe punctele de fidelizare, să zicem în valoare de 300 de lei, trebuie întâi să cheltui de 60.000 de lei în rețeaua lor, pentru a aduna punctele necesare.

Important la un program de fidelizare este să-i dai periodic câte ceva și clientului. O bomboană, un pișcot, o gratuitate. Altfel calculele arată că doar vrei ca oamenii să cheltuie bani la tine într-un sistem care practic nu le va oferi niciodată nimic înapoi.

Apropo de Lukoil, la stația aia de vizavi de Carrefour Orhideea, unde era Bavaria, au pus un aparat foarte mișto de umflat roțile. Ai un ecran pe care selectezi presiunea dorită, conectezi furtunul la ventil și începe automat să bage aer. Face un bip când a ajuns la presiunea țintă. Simplu, rapid, fără să tot apeși tu pe un buton de repornire a instalației și fără să te întrebi cât aer ai băgat deja.

    48 comentarii

  1. Eu am aruncat cardul ala la iesirea din benzinarie. Cred ca si pentru unele companii e greu sa-i vada utilitatea.

      (Citează)

  2. Citeste freakonomics si superfreakanomics apropo de ce poti afla daca te uiti la date si le corelezi intre ele. o sa iti placa.

      (Citează)

  3. Nu vrei sa omori masina cu motorina de la ei. Stiu ca cei de la MOL aveau un program de fidelitate interesant, si aveam ceva puncte stranse, dar am trecut pe Rompetrol de ceva timp pentru motorina EfixS.

      (Citează)

  4. Desi merg cu masina zilnic, conform cifrelor tale, imi va lua 13 ani sa strang destule puncte pe card-ul lukoil pentru un plin. Business bun. Asta daca nu cedeaza masina dupa 6 luni de motorina Luk :)))

      (Citează)

  5. mai au puncte bonus lunar… :)

      (Citează)

  6. Daca tot ne jucam cu cifrele, eu zic sa mergem putin mai departe. Ar trebui sa parcurgi in jur de 160.000 de km, adica sa faci ocolul planetei de 4 ori, inainte sa primesti un plin “cadou”.

      (Citează)

  7. La Mol câștigai un punct la fiecare litru de carburant. Dar la ei punctele se traducea în produse cadou sau unele mai interesante la reducere. Nicidecum să-ți faci plinul cu puncte. Și oricum cine alimentează la Lukoil? Loganele și matijii.

      (Citează)

  8. Eu a trebuit sa dau jos un rezervor sa-l spal dupa ce am alimentat de la Lukoil cu benzina care avea urme de motorina prin ea.

      (Citează)

  9. Chiar ma gandeam la acest subiect azi. In Cehia, Tesco un hypermarket si Benzina (lant de benzinarii, dooh) au avut o promotie comuna. Cumparai peste 500 de coroane (20 euro) de la Tesco, primeai un bon de reducere de 1 coroane pe litru de la benzinariile Benzina sau Tesco. Apoi cumparai benzina de peste 500 de coroane, primeai un bon de reducere de 50 de coroane la cumparaturi de peste 500 de coroane, la Tesco.

    Au tinut-o asa de prin februarie pana prin august. Un mod de fidelizare care te face yo yo intre ei dar cum eu oricum cumparam de peste 500 de coroane pe sapt de la unii si fac mereu plinul o data la doua sapt, de la altii, eu zic ca nu a fost o promotie rea.

    Cardurile de fidelitate Benzina, nu stiu, dar cele Tesco sunt ok, aduni repejor pct care se transforma in cupoane valorice, pe care le primesti parca trimestrial prin posta. 1 pct il obtii pentru 100 de coroane parca si valoreaza 1 coroana. Plus, iti mai dau cupoane de reducere la diverse produse. Smecheria e ca te fac sa cumperi chestii pe care altfel nu le luai, consideri ca nu te costa nimic si incerci.

      (Citează)

  10. @ioana
    Eu bonurile de la Tesco le arunc pentru ca nu-mi surade ideea sa bag benzina de la Tesco sau Benzina.
    Insa cand a facut Lidl cu Shell o promotie asemanatoare, m-am bagat :D.

    Insa da, vezi ceva de pe urma cardului de fidelitate. Nu 1 leu la fiecare 200 cheltuiti.

      (Citează)

  11. Macar vorba ta – o bomboana :)) 10 ml de benzina :)

      (Citează)

  12. Mie mi se pare ok treaba asta pentru că, așa cum zice Radu, simți că primești ceva. Nu trebuie dintr-odată să fie rentabil să alimentezi la ei, ci doar primești o mică răsplată pentru că ești clientul lor. Acum hai să fim serioși, un om care alimentează cu un plin pe lună nu va găsi vreo promoție care să-l convingă de rentabilitate.

    Eu personal alimentez la OMV. Bine, rău, scump, ieftin, fițos, nu contează – ține de mai mulți factori pentru mine. Îmi plac acel chestii pe care le poți cumpăra ocazional la preț redus. Nu cumpăr ceva la fiecare promoție, dar uneori pică bine. Uneori nu-ți dai seama cât câștigi, până nu stai să te gândești că oricât ar fi fost, era în plus. Eu îmi cumpăram de multe ori, noaptea, Heineken de la Mol. Că nu era de-ăsta făcut în Români și era mai bun. De fiecare dată eram întrebat la casă dacă am card și ziceam că nu. La fel ziceam și când eram întrebat dacă nu vreau – de ce să vreau, că doar nu mă opresc des să cumpăr acolo. Și așa ziceam de fiecare dată.

      (Citează)

  13. este doar o pierdere de timp, sistemul este facut in asa fel incat sa uiti de ‘cardul de fidelitate’ si sa nu poti beneficia prea curand de el …

      (Citează)

  14. @Alex.
    Motorul 1.5 de pe logan se monteaza pana si pe mercedes.
    Tu alimenteaza de la omv ca arata bengos ;)

      (Citează)

  15. Nu mai bine de mine, că n-am maşină? :)

      (Citează)

  16. @Catalin de unde stii tu cum e controlul calitatii la OMV Petrom si cum e la Lukoil? Dar tu cumpara de la Joe&Son, ca e tot motorina. :)

      (Citează)

  17. @nashu_mare si daca am dreptate?

      (Citează)

  18. Eu nu am nici un prieten, apropiat, cunostinta, membru de familie sau coleg de munca care sa alimenteze la lukoil. Cateodata stau si ma gandesc cine naiba baga de la ei combustibil…

      (Citează)

  19. Să înțeleg că n-au scăpat de proasta faimă că au combustibil murdar?

      (Citează)

  20. Eu de 10 ani bag de la Lukoil. Doar de la ei. Nu am avut probleme. Pentru mine, fazele cu murdaria in benzina sunt legende urbane…

      (Citează)

  21. Cu benzina mai e cum mai e dar la motorina nu ai vrea un set nou de injectoare.

      (Citează)

  22. la mine a facut figuri 1,5 dci cu motorina de la Lukoil. cu efix se simte clar diferenta

      (Citează)

  23. @nwradu

    eu alimentez de obicei la Lukoil si nu am avut niciodata probleme

    Nu stiu cine a afirmat ca te pricepi la masini.

      (Citează)

  24. Hai ca intreb aici ca sunt multi ingineri care citesc blogul . Se aproprie ziua tatalui meu tot inginer constructor si ma gandeam sa-i iau un cadou util . Ce mi-a sarit in ochi era un sistem de sortare a suruburilor / sculelor pe care il avea Adam Savage de la Myth Busters . Sistemul se numeste Sortimo http://www.sortimo.co.uk/ , dar este cam scump si ma costa si transportul mult . Vreau ceva asemanator de calitate , adica un sistem ca asta cu rafturi sa pun vreo 4-5 cutii de genul asta unde sa-si organizeze omu cum vrea .

    Am cautat online ori nu gasesc ce vreau ori par de proasta calitate . So ceva recomandari ?

      (Citează)

  25. Asta are Adam la el in garaj http://www.youtube.com/watch?v=1OPSbF6kM9k

    Its so awesome !

      (Citează)

  26. Orice combustibil „de firmă” îndeplinește niște standarde minime de calitate care garantează că nu dăunează motorului. Chestiile astea cu „schimbat injectoare”, „schimbat motor” după alimenetareqa cu combustibilul X sunt folclor urban. În România există 3 surse mari și late de combustibil Petrom, Lukoil și Rompetrol (nu știu de nou-venitul Gazprom, dar probabil că iau de la Lukoil). Restul care mai sunt pe piață cumpără de la unul dintre ei și mai pun (sau nu) proprii aditivi în combustibilul primar. Calitatea aditivilor face diferența între performanța combustibilului. Însă un utilizator normal nu poate face diferența între performanța unuia sau altuia. Lukoil sunt ruși, astfel că inevitabil „beneficiază” de antipatia tradițională românească.
    Factorii care influențează în mod real calitatea unui combustibil, inclusiv în cadrul aceleiași rețele, sunt:
    – transportul;
    – depozitarea;
    – tancurile din stație.

      (Citează)

  27. @Cristian Banu:

    Enumererarea ta cu privire la procesatorii din Romania nu este exhaustiva.

    Combustibilii sunt cu greu similari cand sunt procesati in rafinarii diferite ale aceleiasi companii (nu zic ca si petrolul folosit este diferit – implicit rafinariile sunt diferite) iar unele diferente sunt evidente chiar si unui non-sofer. Mai acum cativa ani, benzina de la Lukoil avea un puternic miros de oua clocite. Intre timp cantitatea de sulf a fost redusa. Altfel, cred ca glumesti sau ai alte interese, cum sa nu faca un sofer diferenta intre combustibilul cu care ii porneste masina la -20 de grade la prima cheie si cel la care nu. Sau cel la care masina da rateuri/are puterea diminuata la turatii mari si unul normal.

    Iar controlul calitatii nu se opreste doar la productie, unde fiecare producator are implementat un anume sistem (mai bun sau mai prost, in functie de management) ci continua pana pe downstream. Plus ca trebuie dublat cu mentenanta predictiva pentru a preveni situatiile accidentale.

    Altfel, singura data cand un inginer sef / dir tehnic dintr-o rafinarie mi s-a plans de salariu a fost la Lukoil.

      (Citează)

  28. La benzina mai e cum mai e, ca poti sa pui si motorina si merge(ca dracu da merge pana la service pe rotile ei).

    La motorina nu te joci.Se vede diferenta intre Efix si EfixS imediat, trage masina mult mai bine cu cea mai scumpa.

      (Citează)

  29. eu am golf 5 gti – un motor chipurile sensibile la calitatea combustibilului (pe capacul de la rezervor scrie min 98). si de la 0 km la ~90.000 cat are acum nu am bagat decat lukoil 95 (ocazional sume mici de la altii). masina merge perfect si nu am vaut niciodata martorul “check engine” aprins.

      (Citează)

  30. @Nashu Mare, zi-mi și mie, te rog, un producător de la care ai luat benzină/motorină și nu ți-a pornit mașina din vina combustibilului. Vorbesc de unul din brandurile mari (Petrom/Omv, Mol, Agip, Lukoil) nu de Nelu Gălbenuș. [Posibil ca Nelu Gălbenuș să fie, de fapt, OK, nu am folosit niciodată, dar e amuzantă sonoritatea numelui. În context, l-am folosit generic pentru benzinăriile mici.]

    În ceea ce privește procesarea, avem 3 rafinării mari și late: una la OMV/Petrom, una a Rompetrol (de fapt, cred că aveau două, Petromidia și Vega), una Lukoil. Nimeni nu aduce benzina din import. Între combustibilul vândut de Petrom și cel vândut de Mol, care este rafinat tot de Petrom și doar aditivat, diferența este minimă. Între rafinării poate fi diferență mai mare, dar nu sesizabilă de un utilizator obișnuit.

      (Citează)

  31. @Cristian Banu

    1. Lukoil. Si am zis ca “nu a pornit din prima”. Dupa aia, Rompetrol benzina forta avansul masinii in balarii. La depasiri spuneai vreo 3 rugaciuni.

    Nu, nu avem doar 3 rafinarii. Iar Vega nu face benzina sau motorina pentru autovehicule.

      (Citează)

  32. Sau vorbeai de numarul rafinariilor de langa Ploiesti? Atunci da, sunt trei.

      (Citează)

  33. Eu alimentez de la Luk -oil din 2006 si nu am avut nici o problema cu benzina.Consider prea mica valoarea punctului.La 200 de lei alimentati,trebuia dat inapoi un litru de benzina.

      (Citează)

  34. Nu am nici eu probleme si alimentez de 5 ani de la ei mai precis doar din orase nu din afara si atat fostul golf cat si passat-ul actual sunt cu flash tunning si nu am avut probleme sau sa zic ca simt vreo diferenta la cum trage.

      (Citează)

  35. deci nu stiu ce sa fac sa rad sau va las sa fiti p.r..o..s…t…i in continuare:Sa lamurim niste lucruri:

    1 carburantul de orice tip de la lukoil nu are absolut nici o problema,el pentru acei dusi cu capu este verificat atat la rafinarie cand pleaca pe poarta cat si la descarcarea cisternei in statie
    2 cei care cred ca motorul masinii sa stricat din cauza carburantului sunt….bip aceste basme sunt spuse la service de catre acei mecanici de 2 lei care nestiind ce are de fapt masina ta cel mai simplu mod de ati da un raspuns aunci cand ceri o explicatie este sa dai vina pe carburant
    3 aflati ca celelalte benzinari agip mol etc in afara de petrom omv si rompetrol au carburant (ghici?) de la lukoil pentru ca lukoilul are rafinarie si o distribuie si acestor benzinarii…

      (Citează)

  36. Da bn ca ma corectezi tu stai linistit ca nu sunt la examen de limba romana ca sa ma chinui sa scriu corect pt tine,idea era de a explica unora ca tine care cred tot ce se zvoneste fara a avea si vreo dovada,deci continutul si idea conteaza nu faptul ca m-am grabit si am scris cu greseli,da atunci cand nu ai ce sa mai zici ce face romanul?se ia ori de aspectul fizic al persoanei cu care este in conflict ori ca nu stie sa scrie si deviaza de la subiect,sa fi tu sanatos

      (Citează)

  37. N-ai scris în graba, ești doar analfabet. Și habar n-ai de downstream. Bănuiesc ca lucrezi într-o benzinărie. Ai semnat azi pe hârtia de pe ușa de la budă?

      (Citează)

  38. Am sa iti dau un raspuns pe placul tau sa te unga la inima sa te crezi superior si sa te fac sa ai senzatia aia ca sunt gaina ta,sunt analfabet cel mai mare chiar,fraier bou terminat cocalar na uite asa eat this. Poti sa ma faci cum doreste inima ta nu ma deranjeaza

      (Citează)

  39. Dacă nu te-ai fi simțit, nu ai fi comentat…

      (Citează)

  40. Poi normal vezi ca esti inteligent,si acum te rog sa ma scuzi ma duc sa semnez lista la buda

      (Citează)

  41. Poi vezi ca esti inteligent,dar totusi te rog sa ma scuzi ma duc sa semnez lista la buda

      (Citează)

  42. Pana acum 1 luna cumparam de la Petrom pana cand intr o seara dupa ce am alimentat nu mi s-a ridicat acul nici cu un mm asa ca m am orientat spre Lukoil si sunt foarte multumita de ei

      (Citează)

  43. Alimentez de 6 ani de la Lukoil şi motorul toarce,nu am ce sa reprosez benzinei de la ei…..

      (Citează)

  44. Eu alimentez cu Benzina 95 si GPL,de la Lukoil, de vre-o 5 ani.
    Nu am avut niciodata probleme.
    De 2 ani am un Hyundai Santafe 2.7 benzina cumparat de nou si alimentez tot cu Benzina si GPL de la Lukoil.
    De 1 an jumate am si card de puncte.
    Daca alimentezi in weekend primesti multe puncte. De ex la 150 cheltuiti am primit 41 puncte. In cursul saptamanii as primi pt aceeasi suma doar 7 puncte.
    GPL- 2,69 ron/litru
    Benzina 5,10 ron/litru.
    Arad-Gradiste

      (Citează)

  45. Esti ramas in urma cu umflatul rotilor .pentru a avea acces la aer pentru roti intri in peco dai 50 bani ti se da o fisa o introduci in aparat si timp de 2 minute poti umfla rotile,deci nimic nu este gratis.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus